Sierran 5-vaihteiset vaidelaatikot?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Sierran 5-vaihteiset vaidelaatikot?

Viesti Kirjoittaja sr » Ti Tammikuu 25. 16:37:17 2005

Onko diesel, tai bensamoottoristen sierrojen 5-vaihteisissa
vaihdelaatikoissa eroja?. Ostin tänään kun halvalla sain
diesel sierrasta peräisin olevan laatikon, ja aloin miettimään
onko siinä mitään eroa bensamoottorisesta sierrasta olevaan?
Tyyppi ilmeisesti type 9???

Laatikosta puuttui vaihdekeppi, käykö 4-vaihteisen laatikon keppi
siihen, vai tarvitseeko hankkia jostain 5-vaihteisen oma?
#809

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: Sierran 5-vaihteiset vaidelaatikot?

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Tammikuu 25. 17:10:18 2005

sr kirjoitti:Onko diesel, tai bensamoottoristen sierrojen 5-vaihteisissa
vaihdelaatikoissa eroja?. Ostin tänään kun halvalla sain
diesel sierrasta peräisin olevan laatikon, ja aloin miettimään
onko siinä mitään eroa bensamoottorisesta sierrasta olevaan?
Tyyppi ilmeisesti type 9???

Laatikosta puuttui vaihdekeppi, käykö 4-vaihteisen laatikon keppi
siihen, vai tarvitseeko hankkia jostain 5-vaihteisen oma?
Onhan niissä eroja. Type-9 on kahta eri kokoa. Tosin ei merkitystä...
Kookkaammassa on irroitettava kytkinkippo

voit laittaa 4-vaihteisen kepin jos otat sen sellaisesta pikkuboorisesta(4-vaihteissaa pienet laatikot on yleensä irroitettavalla kopalla) Iso boorisessa/kiinteä kytkinkoppa on kierteellä oleva keppi

Diesel sierrassa on lähes poikkeuksetta tuo parempi 5-v laatikko...
Ja varmaan yksi syy voi olla että kytkinkopan on oltava erilainen ja täten irroitettava :D

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja sr » Ti Tammikuu 25. 17:17:36 2005

Joo, mulla lojuu nurkissa juuri tuollainen pikku poorinen
4-vaihteinen irroitettavalla kytkinkopalla oleva laatikko.
Siittä siis käy keppi tuohon 5-vaihteiseen, mutta entäs
se kytkinkoppa?
#809

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Tammikuu 25. 17:38:03 2005

sr kirjoitti:Joo, mulla lojuu nurkissa juuri tuollainen pikku poorinen
4-vaihteinen irroitettavalla kytkinkopalla oleva laatikko.
Siittä siis käy keppi tuohon 5-vaihteiseen, mutta entäs
se kytkinkoppa?
Joo se käy kanssa...

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja sr » Ti Tammikuu 25. 19:17:27 2005

Kiitoksia, taas pääsee asiassa vähän eteenpäin.
#809

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Tammikuu 25. 21:18:39 2005

kytkin akseli ei käy bensaan mutta jos istutat dieselin kytkin levyn ja modaat akselia lyhymmäksi niin.........
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Tammikuu 25. 21:47:37 2005

sierra friikki kirjoitti:kytkin akseli ei käy bensaan mutta jos istutat dieselin kytkin levyn ja modaat akselia lyhymmäksi niin.........
Monet kerrat jo todettu että samat akselit ;)
Purkanut olen näitä niin pirusta ja laatikot on melkeimpä se eka homma minkä kanssa ruvetaan sähläämään...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Tammikuu 25. 21:55:06 2005

Ares kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:kytkin akseli ei käy bensaan mutta jos istutat dieselin kytkin levyn ja modaat akselia lyhymmäksi niin.........
Monet kerrat jo todettu että samat akselit ;)
Purkanut olen näitä niin pirusta ja laatikot on melkeimpä se eka homma minkä kanssa ruvetaan sähläämään...
no ihan miten vaan
ei ole sitten eroja
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Tammikuu 25. 22:06:45 2005

Eikös dieseleissä ja v6:ssa ole sopivat kalat ristiin T9-askeissa?
#682

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Tammikuu 25. 22:56:30 2005

siis dieselissä ja kaikissa 5 vaihteisissa sama boori akselissa, MUTTA dieselin ja v6 kytkinakseli pitempi kuin oharissa! lyhentämään joutuu jos sen ohariis työnnät.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 26. 1:06:57 2005

eikös dieselin lootassa ollut aivan eri välitykset? ykkönenkin jotain 4.xx:1

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Tammikuu 26. 8:56:49 2005

No onkos nämä mun tapaukset sitten jotain erikois versioita ku ne OVAT olleet jokainen saman pituisia?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Tammikuu 26. 10:41:46 2005

Dieselin kytkinakseli sama kuin kuuvetosessa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja sr » Ke Tammikuu 26. 14:16:26 2005

Itse asiassa laatikko oli tarkoitus laittaa MK1 ekkerin 1600 kentin
perään. Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää lyhentää?
Entäs ne välitykset? Sain tuosta Brendan viestistä kuvan että ykkönen
on ilmeisesti tiuhempi kuin bensakoneisten 5-lovisissa vai??
#809

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Tammikuu 26. 14:49:21 2005

Nopea haku vepistä antoi seuraavat välitykset kiisseli t9-askille (suluissa kuuvetosen välitykset ilm.)

Ratios are:-
First - 3.90 (4i 3.36)
Second - 2.28 (4i 1.81)
Third - 1.38 (4i 1.26)
Fourth - 1.00 (4i 1.00)
Fifth - .816 (4i .825)
#682

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Tammikuu 26. 15:18:27 2005

MoloA kirjoitti:Nopea haku vepistä antoi seuraavat välitykset kiisseli t9-askille (suluissa kuuvetosen välitykset ilm.)

Ratios are:-
First - 3.90 (4i 3.36)
Second - 2.28 (4i 1.81)
Third - 1.38 (4i 1.26)
Fourth - 1.00 (4i 1.00)
Fifth - .816 (4i .825)
Näin kun ajattelee sitä ettei tiisseli ota kierroksia hirveen paljoa niin on aika oudot lukemat...

Perävälityksellä on tiisseli sierroissa kompensoitu se kierrosten puuttuminen 3.14:1
2.8 XR4i 3.62
2.0 3.38
1.6 3.62
1.3 3.77 (eihän kellään muuten sattuis kyseistä perää olemaan :P)

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » To Tammikuu 27. 20:29:04 2005

Eikös 2.0 iS-mallissa ole 3.92 välitys...?

Faijalla oli aikoinaan turbokiisseli P100 ja siinä oli ainakin ihan sairaan lyhyet välitykset. 0-100 täyskiihdytyksessä joutui paiskaamaan vitosen sisään ennen kuin tuli 100 lasiin.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » To Helmikuu 10. 0:24:12 2005

Nostetaan vanha aihe ylös.....

Onkos sierra 2.8i xr4x4:n ja scorpio 2.9i 4wd:n type-9 lodjun 5vaihteen välitys eri...... vai onko perien välityksellä tehty ero. Kuiteskii tuo scorppi kulkee pienemmillä kierroksilla samaa vauhtii ku siekki..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Helmikuu 11. 20:55:25 2005

Noista vaihekepeistä, eli sierroissa/scorpioissa on aina keppi pulteilla kiinni ja cortinassa, tuhunksissa, vanhakopeissa ja köliväpissä on kierteillä.. 1,8TD:n kytkinkoppa on pitempi kun esim CVH:n irrotettava malli. Sit sierran nelivaihteinen iso loota on paksummalla pääakselilla kun tuhnuksen iso loota. 1,8 TD:ssä mun käsittääkseni sama kytkinakseli ku besaversiossa, mut pököttidiiselissä ja kuuvetosessa pitempi..kytkonaksilan boorit isoissa lootissa aina samat cortinasta vanhakopasta ja tuhnuksesta lähtien
#350

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 11. 21:16:34 2005

2 sierraa on tullut vastaan joissa alunperin keppi kierteellä!
Kyl niitä kaikenlaisia sekoituksia on luulkoon ken mitä hyvänsä...

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Helmikuu 12. 16:29:10 2005

:shock:
iso ja pieni type 9? ja kierrettävällä kepillä? mitämitähäh?
Mua ei kyllä huvita enää yhtään mikään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 17:45:59 2005

Mikrokissa kertoi ainakin, että -91 -> 1.8td:ssä olisi sama kytkinakseli, kuin V6-koneessa. Tumi voisi muistaa, että mitattiinko aikoinaan akselin pituutta, kun sen kanssa touhuttiin?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Helmikuu 12. 19:18:09 2005

Vesku kirjoitti:Mikrokissa kertoi ainakin, että -91 -> 1.8td:ssä olisi sama kytkinakseli, kuin V6-koneessa. Tumi voisi muistaa, että mitattiinko aikoinaan akselin pituutta, kun sen kanssa touhuttiin?
Jalluhan tuon jo kertoi monta viestiä sitten että se on sama...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 19:46:01 2005

PasiZ kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Mikrokissa kertoi ainakin, että -91 -> 1.8td:ssä olisi sama kytkinakseli, kuin V6-koneessa. Tumi voisi muistaa, että mitattiinko aikoinaan akselin pituutta, kun sen kanssa touhuttiin?
Jalluhan tuon jo kertoi monta viestiä sitten että se on sama...
Tuo nyt oli vaan microcatista saamaani varmistus tietoa.... Pahoittelen toistoa :oops:
:roll:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Helmikuu 13. 2:23:00 2005

razorass kirjoitti::shock:
iso ja pieni type 9? ja kierrettävällä kepillä? mitämitähäh?
Mua ei kyllä huvita enää yhtään mikään.
:wink: :wink:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 13. 21:34:57 2005

Pistetään vielä noista välityksistä sellanen pointti että V6 Type-9:iä on ainakin kahdella eri välityksillä. Eli käytännön esimerkki löytyy 2.3 V6 Sierraan saadusta 5v Type-9:stä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Helmikuu 14. 20:57:22 2005

Tuotapa pohdittiin mekaanikkoracen kaa et oisko 2.9 4x4 scorpissa eri välitys type-9:ssä ku 2.8 4x4 siekissä.....
Koitin ettii mut en saanu kyl oikee mistään selvää....

Lienenkö puusilmä lukutaidoton tai jotain... :oops:
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ma Helmikuu 14. 21:44:08 2005

Onko kellään myydä type-9 5-vaihteisen laatikon ns. 5th gear locking spring ja pin elikkä ilmeisesti 5 vaihteen lukitusjousta ja -pinniä..
Kun semmonen näyttäs puuttuvan mun laatikosta ?

Kuis paljon haitta kun 5. rattaan 2 hammasta oli lohjennut aivan kärjestä..
Luulisin että ei paljon hidasta ??

http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/

kuvia rattaasta ja lukitustapin paikasta (3 ylintä kuvaa)
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Helmikuu 15. 0:38:36 2005

Ei näytä 5-vaihteen rattaalta, paremminkin kytkinakseli/ ryhmäpyörä parilta. Vitosen välitys on siellä jatkeessa yksinään.

Mitä taas tulee tuohon hammasvikaan niin sanoisin että valmis on, siis romukasaan. Mä en ainakaan kasaisi. Taukuulla jurisee sen aikaa kun toimii.

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Helmikuu 15. 8:10:48 2005

tottapa turiset toi on kytkinakselin puoleinen ratas 'input shaft'
kirjan mukaan..
Käviskö toi kytkinakseli v6 e-tyypin laatikosta, ainakin räjäytyskuvan perusteella on samankaltainen.

Emmä vielä luovuta pitää purkaa vielä lisää ennekuin rupeen roskiin pistää
-> myyntiin :lol: niinkuin tän edellinen omistaja taisi tehdä ???
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Helmikuu 15. 10:35:16 2005

Tuskin sopii. Ei riitä että se näyttää sopivalta, vaan hammaspyörän hammasluvun, moduulin sekä jakohalkaisian on oltava samat. Isosta 4v laatikosta voi sopia jos on sama ensiövälitys.

Kannattaa myös selvittaa miksi jotain on ollut välissä tai miksi hampaat on lohjennut. Yksi syy voi olla hajonnut ryhmäpyörän etupään laakerointi. On samalla hyvä huono esimerkki siitä ettei vanhaa laatikkoa kannata ostaa kantta aukaisematta.

Quaifen hilut laatikkoon niin alkaa taas toimia. :-)

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Helmikuu 15. 11:04:04 2005

Pitää kuitenkin katsoa, Iso 4V laatikkohan se on ja toi type-9 on kuitenkin samasta laatikosta kehitetty..

No onneksi maksoin 5-v vain 50 egee

No Suomessa insinöörin palkoilla ei paljon Quaifen hiluja ostella
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Helmikuu 15. 13:27:58 2005

cologne kirjoitti:No Suomessa insinöörin palkoilla ei paljon Quaifen hiluja ostella
Riippunee insinööristä ja työpaikasta. :-)

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ke Helmikuu 16. 8:17:58 2005

Tero_s kirjoitti:
cologne kirjoitti:No Suomessa insinöörin palkoilla ei paljon Quaifen hiluja ostella
Riippunee insinööristä ja työpaikasta. :-)
Mun mielestä riippuu asuntolainan määrästä :lol:

Eilen purin lootaa lisää mitään muuta vikaa en löytänyt !

Miten kytkinakseli irroitetaan ?

Kirjan mukaan ensi pitää irroittaa toiselta puolelta alempi 5. ratas, mutta eihän nää ole edes samalla akselilla ??
Muutenkin kirjan (Capri korjausopas) 5. vaihteen siirrin on erillainen !

Mistä saisi osanumerot niin olisi helpompi tilata Kivitilalta ?
Kuopion fordkeskus sukkaa vanhempien osien suhteen eikä saa edes alennusta
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ke Helmikuu 16. 13:44:59 2005

cologne kirjoitti: Miten kytkinakseli irroitetaan ?

Kirjan mukaan ensi pitää irroittaa toiselta puolelta alempi 5. ratas, mutta eihän nää ole edes samalla akselilla ??
Ryhmäpyörä pitää tosiaan pudottaa että kytkinakselin (4. vaihde) kytkentähampaat mahtuvat ryhmäpyörän ensiöparin rattaan yli. 5:n ratas pitää irrottaa jotta saa ryhmäpyörän takapään laakerin purkaantumaan, siis laakerin ulkokooli ja rullat irti välilaipasta. Käytännössä koko laatikko on pistettävä osiksi. 5:n ratasta varten on olemassa oma ulosvetäjänsä, suolaisen hintainen kuulemma jos ostaa fordilta.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ke Helmikuu 16. 21:35:34 2005

cologne kirjoitti:tottapa turiset toi on kytkinakselin puoleinen ratas 'input shaft'
kirjan mukaan..
Käviskö toi kytkinakseli v6 e-tyypin laatikosta, ainakin räjäytyskuvan perusteella on samankaltainen.

Emmä vielä luovuta pitää purkaa vielä lisää ennekuin rupeen roskiin pistää
-> myyntiin :lol: niinkuin tän edellinen omistaja taisi tehdä ???
E-tyypin kytkinakselissa taisi olla pienempihalkaisijainen nelosen synkronointi.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Su Helmikuu 20. 19:53:39 2005

no hajotinpa sitten 3, vaihteen rattaan kun yks lukitussokka jäi huomaamatta, oli sen verran öljyjankkia akselissa.
Ei olis ylimääräistä ??
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ma Helmikuu 21. 21:18:44 2005

onkohan noi 1. ja 2. synkroni sleeven (mikäpä tälle suom. nimi) palat ja jouset oikein

http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/

ylimpiä kuvia
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Mikez
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikez » Ti Helmikuu 22. 0:17:25 2005

Törmäsin tommoseen eilen kun surffailin vertaisverkkojen ihmeellisessä maailmassa...

gone...

Jos jollain on tarvetta niin imppaa talteen, poistan jossain vaihees ton filun saatavilta.

...ei kellään olis matskua type9 4x4 askista?

M.
Viimeksi muokannut Mikez, Pe Helmikuu 25. 16:51:28 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Helmikuu 22. 8:44:14 2005

kiitos
tää manuska on hieman kattavampi kuin omani


http://www.fordscorpio.co.uk/index2.htm

ootko kattonu tuolta
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 22. 20:47:29 2005

mites 2L sierran type9 laatikon saa laitettua 2.9i: perään kytkin koppa ja kytkin akseli?
mitäs eroa on 4x4 laatikolla ja 2wd,siis muuta kun toi jakolaatikko?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 22. 21:00:29 2005

Mikez kirjoitti:Törmäsin tommoseen eilen kun surffailin vertaisverkkojen ihmeellisessä maailmassa...

Type9-Ngearbox.pdf (33Mb)

Jos jollain on tarvetta niin imppaa talteen, poistan jossain vaihees ton filun saatavilta.

...ei kellään olis matskua type9 4x4 askista?

M.
Älä vaan poista vielä! Torstaina illalla kun pääsen kotiin niin imen ton.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Helmikuu 22. 21:56:59 2005

Nelarissa alukytkinkoppa ja omanlaisensa startti t9:ssä ainakin
#682

Mikez
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikez » Ti Helmikuu 22. 22:13:36 2005

MouTine kirjoitti: Älä vaan poista vielä! Torstaina illalla kun pääsen kotiin niin imen ton.
Juu, en poista. Eihän tota ole ladattu tänään vasta 35 kertaa ja kaistaa kulunu vasta n. 1,13Gb... ;)

M.
Viimeksi muokannut Mikez, Ke Helmikuu 23. 12:14:24 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 22. 22:13:49 2005

MoloA kirjoitti:Nelarissa alukytkinkoppa ja omanlaisensa startti t9:ssä ainakin
kaverilla on 2.9 4x4 scorppi jossa laatikko on vähä susi ni pytyyks siihen laittaa 2l sierran type9:n? millä muutoksilla?

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ke Helmikuu 23. 0:30:06 2005

Type9:n (taitaa olla type N =OHC ja type9 =V6 laatikko) 2wd ja 4wd laatikon voi risteyttää. Siis nelivetoisen laatikkoon sopii 2-vetoisen sisäkalut. Kytkinakseli, ryhmäpyörä ja pääakseli rattaineen sekä kuori ja välilaippa on samanlaiset. OHC ja V6 kytkinakselin mittaero pitää muistaa. Laatikon jatkeet on luonnollisesti erilaiset kun 4wd:ssä on jakolaatikko. Osa jakolaatikon osista on samoja kuin 4x4 mt75:ssa, katsokaa vaikka mikrokissasta.

http://personal.inet.fi/koti/tero.setal ... 6_3627.jpg Toinen on 4wd ja toinen tavallinen 2.0 OHC:n 5v.
Viimeksi muokannut Tero_s, Ke Helmikuu 23. 0:58:54 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ke Helmikuu 23. 0:56:36 2005

cologne kirjoitti:onkohan noi 1. ja 2. synkroni sleeven (mikäpä tälle suom. nimi) palat ja jouset oikein
http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/ ylimpiä kuvia
Kynneksi on joku vanhempi asentaja kutsunut.

Näyttäisivät olevan oikein. Tosin tuosta kolmannesta kuvastahan puuttuu kynnet kokonaan, mutta sehän onkin 3:n ja 4:n synkroni.

Ja noiden kynsien tehtävähän on painaa synkronirengasta ennen kuin kytkentä renkaalla kytketään vaihde. Jos joku ei sattunut tietämään.

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ke Helmikuu 23. 8:02:52 2005

joo noissa kuvissa ei ole välttämättä kynnet kaikissa paikallaan.
Pistin yhteen ne vain esimerkiksi että miten ne MINÄ laittaisin ?

5 siirtäjästä kynnet puuttui kokonaan, mitenköhän toi on muka toiminut ??
Kuopion Fordilla makso 70 senttiä kpl

5. synkro ratas oli ihan sippi, synkrorattaat oli kuluneet kokonaan.
Kivitilan kautta 26 euroo

Myös vivuston 5. vaihteen lukitustappi puuttui !
Kuopion Fordilla maksoi tappi ja jousi noin 3 euroo

sitten 2 kpl kuulalaakereita kivitilalalta noin 25 euroo kpl
+ tiivisteet 15 euroo

stefat on jäi vielä tilaamatta.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ke Helmikuu 23. 14:46:29 2005

cologne kirjoitti:joo noissa kuvissa ei ole välttämättä kynnet kaikissa paikallaan.
Pistin yhteen ne vain esimerkiksi että miten ne MINÄ laittaisin ?

5 siirtäjästä kynnet puuttui kokonaan, mitenköhän toi on muka toiminut ??
Kuopion Fordilla makso 70 senttiä kpl

5. synkro ratas oli ihan sippi, synkrorattaat oli kuluneet kokonaan.
Kivitilan kautta 26 euroo

Myös vivuston 5. vaihteen lukitustappi puuttui !
Kuopion Fordilla maksoi tappi ja jousi noin 3 euroo

sitten 2 kpl kuulalaakereita kivitilalalta noin 25 euroo kpl
+ tiivisteet 15 euroo

stefat on jäi vielä tilaamatta.
Joku oli siis ennen ihan itse korjannut laatikkoa. Tein itse säästin. :-)

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ke Helmikuu 23. 15:07:56 2005

Noita 5. vaihteen lukitustappeja ja jousia ei enää tehdä...
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Vastaa Viestiin