Ei toimi ei

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Ei toimi ei

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Lokakuu 12. 18:01:02 2004

Eli nyt on kone taas pitkästä aikaa keulilla ja kaikki muutkin kiinni. Ainoo vaan että ei lähe millään käyntiin. Starttaa hyvin ja pyörii mukavasti, mutta ilmeisesti kipunaa ei tuu. Kokeiltiin ylimääräsen tulpan kanssa kipinää ja todettiin että sellasta ei näy. Välillä kyllä vähän lupailee. Muutaman kerran on pamauttanu putkessakin aika miehekkäästi. Jako on kohillaan (tarkastettu monta kertaa), siivapyörän anturin ilmarako tarkastettu, kokeiltu kahta eri hall-anturia virranjakajaan. Virranjakajan kansi ja pyörijä on uusia.

Heittäkääs jotain vinkkiä mitä kannattais vielä tarkistaa. Itellä rupee olee pää aika tyhjä ja kauhee vitutus alkaa sitäkin tilaa pikkuhiljaa täyttämään...
Toyota Supra TT

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Lokakuu 12. 19:15:50 2004

Nyt on kokeiltu toista sytytysyksikköä, ja ei mitään vaikutusta.. Boxin releet ja sulakkeet tarkastettu..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Lokakuu 12. 20:01:06 2004

mites puola? onko johdot ja liittimet lailles kiinni..
#446

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Lokakuu 12. 20:27:04 2004

JRZ kirjoitti:mites puola? onko johdot ja liittimet lailles kiinni..
On kiinni.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Lokakuu 12. 21:08:02 2004

Onkos sitä jakajan hallin johtoa kokeiltu toisin päin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Lokakuu 12. 21:24:23 2004

Jakajan hall-anturin piuha on nyt niin päin kun se on ollukkin, eli pitäisi toimia noin päin. Kävin tossa vielä yleismittarilla kaikki anturit ym. läpi enkä löytäny niistä mitään normaalista poikkeavaa.
Toyota Supra TT

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Lokakuu 13. 7:55:36 2004

Pikkasen voi mennä metsään, mutta: Mulla on hestec ja yleensä siinä on koneen purun jälkeen ongelmia saada käyntiin. Joka toisen kerran tulpan johdot pitää olla toisinpäin ja joka toisen kerran toisinpäin. Kun johdot sattuvat olemaan 180 asteta väärin lyö metristä lieskaa putkesta, joten voisiko johtua jostakin samanmoisesta asiasta?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Lokakuu 13. 13:02:08 2004

No niin, nyt on tehty taas lisää tutkimustyötä. Tulpan kun laittaa suoraan puolaan niin ei anna kun yhen kipinän sillon tällöin. Tolla toisella vehkeellä kun kokeiltiin niin tulee ihan komeesti sarjana. Eli kipinä jää johonkin ennen puolaa. Puola on tosiaan mitattu ja todettu ehjäksi, kokeiltiin vielä varmuuden vuoksi toisellakin puolalla mutta ei mitään vaikutusta. Kokeiltiin toista lastua ja toista ecuakin, ei vaikutusta. Toista sytytysohjausyksikköäkin on kokeiltu. Pikkasen rupee mietityttää että mihin v**tuun se kipinä jää. Kaikki on kokeiltu toisen auton kanssa ristiin ja mittaamalla todettu kaikki anturit ym. ehjäksi...
Toyota Supra TT

pm_cos
Viestit: 7
Liittynyt: To Toukokuu 6. 16:35:45 2004

Viesti Kirjoittaja pm_cos » Ke Lokakuu 13. 14:53:54 2004

Toimiihan kammenkulma-anturi varmasti, sen signaalin mukaanhan ecu ohjaa sytytystä. Tuleeko ecu:lta vikakoodeja?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Lokakuu 13. 18:44:31 2004

pm_cos kirjoitti:Toimiihan kammenkulma-anturi varmasti, sen signaalin mukaanhan ecu ohjaa sytytystä. Tuleeko ecu:lta vikakoodeja?
Anturi on mitattu ja näyttää oikeeta arvoa. Siitä ei ole tietoa toimiiko se sillon kun kone pyörii. Pitää vielä kokeilla toisella anturilla.
Vaikuttaako kuinka paljon jos siivapyörän nastoissa on maalia päällä? Ne pitää samalla putsata.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Lokakuu 13. 18:58:25 2004

magelius kirjoitti:
pm_cos kirjoitti:Toimiihan kammenkulma-anturi varmasti, sen signaalin mukaanhan ecu ohjaa sytytystä. Tuleeko ecu:lta vikakoodeja?
Anturi on mitattu ja näyttää oikeeta arvoa. Siitä ei ole tietoa toimiiko se sillon kun kone pyörii. Pitää vielä kokeilla toisella anturilla.
Vaikuttaako kuinka paljon jos siivapyörän nastoissa on maalia päällä? Ne pitää samalla putsata.
Kannattaa kokeilla putsata se maali pois. Eikös toi siivapyörän anturi ole ihan normaali induktiivinen tunnistin?
#446

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Ke Lokakuu 13. 20:24:39 2004

En tiedä minkälainen hammaskehä sinulla on, mutta itsellä kerran laatikkoa asentaessa taipui yksi "hammas" ja ei kirveelläkään käyntiin.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Lokakuu 13. 20:33:43 2004

Kyllä se pyörä ihan kunnossa on. Täytyy huomenna kokeilla raaputtaa siitä maalia pois jos vaikka auttais. Kokeillaan samalla tota toista anturia siihen..
Toyota Supra TT

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Lokakuu 13. 23:48:32 2004

Onko mapin/kaasuläpän johdot oikein päin ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 14. 16:30:04 2004

Nyt on kokeiltu toista hall-anturia ja on kokeiltu ottaa siivapyörästä maalit pois eikä mitään vaikutusta kummallakaan. Rupee olee aika hämärä homma koska kaikki sytytykseen liittyvät osat on kokeiltu vaihtaa toisesta toimivasta autosta ja silti ei toimi...
Toyota Supra TT

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 14. 17:07:52 2004

onko piuhat ja maadotukset tarkistettu?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Lokakuu 14. 18:23:35 2004

Piuhat ja maadotukset on tarkistettu. Antureiden piuhat on oikein päin. Nyt lyötiin äsken hehkulamppu kiinni puolalle meneviin piuhoihin ja kokeiltiin startata, lamppu syttyy vajaan sekunnin välein, eli yhden kerran koneen pyörähtäessä ympäri. Siinä ajassa pitäisi tulla normaalisti neljä kipinää? Nyt antaa ilmeisesti vaan ykköspytylle kipinää koska ykkösen tulppa on yleensä ollut kuiva ja muut märkiä.

Mikä tehtävä on virranjakajassa olevalla hall-anturilla? Manuaalin mukaan se ohjaa ruiskutusta. Pitääkö paikkansa??

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Lokakuu 14. 18:41:34 2004

Mul muistaakseni teki samanlailla ku oli nelikon johtosarjasta nakutuksentunnistimen ja jakajan piuha väärinpäin kerran.... :/ ne kun on kumpiki saman värisiä ja lähes yhtä pitkiä "töpseleitä".. :)

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 14. 20:47:58 2004

Nyt kokeiltiin taas apuvirran kanssa. Lampun kanssa todettiin nyt varmaksi että pelkästään ykkönen saa kipinää. Hämärä homma että pelkästään yhdelle pytylle tulee kipinä. Kipinä tulee kuitenkin tasaisin väliajoin..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Lokakuu 14. 21:22:58 2004

Hena kirjoitti:Nyt kokeiltiin taas apuvirran kanssa. Lampun kanssa todettiin nyt varmaksi että pelkästään ykkönen saa kipinää. Hämärä homma että pelkästään yhdelle pytylle tulee kipinä. Kipinä tulee kuitenkin tasaisin väliajoin..
Ootko kokeillu vaihtaa virranjakajaa siitä toimivasta pirssistä?
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 14. 21:50:05 2004

JRZ kirjoitti: Ootko kokeillu vaihtaa virranjakajaa siitä toimivasta pirssistä?
En oo kokeillu kun ei se kipinä tule edes sinne asti. Puolalta lähtee ainoastaan yks kipinä kun pitäis tulla neljä tietyn jakson aikana.. Eli ongelma on ennen sitä jossain..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Lokakuu 14. 21:53:51 2004

Hena kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Ootko kokeillu vaihtaa virranjakajaa siitä toimivasta pirssistä?
En oo kokeillu kun ei se kipinä tule edes sinne asti. Puolalta lähtee ainoastaan yks kipinä kun pitäis tulla neljä tietyn jakson aikana.. Eli ongelma on ennen sitä jossain..
No niinhän se tuolla lukikin...ajatuskatkos :oops:
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 14. 21:56:22 2004

JRZ kirjoitti:
Hena kirjoitti: No niinhän se tuolla lukikin...ajatuskatkos :oops:
Joo ei se kato mitään. Mä oon niin paljon tässä jo selitellyt kaikkea että ei oo mikään ihme että menee sekasin.. :wink:
Toyota Supra TT

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 14. 21:59:19 2004

Se on Vi***untunut kun sä seisotit sitä niin kauan. :wink: Nyt se seisottaa sua vaihteeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 14. 22:09:54 2004

Aksu kirjoitti:Se on Vi***untunut kun sä seisotit sitä niin kauan. :wink: Nyt se seisottaa sua vaihteeksi.
Tai sit se ei haluu että sitä yritetään käynnistää vaparina.. :lol:
Toyota Supra TT

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Lokakuu 15. 15:13:28 2004

Voe poijaat.. Nyhhä se toimii...

Kokeiltiin vaihtaa virranjakajan hall-anturi uudestaan ja kokeiltiin sen jälkeen kipinää ja sitten sitä tulikin ihan jo sarjana. No ei muuta kun piuhat kiinni puolaan ja yrittämään käyntiin. Auto kävi hetken ehkä yhellä pytyllä.. Sitten ajateltiin vielä tarkistaa yksi asia joka oli mukamas moneen kertaan käyty läpi. (HUOM. Nyt tulee tarinan paras kohta). Ja se yksi asia oli tulpanjohdot. (kohta saa nauraa) Ja niissä oli sellanen "pieni" vika että ne oli laitettu virranjakajaan sytytysjärjestyksessä 1-2-3-4. :oops: (kukahan idiootti nekin on laittanu kiinni :roll:)

Joo että sellanen amatöörivirhe.. :lol: Tulpanjohdot kun laitto oikein niin hörähti laakista käyntiin. Ja käy niin nätisti ettei oo tosikaan. Kaikki toimii niinkun pitääkin. Öljynpaineet lämpösellä koneella n.35psi eli reilu 2bar. Öljynlämpö 200F eli reilu 90 astetta..

Olkoon tämä nyt kaikille opiksi että yksinkertasissa asioissakin voi tehdä virheitä!!
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Lokakuu 15. 15:34:45 2004

hyvä että pelaa!
#446

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Pe Lokakuu 15. 20:45:03 2004

Onneks ei ollu isompi"vika" :D
Koskas käyrään koeajolla ?
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Lokakuu 15. 21:53:42 2004

T.O.M kirjoitti:Onneks ei ollu isompi"vika" :D
Koskas käyrään koeajolla ?
Tuu käväsee ens viikolla. Multa saa kilvet lainaan siks aikaan =)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Lokakuu 16. 8:24:49 2004

Saattaa kuulostaa jälkeenpäin tyhmältä, mutta ajattelin ehdottaa tota, mutta tuumasin vaan, että olisin saanu naurut päälle, kun eihän kukaan tee noin hölmöjä virheitä :lol: :lol:

Hyvä että toimii ja "halvalla" pääsit :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Lokakuu 16. 12:07:15 2004

Joo kyllä tota oon miettiny että miten hitossa mä oon voinu laittaa ne noin. Koko perhanan koneen purkanu ja kasannu ja sit ei osaa laittaa tulpanjohtoja oikein.. :lol: Ei ollu edes markan vika niinkun meinasin.. :wink:
Toyota Supra TT

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » La Lokakuu 16. 19:33:45 2004

onko jako varmasto oikein, ettei olisi puoli kierosta pielessä. Oli kerran itsellä puoli kierosta myöhässä eikä lähtenyt käyntyiin.
#507

Vastaa Viestiin