moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 19. 11:52:48 2004

eli minkä laatikko sopii mihinkin koneeseen kiinni?

-cologne v6
-essex v6
-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Pe Marraskuu 19. 12:16:41 2004

-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

jive
Ylläpitäjä

Re: moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Marraskuu 19. 17:26:32 2004

samiharju kirjoitti:eli minkä laatikko sopii mihinkin koneeseen kiinni?

-cologne v6
-essex v6
-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec
Kaikki käy kunhan kytkinkopan vaihtaa ja löytää(teettää) sopivan vauhtipyörän :D

niin juu tämähän ei tietysti koske mm T5 ja FWD lootia...

FWD lootiin(BC5, IB5, MTX75, Getrag) käy mikä tahansa etuvedossa joskus kiinni ollut kone. I4 pohjaiset RWD motit myös.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Marraskuu 19. 20:13:01 2004

-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec

Näihin käy pulttijaon puolesta sama kytkinkoppa/laatikko ristiin kiinni. Huom, zetec -nimikkeellä on liikenteessä vaikka mitä. Em. pätee rautalohkoisiin zeteceihin.

-essex ja köln: taisi olla niin että molemmissa pulttojako on omansa
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Marraskuu 21. 11:09:15 2004

Ihan mielenkiinosta,
löytyykö noihin kaikkiin vaihtoehtoihin myös sopiva kytkinlevy helpolla ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Marraskuu 21. 21:51:38 2004

TAp kirjoitti:Ihan mielenkiinosta,
löytyykö noihin kaikkiin vaihtoehtoihin myös sopiva kytkinlevy helpolla ?
mulla 2.0 focus/mondeo (05/98 eteenpäin) mustakoppainen zetec-moottori + vanhemman 1.8 mondeon vauhtipyörä+ kytkin (23x1" rihlat) + RS-alukoppa + Type9. sama vanha kytkimen silmälaakeri sopii kampiakselin päähän.
tuosta focus zetecin lohkosta puuttuu yksi vaihteiston kiinnitys raksi, koska niissä on startinpaikka lohkon kyljessä.
vanhemmissa zeteceissä kaikki samat korvat kuin esim. kentissä ja OHC:ssä

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 18. 16:28:58 2006

nostellaas TOSIvanhaa mutta aina aiheellista topiccia.

Onko kuinka moni jo pistänyt 2.0 zetecin dokkisierraan? mietin vain että joutuuko kuinka paljon tekemään sepäntöitä.. 300tkm ajettu dokilla ja ei kai se enää voi toista samaa määrää kestää niin vois suunnitella jotain. zeteccejä kun saa sopuhinnoin vrt. 2.3-16v..

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Kesäkuu 18. 19:18:54 2006

samiharju kirjoitti:nostellaas TOSIvanhaa mutta aina aiheellista topiccia.

Onko kuinka moni jo pistänyt 2.0 zetecin dokkisierraan? mietin vain että joutuuko kuinka paljon tekemään sepäntöitä.. 300tkm ajettu dokilla ja ei kai se enää voi toista samaa määrää kestää niin vois suunnitella jotain. zeteccejä kun saa sopuhinnoin vrt. 2.3-16v..
Laita 2.3 16v jos moottoria suunnittelet, niitähän saa uusia halvalla.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Kesäkuu 19. 21:55:26 2006

mut zetecin sais 1/3 hinnalla ja nyt on aika monella menossa 2.3-16 sierra rojekti :-)

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Helmikuu 5. 0:59:09 2008

Kun ei tätä SÄIJETTÄ viime vuonna käsitelty ollenkaan niin käsitelläämpä nyt ja aloitetaan quottaamalla komeasti '04 kirjoitettua tekstiä.
Onko kaikki IB5 lootat tollasia että tartti on takapuolella, vai löytyykö myös etupuolisia? Mistä vehkeistä tollasta takastartillista IB5:ttä löytää, ton sivun antamat vinkit on 'hieman' suurpiirteisiä. Onko BC lootan korvaamisessa IB5:llä muuta huomioitavaa kuin että startti menee vaihtoon? Kaukaisena ideana olisi sovittaa tollanen 90 luvun alun Zetecin perään jotta saataisi koneen etupuolelle enemmän tilaa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 5. 11:28:01 2008

Krisse kirjoitti:Kun ei tätä SÄIJETTÄ viime vuonna käsitelty ollenkaan niin käsitelläämpä nyt ja aloitetaan quottaamalla komeasti '04 kirjoitettua tekstiä.
Onko kaikki IB5 lootat tollasia että tartti on takapuolella, vai löytyykö myös etupuolisia? Mistä vehkeistä tollasta takastartillista IB5:ttä löytää, ton sivun antamat vinkit on 'hieman' suurpiirteisiä. Onko BC lootan korvaamisessa IB5:llä muuta huomioitavaa kuin että startti menee vaihtoon? Kaukaisena ideana olisi sovittaa tollanen 90 luvun alun Zetecin perään jotta saataisi koneen etupuolelle enemmän tilaa.
Startti ei mene tietääkseni vaihtoon, on vaan eri paikassa. Lähes kaikki Foridn etuvetojen startit on keskenään myös vaihtokelpoisia ja samalla pulttijaolla.

IB5 laatikkoa on sekä startti edessä että takana. Olisiko ollut kaikissa Escorteissa vielä startti edessä vaikka olisikin ollut jo zetec? Focukset ja muut on sitten jo vaijeri siirtimillä, mikä ei tosin olisi ollenkaan huono vaihtoehto.

Etuna IB5:sessa on paremmat synkrot, vahvistetut kuoret, leveämmät rattaat ja muutama parempi laakeri.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Helmikuu 6. 0:27:32 2008

Onko siinä startissa sitten solenoidi alaspäin jos se tulee sinne koneen taakse? Samoin päinhän se ei voi mitenkään olla, koska siinä on se koppa minkä kärjessä on se rattaan puoleinen laakerihela.
Jäsen #606

TeroL
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Huhtikuu 27. 17:50:01 2005
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja TeroL » La Toukokuu 17. 15:21:34 2008

Eli tarkoittaako Zetecin yhteensopivuus RWD-laatikojen kanssa sitä, että myös Mondeon 1,8TD-kone käy RWD-laatikoihin (Type-9, MT-75, jne.) ? :lol:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Toukokuu 17. 20:00:29 2008

1.8TD taisi käydä v6-laatikkoon. Ja kävikin...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

TeroL
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Huhtikuu 27. 17:50:01 2005
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja TeroL » La Toukokuu 17. 21:17:43 2008

:shock: Haluaisitko selventää... mikä loota, kytkinkoppa, vauhtipyörä, jne. :?:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 18. 13:13:36 2008

Vesku kirjoitti:1.8TD taisi käydä v6-laatikkoon. Ja kävikin...
1.8TD asennettuna sierroihin/p100 on varustettuna type9 laatikolla jossa on pidempi kytkinakseli ja kytkinkoppa kuin normaalisti.

Ei tuo kone ainakaan suoraan sovi köln eikä essex-laatikoihin koska 1.6 ja 1.8 dieselit on kent-sukuisia koneita samalla pulttijaolla kuin ohc / kent / whatever, mutta kytkinkoppaa vaihtamalla luultavasti sopii.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin