Sierran 5-vaihteiset vaidelaatikot?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Sierran 5-vaihteiset vaidelaatikot?
Onko diesel, tai bensamoottoristen sierrojen 5-vaihteisissa
vaihdelaatikoissa eroja?. Ostin tänään kun halvalla sain
diesel sierrasta peräisin olevan laatikon, ja aloin miettimään
onko siinä mitään eroa bensamoottorisesta sierrasta olevaan?
Tyyppi ilmeisesti type 9???
Laatikosta puuttui vaihdekeppi, käykö 4-vaihteisen laatikon keppi
siihen, vai tarvitseeko hankkia jostain 5-vaihteisen oma?
vaihdelaatikoissa eroja?. Ostin tänään kun halvalla sain
diesel sierrasta peräisin olevan laatikon, ja aloin miettimään
onko siinä mitään eroa bensamoottorisesta sierrasta olevaan?
Tyyppi ilmeisesti type 9???
Laatikosta puuttui vaihdekeppi, käykö 4-vaihteisen laatikon keppi
siihen, vai tarvitseeko hankkia jostain 5-vaihteisen oma?
#809
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: Sierran 5-vaihteiset vaidelaatikot?
Onhan niissä eroja. Type-9 on kahta eri kokoa. Tosin ei merkitystä...sr kirjoitti:Onko diesel, tai bensamoottoristen sierrojen 5-vaihteisissa
vaihdelaatikoissa eroja?. Ostin tänään kun halvalla sain
diesel sierrasta peräisin olevan laatikon, ja aloin miettimään
onko siinä mitään eroa bensamoottorisesta sierrasta olevaan?
Tyyppi ilmeisesti type 9???
Laatikosta puuttui vaihdekeppi, käykö 4-vaihteisen laatikon keppi
siihen, vai tarvitseeko hankkia jostain 5-vaihteisen oma?
Kookkaammassa on irroitettava kytkinkippo
voit laittaa 4-vaihteisen kepin jos otat sen sellaisesta pikkuboorisesta(4-vaihteissaa pienet laatikot on yleensä irroitettavalla kopalla) Iso boorisessa/kiinteä kytkinkoppa on kierteellä oleva keppi
Diesel sierrassa on lähes poikkeuksetta tuo parempi 5-v laatikko...
Ja varmaan yksi syy voi olla että kytkinkopan on oltava erilainen ja täten irroitettava

-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
no ihan miten vaanAres kirjoitti:Monet kerrat jo todettu että samat akselitsierra friikki kirjoitti:kytkin akseli ei käy bensaan mutta jos istutat dieselin kytkin levyn ja modaat akselia lyhymmäksi niin.........
Purkanut olen näitä niin pirusta ja laatikot on melkeimpä se eka homma minkä kanssa ruvetaan sähläämään...
ei ole sitten eroja
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
siis dieselissä ja kaikissa 5 vaihteisissa sama boori akselissa, MUTTA dieselin ja v6 kytkinakseli pitempi kuin oharissa! lyhentämään joutuu jos sen ohariis työnnät.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Dieselin kytkinakseli sama kuin kuuvetosessa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Näin kun ajattelee sitä ettei tiisseli ota kierroksia hirveen paljoa niin on aika oudot lukemat...MoloA kirjoitti:Nopea haku vepistä antoi seuraavat välitykset kiisseli t9-askille (suluissa kuuvetosen välitykset ilm.)
Ratios are:-
First - 3.90 (4i 3.36)
Second - 2.28 (4i 1.81)
Third - 1.38 (4i 1.26)
Fourth - 1.00 (4i 1.00)
Fifth - .816 (4i .825)
Perävälityksellä on tiisseli sierroissa kompensoitu se kierrosten puuttuminen 3.14:1
2.8 XR4i 3.62
2.0 3.38
1.6 3.62
1.3 3.77 (eihän kellään muuten sattuis kyseistä perää olemaan

-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Eikös 2.0 iS-mallissa ole 3.92 välitys...?
Faijalla oli aikoinaan turbokiisseli P100 ja siinä oli ainakin ihan sairaan lyhyet välitykset. 0-100 täyskiihdytyksessä joutui paiskaamaan vitosen sisään ennen kuin tuli 100 lasiin.
Faijalla oli aikoinaan turbokiisseli P100 ja siinä oli ainakin ihan sairaan lyhyet välitykset. 0-100 täyskiihdytyksessä joutui paiskaamaan vitosen sisään ennen kuin tuli 100 lasiin.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Nostetaan vanha aihe ylös.....
Onkos sierra 2.8i xr4x4:n ja scorpio 2.9i 4wd:n type-9 lodjun 5vaihteen välitys eri...... vai onko perien välityksellä tehty ero. Kuiteskii tuo scorppi kulkee pienemmillä kierroksilla samaa vauhtii ku siekki..
Onkos sierra 2.8i xr4x4:n ja scorpio 2.9i 4wd:n type-9 lodjun 5vaihteen välitys eri...... vai onko perien välityksellä tehty ero. Kuiteskii tuo scorppi kulkee pienemmillä kierroksilla samaa vauhtii ku siekki..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Noista vaihekepeistä, eli sierroissa/scorpioissa on aina keppi pulteilla kiinni ja cortinassa, tuhunksissa, vanhakopeissa ja köliväpissä on kierteillä.. 1,8TD:n kytkinkoppa on pitempi kun esim CVH:n irrotettava malli. Sit sierran nelivaihteinen iso loota on paksummalla pääakselilla kun tuhnuksen iso loota. 1,8 TD:ssä mun käsittääkseni sama kytkinakseli ku besaversiossa, mut pököttidiiselissä ja kuuvetosessa pitempi..kytkonaksilan boorit isoissa lootissa aina samat cortinasta vanhakopasta ja tuhnuksesta lähtien
#350
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jalluhan tuon jo kertoi monta viestiä sitten että se on sama...Vesku kirjoitti:Mikrokissa kertoi ainakin, että -91 -> 1.8td:ssä olisi sama kytkinakseli, kuin V6-koneessa. Tumi voisi muistaa, että mitattiinko aikoinaan akselin pituutta, kun sen kanssa touhuttiin?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuo nyt oli vaan microcatista saamaani varmistus tietoa.... Pahoittelen toistoaPasiZ kirjoitti:Jalluhan tuon jo kertoi monta viestiä sitten että se on sama...Vesku kirjoitti:Mikrokissa kertoi ainakin, että -91 -> 1.8td:ssä olisi sama kytkinakseli, kuin V6-koneessa. Tumi voisi muistaa, että mitattiinko aikoinaan akselin pituutta, kun sen kanssa touhuttiin?


Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Pistetään vielä noista välityksistä sellanen pointti että V6 Type-9:iä on ainakin kahdella eri välityksillä. Eli käytännön esimerkki löytyy 2.3 V6 Sierraan saadusta 5v Type-9:stä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Tuotapa pohdittiin mekaanikkoracen kaa et oisko 2.9 4x4 scorpissa eri välitys type-9:ssä ku 2.8 4x4 siekissä.....
Koitin ettii mut en saanu kyl oikee mistään selvää....
Lienenkö puusilmä lukutaidoton tai jotain...
Koitin ettii mut en saanu kyl oikee mistään selvää....
Lienenkö puusilmä lukutaidoton tai jotain...

#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Onko kellään myydä type-9 5-vaihteisen laatikon ns. 5th gear locking spring ja pin elikkä ilmeisesti 5 vaihteen lukitusjousta ja -pinniä..
Kun semmonen näyttäs puuttuvan mun laatikosta ?
Kuis paljon haitta kun 5. rattaan 2 hammasta oli lohjennut aivan kärjestä..
Luulisin että ei paljon hidasta ??
http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/
kuvia rattaasta ja lukitustapin paikasta (3 ylintä kuvaa)
Kun semmonen näyttäs puuttuvan mun laatikosta ?
Kuis paljon haitta kun 5. rattaan 2 hammasta oli lohjennut aivan kärjestä..
Luulisin että ei paljon hidasta ??
http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/
kuvia rattaasta ja lukitustapin paikasta (3 ylintä kuvaa)
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
tottapa turiset toi on kytkinakselin puoleinen ratas 'input shaft'
kirjan mukaan..
Käviskö toi kytkinakseli v6 e-tyypin laatikosta, ainakin räjäytyskuvan perusteella on samankaltainen.
Emmä vielä luovuta pitää purkaa vielä lisää ennekuin rupeen roskiin pistää
-> myyntiin
niinkuin tän edellinen omistaja taisi tehdä ???
kirjan mukaan..
Käviskö toi kytkinakseli v6 e-tyypin laatikosta, ainakin räjäytyskuvan perusteella on samankaltainen.
Emmä vielä luovuta pitää purkaa vielä lisää ennekuin rupeen roskiin pistää
-> myyntiin

Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Tuskin sopii. Ei riitä että se näyttää sopivalta, vaan hammaspyörän hammasluvun, moduulin sekä jakohalkaisian on oltava samat. Isosta 4v laatikosta voi sopia jos on sama ensiövälitys.
Kannattaa myös selvittaa miksi jotain on ollut välissä tai miksi hampaat on lohjennut. Yksi syy voi olla hajonnut ryhmäpyörän etupään laakerointi. On samalla hyvä huono esimerkki siitä ettei vanhaa laatikkoa kannata ostaa kantta aukaisematta.
Quaifen hilut laatikkoon niin alkaa taas toimia.
Kannattaa myös selvittaa miksi jotain on ollut välissä tai miksi hampaat on lohjennut. Yksi syy voi olla hajonnut ryhmäpyörän etupään laakerointi. On samalla hyvä huono esimerkki siitä ettei vanhaa laatikkoa kannata ostaa kantta aukaisematta.
Quaifen hilut laatikkoon niin alkaa taas toimia.

-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Pitää kuitenkin katsoa, Iso 4V laatikkohan se on ja toi type-9 on kuitenkin samasta laatikosta kehitetty..
No onneksi maksoin 5-v vain 50 egee
No Suomessa insinöörin palkoilla ei paljon Quaifen hiluja ostella
No onneksi maksoin 5-v vain 50 egee
No Suomessa insinöörin palkoilla ei paljon Quaifen hiluja ostella
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Mun mielestä riippuu asuntolainan määrästäTero_s kirjoitti:Riippunee insinööristä ja työpaikasta.cologne kirjoitti:No Suomessa insinöörin palkoilla ei paljon Quaifen hiluja ostella

Eilen purin lootaa lisää mitään muuta vikaa en löytänyt !
Miten kytkinakseli irroitetaan ?
Kirjan mukaan ensi pitää irroittaa toiselta puolelta alempi 5. ratas, mutta eihän nää ole edes samalla akselilla ??
Muutenkin kirjan (Capri korjausopas) 5. vaihteen siirrin on erillainen !
Mistä saisi osanumerot niin olisi helpompi tilata Kivitilalta ?
Kuopion fordkeskus sukkaa vanhempien osien suhteen eikä saa edes alennusta
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Ryhmäpyörä pitää tosiaan pudottaa että kytkinakselin (4. vaihde) kytkentähampaat mahtuvat ryhmäpyörän ensiöparin rattaan yli. 5:n ratas pitää irrottaa jotta saa ryhmäpyörän takapään laakerin purkaantumaan, siis laakerin ulkokooli ja rullat irti välilaipasta. Käytännössä koko laatikko on pistettävä osiksi. 5:n ratasta varten on olemassa oma ulosvetäjänsä, suolaisen hintainen kuulemma jos ostaa fordilta.cologne kirjoitti: Miten kytkinakseli irroitetaan ?
Kirjan mukaan ensi pitää irroittaa toiselta puolelta alempi 5. ratas, mutta eihän nää ole edes samalla akselilla ??
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
E-tyypin kytkinakselissa taisi olla pienempihalkaisijainen nelosen synkronointi.cologne kirjoitti:tottapa turiset toi on kytkinakselin puoleinen ratas 'input shaft'
kirjan mukaan..
Käviskö toi kytkinakseli v6 e-tyypin laatikosta, ainakin räjäytyskuvan perusteella on samankaltainen.
Emmä vielä luovuta pitää purkaa vielä lisää ennekuin rupeen roskiin pistää
-> myyntiinniinkuin tän edellinen omistaja taisi tehdä ???
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
onkohan noi 1. ja 2. synkroni sleeven (mikäpä tälle suom. nimi) palat ja jouset oikein
http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/
ylimpiä kuvia
http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/
ylimpiä kuvia
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Ylläpitäjä
Törmäsin tommoseen eilen kun surffailin vertaisverkkojen ihmeellisessä maailmassa...
gone...
Jos jollain on tarvetta niin imppaa talteen, poistan jossain vaihees ton filun saatavilta.
...ei kellään olis matskua type9 4x4 askista?
M.
gone...
Jos jollain on tarvetta niin imppaa talteen, poistan jossain vaihees ton filun saatavilta.
...ei kellään olis matskua type9 4x4 askista?
M.
Viimeksi muokannut Mikez, Pe Helmikuu 25. 16:51:28 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
kiitos
tää manuska on hieman kattavampi kuin omani
http://www.fordscorpio.co.uk/index2.htm
ootko kattonu tuolta
tää manuska on hieman kattavampi kuin omani
http://www.fordscorpio.co.uk/index2.htm
ootko kattonu tuolta
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Älä vaan poista vielä! Torstaina illalla kun pääsen kotiin niin imen ton.Mikez kirjoitti:Törmäsin tommoseen eilen kun surffailin vertaisverkkojen ihmeellisessä maailmassa...
Type9-Ngearbox.pdf (33Mb)
Jos jollain on tarvetta niin imppaa talteen, poistan jossain vaihees ton filun saatavilta.
...ei kellään olis matskua type9 4x4 askista?
M.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Type9:n (taitaa olla type N =OHC ja type9 =V6 laatikko) 2wd ja 4wd laatikon voi risteyttää. Siis nelivetoisen laatikkoon sopii 2-vetoisen sisäkalut. Kytkinakseli, ryhmäpyörä ja pääakseli rattaineen sekä kuori ja välilaippa on samanlaiset. OHC ja V6 kytkinakselin mittaero pitää muistaa. Laatikon jatkeet on luonnollisesti erilaiset kun 4wd:ssä on jakolaatikko. Osa jakolaatikon osista on samoja kuin 4x4 mt75:ssa, katsokaa vaikka mikrokissasta.
http://personal.inet.fi/koti/tero.setal ... 6_3627.jpg Toinen on 4wd ja toinen tavallinen 2.0 OHC:n 5v.
http://personal.inet.fi/koti/tero.setal ... 6_3627.jpg Toinen on 4wd ja toinen tavallinen 2.0 OHC:n 5v.
Viimeksi muokannut Tero_s, Ke Helmikuu 23. 0:58:54 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Kynneksi on joku vanhempi asentaja kutsunut.cologne kirjoitti:onkohan noi 1. ja 2. synkroni sleeven (mikäpä tälle suom. nimi) palat ja jouset oikein
http://kotisivu.dnainternet.fi/narinenm/ ylimpiä kuvia
Näyttäisivät olevan oikein. Tosin tuosta kolmannesta kuvastahan puuttuu kynnet kokonaan, mutta sehän onkin 3:n ja 4:n synkroni.
Ja noiden kynsien tehtävähän on painaa synkronirengasta ennen kuin kytkentä renkaalla kytketään vaihde. Jos joku ei sattunut tietämään.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
joo noissa kuvissa ei ole välttämättä kynnet kaikissa paikallaan.
Pistin yhteen ne vain esimerkiksi että miten ne MINÄ laittaisin ?
5 siirtäjästä kynnet puuttui kokonaan, mitenköhän toi on muka toiminut ??
Kuopion Fordilla makso 70 senttiä kpl
5. synkro ratas oli ihan sippi, synkrorattaat oli kuluneet kokonaan.
Kivitilan kautta 26 euroo
Myös vivuston 5. vaihteen lukitustappi puuttui !
Kuopion Fordilla maksoi tappi ja jousi noin 3 euroo
sitten 2 kpl kuulalaakereita kivitilalalta noin 25 euroo kpl
+ tiivisteet 15 euroo
stefat on jäi vielä tilaamatta.
Pistin yhteen ne vain esimerkiksi että miten ne MINÄ laittaisin ?
5 siirtäjästä kynnet puuttui kokonaan, mitenköhän toi on muka toiminut ??
Kuopion Fordilla makso 70 senttiä kpl
5. synkro ratas oli ihan sippi, synkrorattaat oli kuluneet kokonaan.
Kivitilan kautta 26 euroo
Myös vivuston 5. vaihteen lukitustappi puuttui !
Kuopion Fordilla maksoi tappi ja jousi noin 3 euroo
sitten 2 kpl kuulalaakereita kivitilalalta noin 25 euroo kpl
+ tiivisteet 15 euroo
stefat on jäi vielä tilaamatta.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Joku oli siis ennen ihan itse korjannut laatikkoa. Tein itse säästin.cologne kirjoitti:joo noissa kuvissa ei ole välttämättä kynnet kaikissa paikallaan.
Pistin yhteen ne vain esimerkiksi että miten ne MINÄ laittaisin ?
5 siirtäjästä kynnet puuttui kokonaan, mitenköhän toi on muka toiminut ??
Kuopion Fordilla makso 70 senttiä kpl
5. synkro ratas oli ihan sippi, synkrorattaat oli kuluneet kokonaan.
Kivitilan kautta 26 euroo
Myös vivuston 5. vaihteen lukitustappi puuttui !
Kuopion Fordilla maksoi tappi ja jousi noin 3 euroo
sitten 2 kpl kuulalaakereita kivitilalalta noin 25 euroo kpl
+ tiivisteet 15 euroo
stefat on jäi vielä tilaamatta.

-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti: