Säädettävä ruisku/sytkä (=moottorinohjaus)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Säädettävä ruisku/sytkä (=moottorinohjaus)

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 23. 17:03:07 2004

En jaksa pöyhiä koko forumia läpi, eikä se varmasti ajaisikaan asiaansa. Pistäiskö asiantuntijat tämän topicin alle kokemuksia ja mielipiteitä eri säädettävistä moottorinohjausjärjestelmistä. Risut ja ruusut? Mikä on paras ja jne jne... Eli perustelujen kanssa! Niitä on nykyään pilvin pimein joten jotain hahmotusta olisi kiva saada.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 23. 17:31:14 2004

Megasquirt. halpa, perusyksinkertainen. Ei käyttökokemuksia _vielä_.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 17:51:34 2004

samiharju kirjoitti:Megasquirt. halpa, perusyksinkertainen. Ei käyttökokemuksia _vielä_.
samanlaiset mielipiteet ja vielä pienellä kokemuksella sanosin et saa aika kivasti säätöihin.miinuksena sanoisin et ei ainakaan vielä tiedossa jarrupenkki firmaa joka säätäisi tollasta eli ite on säädeltävä>toinen asia on et käykö jollekki firmalle se et jos ne kertoo mitä pitää säätää ja ite sen teet siinä livenä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Marraskuu 23. 18:16:58 2004

Am-worksilla kävin tuossa taannoin ja ja siellä oli kuulemma joku säätänyt megaruiskun Hänen penkissä. Silloin oli yleisesti siitä puhetta ja sanoi vaan, että muuten ihan mukava, mutta puuttuu lämpötilan kompensointi sytytykseen. No nyt sekin ominaisuus löytyy ja paljon muutakin. Tosin vaatii aika paljon mielenkiintoa ja perehtymistä asiaan. Ei ole mikään pulttaa kiinni homma kaikkiaan, mutta koko ajan kehittyvä systeemi. Uutta tulee sitä vauhtia, et jos ei käy muutamaan päivään kattomassa foorumia, niin sinne ehtii jo tulla pari uudenpaa painosta ohjelmasta. :D
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Marraskuu 23. 18:44:57 2004

laajakaista lambda megaan kiinni, sen saa säädettyä sillä ajossa ja rullilla kohilleen.
Viimeksi muokannut RubberDuck, Ti Marraskuu 23. 20:25:19 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 23. 20:22:42 2004

Mitenkäs SporttiAuton myymä Autronic?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Marraskuu 23. 20:43:01 2004

MouTine kirjoitti:Mitenkäs SporttiAuton myymä Autronic?
Varmasti asiallinen peli. Perusmalleissa hintaluokan yläpäässä (vs. DTA & Haltech) mutta plussana sekventiaalinen ruiskutus. Mukana on myös kovin mainostettu Autotune, mutta taitaa sitä olla jo muillakin valmistajilla.

Megaruiskua kovin hehkutetaan, mutta enpä usko että nämä tehdasvalmisteiset boksitkaan vielä romukoppaan joutaa...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 23. 20:49:26 2004

no jos jatketaan kysymystä sillä että mikä on paras. puhutaan tuotteista jotka on hintaluokaltaan alle 4000e. jos en ole väärin käsittänyt, hestekki voisi olla varsin hyvä vaihtoehto. ja nyt ei ole pääasia hinta laatu suhde, vaan pelkkä laatu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Marraskuu 23. 21:03:26 2004

Hectori kirjoitti:alle 4000e.
Tulikohan ihan oikea suuruusluokka, tollahan saa jo 4 huonompaa. :wink:

Hestec on varmaan pirun hyvä, mutta kun se on myös pirun kallis ominaisuuksiin nähden. Ja ruiskun kehittäjä on pirun kova säätäjä, mutta kun ei säädä kuin omaa ruiskuaan (syystäkin).
Ja eikai noi boksit elektroniikaltaan ja perusohjelmistoltaan kovin paljon toisistaan eroa.. vai mitä hait laadulla? Miltei jokaisella valmistajalla on perusmalleja jolla pärjää siviilipeleissä ja sitten on HIFI-malleja joissa on ominaisuuksia enemmänkin (luistonesto, ahtopaineen ohjaus vaihteiden mukaan ym.)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 23. 21:21:51 2004

SiipiCozzu kirjoitti:Tulikohan ihan oikea suuruusluokka, tollahan saa jo 4 huonompaa. :wink:

Hestec on varmaan pirun hyvä, mutta kun se on myös pirun kallis ominaisuuksiin nähden. Ja ruiskun kehittäjä on pirun kova säätäjä, mutta kun ei säädä kuin omaa ruiskuaan (syystäkin).
Ja eikai noi boksit elektroniikaltaan ja perusohjelmistoltaan kovin paljon toisistaan eroa.. vai mitä hait laadulla? Miltei jokaisella valmistajalla on perusmalleja jolla pärjää siviilipeleissä ja sitten on HIFI-malleja joissa on ominaisuuksia enemmänkin (luistonesto, ahtopaineen ohjaus vaihteiden mukaan ym.)
no mä en halua 4 huonompaa, vaan yhden ja parhaan. :wink:

ja siis tosiaan ahtopaineiden ohjausta luistonestoa ja muita ominaisuuksia mielellään saisi olla. tietysti joku hestec apexi yhdistelmä voisi olla ihan ok systeemi kanssa. mielellään kytkettävissä kahdelle eri ohjelmalle kytkimen tai vastaavan kautta.

eli noin ajatuksena olisi tehdä kaksi erillistä ohjelmaa, joista toinen olisi käytössä normaalisti, toinen kun ajetaan varttimailia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Marraskuu 23. 21:39:40 2004

Hectori kirjoitti:
SiipiCozzu kirjoitti:Tulikohan ihan oikea suuruusluokka, tollahan saa jo 4 huonompaa. :wink:

Hestec on varmaan pirun hyvä, mutta kun se on myös pirun kallis ominaisuuksiin nähden. Ja ruiskun kehittäjä on pirun kova säätäjä, mutta kun ei säädä kuin omaa ruiskuaan (syystäkin).
Ja eikai noi boksit elektroniikaltaan ja perusohjelmistoltaan kovin paljon toisistaan eroa.. vai mitä hait laadulla? Miltei jokaisella valmistajalla on perusmalleja jolla pärjää siviilipeleissä ja sitten on HIFI-malleja joissa on ominaisuuksia enemmänkin (luistonesto, ahtopaineen ohjaus vaihteiden mukaan ym.)
no mä en halua 4 huonompaa, vaan yhden ja parhaan. :wink:

ja siis tosiaan ahtopaineiden ohjausta luistonestoa ja muita ominaisuuksia mielellään saisi olla. tietysti joku hestec apexi yhdistelmä voisi olla ihan ok systeemi kanssa. mielellään kytkettävissä kahdelle eri ohjelmalle kytkimen tai vastaavan kautta.

eli noin ajatuksena olisi tehdä kaksi erillistä ohjelmaa, joista toinen olisi käytössä normaalisti, toinen kun ajetaan varttimailia.
No jos parhaan haluat niin hanki tämä 8) (2 Mt PDF)

Jonkin asteinen ahtopainesolenoidin ohjaus on kaikissa halvemmankin pään malleissa.
Meinaatko käydä vartilla niinkin usein, ettei läppärillä ehtisi ohjelmaa vaihtaa (jos on edes tarvetta)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 23. 21:50:18 2004

no kyllä ehtis läppärillä vaihtaa, mutta kun se olis niin hieno kytkimentakana. :D no ei, mutta mä haluan että mun auto toimii ilman ylimääräisiä ohjelmointeja, noiden ohjelmien välillä.

mä muuten kattelin kanssa tossa paripäivää takaperin tuota samaa esitettä. oli ihan mielenkiintoinen läpyskä. se on harkinnassa mukana toi magneti marelli.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 23. 22:03:50 2004

Jos megasquirt on liian halpa, niin pitää mainostaa kaverin edustamaa merkkiä:
http://www.efitechnology.com
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 23. 22:07:36 2004

Noh, nostetaan vielä kerran kissa pöydälle... kaikki kohisee MegaSquirtista ja se on pirun halpa, mutta onko siinä mitään huonoa? Oikeasti? Voiko sillä säätää sytytysä miten? Entäpä suuttimien ohjaus? Kuinka monessa sarjassa? Millasin rpm stepein saadaan ohjeistettua mitäkin?

Kaveri mielisi MegaSquirttia 2.9 EFi Capriinsa, kun taas minä haaveilen Autronicista.

Äh, mä meen nukkumaan että jaksais aamulla taas mennä kasailemaan impulseja ja sirkeleitä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Marraskuu 23. 22:12:29 2004

Itse lähdin siitä, että on helppo säätää (myös itse) hyvä tuki tarvittaessa ja vähän tietenkin kotimainen :wink: Escortti on nyt hervannassa jossa siihen asennetaan Tatech. Sen verran kovalla asenteella tuohon lähdin että revitään vaikka kaikki piuhat ja muut kilkkeet irti jotta tulisi fiksu asennus.
Tatu (kehittäjä, valmistaja, asentaja :D voiko olla enään paremmin) vähän aikaa tutki ja ilmoitti lopuksi että ainoastaan imu-ja moottorinlämpötila anturit vaihdetaan. Ohjelmoi tatechin toimimaan EDIS-sytkän kanssa, elikkä taitaa olla vähän nörtin vikaa :P. Mylly ei vielä käy mutta katsotaan reilun viikon päästä niin voin kertoa paremmin.
Viimeksi muokannut cossuesco, Ke Marraskuu 24. 17:52:13 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Marraskuu 23. 22:25:33 2004

JesseT kirjoitti:Jos megasquirt on liian halpa, niin pitää mainostaa kaverin edustamaa merkkiä:
http://www.efitechnology.com
Halpuudesta ei varmaan ole kenellekkään haittaa,mutta kaikilla ei ole aikaa/innostusta/taitoa ruveta kasamaan laitetta kun vastaavia saa valmiinakin.
Miksei kukaan ole alkanut kasaamaan ja asentamaan megasquirtteja,hinnan kun pystyisi polkemaan kaupallisia tuotteita alemmaksi.Ottajia varmaan olisi!
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 23. 22:50:39 2004

Parashan olis kun sais tökätä uuden boxin vanhan tilalle taikka vanhan boxin huoloporttiin kortin/piuhan. Jälkimmäisem systeemin olen jopa nähnyt...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 23. 23:05:11 2004

joo, ei mun kohdallakaan ole mitenkään välttämätöntä että se hinta olisi korkea, vaan se että kyse on oikeasti kunnollisesta ja laadukkaasta tuotteesta. megasquirtti on varmaan ihan toimiva laite, ja kohtuullisen hyväkin se voi olla. mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että se pystyisi vastaamaan markkinoilla jo oleville laatu tuotteille. näin ainakin toistaiseksi.

efi technology näyttäisi ihan passelilta tuotteelta kanssa, pitää hieman katsella.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 23:18:00 2004

Walderama kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Jos megasquirt on liian halpa, niin pitää mainostaa kaverin edustamaa merkkiä:
http://www.efitechnology.com
Halpuudesta ei varmaan ole kenellekkään haittaa,mutta kaikilla ei ole aikaa/innostusta/taitoa ruveta kasamaan laitetta kun vastaavia saa valmiinakin.
Miksei kukaan ole alkanut kasaamaan ja asentamaan megasquirtteja,hinnan kun pystyisi polkemaan kaupallisia tuotteita alemmaksi.Ottajia varmaan olisi!
ainaki yhen jampan tiedän joka noita kasaa myyntiin nääswillessä nääs

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 24. 13:15:30 2004

Hectori kirjoitti:joo, ei mun kohdallakaan ole mitenkään välttämätöntä että se hinta olisi korkea, vaan se että kyse on oikeasti kunnollisesta ja laadukkaasta tuotteesta. megasquirtti on varmaan ihan toimiva laite, ja kohtuullisen hyväkin se voi olla. mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että se pystyisi vastaamaan markkinoilla jo oleville laatu tuotteille. näin ainakin toistaiseksi.

efi technology näyttäisi ihan passelilta tuotteelta kanssa, pitää hieman katsella.
Tämmöisen vinkin kuulin tuossa. Ota ensin selvää minkä ruiskun asiantuntijoita asuinpaikkasi (/lähimmän dynon) alueelta löytyy. Säästät mahdollisesti halvemman ja kalliimman ruiskun hinnan eron + muutamia €uroja säätötuntien määrässä...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re: Säädettävä ruisku/sytkä (=moottorinohjaus)

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Marraskuu 24. 17:46:19 2004

MouTine kirjoitti:En jaksa pöyhiä koko forumia läpi, eikä se varmasti ajaisikaan asiaansa. Pistäiskö asiantuntijat tämän topicin alle kokemuksia ja mielipiteitä eri säädettävistä moottorinohjausjärjestelmistä.
Heh, samaa pohdin eilen ja pistin hakuun edis. Minä en ymmärrä mitään sähköstä, joten asia on vähän ufoa. Tuo Practical Performance Car, josta mainitsin tuolla yleisessä on tekemässä Megasquirt + Edis -systeemiä. Kiinnostuin, kun siinä oli lueteltu myös V8-ediksien osanumerot. Melko yksinkertaisen näköinen asennus miten Megasquirtin kautta ohjataan EDISiä tai jotain sinne päin. Mutta antaas tulla EDIS-tietäjät lisää kommenttia.

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ke Marraskuu 24. 21:58:21 2004

Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen.. :shock:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 24. 23:24:21 2004

Jokeri kirjoitti:Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen.. :shock:
Olisi kiva tietää millä menetelmällä tuo sytkä säädetään automaattisesti. Noita juttuja on pohdittu myös MS:n yhteydessä, mutta tuo ei ole helppo juttu tehdä kunnolla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 25. 15:21:34 2004

Monesti on ollut kaipausta noille EEC-IV plug'n'play korvikkeille:
http://www.s8ecu.co.uk/news.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » To Marraskuu 25. 18:41:51 2004

JesseT kirjoitti:
Jokeri kirjoitti:Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen.. :shock:
Olisi kiva tietää millä menetelmällä tuo sytkä säädetään automaattisesti. Noita juttuja on pohdittu myös MS:n yhteydessä, mutta tuo ei ole helppo juttu tehdä kunnolla.
Varmaankin sisältää nakutusanturille tulon eli sitä hyväksikäyttäen...

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Marraskuu 25. 19:33:10 2004

Newis kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Jokeri kirjoitti:Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen.. :shock:
Olisi kiva tietää millä menetelmällä tuo sytkä säädetään automaattisesti. Noita juttuja on pohdittu myös MS:n yhteydessä, mutta tuo ei ole helppo juttu tehdä kunnolla.
Varmaankin sisältää nakutusanturille tulon eli sitä hyväksikäyttäen...
mistä se tietää että millon nakuttaa... eikös eri moottoreissa olet omat nakutus äänet vai vertaileeko anturi sytkän antamaa dataa? :roll:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 21:33:34 2004

sierra4x4tbo kirjoitti: Tämmöisen vinkin kuulin tuossa. Ota ensin selvää minkä ruiskun asiantuntijoita asuinpaikkasi (/lähimmän dynon) alueelta löytyy. Säästät mahdollisesti halvemman ja kalliimman ruiskun hinnan eron + muutamia €uroja säätötuntien määrässä...
se on juuri yksi niistä asioista jotka puoltaa tota hesteckkiä. valkeakoski on tossa nurkantakana, kun tampereella asustellaan. ja käsittääkseni hestec on oikeasti laadukas vaihtoehto.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 26. 8:41:14 2004

Sytytyksen säätö nakutuksen mukaan on sopivaa vasta kohtalaisilla paineilla, joten koko alipainekartta jää vielä itse säädettäväksi.
Ionitunnistuspohjaiset järjestelmät taitavat olla ainoita, jotka osaavat säätää itse sytytyksen eri kuormilla, mutta tietääkseni tätä ei ole käytössä vielä yhdessäkään viriviri moottorinohjausjärjestelmässä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Marraskuu 26. 10:03:19 2004

Tatech on asiallinen laite

www.tatech.net

myynnissä meillä

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Marraskuu 26. 14:22:58 2004

Stadian pojat vaihtoi Hestecin Tatechiin http://www.formula.stadia.fi/fi/auto2004.htm
Video pätikiä löytyy penkityksestä Tatechin sivuilta

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Pe Marraskuu 26. 15:50:53 2004

JesseT kirjoitti:Sytytyksen säätö nakutuksen mukaan on sopivaa vasta kohtalaisilla paineilla, joten koko alipainekartta jää vielä itse säädettäväksi.
Ionitunnistuspohjaiset järjestelmät taitavat olla ainoita, jotka osaavat säätää itse sytytyksen eri kuormilla, mutta tietääkseni tätä ei ole käytössä vielä yhdessäkään viriviri moottorinohjausjärjestelmässä.
Juuri tuo ionitunnistus on uudessa autronikissa..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 26. 16:32:09 2004

Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä :(
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Joulukuu 6. 14:05:02 2004

Nyt on Tatech asennettu EEC-IV cossuescoon onnistuneesti, adapteripiuhasarjalla alkuperäiseen liittimeen. Tatech ohjaa alkuperäistä EDIS moduulia joten ainoat osat mitä piti vaihtaa oli moottori- ja ilmanlämpötila-anturit ja tietysti MAP. Huomenna tarkemmin kun käyn auton hakemassa.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Joulukuu 6. 16:01:44 2004

JesseT kirjoitti:Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä :(
Eikait tuossa mitään ongelmaa boksin puolella ole. Anturi sen vaikeimman homman hoitaa. Ainoa sovellus mikä nyt tulee mieleen, jossa ionivirtaa voisi edes tutkia on nuo uudet suorasuihkutus moottorit, joissa ominaisuus on osa alkuperäistä ohjausjärjestelmää. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä jälkiasennus suorasuihku :D

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Joulukuu 14. 8:28:24 2004

Nyt ollaan viikko ajeltu Tatechilla, ja tyytyväinen olen. Softa on tehty niin että tyhmempikin ymmärtää :D Kaasuherkkyys perstuntumalla parantunut, kylmäkäynnistys säätöjä tehty mutta on vielä parantamista kunhan tulis pakkasia. Sitten kun perus jutut kohdallaan niin penkkiin tekemään viimeiset säädöt. En tässä vaiheessa voi muuta kuin kehua.

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ti Joulukuu 14. 9:27:38 2004

jive kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä :(
Eikait tuossa mitään ongelmaa boksin puolella ole. Anturi sen vaikeimman homman hoitaa. Ainoa sovellus mikä nyt tulee mieleen, jossa ionivirtaa voisi edes tutkia on nuo uudet suorasuihkutus moottorit, joissa ominaisuus on osa alkuperäistä ohjausjärjestelmää. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä jälkiasennus suorasuihku :D

täällä on kokeilua ionipohjasesta sytkän säädöstä tavallisessa saabin koneessa..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 14. 9:59:55 2004

Olen hyvin tietoinen asiasta. Myös täällä on asiaan liittyvää kokeilua :wink:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Joulukuu 14. 11:29:45 2004

JesseT kirjoitti:Olen hyvin tietoinen asiasta. Myös täällä on asiaan liittyvää kokeilua :wink:
jos on jotain hyötyy äänikortista oscilloskooppi
http://photobucket.com/albums/v509/ruot ... aijoku.gif
http://photobucket.com/albums/v509/ruot ... vekuva.gif
kiva kiva kiva

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Joulukuu 14. 17:44:57 2004

JesseT kirjoitti:Olen hyvin tietoinen asiasta. Myös täällä on asiaan liittyvää kokeilua :wink:
Ahaa... care to elaborate :wink:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Joulukuu 26. 22:35:14 2004

katselin tuota t.muukkosen sivuilla esiteltyä DTA P8PRO boxia, hintaa sillä on 1729 euroa.
saako sillä rahalla joltain muulta valmistajalta vielä jotain monipuolisempaa?

äkkiseltään kun noita oon selaillu, niin ei taida montaa 32MHz boxia edes olla markkinoilla :?

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ma Joulukuu 27. 0:51:56 2004

Brenda kirjoitti:katselin tuota t.muukkosen sivuilla esiteltyä DTA P8PRO boxia, hintaa sillä on 1729 euroa.
saako sillä rahalla joltain muulta valmistajalta vielä jotain monipuolisempaa?

äkkiseltään kun noita oon selaillu, niin ei taida montaa 32MHz boxia edes olla markkinoilla :?
Motecin m4:ssa on 33MHz. Hintaa tuli 1500€

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 28. 9:11:11 2004

jive kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä :(
Eikait tuossa mitään ongelmaa boksin puolella ole. Anturi sen vaikeimman homman hoitaa. Ainoa sovellus mikä nyt tulee mieleen, jossa ionivirtaa voisi edes tutkia on nuo uudet suorasuihkutus moottorit, joissa ominaisuus on osa alkuperäistä ohjausjärjestelmää. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä jälkiasennus suorasuihku :D
Mielestäni vanhoissakin bensiinimoottoreissa löytyy tulpat, joista tuota ionivirtaa voidaan haistella, kenties olen myös väärässä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Joulukuu 28. 11:37:55 2004

80-luvun loppupuolen Volvo/pösö Douvrin V6:ssa on nakutussensori 1. pytyn tulpanjohdossa. tulpat taitavat olla ihan perinteiset...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Tammikuu 6. 22:49:10 2005

Brenda kirjoitti:äkkiseltään kun noita oon selaillu, niin ei taida montaa 32MHz boxia edes olla markkinoilla :?
Tais mennä bitit ja Herzit sekaisin? Laskurien ja AD/DA muuntimien tarkkuus on myös yksi iso juttu. 8-bittisellä kontrollerillakin voi laskea vaikka 64bitin tarkkuudella, mutta muisti tuppaa loppua kesken, jos isoja karttoja pyöritellään. Ei perus moottorinohjaussofta nyt niin kummallinen ole tehovaatimuksiltaan. "Extrat" ne on mitkä kellojaksoja polttaa.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Tammikuu 12. 16:13:45 2005

cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan viikko ajeltu Tatechilla, ja tyytyväinen olen. Softa on tehty niin että tyhmempikin ymmärtää :D Kaasuherkkyys perstuntumalla parantunut, kylmäkäynnistys säätöjä tehty mutta on vielä parantamista kunhan tulis pakkasia. Sitten kun perus jutut kohdallaan niin penkkiin tekemään viimeiset säädöt. En tässä vaiheessa voi muuta kuin kehua.
Paljon tuli karkeasti maksamaan asennus ja säätö?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Tammikuu 14. 13:38:21 2005

jouni kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan viikko ajeltu Tatechilla, ja tyytyväinen olen. Softa on tehty niin että tyhmempikin ymmärtää :D Kaasuherkkyys perstuntumalla parantunut, kylmäkäynnistys säätöjä tehty mutta on vielä parantamista kunhan tulis pakkasia. Sitten kun perus jutut kohdallaan niin penkkiin tekemään viimeiset säädöt. En tässä vaiheessa voi muuta kuin kehua.
Paljon tuli karkeasti maksamaan asennus ja säätö?
Kannattaa soittaa suoraan Tatulle niin saa tarkemman hinnan, tuossa parin tuhannen paikkeilla pyörii asennettuna. Nyt Tatechissa on myös autotune optio joten bensakarttojen tekeminen helpottuu huomattavasti :D

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Tammikuu 14. 14:23:42 2005

No juu, Joensuussa JRT Motorsport arveli asennuksen ja säädön olevan noin 500-800e kakku. Tosin tuo hinta on vielä ennen autotune ominaisuutta. Hyvällä menestyksellä ovat asennelleet sielläkin esim. muutamaan turbo Supraan. Omalla kohdalla nyt on vähän puntarointia Tatechin ja Autronicin välillä. Hommalla ei kyllä sinällään ole älytön kiire, eli aikaa on pähkinöidä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Tammikuu 14. 14:55:32 2005

Asiasta toiseen: Mistä olette muuten laajakaistalambdoja ostellut? Jenkeissä joku pulju myisi hintaan $38 mutta ei viitsi ihan vielä lähteä merta edemmäs...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 14. 15:27:44 2005

60e VPV-motorracingilta. Varmaan halvin paikka jos yhden haluaa. Jos monta haluaa, niin jenkeistä. On myös havaittu että jenkeistä voi tilata sen omansa lisäksi muutaman ylimääräisen, niin niistä pääsee aika äkkiä eroon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Tammikuu 14. 17:20:03 2005

Just. Kuulin juuri, että se PWC-kontrolleri maksaa niin rankasti ettei kymppi sinne tänne anturin hinnassa tunnu missään :(
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Vastaa Viestiin