MAPpiko??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

MAPpiko??

Viesti Kirjoittaja rspete » To Marraskuu 4. 20:53:52 2004

Voiskos olla mapissa vikaa kun pienillä vaihteilla antaa kunnon kierrokset, mutta isoilla ei. Esim 1 ja 2 vaihteilla nostaa kiekat helposti jopa 7500rpm mutta 4 vaihteella enää 5000rpm sit alkaa paukkua ja röpöttää. Ois kyllä kiva kun sais kiertään myös isolla vaihteilla. Jaksaa kyllä vääntää koska tänäänki kun lähdin ohittaan ja tie oli märkä niin alko sutiin vaikka vauhtia oli n.110kmh(motari).

Itellä ei ole tieto/taitoa niin ajattelin että löytyskö sitä täältä? :wink:

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Marraskuu 5. 7:03:46 2004

:cry: entiedä mistä johtuu.
omassa sellainen "vika ",että jos leipoo 2500rpm suoraan ihan ylös 6000 rpm niin toimii hienosti. MUTTA kun lähtee ylämäkeen 3500 rpm kiihdyttämään rauhallisesti niin alkaa nyppiä perhanasti.jossain ,
3800 kohdalla..!!!!

ensin kuuluu kun hybridi alkaa pöhistä ja yht`äkkiä niin kuin katois kipuna välillä. sitten pienempää vaihdetta ja taas vetää..?????
kone siis pätkii 3500-3900 kohilla.

tosin loivaan alamäkeen ajaessa auto toimii enemmän kuin hienosti.

kone ei vedä laihalle..missään kohtaan. epäilen itse map vikaa.
taidan korvata vakio mapin 3 barisella
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Pe Marraskuu 5. 8:54:55 2004

Niin kun kerran tuli puhetta mapista, niin mulla olisi tossa vielä yksi ylimääräinen 3bar map. ihan uusi.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Marraskuu 5. 10:45:57 2004

+2 bar..
tuohon nykimiseen kuormittaessa... Mulla oli itsellä liian pieni pakopuoli suhteessa kompura puoleen, tuossa omassa ahtimessa ja alkoi sitten sakata 3000-4000 välillä, kun tuolleen isolla vaihteella veti. Pienillä vaihteilla (1 ja 2) meni ylös puhtaasti, mutta isommilla nyki ja takkusi. Jos ei päästäny kierroksia alle 4000, niin ei ollu ongelmaa isollakaan vaihteella.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Pe Marraskuu 5. 12:16:56 2004

onko sulla seosmittaria, ettei loppuis bensansaanti/mene kone laihalle isommalla vaihteella.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

mut mut

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Marraskuu 5. 12:30:39 2004

en usko tässätapauksessa johtuvan tuosta.

on seosmittari ja ynnämuuta mutta ei tuu kalua.

ahdin lähtee ahtamaan hyvin jo alhaalta. ja tuottoa riittää ylös asti.
ahdin on uusi 3\4 garret, tarkkoja mittoja en muista.

tehoa ei ole otettu yli 300 irti.( vielä). tuntuu kuin ahdin tippuis pois pelistä hetkiseksi !!!???? hyvin vaikea selittää,,
ensin pää niskatukeen ja sit kuuluu twit, twit ,twit ,pät ,pät ?

ahtomittarin mukaan paine ei laske nyppäyksen aikana.?

taitaa olla paras uuden koneen myötä kiikuttaa koko roska hariselle!
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Pe Marraskuu 5. 16:54:28 2004

mulla ainakin tuli omassa cossussa garretin 3/4 ahtimessa pakopuoli tukos 280 hepa tienoilla, yläkierrokset eivät auttaneet mitään. onko rspetellä seosmittari, kun mulla ainakin loppuu vihreistä suuttimista tuotto 3 ja 4 vaihteella yläkierroksilla niin rupeaa moottori paukuttamaan putkeen kun seosmittari menee sairaan laihalle.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Marraskuu 5. 18:58:08 2004

Mulla on sama ongelma . Tekee myös pintakaasulla . Epäilen ettei mene laihalle kun on uusi pumppu . Myös 3bar MAP on uusi .
ex Jäsen #10

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Marraskuu 5. 19:41:50 2004

Turbocelica kirjoitti:mulla ainakin tuli omassa cossussa garretin 3/4 ahtimessa pakopuoli tukos 280 hepa tienoilla, yläkierrokset eivät auttaneet mitään. onko rspetellä seosmittari, kun mulla ainakin loppuu vihreistä suuttimista tuotto 3 ja 4 vaihteella yläkierroksilla niin rupeaa moottori paukuttamaan putkeen kun seosmittari menee sairaan laihalle.
Kyllä multa seosmittari löytyy, eikä mene laihalle. Mulla on harmaat suuttimet joten pitäs ainakin saada menovettä. Mitähän bensanpaineita käytätte kun auto on tyhjäkäynnillä?
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Marraskuu 5. 20:51:30 2004

Mutta eikös sulla se mappi toiminu ihan alunperin kun lainasin?
Mä voin kokeilla joku päivä sitä mappia omaan autoon. Tuu käymään vaikka vloppuna?

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Marraskuu 5. 21:31:12 2004

magelius kirjoitti:Mutta eikös sulla se mappi toiminu ihan alunperin kun lainasin?
Mä voin kokeilla joku päivä sitä mappia omaan autoon. Tuu käymään vaikka vloppuna?
Soittelen vaik sunnuntaina.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 13:10:03 2004

Tuohan on sama vika, mikä siinä pirssissä on ollut jo kaksi vuotta. Mappi testattu ja moni muukin asia. Sarkkolan Pertulla oli parikin teoriaa, mistä tuo johtuu, kannattanee ottaa yhteyttä...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Marraskuu 7. 13:22:34 2004

Jallu kirjoitti:Tuohan on sama vika, mikä siinä pirssissä on ollut jo kaksi vuotta. Mappi testattu ja moni muukin asia. Sarkkolan Pertulla oli parikin teoriaa, mistä tuo johtuu, kannattanee ottaa yhteyttä...
Kyll' se toimi jonkun aikaa kunnolla ku sitä laitettiin, nyt se alkoi sitä tekeen uudelleen eikä viittis koko konehuonetta taas käydä läpi.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 13:23:22 2004

No oikotietä onneen ei taida olla...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Marraskuu 7. 13:27:48 2004

Jallu kirjoitti:No oikotietä onneen ei taida olla...
Ikävä kyllä ei. Taitaa olla hommaa taas tiedossa.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Vastaa Viestiin