Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » To Marraskuu 4. 20:53:52 2004
Voiskos olla mapissa vikaa kun pienillä vaihteilla antaa kunnon kierrokset, mutta isoilla ei. Esim 1 ja 2 vaihteilla nostaa kiekat helposti jopa 7500rpm mutta 4 vaihteella enää 5000rpm sit alkaa paukkua ja röpöttää. Ois kyllä kiva kun sais kiertään myös isolla vaihteilla. Jaksaa kyllä vääntää koska tänäänki kun lähdin ohittaan ja tie oli märkä niin alko sutiin vaikka vauhtia oli n.110kmh(motari).
Itellä ei ole tieto/taitoa niin ajattelin että löytyskö sitä täältä?
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Marraskuu 5. 7:03:46 2004

entiedä mistä johtuu.
omassa sellainen "vika ",että jos leipoo 2500rpm suoraan ihan ylös 6000 rpm niin toimii hienosti. MUTTA kun lähtee ylämäkeen 3500 rpm kiihdyttämään rauhallisesti niin alkaa nyppiä perhanasti.jossain ,
3800 kohdalla..!!!!
ensin kuuluu kun hybridi alkaa pöhistä ja yht`äkkiä niin kuin katois kipuna välillä. sitten pienempää vaihdetta ja taas vetää..?????
kone siis pätkii 3500-3900 kohilla.
tosin loivaan alamäkeen ajaessa auto toimii enemmän kuin hienosti.
kone ei vedä laihalle..missään kohtaan. epäilen itse map vikaa.
taidan korvata vakio mapin 3 barisella
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja dudek » Pe Marraskuu 5. 8:54:55 2004
Niin kun kerran tuli puhetta mapista, niin mulla olisi tossa vielä yksi ylimääräinen 3bar map. ihan uusi.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Pe Marraskuu 5. 10:45:57 2004
+2 bar..
tuohon nykimiseen kuormittaessa... Mulla oli itsellä liian pieni pakopuoli suhteessa kompura puoleen, tuossa omassa ahtimessa ja alkoi sitten sakata 3000-4000 välillä, kun tuolleen isolla vaihteella veti. Pienillä vaihteilla (1 ja 2) meni ylös puhtaasti, mutta isommilla nyki ja takkusi. Jos ei päästäny kierroksia alle 4000, niin ei ollu ongelmaa isollakaan vaihteella.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Turbocelica
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Turbocelica » Pe Marraskuu 5. 12:16:56 2004
onko sulla seosmittaria, ettei loppuis bensansaanti/mene kone laihalle isommalla vaihteella.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Marraskuu 5. 12:30:39 2004
en usko tässätapauksessa johtuvan tuosta.
on seosmittari ja ynnämuuta mutta ei tuu kalua.
ahdin lähtee ahtamaan hyvin jo alhaalta. ja tuottoa riittää ylös asti.
ahdin on uusi 3\4 garret, tarkkoja mittoja en muista.
tehoa ei ole otettu yli 300 irti.( vielä). tuntuu kuin ahdin tippuis pois pelistä hetkiseksi !!!???? hyvin vaikea selittää,,
ensin pää niskatukeen ja sit kuuluu twit, twit ,twit ,pät ,pät ?
ahtomittarin mukaan paine ei laske nyppäyksen aikana.?
taitaa olla paras uuden koneen myötä kiikuttaa koko roska hariselle!
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
Turbocelica
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Turbocelica » Pe Marraskuu 5. 16:54:28 2004
mulla ainakin tuli omassa cossussa garretin 3/4 ahtimessa pakopuoli tukos 280 hepa tienoilla, yläkierrokset eivät auttaneet mitään. onko rspetellä seosmittari, kun mulla ainakin loppuu vihreistä suuttimista tuotto 3 ja 4 vaihteella yläkierroksilla niin rupeaa moottori paukuttamaan putkeen kun seosmittari menee sairaan laihalle.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Pe Marraskuu 5. 18:58:08 2004
Mulla on sama ongelma . Tekee myös pintakaasulla . Epäilen ettei mene laihalle kun on uusi pumppu . Myös 3bar MAP on uusi .
ex Jäsen #10
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Pe Marraskuu 5. 19:41:50 2004
Turbocelica kirjoitti:mulla ainakin tuli omassa cossussa garretin 3/4 ahtimessa pakopuoli tukos 280 hepa tienoilla, yläkierrokset eivät auttaneet mitään. onko rspetellä seosmittari, kun mulla ainakin loppuu vihreistä suuttimista tuotto 3 ja 4 vaihteella yläkierroksilla niin rupeaa moottori paukuttamaan putkeen kun seosmittari menee sairaan laihalle.
Kyllä multa seosmittari löytyy, eikä mene laihalle. Mulla on harmaat suuttimet joten pitäs ainakin saada menovettä. Mitähän bensanpaineita käytätte kun auto on tyhjäkäynnillä?
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Viesti
Kirjoittaja magelius » Pe Marraskuu 5. 20:51:30 2004
Mutta eikös sulla se mappi toiminu ihan alunperin kun lainasin?
Mä voin kokeilla joku päivä sitä mappia omaan autoon. Tuu käymään vaikka vloppuna?
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Pe Marraskuu 5. 21:31:12 2004
magelius kirjoitti:Mutta eikös sulla se mappi toiminu ihan alunperin kun lainasin?
Mä voin kokeilla joku päivä sitä mappia omaan autoon. Tuu käymään vaikka vloppuna?
Soittelen vaik sunnuntaina.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 13:10:03 2004
Tuohan on sama vika, mikä siinä pirssissä on ollut jo kaksi vuotta. Mappi testattu ja moni muukin asia. Sarkkolan Pertulla oli parikin teoriaa, mistä tuo johtuu, kannattanee ottaa yhteyttä...
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Su Marraskuu 7. 13:22:34 2004
Jallu kirjoitti:Tuohan on sama vika, mikä siinä pirssissä on ollut jo kaksi vuotta. Mappi testattu ja moni muukin asia. Sarkkolan Pertulla oli parikin teoriaa, mistä tuo johtuu, kannattanee ottaa yhteyttä...
Kyll' se toimi jonkun aikaa kunnolla ku sitä laitettiin, nyt se alkoi sitä tekeen uudelleen eikä viittis koko konehuonetta taas käydä läpi.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 13:23:22 2004
No oikotietä onneen ei taida olla...
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Su Marraskuu 7. 13:27:48 2004
Jallu kirjoitti:No oikotietä onneen ei taida olla...
Ikävä kyllä ei. Taitaa olla hommaa taas tiedossa.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.