
motonetin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: motonetin
Ostin joskus vuonna luu ja pipo motonetista kunnon vanhaan valencia koneeseen kansipultit, olivat motorcraftin leimoilla....rs11 kirjoitti:onkohan noi motonetin kansipultit/vauhtipyörän pultit ohc-koneeseen millasia kestävyydeltään verrattuna fordin myymiin? vai ovatko samojen valmistajien molemmat,hintaeroo ainakin on
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
kukaan oo sanonu et motonetin TEKEMIÄ vaikka tuosta kysymyksestä nyt jäiki sana myymiä välistä(täytyyhän se ny pakostaki väärin haluta ymmärtää).mut on se hyvä et pilkun viilaajillekki jotain kirjotettavaa löytyy.ole hyvä vaan....!!
täytyyhän trollejaki ruokkia....onhan trolliki ihminen
jos kerran osa osista motorcraftin,niin ennen ne tuolta edukkaammin ostan.
täytyyhän trollejaki ruokkia....onhan trolliki ihminen

jos kerran osa osista motorcraftin,niin ennen ne tuolta edukkaammin ostan.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mut kato sitte että ne on ne vanhemman mallin(taunus/escort) venymättömät... Kun nää uudemmat sierra mallin on venyvät mut emmä tiä onko sillä sitten hirveesti merkitystä kummat on mut itellä on nuo vanhemman mallin ja hyvin pelannu eikä oo heti tarvinu uusia tai jälkikiristellä...
ryöstöreisinki oli ainoo paikka mistä noi venymättömät sain... 35e - alet...
ryöstöreisinki oli ainoo paikka mistä noi venymättömät sain... 35e - alet...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
jaa arpin kansi pultitkin laitat noo mää oon sitte hiljaa...
mut jos laitat vakiot niin vanymättömät sitten... ainakin itellä on paremmat yöunet ku on venymättömät...
mut jos laitat vakiot niin vanymättömät sitten... ainakin itellä on paremmat yöunet ku on venymättömät...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
olen ostanut yhden kansipulttisetin Motonetistä ja ne oli venyvät eikä niissä ollut valmistaja eikä muitakaan merkintöjä.
Muutamasta tarvikeliikkeestä tilasin Tanarin venymättömiä, mutta aina tuli samoja venyviä. Ja ettei jonkun tarvitse viisastella, että kaikki venyy, niin venyvillä tarkoitan näitä ei jälkikiristystä vaativia.
Pulttikaupasta hain 6-kolopultit joiden kestävyys on 12.x, ne on 5mm pitemmät kuin OHC:n omat, mutta ei ne ainakaan höyläämättömissä lohkoissa ja kansissa pohjannut. Nehän voi tietenkin lyhentää tarvittaessa ja OHC pultin hyötymitta taisi olla 95mm.
Muutamasta tarvikeliikkeestä tilasin Tanarin venymättömiä, mutta aina tuli samoja venyviä. Ja ettei jonkun tarvitse viisastella, että kaikki venyy, niin venyvillä tarkoitan näitä ei jälkikiristystä vaativia.
Pulttikaupasta hain 6-kolopultit joiden kestävyys on 12.x, ne on 5mm pitemmät kuin OHC:n omat, mutta ei ne ainakaan höyläämättömissä lohkoissa ja kansissa pohjannut. Nehän voi tietenkin lyhentää tarvittaessa ja OHC pultin hyötymitta taisi olla 95mm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
ite en edelleenkään väheksy motonetin osia varsinkaan hinta/laatusuhteeltaan,mutta,koska nyt mukas teen parempaa myllyä,joka sit pitäs kestää isompia tehoja ainaki teoriassa,niin sen takia vaihdoin tuotaki suunnitelmaa päin "parempaa"ohc kirjoitti:Itse en henk.koht osta enää mitään moottorin osaa motonetista...

-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Kävit sitten motonetin takahuoneessa teettämässä osia,kun capri oli parkissa kyseisen tehtaan pihalla tänäänrazorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.

No,samassa puljussa ne mullekkin teki ajovalon umpiot ja nopeasti

Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tiedän "erään" paikallisen korjaamon joka vaihtoi eteläeurooppalaiseen keskikokoiseen autoon alatukivarren M:n laskuun; tarina:
-asiakas osti ko. osan, vaihtoi itse
-osa -petti- muutaman km:n jälkeen; pallo irtosi, pyörä irti, vetari ulos jne
-sai takuuna samanlaisen... (vrt. ikuinen Biltematakuu), asensi itse
-sai soiton perään että uusi osa -on todellakin samanlainen-
-korjaamo asensi ilman omaa takuuta M:n toimittaman kolmannen kpl:een
-korjaamo paikkasi myös ohjausta jne M:n laskuun
-toivottivat -sydämestään- asiakkaan vaimolle ja lapsille "turvallista matkaa", tuttujakin kun ovat
Nyt luen joka päivä paikallislehdet, aloitan kuolinilmoituksista
-asiakas osti ko. osan, vaihtoi itse
-osa -petti- muutaman km:n jälkeen; pallo irtosi, pyörä irti, vetari ulos jne
-sai takuuna samanlaisen... (vrt. ikuinen Biltematakuu), asensi itse
-sai soiton perään että uusi osa -on todellakin samanlainen-

-korjaamo asensi ilman omaa takuuta M:n toimittaman kolmannen kpl:een
-korjaamo paikkasi myös ohjausta jne M:n laskuun
-toivottivat -sydämestään- asiakkaan vaimolle ja lapsille "turvallista matkaa", tuttujakin kun ovat
Nyt luen joka päivä paikallislehdet, aloitan kuolinilmoituksista

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Fiaskosta laukes vetarin pultti, ja äitikulta ajeli sillä sen jälkeen liki 60km, joista ilmeisesti viimeiset 25 ilman etupyörän laakeria. Lopputulos on varmaankin arvattavissa? No vetari oli motonetistä, enkä itsekään pultteja sieltä sen jälkeen hommannut. Itelle tulee kans ARP:ia ja Motorcraftia alakertaan.
Kaikkea muuta pikkusälää ja kulutusosaa sieltä tuleekin sitten hankittua. On ne Bosch ja SKF sielläkin Bosch ja SKF. Se on vain tyhmää maksaa liikaa. Kivitilaa tulee tosin nykyään kannatettua aikalailla kun alet on kohdallaan.
ARP:n tuotteita ei Suomesta nykyisellä dollarin kurssilla kannata hankkia, jos vain luottokortin omistaa.
Kaikkea muuta pikkusälää ja kulutusosaa sieltä tuleekin sitten hankittua. On ne Bosch ja SKF sielläkin Bosch ja SKF. Se on vain tyhmää maksaa liikaa. Kivitilaa tulee tosin nykyään kannatettua aikalailla kun alet on kohdallaan.
ARP:n tuotteita ei Suomesta nykyisellä dollarin kurssilla kannata hankkia, jos vain luottokortin omistaa.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Missä Fiestassa on vetarissa pulttijive kirjoitti:Fiaskosta laukes vetarin pultti, ja äitikulta ajeli sillä sen jälkeen liki 60km, joista ilmeisesti viimeiset 25 ilman etupyörän laakeria. Lopputulos on varmaankin arvattavissa? No vetari oli motonetistä, enkä itsekään pultteja sieltä sen jälkeen hommannut.

Ymmärrän kyllä kaikkien korjaamojen huolen, kun ei kerta voida enää vetää välistä osien hinnoista, kun jotkut asiakkaista ostaa osat valmiiksi tingittyyn hintaan Motnetin tiskiltä...Siiten kun ne perkeleet painaa ne valmiiksi luetteloihin ja pistää ne nettiin

Muttaa onneksi minulla on Ford, sitä kun ei koskaan tarvitse korjata, senkun huoltaa välillä ja vaihtaa kulutusosia

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Perkeles. Ukormin lisäksi joku muukin osaa lukea rivien välistä.Walderama kirjoitti:Kävit sitten motonetin takahuoneessa teettämässä osia,kun capri oli parkissa kyseisen tehtaan pihalla tänäänrazorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.![]()
No,samassa puljussa ne mullekkin teki ajovalon umpiot ja nopeasti

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
Hartza kirjoitti:Tarkoitatko sitä vetarin mutteria, jolla vetonivel kiristetään napaan? Jonka kuuluu kiristää reilu 200N momenttiin ja joka oli jätetty löysälle viime remontissa?
juurikin se sama, mutta ei se löysälle ollut jäänyt. Mutteri lukitaan lyömällä sen päähän vetarin uraan sopiva monttu.
Fordilta haettu uusi mutteri on noin kymmenen kertaa lujempaa ainetta kuin vetarin mukana tullut. Siihen kolon lyöminen tuurnalla ei ollut ihan helppo homma, varsinkin kun työolosuhteet ei olleet siltä parhaimmasta päästä .

Niin ja kyllä Fiestoistakin löytyy pulttivetareita, vaikkakin ei kolmoskoppasesta.
Viimeksi muokannut jive, Ma Helmikuu 7. 10:31:53 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....jive kirjoitti:Hartza kirjoitti:Tarkoitatko sitä vetarin mutteria, jolla vetonivel kiristetään napaan? Jonka kuuluu kiristää reilu 200N momenttiin ja joka oli jätetty löysälle viime remontissa?[\quote]
juurikin se sama, mutta ei se löysälle ollut jäänyt. Mutteri lukitaan lyömällä sen päähän vetarin uraan sopiva monttu.
Fordilta haettu uusi mutteri on noin kymmenen kertaa lujempaa ainetta kuin vetarin mukana tullut. Siihen kolon lyöminen tuurnalla ei ollut ihan helppo homma, varsinkin kun työolosuhteet ei olleet siltä parhaimmasta päästä .
Niin ja kyllä Fiestoistakin löytyy pulttivetareita, vaikkakin ei kolmoskoppasesta.
EDIT:
Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Ei nyt sekoiteta takalaakeria ja etulaakeriaPasiZ kirjoitti: Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....
EDIT:
Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.

no juh. taisi mennä vähän jo ohi asiasta?
-
- Ylläpitäjä
kyselin autoracingilta arppeja ja ei luvannu ku -10%alee,joten muualta tilattiin...vaikka kyllä sit joutuu kauemmin vartoon niitä,mutta ovat 45e/srj halvemmat ku autoracingin alennetut.ja vauhtipyörän pultit 10e/srjedukkaammat.ku otin 3 sarjaa.onneks ei oo mikään kiire noillaAkiS kirjoitti:Mut kato sitte että ne on ne vanhemman mallin(taunus/escort) venymättömät... Kun nää uudemmat sierra mallin on venyvät mut emmä tiä onko sillä sitten hirveesti merkitystä kummat on mut itellä on nuo vanhemman mallin ja hyvin pelannu eikä oo heti tarvinu uusia tai jälkikiristellä...
ryöstöreisinki oli ainoo paikka mistä noi venymättömät sain... 35e - alet...

-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Meinas tulla itselle sama kämmijive kirjoitti:Ei nyt sekoiteta takalaakeria ja etulaakeriaPasiZ kirjoitti: Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....
EDIT:
Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.Tuskin tuota on tarkoitus tuurnalla taittaakaan, mutta en nyt satu omistamaan mitään erikoisvehjettä, jolla tehdä kolo muutoin. niin ja kannattaa miettiä miten sen kolon siihen päähän lyö, jottei tule ihan hengenvaarallista viritystä...
no juh. taisi mennä vähän jo ohi asiasta?


se ei ole lanka eikä mikään jos se ei asiasta eksy

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ai sulla sentään pyörii motonetistä ostetut laakeritHartza kirjoitti:Meinas tulla itselle sama kämmijive kirjoitti:Ei nyt sekoiteta takalaakeria ja etulaakeriaPasiZ kirjoitti: Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....
EDIT:
Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.Tuskin tuota on tarkoitus tuurnalla taittaakaan, mutta en nyt satu omistamaan mitään erikoisvehjettä, jolla tehdä kolo muutoin. niin ja kannattaa miettiä miten sen kolon siihen päähän lyö, jottei tule ihan hengenvaarallista viritystä...
no juh. taisi mennä vähän jo ohi asiasta?, kun etupyörän laakeria vaihdoin... Onneksi sitten tuli lukastua ohjeet manuskasta, 100 kilsan jälkeen oli löystynyt sen verran että tuntuu välystä... ja vielä Motonetista ostettu laakeri
se ei ole lanka eikä mikään jos se ei asiasta eksy


Eivaan, kannattaa pohtia mistä mitäkin ostaa, saa tarvikeosia foordiltakin, ei kaikki sielläkään ole motorcraftia.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
pieni korjaus. fordilta EI saa tarvike osia. on olemassa vain Fordin alkuperäiset osat, ja sitten on motorcraftin osat. mitkä on molemmat merkkikohtaisia varaosia.PasiZ kirjoitti: Eivaan, kannattaa pohtia mistä mitäkin ostaa, saa tarvikeosia foordiltakin, ei kaikki sielläkään ole motorcraftia.
paikalliset diilerit sitten voi myidä tarvikeosia, ja hakea ne vaikka motonetistä, mutta ne eivät ole fordin osia. okei, hieman pilkunnussintaa mutta kumminkin.
ja joo, motonetistä saattaa löytyä ihan laadukkaitakin osia, riippuu täysin siitä kuka osan on valmistanut. ja monissa tapauksissa motonetin merkkiosat on halvempia kuin paikallisella fordin jälleenmyyjällä. eli kannattaa vertailla ja katsella, jos säästöä haluaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Hectori kirjoitti:pieni korjaus. fordilta EI saa tarvike osia. on olemassa vain Fordin alkuperäiset osat, ja sitten on motorcraftin osat. mitkä on molemmat merkkikohtaisia varaosia.PasiZ kirjoitti: Eivaan, kannattaa pohtia mistä mitäkin ostaa, saa tarvikeosia foordiltakin, ei kaikki sielläkään ole motorcraftia.
Ja parhaassa tapauksessa osat tulee samasta tehtaasta, samalta liukuhihnalta.

-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Tällänen tarina. ostin penariini pakosarjasta lähtevät putket auton alle. 2kpl noita tarvii, kun menee tuossa kahdella putkella alkuperäsenä loppuun saakka. Oli hyvä vertailla kun ostin 2kpl putkia ja toinen oli puolen vuoden päästä aivan ruosteessa ja toinen oli kuin uusi. Siitä on hyvä kattoa että ei tainnut olla aivan samaa metalliseosta ne putket..tai saman valmistajan tms.. eli saa sieltä hyvää sekä huonoa. Nyt se toinen taitaa olla jo kohta puhkiruostunut ja toisessa ei ole mitään ruostumisen merkkejä ulkopuolisest ainakaan. Ja osat ostettu samaan aikaan motonetistä ja asennettu samaan aikaan. Että tällästä paskan jauhantaa.
BMW E21 "323i"
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no olennaista eroa Ford ja Motorcraft osalla tuskin onkaan, ja hyvinkin todennäköisesti aikalailla samalta linjalta tulee. toisin kuin tarvikeosat. vaikka ehkä tuplahinnan merkkivaraosat maksavatkin pahimmillaan, on niiden kesto hyvinkin todennäköisesti myös kaksinkertainen, mutta toki, riippuu hyvin paljon osasta.Bootsi kirjoitti: Ja parhaassa tapauksessa osat tulee samasta tehtaasta, samalta liukuhihnalta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tai jos se toinen oli motonetin a) prototyyppiyksilö joka jopa suoja-aluminioitiin, jäi tuotannosta liian kalliina b) prototyypiksi biltemasta ostettu yksilö omien valmistusta varten?rs11 kirjoitti:se ruostunu putki oli tehty motonetin tehtaallatoinen taas missä lie
![]()
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Just, oliko sulla jotain mittausraportteja esittää? Meinaatko että harakiriliikkeet saavat myydä peltejä jotka heikentävät auton kantavia rakenteita?Hectori kirjoitti:tarvike pelleissä on materiaali ja paksuus eroja, verrattuna alkuperäsiin.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Älkää ny jaksako, paaliin ne ooppelit menee kuitenniiTrooper82 kirjoitti:Mites ne tarvike pelliosat nykyään, kolmisen vuotta sitten myytiin mulle opeliksiin aika ohkasta peltiä. Alkuperäinen oli huomattavasti paksumpaa tai mitä sen väliä kun en enää opeliksilla ajele.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
eli onko mulla mittauspöytäkirjoja, sitäkö tarkoitat? pakollakin tulee mieleen heittää muutama ajatus tuon kysymyksen älykkyydestä, mutta voithan itse käydä vertailemassa tarvike ja varaosapeltiä. tai voit esittää kysymyksiä materiaalista valmistajilta, ennenkuin rupeat tosissasi väittämään asiasta.Hartza kirjoitti: Just, oliko sulla jotain mittausraportteja esittää? Meinaatko että harakiriliikkeet saavat myydä peltejä jotka heikentävät auton kantavia rakenteita?
mutta ensimmäisenä tulee mieleen esimerkiksi kynnyskoteloiden pellit, joissa on paksuuseroja tarvike ja varaosapellin välillä 0.15-0.5mm. viimeisin vertailun kohde oli chevroletin helmapelti, joka on tarvikkeena silmin nähden ohuempi, kuin alkuperäinen jenkkivaraosa. vertailin niitä meinaan ihan kädessä kaupassa. valitettavasti vain mittauspöytäkirjat jäi tekemättä. suurin heitto mitä olen nähnyt on juuri tuo 0.5 milliä, kun alkuperäinen helmapelti on millistä, ja tarvike on puolimillistä. ja se on jo vitun paljon eroa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Mikseivät saisi ja niinkuin joku mainitsi niin paaliin ne ooppelit meneeHartza kirjoitti:Just, oliko sulla jotain mittausraportteja esittää? Meinaatko että harakiriliikkeet saavat myydä peltejä jotka heikentävät auton kantavia rakenteita?Hectori kirjoitti:tarvike pelleissä on materiaali ja paksuus eroja, verrattuna alkuperäsiin.

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Nää motonetin-osa-jutut on muuten suuria vitsiä itse pääkalloluolassa. Varsinkin Turun motonetistä löytyy useita päteviä harrastajia jotka osaavat jopa lukea, saati käyttää nettiä.
Pakoputkia löytyy muuten sitten mufflex, Bosal, Fennosteel (paras), universal (paskin), Walker jne jne.
Eroja on muodossa, vaimentimissa, saumoissa, materiaalissa, pintakäsittelyssä jne.
Samat säännöt pätee kutakuinkin kaikkiin muihinkin palikoihin.
Pakoputkia löytyy muuten sitten mufflex, Bosal, Fennosteel (paras), universal (paskin), Walker jne jne.
Eroja on muodossa, vaimentimissa, saumoissa, materiaalissa, pintakäsittelyssä jne.
Samat säännöt pätee kutakuinkin kaikkiin muihinkin palikoihin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Äläs nyt liioittelemaan ala sentään tälläisen trollin takia...razorass kirjoitti:Nää motonetin-osa-jutut on muuten suuria vitsiä itse pääkalloluolassa. Varsinkin Turun motonetistä löytyy useita päteviä harrastajia jotka osaavat jopa lukea, saati käyttää nettiä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no itse en pidä motonettiä yhtään huonompana tarvikeliikkeenä kuin mitään muutakaan. merkistä sen myidyn osan laatu on kiinni, ei myivästä puljusta. tarkoitin yleensä tarvikeosan ja varaosan välistä eroa.razorass kirjoitti:Nää motonetin-osa-jutut on muuten suuria vitsiä itse pääkalloluolassa. Varsinkin Turun motonetistä löytyy useita päteviä harrastajia jotka osaavat jopa lukea, saati käyttää nettiä.
Pakoputkia löytyy muuten sitten mufflex, Bosal, Fennosteel (paras), universal (paskin), Walker jne jne.
Eroja on muodossa, vaimentimissa, saumoissa, materiaalissa, pintakäsittelyssä jne.
Samat säännöt pätee kutakuinkin kaikkiin muihinkin palikoihin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola