moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta
eli minkä laatikko sopii mihinkin koneeseen kiinni?
-cologne v6
-essex v6
-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec
-cologne v6
-essex v6
-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
-
- Ylläpitäjä
Re: moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta
Kaikki käy kunhan kytkinkopan vaihtaa ja löytää(teettää) sopivan vauhtipyöränsamiharju kirjoitti:eli minkä laatikko sopii mihinkin koneeseen kiinni?
-cologne v6
-essex v6
-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec

niin juu tämähän ei tietysti koske mm T5 ja FWD lootia...
FWD lootiin(BC5, IB5, MTX75, Getrag) käy mikä tahansa etuvedossa joskus kiinni ollut kone. I4 pohjaiset RWD motit myös.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: moottorien ja vaihteistojen yhteensopivuudesta
-ohc
-dohc
-kent
-cvh
-zetec
Näihin käy pulttijaon puolesta sama kytkinkoppa/laatikko ristiin kiinni. Huom, zetec -nimikkeellä on liikenteessä vaikka mitä. Em. pätee rautalohkoisiin zeteceihin.
-essex ja köln: taisi olla niin että molemmissa pulttojako on omansa
-dohc
-kent
-cvh
-zetec
Näihin käy pulttijaon puolesta sama kytkinkoppa/laatikko ristiin kiinni. Huom, zetec -nimikkeellä on liikenteessä vaikka mitä. Em. pätee rautalohkoisiin zeteceihin.
-essex ja köln: taisi olla niin että molemmissa pulttojako on omansa
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
mulla 2.0 focus/mondeo (05/98 eteenpäin) mustakoppainen zetec-moottori + vanhemman 1.8 mondeon vauhtipyörä+ kytkin (23x1" rihlat) + RS-alukoppa + Type9. sama vanha kytkimen silmälaakeri sopii kampiakselin päähän.TAp kirjoitti:Ihan mielenkiinosta,
löytyykö noihin kaikkiin vaihtoehtoihin myös sopiva kytkinlevy helpolla ?
tuosta focus zetecin lohkosta puuttuu yksi vaihteiston kiinnitys raksi, koska niissä on startinpaikka lohkon kyljessä.
vanhemmissa zeteceissä kaikki samat korvat kuin esim. kentissä ja OHC:ssä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
nostellaas TOSIvanhaa mutta aina aiheellista topiccia.
Onko kuinka moni jo pistänyt 2.0 zetecin dokkisierraan? mietin vain että joutuuko kuinka paljon tekemään sepäntöitä.. 300tkm ajettu dokilla ja ei kai se enää voi toista samaa määrää kestää niin vois suunnitella jotain. zeteccejä kun saa sopuhinnoin vrt. 2.3-16v..
Onko kuinka moni jo pistänyt 2.0 zetecin dokkisierraan? mietin vain että joutuuko kuinka paljon tekemään sepäntöitä.. 300tkm ajettu dokilla ja ei kai se enää voi toista samaa määrää kestää niin vois suunnitella jotain. zeteccejä kun saa sopuhinnoin vrt. 2.3-16v..
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Laita 2.3 16v jos moottoria suunnittelet, niitähän saa uusia halvalla.samiharju kirjoitti:nostellaas TOSIvanhaa mutta aina aiheellista topiccia.
Onko kuinka moni jo pistänyt 2.0 zetecin dokkisierraan? mietin vain että joutuuko kuinka paljon tekemään sepäntöitä.. 300tkm ajettu dokilla ja ei kai se enää voi toista samaa määrää kestää niin vois suunnitella jotain. zeteccejä kun saa sopuhinnoin vrt. 2.3-16v..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Kun ei tätä SÄIJETTÄ viime vuonna käsitelty ollenkaan niin käsitelläämpä nyt ja aloitetaan quottaamalla komeasti '04 kirjoitettua tekstiä.
Onko kaikki IB5 lootat tollasia että tartti on takapuolella, vai löytyykö myös etupuolisia? Mistä vehkeistä tollasta takastartillista IB5:ttä löytää, ton sivun antamat vinkit on 'hieman' suurpiirteisiä. Onko BC lootan korvaamisessa IB5:llä muuta huomioitavaa kuin että startti menee vaihtoon? Kaukaisena ideana olisi sovittaa tollanen 90 luvun alun Zetecin perään jotta saataisi koneen etupuolelle enemmän tilaa.lalli69 kirjoitti:http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Startti ei mene tietääkseni vaihtoon, on vaan eri paikassa. Lähes kaikki Foridn etuvetojen startit on keskenään myös vaihtokelpoisia ja samalla pulttijaolla.Krisse kirjoitti:Kun ei tätä SÄIJETTÄ viime vuonna käsitelty ollenkaan niin käsitelläämpä nyt ja aloitetaan quottaamalla komeasti '04 kirjoitettua tekstiä.
Onko kaikki IB5 lootat tollasia että tartti on takapuolella, vai löytyykö myös etupuolisia? Mistä vehkeistä tollasta takastartillista IB5:ttä löytää, ton sivun antamat vinkit on 'hieman' suurpiirteisiä. Onko BC lootan korvaamisessa IB5:llä muuta huomioitavaa kuin että startti menee vaihtoon? Kaukaisena ideana olisi sovittaa tollanen 90 luvun alun Zetecin perään jotta saataisi koneen etupuolelle enemmän tilaa.lalli69 kirjoitti:http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
IB5 laatikkoa on sekä startti edessä että takana. Olisiko ollut kaikissa Escorteissa vielä startti edessä vaikka olisikin ollut jo zetec? Focukset ja muut on sitten jo vaijeri siirtimillä, mikä ei tosin olisi ollenkaan huono vaihtoehto.
Etuna IB5:sessa on paremmat synkrot, vahvistetut kuoret, leveämmät rattaat ja muutama parempi laakeri.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
1.8TD asennettuna sierroihin/p100 on varustettuna type9 laatikolla jossa on pidempi kytkinakseli ja kytkinkoppa kuin normaalisti.Vesku kirjoitti:1.8TD taisi käydä v6-laatikkoon. Ja kävikin...
Ei tuo kone ainakaan suoraan sovi köln eikä essex-laatikoihin koska 1.6 ja 1.8 dieselit on kent-sukuisia koneita samalla pulttijaolla kuin ohc / kent / whatever, mutta kytkinkoppaa vaihtamalla luultavasti sopii.
Jäsen #606