Säädettävä ruisku/sytkä (=moottorinohjaus)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Säädettävä ruisku/sytkä (=moottorinohjaus)
En jaksa pöyhiä koko forumia läpi, eikä se varmasti ajaisikaan asiaansa. Pistäiskö asiantuntijat tämän topicin alle kokemuksia ja mielipiteitä eri säädettävistä moottorinohjausjärjestelmistä. Risut ja ruusut? Mikä on paras ja jne jne... Eli perustelujen kanssa! Niitä on nykyään pilvin pimein joten jotain hahmotusta olisi kiva saada.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
samanlaiset mielipiteet ja vielä pienellä kokemuksella sanosin et saa aika kivasti säätöihin.miinuksena sanoisin et ei ainakaan vielä tiedossa jarrupenkki firmaa joka säätäisi tollasta eli ite on säädeltävä>toinen asia on et käykö jollekki firmalle se et jos ne kertoo mitä pitää säätää ja ite sen teet siinä livenäsamiharju kirjoitti:Megasquirt. halpa, perusyksinkertainen. Ei käyttökokemuksia _vielä_.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Am-worksilla kävin tuossa taannoin ja ja siellä oli kuulemma joku säätänyt megaruiskun Hänen penkissä. Silloin oli yleisesti siitä puhetta ja sanoi vaan, että muuten ihan mukava, mutta puuttuu lämpötilan kompensointi sytytykseen. No nyt sekin ominaisuus löytyy ja paljon muutakin. Tosin vaatii aika paljon mielenkiintoa ja perehtymistä asiaan. Ei ole mikään pulttaa kiinni homma kaikkiaan, mutta koko ajan kehittyvä systeemi. Uutta tulee sitä vauhtia, et jos ei käy muutamaan päivään kattomassa foorumia, niin sinne ehtii jo tulla pari uudenpaa painosta ohjelmasta. 

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mitenkäs SporttiAuton myymä Autronic?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Varmasti asiallinen peli. Perusmalleissa hintaluokan yläpäässä (vs. DTA & Haltech) mutta plussana sekventiaalinen ruiskutus. Mukana on myös kovin mainostettu Autotune, mutta taitaa sitä olla jo muillakin valmistajilla.MouTine kirjoitti:Mitenkäs SporttiAuton myymä Autronic?
Megaruiskua kovin hehkutetaan, mutta enpä usko että nämä tehdasvalmisteiset boksitkaan vielä romukoppaan joutaa...
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Tulikohan ihan oikea suuruusluokka, tollahan saa jo 4 huonompaa.Hectori kirjoitti:alle 4000e.

Hestec on varmaan pirun hyvä, mutta kun se on myös pirun kallis ominaisuuksiin nähden. Ja ruiskun kehittäjä on pirun kova säätäjä, mutta kun ei säädä kuin omaa ruiskuaan (syystäkin).
Ja eikai noi boksit elektroniikaltaan ja perusohjelmistoltaan kovin paljon toisistaan eroa.. vai mitä hait laadulla? Miltei jokaisella valmistajalla on perusmalleja jolla pärjää siviilipeleissä ja sitten on HIFI-malleja joissa on ominaisuuksia enemmänkin (luistonesto, ahtopaineen ohjaus vaihteiden mukaan ym.)
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no mä en halua 4 huonompaa, vaan yhden ja parhaan.SiipiCozzu kirjoitti:Tulikohan ihan oikea suuruusluokka, tollahan saa jo 4 huonompaa.![]()
Hestec on varmaan pirun hyvä, mutta kun se on myös pirun kallis ominaisuuksiin nähden. Ja ruiskun kehittäjä on pirun kova säätäjä, mutta kun ei säädä kuin omaa ruiskuaan (syystäkin).
Ja eikai noi boksit elektroniikaltaan ja perusohjelmistoltaan kovin paljon toisistaan eroa.. vai mitä hait laadulla? Miltei jokaisella valmistajalla on perusmalleja jolla pärjää siviilipeleissä ja sitten on HIFI-malleja joissa on ominaisuuksia enemmänkin (luistonesto, ahtopaineen ohjaus vaihteiden mukaan ym.)

ja siis tosiaan ahtopaineiden ohjausta luistonestoa ja muita ominaisuuksia mielellään saisi olla. tietysti joku hestec apexi yhdistelmä voisi olla ihan ok systeemi kanssa. mielellään kytkettävissä kahdelle eri ohjelmalle kytkimen tai vastaavan kautta.
eli noin ajatuksena olisi tehdä kaksi erillistä ohjelmaa, joista toinen olisi käytössä normaalisti, toinen kun ajetaan varttimailia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
No jos parhaan haluat niin hanki tämäHectori kirjoitti:no mä en halua 4 huonompaa, vaan yhden ja parhaan.SiipiCozzu kirjoitti:Tulikohan ihan oikea suuruusluokka, tollahan saa jo 4 huonompaa.![]()
Hestec on varmaan pirun hyvä, mutta kun se on myös pirun kallis ominaisuuksiin nähden. Ja ruiskun kehittäjä on pirun kova säätäjä, mutta kun ei säädä kuin omaa ruiskuaan (syystäkin).
Ja eikai noi boksit elektroniikaltaan ja perusohjelmistoltaan kovin paljon toisistaan eroa.. vai mitä hait laadulla? Miltei jokaisella valmistajalla on perusmalleja jolla pärjää siviilipeleissä ja sitten on HIFI-malleja joissa on ominaisuuksia enemmänkin (luistonesto, ahtopaineen ohjaus vaihteiden mukaan ym.)![]()
ja siis tosiaan ahtopaineiden ohjausta luistonestoa ja muita ominaisuuksia mielellään saisi olla. tietysti joku hestec apexi yhdistelmä voisi olla ihan ok systeemi kanssa. mielellään kytkettävissä kahdelle eri ohjelmalle kytkimen tai vastaavan kautta.
eli noin ajatuksena olisi tehdä kaksi erillistä ohjelmaa, joista toinen olisi käytössä normaalisti, toinen kun ajetaan varttimailia.

Jonkin asteinen ahtopainesolenoidin ohjaus on kaikissa halvemmankin pään malleissa.
Meinaatko käydä vartilla niinkin usein, ettei läppärillä ehtisi ohjelmaa vaihtaa (jos on edes tarvetta)
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no kyllä ehtis läppärillä vaihtaa, mutta kun se olis niin hieno kytkimentakana.
no ei, mutta mä haluan että mun auto toimii ilman ylimääräisiä ohjelmointeja, noiden ohjelmien välillä.
mä muuten kattelin kanssa tossa paripäivää takaperin tuota samaa esitettä. oli ihan mielenkiintoinen läpyskä. se on harkinnassa mukana toi magneti marelli.

mä muuten kattelin kanssa tossa paripäivää takaperin tuota samaa esitettä. oli ihan mielenkiintoinen läpyskä. se on harkinnassa mukana toi magneti marelli.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos megasquirt on liian halpa, niin pitää mainostaa kaverin edustamaa merkkiä:
http://www.efitechnology.com
http://www.efitechnology.com
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Noh, nostetaan vielä kerran kissa pöydälle... kaikki kohisee MegaSquirtista ja se on pirun halpa, mutta onko siinä mitään huonoa? Oikeasti? Voiko sillä säätää sytytysä miten? Entäpä suuttimien ohjaus? Kuinka monessa sarjassa? Millasin rpm stepein saadaan ohjeistettua mitäkin?
Kaveri mielisi MegaSquirttia 2.9 EFi Capriinsa, kun taas minä haaveilen Autronicista.
Äh, mä meen nukkumaan että jaksais aamulla taas mennä kasailemaan impulseja ja sirkeleitä...
Kaveri mielisi MegaSquirttia 2.9 EFi Capriinsa, kun taas minä haaveilen Autronicista.
Äh, mä meen nukkumaan että jaksais aamulla taas mennä kasailemaan impulseja ja sirkeleitä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Itse lähdin siitä, että on helppo säätää (myös itse) hyvä tuki tarvittaessa ja vähän tietenkin kotimainen
Escortti on nyt hervannassa jossa siihen asennetaan Tatech. Sen verran kovalla asenteella tuohon lähdin että revitään vaikka kaikki piuhat ja muut kilkkeet irti jotta tulisi fiksu asennus.
Tatu (kehittäjä, valmistaja, asentaja
voiko olla enään paremmin) vähän aikaa tutki ja ilmoitti lopuksi että ainoastaan imu-ja moottorinlämpötila anturit vaihdetaan. Ohjelmoi tatechin toimimaan EDIS-sytkän kanssa, elikkä taitaa olla vähän nörtin vikaa
. Mylly ei vielä käy mutta katsotaan reilun viikon päästä niin voin kertoa paremmin.

Tatu (kehittäjä, valmistaja, asentaja


Viimeksi muokannut cossuesco, Ke Marraskuu 24. 17:52:13 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Halpuudesta ei varmaan ole kenellekkään haittaa,mutta kaikilla ei ole aikaa/innostusta/taitoa ruveta kasamaan laitetta kun vastaavia saa valmiinakin.JesseT kirjoitti:Jos megasquirt on liian halpa, niin pitää mainostaa kaverin edustamaa merkkiä:
http://www.efitechnology.com
Miksei kukaan ole alkanut kasaamaan ja asentamaan megasquirtteja,hinnan kun pystyisi polkemaan kaupallisia tuotteita alemmaksi.Ottajia varmaan olisi!
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Parashan olis kun sais tökätä uuden boxin vanhan tilalle taikka vanhan boxin huoloporttiin kortin/piuhan. Jälkimmäisem systeemin olen jopa nähnyt...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo, ei mun kohdallakaan ole mitenkään välttämätöntä että se hinta olisi korkea, vaan se että kyse on oikeasti kunnollisesta ja laadukkaasta tuotteesta. megasquirtti on varmaan ihan toimiva laite, ja kohtuullisen hyväkin se voi olla. mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että se pystyisi vastaamaan markkinoilla jo oleville laatu tuotteille. näin ainakin toistaiseksi.
efi technology näyttäisi ihan passelilta tuotteelta kanssa, pitää hieman katsella.
efi technology näyttäisi ihan passelilta tuotteelta kanssa, pitää hieman katsella.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
ainaki yhen jampan tiedän joka noita kasaa myyntiin nääswillessä nääsWalderama kirjoitti:Halpuudesta ei varmaan ole kenellekkään haittaa,mutta kaikilla ei ole aikaa/innostusta/taitoa ruveta kasamaan laitetta kun vastaavia saa valmiinakin.JesseT kirjoitti:Jos megasquirt on liian halpa, niin pitää mainostaa kaverin edustamaa merkkiä:
http://www.efitechnology.com
Miksei kukaan ole alkanut kasaamaan ja asentamaan megasquirtteja,hinnan kun pystyisi polkemaan kaupallisia tuotteita alemmaksi.Ottajia varmaan olisi!
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Tämmöisen vinkin kuulin tuossa. Ota ensin selvää minkä ruiskun asiantuntijoita asuinpaikkasi (/lähimmän dynon) alueelta löytyy. Säästät mahdollisesti halvemman ja kalliimman ruiskun hinnan eron + muutamia €uroja säätötuntien määrässä...Hectori kirjoitti:joo, ei mun kohdallakaan ole mitenkään välttämätöntä että se hinta olisi korkea, vaan se että kyse on oikeasti kunnollisesta ja laadukkaasta tuotteesta. megasquirtti on varmaan ihan toimiva laite, ja kohtuullisen hyväkin se voi olla. mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että se pystyisi vastaamaan markkinoilla jo oleville laatu tuotteille. näin ainakin toistaiseksi.
efi technology näyttäisi ihan passelilta tuotteelta kanssa, pitää hieman katsella.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Ylläpitäjä
Re: Säädettävä ruisku/sytkä (=moottorinohjaus)
Heh, samaa pohdin eilen ja pistin hakuun edis. Minä en ymmärrä mitään sähköstä, joten asia on vähän ufoa. Tuo Practical Performance Car, josta mainitsin tuolla yleisessä on tekemässä Megasquirt + Edis -systeemiä. Kiinnostuin, kun siinä oli lueteltu myös V8-ediksien osanumerot. Melko yksinkertaisen näköinen asennus miten Megasquirtin kautta ohjataan EDISiä tai jotain sinne päin. Mutta antaas tulla EDIS-tietäjät lisää kommenttia.MouTine kirjoitti:En jaksa pöyhiä koko forumia läpi, eikä se varmasti ajaisikaan asiaansa. Pistäiskö asiantuntijat tämän topicin alle kokemuksia ja mielipiteitä eri säädettävistä moottorinohjausjärjestelmistä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Olisi kiva tietää millä menetelmällä tuo sytkä säädetään automaattisesti. Noita juttuja on pohdittu myös MS:n yhteydessä, mutta tuo ei ole helppo juttu tehdä kunnolla.Jokeri kirjoitti:Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen..
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Monesti on ollut kaipausta noille EEC-IV plug'n'play korvikkeille:
http://www.s8ecu.co.uk/news.htm
http://www.s8ecu.co.uk/news.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Varmaankin sisältää nakutusanturille tulon eli sitä hyväksikäyttäen...JesseT kirjoitti:Olisi kiva tietää millä menetelmällä tuo sytkä säädetään automaattisesti. Noita juttuja on pohdittu myös MS:n yhteydessä, mutta tuo ei ole helppo juttu tehdä kunnolla.Jokeri kirjoitti:Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen..
-
- Ylläpitäjä
mistä se tietää että millon nakuttaa... eikös eri moottoreissa olet omat nakutus äänet vai vertaileeko anturi sytkän antamaa dataa?Newis kirjoitti:Varmaankin sisältää nakutusanturille tulon eli sitä hyväksikäyttäen...JesseT kirjoitti:Olisi kiva tietää millä menetelmällä tuo sytkä säädetään automaattisesti. Noita juttuja on pohdittu myös MS:n yhteydessä, mutta tuo ei ole helppo juttu tehdä kunnolla.Jokeri kirjoitti:Oottakaa uutta autronicin sm4:sta. Siitä löytyy muun muuassa sellanen ominaisuus, että käyttäjän ei tarvise kuin laittaa bensakarttaan haluamansa ilma/polttoainesuhteen niin säätöohjelma säätää bensat ja SYTKÄN kohdilleen..

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
se on juuri yksi niistä asioista jotka puoltaa tota hesteckkiä. valkeakoski on tossa nurkantakana, kun tampereella asustellaan. ja käsittääkseni hestec on oikeasti laadukas vaihtoehto.sierra4x4tbo kirjoitti: Tämmöisen vinkin kuulin tuossa. Ota ensin selvää minkä ruiskun asiantuntijoita asuinpaikkasi (/lähimmän dynon) alueelta löytyy. Säästät mahdollisesti halvemman ja kalliimman ruiskun hinnan eron + muutamia €uroja säätötuntien määrässä...
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sytytyksen säätö nakutuksen mukaan on sopivaa vasta kohtalaisilla paineilla, joten koko alipainekartta jää vielä itse säädettäväksi.
Ionitunnistuspohjaiset järjestelmät taitavat olla ainoita, jotka osaavat säätää itse sytytyksen eri kuormilla, mutta tietääkseni tätä ei ole käytössä vielä yhdessäkään viriviri moottorinohjausjärjestelmässä.
Ionitunnistuspohjaiset järjestelmät taitavat olla ainoita, jotka osaavat säätää itse sytytyksen eri kuormilla, mutta tietääkseni tätä ei ole käytössä vielä yhdessäkään viriviri moottorinohjausjärjestelmässä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Stadian pojat vaihtoi Hestecin Tatechiin http://www.formula.stadia.fi/fi/auto2004.htm
Video pätikiä löytyy penkityksestä Tatechin sivuilta
Video pätikiä löytyy penkityksestä Tatechin sivuilta
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001
Juuri tuo ionitunnistus on uudessa autronikissa..JesseT kirjoitti:Sytytyksen säätö nakutuksen mukaan on sopivaa vasta kohtalaisilla paineilla, joten koko alipainekartta jää vielä itse säädettäväksi.
Ionitunnistuspohjaiset järjestelmät taitavat olla ainoita, jotka osaavat säätää itse sytytyksen eri kuormilla, mutta tietääkseni tätä ei ole käytössä vielä yhdessäkään viriviri moottorinohjausjärjestelmässä.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
-
- Ylläpitäjä
Eikait tuossa mitään ongelmaa boksin puolella ole. Anturi sen vaikeimman homman hoitaa. Ainoa sovellus mikä nyt tulee mieleen, jossa ionivirtaa voisi edes tutkia on nuo uudet suorasuihkutus moottorit, joissa ominaisuus on osa alkuperäistä ohjausjärjestelmää. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä jälkiasennus suorasuihkuJesseT kirjoitti:Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä

-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Nyt ollaan viikko ajeltu Tatechilla, ja tyytyväinen olen. Softa on tehty niin että tyhmempikin ymmärtää
Kaasuherkkyys perstuntumalla parantunut, kylmäkäynnistys säätöjä tehty mutta on vielä parantamista kunhan tulis pakkasia. Sitten kun perus jutut kohdallaan niin penkkiin tekemään viimeiset säädöt. En tässä vaiheessa voi muuta kuin kehua.

-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001
jive kirjoitti:Eikait tuossa mitään ongelmaa boksin puolella ole. Anturi sen vaikeimman homman hoitaa. Ainoa sovellus mikä nyt tulee mieleen, jossa ionivirtaa voisi edes tutkia on nuo uudet suorasuihkutus moottorit, joissa ominaisuus on osa alkuperäistä ohjausjärjestelmää. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä jälkiasennus suorasuihkuJesseT kirjoitti:Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä
täällä on kokeilua ionipohjasesta sytkän säädöstä tavallisessa saabin koneessa..
-
- Ylläpitäjä
jos on jotain hyötyy äänikortista oscilloskooppiJesseT kirjoitti:Olen hyvin tietoinen asiasta. Myös täällä on asiaan liittyvää kokeilua
http://photobucket.com/albums/v509/ruot ... aijoku.gif
http://photobucket.com/albums/v509/ruot ... vekuva.gif
kiva kiva kiva
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Motecin m4:ssa on 33MHz. Hintaa tuli 1500€Brenda kirjoitti:katselin tuota t.muukkosen sivuilla esiteltyä DTA P8PRO boxia, hintaa sillä on 1729 euroa.
saako sillä rahalla joltain muulta valmistajalta vielä jotain monipuolisempaa?
äkkiseltään kun noita oon selaillu, niin ei taida montaa 32MHz boxia edes olla markkinoilla
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Mielestäni vanhoissakin bensiinimoottoreissa löytyy tulpat, joista tuota ionivirtaa voidaan haistella, kenties olen myös väärässä...jive kirjoitti:Eikait tuossa mitään ongelmaa boksin puolella ole. Anturi sen vaikeimman homman hoitaa. Ainoa sovellus mikä nyt tulee mieleen, jossa ionivirtaa voisi edes tutkia on nuo uudet suorasuihkutus moottorit, joissa ominaisuus on osa alkuperäistä ohjausjärjestelmää. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä jälkiasennus suorasuihkuJesseT kirjoitti:Sitten ei auta muu kuin nostaa hattua Autronicin insseille. Megasquirttiin tuo tulee varmaan vasta puolen vuoden viiveellä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Tais mennä bitit ja Herzit sekaisin? Laskurien ja AD/DA muuntimien tarkkuus on myös yksi iso juttu. 8-bittisellä kontrollerillakin voi laskea vaikka 64bitin tarkkuudella, mutta muisti tuppaa loppua kesken, jos isoja karttoja pyöritellään. Ei perus moottorinohjaussofta nyt niin kummallinen ole tehovaatimuksiltaan. "Extrat" ne on mitkä kellojaksoja polttaa.Brenda kirjoitti:äkkiseltään kun noita oon selaillu, niin ei taida montaa 32MHz boxia edes olla markkinoilla
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Paljon tuli karkeasti maksamaan asennus ja säätö?cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan viikko ajeltu Tatechilla, ja tyytyväinen olen. Softa on tehty niin että tyhmempikin ymmärtääKaasuherkkyys perstuntumalla parantunut, kylmäkäynnistys säätöjä tehty mutta on vielä parantamista kunhan tulis pakkasia. Sitten kun perus jutut kohdallaan niin penkkiin tekemään viimeiset säädöt. En tässä vaiheessa voi muuta kuin kehua.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Kannattaa soittaa suoraan Tatulle niin saa tarkemman hinnan, tuossa parin tuhannen paikkeilla pyörii asennettuna. Nyt Tatechissa on myös autotune optio joten bensakarttojen tekeminen helpottuu huomattavastijouni kirjoitti:Paljon tuli karkeasti maksamaan asennus ja säätö?cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan viikko ajeltu Tatechilla, ja tyytyväinen olen. Softa on tehty niin että tyhmempikin ymmärtääKaasuherkkyys perstuntumalla parantunut, kylmäkäynnistys säätöjä tehty mutta on vielä parantamista kunhan tulis pakkasia. Sitten kun perus jutut kohdallaan niin penkkiin tekemään viimeiset säädöt. En tässä vaiheessa voi muuta kuin kehua.

-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
No juu, Joensuussa JRT Motorsport arveli asennuksen ja säädön olevan noin 500-800e kakku. Tosin tuo hinta on vielä ennen autotune ominaisuutta. Hyvällä menestyksellä ovat asennelleet sielläkin esim. muutamaan turbo Supraan. Omalla kohdalla nyt on vähän puntarointia Tatechin ja Autronicin välillä. Hommalla ei kyllä sinällään ole älytön kiire, eli aikaa on pähkinöidä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi