Kynätolpat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Kynätolpat

Viesti Kirjoittaja Antti » Ma Marraskuu 8. 17:16:28 2004

Minkä laisia kynätolppia ootte sierrassa käyttänyt

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Marraskuu 8. 17:19:29 2004

AVO

Edit: apujousilla
Viimeksi muokannut Turbo_IS, Ma Marraskuu 8. 19:10:18 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Marraskuu 8. 17:30:37 2004

Turbo_IS kirjoitti:AVO
samoin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Marraskuu 8. 18:47:16 2004

siipicossu kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:AVO
samoin
Samoin :wink: pienin muutoksin(apujouset)

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ma Marraskuu 8. 20:28:14 2004

edessä omatekemiä 8)
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Marraskuu 8. 21:05:12 2004

Kukahan noita AVO:n tolppia myy

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Marraskuu 8. 21:11:21 2004

Omat ProStreetistä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Marraskuu 9. 7:57:23 2004

Turbo_IS kirjoitti:Omat ProStreetistä.
Oon tilannu kans tommoset ProStreetiltä toukokuussa ja ei ole vielä näkynyt... :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ti Marraskuu 9. 14:31:03 2004

AVOt kanssa ja Muukkoselta ostin. Mitä muuten tarkoitatte apujousilla ? Mulla on takana sellaiset 10 mm "langasta" tehdyt jouset alkuperäisen jousen paikalla. Tarkoititteko samaa asiaa ? Oletteko vahvistaneet takana iskarin ylä/alapäätä ?
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Marraskuu 9. 14:57:31 2004

Apujousi tulee samaan tolppaan varsinaisen jousen jatkeeksi. Tarkoituksena on pitää maksimi ulosjouston vaiheessa varsinainen jousi paikallaan. Myötäilee myös pieniä kuoppia tiessä.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Marraskuu 9. 16:45:20 2004

sprint kirjoitti:Apujousi tulee samaan tolppaan varsinaisen jousen jatkeeksi. Tarkoituksena on pitää maksimi ulosjouston vaiheessa varsinainen jousi paikallaan. Myötäilee myös pieniä kuoppia tiessä.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksei kynäjousia mitoiteta siten ettei ne jää roikkumaan? Onko tuo apujousisysteemi parempi, vai halvempi kuin setti erimittaisia jousia?

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Marraskuu 9. 17:00:04 2004

Skorppi kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Omat ProStreetistä.
Oon tilannu kans tommoset ProStreetiltä toukokuussa ja ei ole vielä näkynyt... :roll:
Heinäkuussa oisin tilannut prostreetiltä,mutta kun kertoi,että yhdet on ollu jo tilauksessa pitkään ja antoi ymmärtää mahdollisista toimitusvaikeuksista tehtaalta.Piti ottaa toinen iskarisetti.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Marraskuu 9. 17:11:19 2004

jive kirjoitti:Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksei kynäjousia mitoiteta siten ettei ne jää roikkumaan? Onko tuo apujousisysteemi parempi, vai halvempi kuin setti erimittaisia jousia?
Huono kuva: http://www.kontu.com/kyna.jpg , kyllä sen saa säädettyä niin ettei jousi jää heilumaan mutta tulee maastoauto :D ja niin kuin sprint jo mainitsi auttaa jonkun verran pinta kovuuteen.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Marraskuu 9. 17:17:37 2004

Tossa kuva mun sarjasta ilman apujousia.
http://kotisivu.mtv3.fi/Turbo_IS/virikuvat/AVOt.jpg
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ti Marraskuu 9. 18:32:55 2004

Englannissa ei tarvitse olla apujousia coilovereissa, koska jouset eivät pääse karkuun kun on kerran kierre sisällä "ihan vieressä, eli vaaraa renkaaseen osumiseen ei ole max joustolla.

Suomessa saattaa joku ohjeet turhankin kirjaimellisesti ottava katsastusmies vaatia apujouset coilovereihinkin jos pääjousi jaa löysälle kun autoa madalletaan ruuvaamalla lautasta alaspäin.

-----------------------

Kiinteissä alustasarjoissa on tietenkin tärkeää että jousi ei jää max joustolla löysälle koska se muuten pääsisi kääntymään vinoon tms. jollon jousi voisi osua renkaaseen tms.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ti Marraskuu 9. 18:40:01 2004

heinäkuussa kans avot tilattu prostreetiltä, odotellaan..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Marraskuu 9. 19:33:45 2004

jive kirjoitti:
sprint kirjoitti:Apujousi tulee samaan tolppaan varsinaisen jousen jatkeeksi. Tarkoituksena on pitää maksimi ulosjouston vaiheessa varsinainen jousi paikallaan. Myötäilee myös pieniä kuoppia tiessä.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksei kynäjousia mitoiteta siten ettei ne jää roikkumaan? Onko tuo apujousisysteemi parempi, vai halvempi kuin setti erimittaisia jousia?
Toinen mahdollisuus on kuten kilpurissani oli jousi joka oli progressiivinen. Auto lepoasennossa noin 5 kierrosta jousta oli ihan kasassa, jolloin alasjousto oli mahdollinen. Voisin kuvitella että jos hommataan tasa jäykkyiset kynä jouset (jäykät) ei alaspäin joustoa tapahtuisi ollenkaan kun jousi ei puristuisi auton ollessa vaaterissa ollenkaan kasaan. Näitä kannattaa yrittää mietiskellä, jotta saisi autosta mieleisensä. Parhaillaan on alustan kehitys meneillään. 8)
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 9. 20:04:09 2004

prostreet kirjoitti:Englannissa ei tarvitse olla apujousia coilovereissa, koska jouset eivät pääse karkuun kun on kerran kierre sisällä "ihan vieressä, eli vaaraa renkaaseen osumiseen ei ole max joustolla.

Suomessa saattaa joku ohjeet turhankin kirjaimellisesti ottava katsastusmies vaatia apujouset coilovereihinkin jos pääjousi jaa löysälle kun autoa madalletaan ruuvaamalla lautasta alaspäin.

-----------------------

Kiinteissä alustasarjoissa on tietenkin tärkeää että jousi ei jää max joustolla löysälle koska se muuten pääsisi kääntymään vinoon tms. jollon jousi voisi osua renkaaseen tms.
Mulla jää jousi löysälle kun nostaa ylös mutta katsastuksessa eivät ole sanoneet mitään
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Marraskuu 9. 21:19:23 2004

Itse kun kävin alustasarjan muutoskatsastamassa niin ei tehnyt muuta kuin otti mitan pyörän navan keskeltä lokasuojan yläreunaan :D itse olin hommanut nelipyöräsuuntaus todistuksen ja fordilta lapun missä todettiin ettei escort ole eu-tyyppihyväksytty joten helpolla päästiin.

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ke Marraskuu 10. 7:21:44 2004

Kukaan ei kommentoinut mitään siihen että eikö ketään tosiaan huoleta kun takapään paino yhtäkkiä onkin kokonaan iskarin ylä ja alapään varassa ? Vai onko Foortti tosiaan niin vankkaa tekoa että turha moisia huolehtia.. :)
Minäkin muuten ihmettelin kun sarjan sain että miksei takapään iskari voi olla sen verran lyhempi ettei jousi aina heiluisi irrallaan kun takapäätä vähän tunkkaa ylöspäin. Eres ei klapaja.
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

niin

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ke Marraskuu 10. 10:11:38 2004

joo tuntuu hullulta että ketäis takana koko auton painon ja rasituksen??

mitenkäs sitten se yläpuoli?? eihän sitä ole alunperin juuri vahvisteltu.!

itse ole myös halunnut kyseiset säädettävät. ja ostan heti kun on tarpeeksi tietoa muutoksista ja saatavuudesta. :roll:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Marraskuu 10. 10:34:35 2004

Eipä 4wd cossun etutolpatkaan ole sen kummallisemmassa pellinpalassa kiinni ja hyvin kestää. Painoa on sentään kone ja vaihdelaatikko. Takana ei ole kuin isosuba :lol:. Sitä vartenhan niissä tolpissa pitää olla jousto, joka ottaa massaa vastaan. Jos tekee todella jäykkää alustaa voisi kuvitella että vahvistuksia tarvitaan.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

tappi
Ylläpitäjä

sierra coiloverit

Viesti Kirjoittaja tappi » Ke Marraskuu 10. 10:35:53 2004

Yhteistyökumppani rallyrace tuo maahan kahden eri valmistajan coil-over sarjaa. Spax ja Gaz.

Spaxin std tuotantolinjalla niitä ei ole, mutta rr on teettänyt niitä cossuasiakkailleen. Asfaltti (ratapäivät) lienee hyvä käyttökohde.

Mulla on täällä www.gaz-shocks.com coil-overit, sierramobiiliin. Tykkään näistä enemmän kun kierre on tosi harva ja viimeistelykäsittely sopivampi suolalle ja soralle.

Gaz tekee "päätyökseen" säätöosia muiden valmistajien säätöiskareihin, voi olla monelle ylläri mitä sen kalliin "oman" merkin sisällä onkaan.

Siiviilisierraan mulla on "katsin" säädettävät std jousin.

Tuu kattoon, pääsee vaikka kantosiipialuksella.

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ke Marraskuu 10. 11:46:41 2004

Rallipuolella lähes poikkeuksetta F-ryhmän autoihin on muutettu takapää siten että paino on iskarin ala/yläpään varassa ja ei oo ollu murheita, ja siellä iskarit/kiinnikkeet on suhteellisen kovilla.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Marraskuu 10. 11:51:33 2004

mitkä on muuten kynien vaikutukset Sierran takapäähän. lähinnä käyttäytymistä ajatellen?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ke Marraskuu 10. 12:07:02 2004

Ainakin se hyöty kynistä on jo jousienosalta että kynäjousia saa eripitusina ja varsinkin erijäykkyyksiä on paljon, eli saa haettua semmosen iskari/jousiyhdistelmän kun haluu.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 10. 14:38:09 2004

cossuesco kirjoitti:Itse kun kävin alustasarjan muutoskatsastamassa niin ei tehnyt muuta kuin otti mitan pyörän navan keskeltä lokasuojan yläreunaan :D itse olin hommanut nelipyöräsuuntaus todistuksen ja fordilta lapun missä todettiin ettei escort ole eu-tyyppihyväksytty joten helpolla päästiin.
Minäkin olisin muutoskatsastanut mutta eivät katsoneet sitä tarpeeliseksi kun auto on niin vanha -86 :roll:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » To Marraskuu 11. 15:05:43 2004

Turbo_IS kirjoitti:Tossa kuva mun sarjasta ilman apujousia.
http://kotisivu.mtv3.fi/Turbo_IS/virikuvat/AVOt.jpg
Paljo oli hintaa?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 11. 17:14:53 2004

Antti kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Tossa kuva mun sarjasta ilman apujousia.
http://kotisivu.mtv3.fi/Turbo_IS/virikuvat/AVOt.jpg
Paljo oli hintaa?
Alle tonnilla noita saa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Marraskuu 11. 18:05:28 2004

AVO GTZ korkeus- ja vaim.sääd. alustasarjat
11-2004
sis alv 22%

Ford Sierra Cossu 2WD
h 970e
CRSC-jäsenhinta 870e

Ford Sierra Cossu 4wd
h 970e
CRSC-jäsenhinta 870e

Ford Escort Cossu 4wd
h 970e
CSRC-jäsenhinta 870e

avo@prostreet.fi
www.prostreet.fi
0400-790019

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Pe Marraskuu 12. 15:47:38 2004

siipicossu kirjoitti:
Antti kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Tossa kuva mun sarjasta ilman apujousia.
http://kotisivu.mtv3.fi/Turbo_IS/virikuvat/AVOt.jpg
Paljo oli hintaa?
Alle tonnilla noita saa
Yli puolet halvemmat kuin bilsteinit. pistin sarjan tilaukseen

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Toukokuu 7. 23:39:34 2005

Nostetaas ylös tämä topikki. Eli miten mahtuu cossu sierraan coil overit taakse? Lähinnä se, että ottaako jouset kiinni koriin ja miten iskarikotelo kestää jousen tuomaa lisä kuormitusta? Vaatiiko muutoksia/vahvistuksia maltillisilla katujousilla vai meneekö heittämällä paikoillen ja kestää?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Toukokuu 8. 9:49:00 2005

Tuossa jo mainittiin että kestää kyllä .
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Toukokuu 8. 13:23:59 2005

Vesku kirjoitti:Nostetaas ylös tämä topikki. Eli miten mahtuu cossu sierraan coil overit taakse? Lähinnä se, että ottaako jouset kiinni koriin ja miten iskarikotelo kestää jousen tuomaa lisä kuormitusta? Vaatiiko muutoksia/vahvistuksia maltillisilla katujousilla vai meneekö heittämällä paikoillen ja kestää?
Hyvin ne sinne mahtuu mitään muutoksia tekemättä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Toukokuu 8. 14:13:49 2005

Tuskin vahvistuksesta olisi haittaakaan.. vai? :roll: 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 8. 14:26:25 2005

No sen verran vielä kysellään, että onko GAZ:ista kokemusta? Nythän noita merkkejä on jonkin verran ja AVOT ja SPAX:it on aika tunnettuja. Bilsteinit on ilmeisen kalliit, mutta varmastikkin hyvät ja kestävät, jos ne kilpapuolellakin hyvin kestää?
Tarkoitus olisi saada mukavan tahmea alusta, jossa pyörä kestää tiessä alustasta riippumatta. Pitäisi olla jämäkkä asfaltilla, muttei sorallekkaan liian pomppuinen. Olikohan tuossa jo liikaa vaadetta? :D Minkälaisia jousen jäykkyyksiä ja pituuksia olette muuten käyttäneet edessä/takana? Olisiko 180lbs eteen liian löysä? Vakiohan taitaa cossussa olla 165lbs ja takana 350lbs? Tosin takanahan ne on siellä tukivarren ja korin välissä...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Toukokuu 8. 15:02:21 2005

Vesku kirjoitti:No sen verran vielä kysellään, että onko GAZ:ista kokemusta? Nythän noita merkkejä on jonkin verran ja AVOT ja SPAX:it on aika tunnettuja. Bilsteinit on ilmeisen kalliit, mutta varmastikkin hyvät ja kestävät, jos ne kilpapuolellakin hyvin kestää?
Tarkoitus olisi saada mukavan tahmea alusta, jossa pyörä kestää tiessä alustasta riippumatta. Pitäisi olla jämäkkä asfaltilla, muttei sorallekkaan liian pomppuinen. Olikohan tuossa jo liikaa vaadetta? :D Minkälaisia jousen jäykkyyksiä ja pituuksia olette muuten käyttäneet edessä/takana? Olisiko 180lbs eteen liian löysä? Vakiohan taitaa cossussa olla 165lbs ja takana 350lbs? Tosin takanahan ne on siellä tukivarren ja korin välissä...
200 lb/inch takana ja 350-375lb/inch edessä. Jousien pituudet taisi olla 9" ja 12".
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Toukokuu 8. 19:44:21 2005

onk jollain tietoa kuinka jäykät noi avon jouset on? tarttis saada löysemmät jouset niihin taakse....perse on niin jäykkä ettei sovi muuhun kun sutimiseen......
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Toukokuu 8. 21:12:30 2005

mettis kirjoitti:onk jollain tietoa kuinka jäykät noi avon jouset on? tarttis saada löysemmät jouset niihin taakse....perse on niin jäykkä ettei sovi muuhun kun sutimiseen......
200 lb/inch muistaakseni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 8. 21:37:32 2005

Mites keula? Onko miten kova noilla AVON-sarjan jousilla? Tuntuisi vaan äkkipäätä aika jäykiltä nuo 350lb vieterit eteen :shock:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Toukokuu 9. 14:21:49 2005

Jos kovaa ajetaan saa iskareita ruuvata jäykemmäksi.
Normaali pörräyksessä ihan ok.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Toukokuu 9. 14:30:04 2005

näköjään on www.kitupiikki.net alkanut myymään säädettäviä sarjoja

mm.
FORD Fiesta (GFJ) 90 - 10.95

Säädettävä alustasarja FK-Automotive "FK Highsport" otsikon mukaiselle autolle. Etu- ja taka-akselin maavaraa voidaan säätää portaattomasti mallista riippuen 35-85 mm


FORD ORION - FK-Highsport

Säädettävä alustasarja FK-Automotive "FK Highsport" otsikon mukaiselle autolle. Etu- ja taka-akselin maavaraa voidaan säätää portaattomasti mallista riippuen 35-85 mm
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Su Heinäkuu 24. 1:04:00 2005

Nostellaas tämä taas ylös.

Asentelin omaan kossuuni GAZzin kynätolpat, nyt tarvis saada takapäähän apujouset. Millanen lautanen siihen jousten väliin pitäisi laittaa, entä mistä saa näitä apujousia?

Etujouset paukkuu kun kääntää reilummin, onko kellään lääkkeitä tähän?
Escort Cosworth
Jäsen 33

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Heinäkuu 24. 2:27:11 2005

itselläni kans gazit..oon ollu tyytyväinen vaikka en oo päässy paljoa autolla ajelemaan,mut ne vähät kuitenkin..ei mulla ainakaan pauku edessä???takana jousi ottaa välillä "tunneliin" kiinni ja pitää VÄHÄN omaa elämää..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Heinäkuu 24. 9:40:03 2005

Katu-käyttöautosta voi unohtaa kynäjouset orginal rules! :lol:
nm:"mun kynäiskareilla ajetaan nyt rallia"

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Heinäkuu 24. 10:26:18 2005

Markki kirjoitti:Nostellaas tämä taas ylös.

Asentelin omaan kossuuni GAZzin kynätolpat, nyt tarvis saada takapäähän apujouset. Millanen lautanen siihen jousten väliin pitäisi laittaa, entä mistä saa näitä apujousia?

Etujouset paukkuu kun kääntää reilummin, onko kellään lääkkeitä tähän?
RallyRacesta saa sekä jousia, että välilautasia. Eikö Gazeissa ole valmiina helppereitä? Olen saanut sellaisen käsityksen, että olis. Ainakin tästä kuvasta saa sellaisen käsityksen. Takana näyttäis olevan vielä pienemmällä halkaisijalla oleva jousi, eli ei ota niin helposti koriin kiinni.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Heinäkuu 24. 12:45:57 2005

ei siinä ole mitään helppereitä..ois saanut pieneen lisähintaan mut jätin hyllyyn ainakin toistaiseksi 8) 8) auton perän kun laskee tunkilta alas pitää kattoa et ylälautanen asettuu just paikalleen..silloin ei äännä ainakaan häiritsevästi...
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Su Heinäkuu 24. 14:30:26 2005

Vesku kirjoitti:Mites keula? Onko miten kova noilla AVON-sarjan jousilla? Tuntuisi vaan äkkipäätä aika jäykiltä nuo 350lb vieterit eteen :shock:

Omasta mielestäni AVON-sarjan jouset on liian jäykät.. Tolpat pitää säätää aika tiukalle, että ne toimivat niitten jousien kanssa = kivireki :?

heRSe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja heRSe » Su Heinäkuu 24. 16:52:05 2005

onko porukalla tietoa tommosten saatavuudesta neloskoppa eskoon? tai jopa kokemuksia??

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Heinäkuu 25. 14:05:35 2005

sierra friikki kirjoitti:näköjään on www.kitupiikki.net alkanut myymään säädettäviä sarjoja
Ei peijjooni saa sierraan kun kysyin.

Vastaa Viestiin