motonetin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

motonetin

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Helmikuu 3. 7:46:10 2005

onkohan noi motonetin kansipultit/vauhtipyörän pultit ohc-koneeseen millasia kestävyydeltään verrattuna fordin myymiin? vai ovatko samojen valmistajien molemmat,hintaeroo ainakin on :roll:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: motonetin

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 3. 10:05:39 2005

rs11 kirjoitti:onkohan noi motonetin kansipultit/vauhtipyörän pultit ohc-koneeseen millasia kestävyydeltään verrattuna fordin myymiin? vai ovatko samojen valmistajien molemmat,hintaeroo ainakin on :roll:
Ostin joskus vuonna luu ja pipo motonetista kunnon vanhaan valencia koneeseen kansipultit, olivat motorcraftin leimoilla....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Helmikuu 3. 10:30:40 2005

kuulostaa hyvältä,koska hinta edukkaampi ku fordilla 8)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 3. 10:33:19 2005

rs11 kirjoitti:kuulostaa hyvältä,koska hinta edukkaampi ku fordilla 8)
Pitää vaan muistaa että motonetillä on miljoona toimittajaa, mut saahan ne nähtäville...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Helmikuu 3. 22:00:12 2005

Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 3. 22:01:44 2005

razorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
:D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Helmikuu 3. 22:08:09 2005

razorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
Ei niin, kannattaa hakea Biltemasta siellä on sentään laatua.. :lol: :lol:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 3. 23:16:20 2005

Trollivaroitus, trollivaroitus :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Helmikuu 4. 0:23:02 2005

razorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
kerrankin joku joka uskaltaa sanoa totuuden. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 4. 6:12:50 2005

kukaan oo sanonu et motonetin TEKEMIÄ vaikka tuosta kysymyksestä nyt jäiki sana myymiä välistä(täytyyhän se ny pakostaki väärin haluta ymmärtää).mut on se hyvä et pilkun viilaajillekki jotain kirjotettavaa löytyy.ole hyvä vaan....!!
täytyyhän trollejaki ruokkia....onhan trolliki ihminen :lol:
jos kerran osa osista motorcraftin,niin ennen ne tuolta edukkaammin ostan.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Helmikuu 4. 13:32:30 2005

Kansipulteista kannattaa katsoa ohc koneen yhteydessä heti tiskillä kovuus pultin päästä,itselle tuli 8.8 merkinnällä pultit.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 4. 16:34:02 2005

razorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
Vastineeksi: Samasta puljusta tilattu aika reippaasti osaa ja aina on ollut laadukasta ja hyvää palvelua.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 4. 16:45:56 2005

itellä ei myös oo valittamista palvelusta eikä osistakaan,mitä niitä oon virivapareihin laittanu.tää kone mitä ny tehään niin täytyy vaan varmistella ettei ihan paskaa laita.nooo menee noi kansipultitki arpeiks 8)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Helmikuu 4. 17:59:03 2005

Mut kato sitte että ne on ne vanhemman mallin(taunus/escort) venymättömät... Kun nää uudemmat sierra mallin on venyvät mut emmä tiä onko sillä sitten hirveesti merkitystä kummat on mut itellä on nuo vanhemman mallin ja hyvin pelannu eikä oo heti tarvinu uusia tai jälkikiristellä...

ryöstöreisinki oli ainoo paikka mistä noi venymättömät sain... 35e - alet...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 4. 18:33:52 2005

tommoset tuotenumerot ne mitä tarjottiin:vauhtipyörä>151-2801 ja kannen pultit>151-4201,näky olevan autoracingin luettelossa samat numerot. samoihin hintoihin sit ku autoracinki jos 35% oli siellä alee.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Helmikuu 4. 19:21:34 2005

jaa arpin kansi pultitkin laitat noo mää oon sitte hiljaa...

mut jos laitat vakiot niin vanymättömät sitten... ainakin itellä on paremmat yöunet ku on venymättömät... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 4. 19:29:09 2005

joo päätin sit kuitenki laittaa arpit ni ei sit oo sekään kohta heikko lenkki :lol: joo kyl prostreetki sano,et vakiot kannenpultit ja ensin meinasinki laittaa,mut kai noi paremmat on,eikä tarvii vaihtaa jos kannen ottaa auki välillä.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Helmikuu 4. 20:35:20 2005

Itse en henk.koht osta enää mitään moottorin osaa motonetista...

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Helmikuu 4. 20:36:18 2005

olen ostanut yhden kansipulttisetin Motonetistä ja ne oli venyvät eikä niissä ollut valmistaja eikä muitakaan merkintöjä.
Muutamasta tarvikeliikkeestä tilasin Tanarin venymättömiä, mutta aina tuli samoja venyviä. Ja ettei jonkun tarvitse viisastella, että kaikki venyy, niin venyvillä tarkoitan näitä ei jälkikiristystä vaativia.
Pulttikaupasta hain 6-kolopultit joiden kestävyys on 12.x, ne on 5mm pitemmät kuin OHC:n omat, mutta ei ne ainakaan höyläämättömissä lohkoissa ja kansissa pohjannut. Nehän voi tietenkin lyhentää tarvittaessa ja OHC pultin hyötymitta taisi olla 95mm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 4. 20:50:55 2005

ohc kirjoitti:Itse en henk.koht osta enää mitään moottorin osaa motonetista...
ite en edelleenkään väheksy motonetin osia varsinkaan hinta/laatusuhteeltaan,mutta,koska nyt mukas teen parempaa myllyä,joka sit pitäs kestää isompia tehoja ainaki teoriassa,niin sen takia vaihdoin tuotaki suunnitelmaa päin "parempaa" :wink: eli arp...

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Helmikuu 5. 18:46:32 2005

razorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
Kävit sitten motonetin takahuoneessa teettämässä osia,kun capri oli parkissa kyseisen tehtaan pihalla tänään :wink:

No,samassa puljussa ne mullekkin teki ajovalon umpiot ja nopeasti :lol:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 5. 18:53:19 2005

hyi teitä eihän paskaa saa ostaa,vaan pitää ostaa vaan parasta mitä rahalla saa :wink: :lol:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Helmikuu 6. 22:25:24 2005

rs11 kirjoitti:hyi teitä eihän paskaa saa ostaa,vaan pitää ostaa vaan parasta mitä rahalla saa :wink: :lol:
Aina! ja koko rahalla :lol:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 6. 23:11:52 2005

Tiedän "erään" paikallisen korjaamon joka vaihtoi eteläeurooppalaiseen keskikokoiseen autoon alatukivarren M:n laskuun; tarina:
-asiakas osti ko. osan, vaihtoi itse
-osa -petti- muutaman km:n jälkeen; pallo irtosi, pyörä irti, vetari ulos jne
-sai takuuna samanlaisen... (vrt. ikuinen Biltematakuu), asensi itse
-sai soiton perään että uusi osa -on todellakin samanlainen- :lol:
-korjaamo asensi ilman omaa takuuta M:n toimittaman kolmannen kpl:een
-korjaamo paikkasi myös ohjausta jne M:n laskuun
-toivottivat -sydämestään- asiakkaan vaimolle ja lapsille "turvallista matkaa", tuttujakin kun ovat
Nyt luen joka päivä paikallislehdet, aloitan kuolinilmoituksista :(
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Helmikuu 7. 0:58:43 2005

Fiaskosta laukes vetarin pultti, ja äitikulta ajeli sillä sen jälkeen liki 60km, joista ilmeisesti viimeiset 25 ilman etupyörän laakeria. Lopputulos on varmaankin arvattavissa? No vetari oli motonetistä, enkä itsekään pultteja sieltä sen jälkeen hommannut. Itelle tulee kans ARP:ia ja Motorcraftia alakertaan.

Kaikkea muuta pikkusälää ja kulutusosaa sieltä tuleekin sitten hankittua. On ne Bosch ja SKF sielläkin Bosch ja SKF. Se on vain tyhmää maksaa liikaa. Kivitilaa tulee tosin nykyään kannatettua aikalailla kun alet on kohdallaan.

ARP:n tuotteita ei Suomesta nykyisellä dollarin kurssilla kannata hankkia, jos vain luottokortin omistaa.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Helmikuu 7. 1:33:26 2005

jive kirjoitti:Fiaskosta laukes vetarin pultti, ja äitikulta ajeli sillä sen jälkeen liki 60km, joista ilmeisesti viimeiset 25 ilman etupyörän laakeria. Lopputulos on varmaankin arvattavissa? No vetari oli motonetistä, enkä itsekään pultteja sieltä sen jälkeen hommannut.
Missä Fiestassa on vetarissa pultti :?: Tarkoitatko sitä vetarin mutteria, jolla vetonivel kiristetään napaan? Jonka kuuluu kiristää reilu 200N momenttiin ja joka oli jätetty löysälle viime remontissa? Ja miten Motonetista ostettu osa eroaa muista harakiriliikkestä ostettuihin osiin? Mikä on Motonet-osa? Biltema-osan kyllä tunnen, kun kerran kyseinen lafka pakkaa osia firman nimeä kantaviin lootiin. Vaikka osat tuskin tulevat Bilteman tehtaasta...

Ymmärrän kyllä kaikkien korjaamojen huolen, kun ei kerta voida enää vetää välistä osien hinnoista, kun jotkut asiakkaista ostaa osat valmiiksi tingittyyn hintaan Motnetin tiskiltä...Siiten kun ne perkeleet painaa ne valmiiksi luetteloihin ja pistää ne nettiin :) Ennen hyvään aikaan kun asiakas haki osan autotarvikeliikkestä, niin se maksoi asiakkaalle vaikka 100€, josta mukava varaosakauppias antoi 10€ aletta ja asiakas oli tyytyväinen:) Mutta korjaaja-asiakas olisi saanut saman osan 70€, ja tietenkin laskuttanut asiakkaalta minimissään sen 90€... Sitten tulee paha Motonet ja myy saman osan asiakkaalle nettohintaan 70€, kylläpäs sitten vituttaa!

Muttaa onneksi minulla on Ford, sitä kun ei koskaan tarvitse korjata, senkun huoltaa välillä ja vaihtaa kulutusosia :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Helmikuu 7. 9:32:14 2005

Walderama kirjoitti:
razorass kirjoitti:Motonet myy pelkkää paskaa, ei kannata koskaan ostaa sieltä mitään. Ne tekee osatkin siellä itse, siksi niitä sanotaan motonetin osiksi.
Kävit sitten motonetin takahuoneessa teettämässä osia,kun capri oli parkissa kyseisen tehtaan pihalla tänään :wink:

No,samassa puljussa ne mullekkin teki ajovalon umpiot ja nopeasti :lol:
Perkeles. Ukormin lisäksi joku muukin osaa lukea rivien välistä. :lol:
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Helmikuu 7. 10:17:09 2005

Hartza kirjoitti:Tarkoitatko sitä vetarin mutteria, jolla vetonivel kiristetään napaan? Jonka kuuluu kiristää reilu 200N momenttiin ja joka oli jätetty löysälle viime remontissa?

juurikin se sama, mutta ei se löysälle ollut jäänyt. Mutteri lukitaan lyömällä sen päähän vetarin uraan sopiva monttu.
Fordilta haettu uusi mutteri on noin kymmenen kertaa lujempaa ainetta kuin vetarin mukana tullut. Siihen kolon lyöminen tuurnalla ei ollut ihan helppo homma, varsinkin kun työolosuhteet ei olleet siltä parhaimmasta päästä . :wink:

Niin ja kyllä Fiestoistakin löytyy pulttivetareita, vaikkakin ei kolmoskoppasesta.
Viimeksi muokannut jive, Ma Helmikuu 7. 10:31:53 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 7. 10:28:21 2005

jive kirjoitti:
Hartza kirjoitti:Tarkoitatko sitä vetarin mutteria, jolla vetonivel kiristetään napaan? Jonka kuuluu kiristää reilu 200N momenttiin ja joka oli jätetty löysälle viime remontissa?[\quote]
juurikin se sama, mutta ei se löysälle ollut jäänyt. Mutteri lukitaan lyömällä sen päähän vetarin uraan sopiva monttu.
Fordilta haettu uusi mutteri on noin kymmenen kertaa lujempaa ainetta kuin vetarin mukana tullut. Siihen kolon lyöminen tuurnalla ei ollut ihan helppo homma, varsinkin kun työolosuhteet ei olleet siltä parhaimmasta päästä . :wink:

Niin ja kyllä Fiestoistakin löytyy pulttivetareita, vaikkakin ei kolmoskoppasesta.
Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....

EDIT:

Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Helmikuu 7. 10:34:49 2005

PasiZ kirjoitti: Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....

EDIT:

Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.
Ei nyt sekoiteta takalaakeria ja etulaakeria ;) Tuskin tuota on tarkoitus tuurnalla taittaakaan, mutta en nyt satu omistamaan mitään erikoisvehjettä, jolla tehdä kolo muutoin. niin ja kannattaa miettiä miten sen kolon siihen päähän lyö, jottei tule ihan hengenvaarallista viritystä...

no juh. taisi mennä vähän jo ohi asiasta?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Helmikuu 7. 11:37:31 2005

AkiS kirjoitti:Mut kato sitte että ne on ne vanhemman mallin(taunus/escort) venymättömät... Kun nää uudemmat sierra mallin on venyvät mut emmä tiä onko sillä sitten hirveesti merkitystä kummat on mut itellä on nuo vanhemman mallin ja hyvin pelannu eikä oo heti tarvinu uusia tai jälkikiristellä...

ryöstöreisinki oli ainoo paikka mistä noi venymättömät sain... 35e - alet...
kyselin autoracingilta arppeja ja ei luvannu ku -10%alee,joten muualta tilattiin...vaikka kyllä sit joutuu kauemmin vartoon niitä,mutta ovat 45e/srj halvemmat ku autoracingin alennetut.ja vauhtipyörän pultit 10e/srjedukkaammat.ku otin 3 sarjaa.onneks ei oo mikään kiire noilla :wink:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Helmikuu 7. 12:43:03 2005

jive kirjoitti:
PasiZ kirjoitti: Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....

EDIT:

Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.
Ei nyt sekoiteta takalaakeria ja etulaakeria ;) Tuskin tuota on tarkoitus tuurnalla taittaakaan, mutta en nyt satu omistamaan mitään erikoisvehjettä, jolla tehdä kolo muutoin. niin ja kannattaa miettiä miten sen kolon siihen päähän lyö, jottei tule ihan hengenvaarallista viritystä...

no juh. taisi mennä vähän jo ohi asiasta?
Meinas tulla itselle sama kämmi :oops: , kun etupyörän laakeria vaihdoin... Onneksi sitten tuli lukastua ohjeet manuskasta, 100 kilsan jälkeen oli löystynyt sen verran että tuntuu välystä... ja vielä Motonetista ostettu laakeri ;)

se ei ole lanka eikä mikään jos se ei asiasta eksy :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 7. 12:55:23 2005

Hartza kirjoitti:
jive kirjoitti:
PasiZ kirjoitti: Siihen koloon ei lyödä tuurnalla, siihen laitetaan lukkolevy päälle jonka kantti taitetaan, kädet pois housuista asennusvaiheessa niin ei pultin pitäisi laueta käsille....

EDIT:

Joo, muuten on semmoisiakin muttereita minkä reunus lyödään sisään, mutta kestää silti motonetistakin ostettuna.
Ei nyt sekoiteta takalaakeria ja etulaakeria ;) Tuskin tuota on tarkoitus tuurnalla taittaakaan, mutta en nyt satu omistamaan mitään erikoisvehjettä, jolla tehdä kolo muutoin. niin ja kannattaa miettiä miten sen kolon siihen päähän lyö, jottei tule ihan hengenvaarallista viritystä...

no juh. taisi mennä vähän jo ohi asiasta?
Meinas tulla itselle sama kämmi :oops: , kun etupyörän laakeria vaihdoin... Onneksi sitten tuli lukastua ohjeet manuskasta, 100 kilsan jälkeen oli löystynyt sen verran että tuntuu välystä... ja vielä Motonetista ostettu laakeri ;)

se ei ole lanka eikä mikään jos se ei asiasta eksy :)
Ai sulla sentään pyörii motonetistä ostetut laakerit :lol: :lol:

Eivaan, kannattaa pohtia mistä mitäkin ostaa, saa tarvikeosia foordiltakin, ei kaikki sielläkään ole motorcraftia.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 7. 17:26:09 2005

PasiZ kirjoitti: Eivaan, kannattaa pohtia mistä mitäkin ostaa, saa tarvikeosia foordiltakin, ei kaikki sielläkään ole motorcraftia.
pieni korjaus. fordilta EI saa tarvike osia. on olemassa vain Fordin alkuperäiset osat, ja sitten on motorcraftin osat. mitkä on molemmat merkkikohtaisia varaosia.

paikalliset diilerit sitten voi myidä tarvikeosia, ja hakea ne vaikka motonetistä, mutta ne eivät ole fordin osia. okei, hieman pilkunnussintaa mutta kumminkin.

ja joo, motonetistä saattaa löytyä ihan laadukkaitakin osia, riippuu täysin siitä kuka osan on valmistanut. ja monissa tapauksissa motonetin merkkiosat on halvempia kuin paikallisella fordin jälleenmyyjällä. eli kannattaa vertailla ja katsella, jos säästöä haluaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Helmikuu 7. 17:53:43 2005

Hectori kirjoitti:
PasiZ kirjoitti: Eivaan, kannattaa pohtia mistä mitäkin ostaa, saa tarvikeosia foordiltakin, ei kaikki sielläkään ole motorcraftia.
pieni korjaus. fordilta EI saa tarvike osia. on olemassa vain Fordin alkuperäiset osat, ja sitten on motorcraftin osat. mitkä on molemmat merkkikohtaisia varaosia.


Ja parhaassa tapauksessa osat tulee samasta tehtaasta, samalta liukuhihnalta. :lol:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Helmikuu 7. 19:29:01 2005

Motonetista löytyy kyllä ihan hyvääkin osaa ja vielä edullisesti... Osa sitten taas on valitettavasti aika heikkolaatuista kamaa, mutta joskus ilmeisesti halvalla ei saa hyvää? 8)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Ma Helmikuu 7. 20:12:31 2005

Tällänen tarina. ostin penariini pakosarjasta lähtevät putket auton alle. 2kpl noita tarvii, kun menee tuossa kahdella putkella alkuperäsenä loppuun saakka. Oli hyvä vertailla kun ostin 2kpl putkia ja toinen oli puolen vuoden päästä aivan ruosteessa ja toinen oli kuin uusi. Siitä on hyvä kattoa että ei tainnut olla aivan samaa metalliseosta ne putket..tai saman valmistajan tms.. eli saa sieltä hyvää sekä huonoa. Nyt se toinen taitaa olla jo kohta puhkiruostunut ja toisessa ei ole mitään ruostumisen merkkejä ulkopuolisest ainakaan. Ja osat ostettu samaan aikaan motonetistä ja asennettu samaan aikaan. Että tällästä paskan jauhantaa.
BMW E21 "323i"

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Helmikuu 7. 21:24:51 2005

se ruostunu putki oli tehty motonetin tehtaalla :roll: toinen taas missä lie :lol: :lol:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 7. 21:41:05 2005

Bootsi kirjoitti: Ja parhaassa tapauksessa osat tulee samasta tehtaasta, samalta liukuhihnalta. :lol:
no olennaista eroa Ford ja Motorcraft osalla tuskin onkaan, ja hyvinkin todennäköisesti aikalailla samalta linjalta tulee. toisin kuin tarvikeosat. vaikka ehkä tuplahinnan merkkivaraosat maksavatkin pahimmillaan, on niiden kesto hyvinkin todennäköisesti myös kaksinkertainen, mutta toki, riippuu hyvin paljon osasta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 7. 23:19:22 2005

rs11 kirjoitti:se ruostunu putki oli tehty motonetin tehtaalla :roll: toinen taas missä lie :lol: :lol:
Tai jos se toinen oli motonetin a) prototyyppiyksilö joka jopa suoja-aluminioitiin, jäi tuotannosta liian kalliina b) prototyypiksi biltemasta ostettu yksilö omien valmistusta varten?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ti Helmikuu 8. 19:09:26 2005

Mites ne tarvike pelliosat nykyään, kolmisen vuotta sitten myytiin mulle opeliksiin aika ohkasta peltiä. Alkuperäinen oli huomattavasti paksumpaa tai mitä sen väliä kun en enää opeliksilla ajele.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 8. 22:56:57 2005

tarvike pelleissä on materiaali ja paksuus eroja, verrattuna alkuperäsiin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Helmikuu 8. 23:46:06 2005

Hectori kirjoitti:tarvike pelleissä on materiaali ja paksuus eroja, verrattuna alkuperäsiin.
Just, oliko sulla jotain mittausraportteja esittää? Meinaatko että harakiriliikkeet saavat myydä peltejä jotka heikentävät auton kantavia rakenteita?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Helmikuu 9. 15:22:30 2005

Trooper82 kirjoitti:Mites ne tarvike pelliosat nykyään, kolmisen vuotta sitten myytiin mulle opeliksiin aika ohkasta peltiä. Alkuperäinen oli huomattavasti paksumpaa tai mitä sen väliä kun en enää opeliksilla ajele.
Älkää ny jaksako, paaliin ne ooppelit menee kuitennii
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Helmikuu 9. 22:34:47 2005

Hartza kirjoitti: Just, oliko sulla jotain mittausraportteja esittää? Meinaatko että harakiriliikkeet saavat myydä peltejä jotka heikentävät auton kantavia rakenteita?
eli onko mulla mittauspöytäkirjoja, sitäkö tarkoitat? pakollakin tulee mieleen heittää muutama ajatus tuon kysymyksen älykkyydestä, mutta voithan itse käydä vertailemassa tarvike ja varaosapeltiä. tai voit esittää kysymyksiä materiaalista valmistajilta, ennenkuin rupeat tosissasi väittämään asiasta.

mutta ensimmäisenä tulee mieleen esimerkiksi kynnyskoteloiden pellit, joissa on paksuuseroja tarvike ja varaosapellin välillä 0.15-0.5mm. viimeisin vertailun kohde oli chevroletin helmapelti, joka on tarvikkeena silmin nähden ohuempi, kuin alkuperäinen jenkkivaraosa. vertailin niitä meinaan ihan kädessä kaupassa. valitettavasti vain mittauspöytäkirjat jäi tekemättä. suurin heitto mitä olen nähnyt on juuri tuo 0.5 milliä, kun alkuperäinen helmapelti on millistä, ja tarvike on puolimillistä. ja se on jo vitun paljon eroa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » To Helmikuu 10. 7:40:56 2005

Hartza kirjoitti:
Hectori kirjoitti:tarvike pelleissä on materiaali ja paksuus eroja, verrattuna alkuperäsiin.
Just, oliko sulla jotain mittausraportteja esittää? Meinaatko että harakiriliikkeet saavat myydä peltejä jotka heikentävät auton kantavia rakenteita?
Mikseivät saisi ja niinkuin joku mainitsi niin paaliin ne ooppelit menee :roll:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Helmikuu 10. 9:28:25 2005

Nää motonetin-osa-jutut on muuten suuria vitsiä itse pääkalloluolassa. Varsinkin Turun motonetistä löytyy useita päteviä harrastajia jotka osaavat jopa lukea, saati käyttää nettiä.

Pakoputkia löytyy muuten sitten mufflex, Bosal, Fennosteel (paras), universal (paskin), Walker jne jne.

Eroja on muodossa, vaimentimissa, saumoissa, materiaalissa, pintakäsittelyssä jne.

Samat säännöt pätee kutakuinkin kaikkiin muihinkin palikoihin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 10. 10:45:08 2005

razorass kirjoitti:Nää motonetin-osa-jutut on muuten suuria vitsiä itse pääkalloluolassa. Varsinkin Turun motonetistä löytyy useita päteviä harrastajia jotka osaavat jopa lukea, saati käyttää nettiä.
Äläs nyt liioittelemaan ala sentään tälläisen trollin takia...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Helmikuu 10. 21:23:40 2005

razorass kirjoitti:Nää motonetin-osa-jutut on muuten suuria vitsiä itse pääkalloluolassa. Varsinkin Turun motonetistä löytyy useita päteviä harrastajia jotka osaavat jopa lukea, saati käyttää nettiä.

Pakoputkia löytyy muuten sitten mufflex, Bosal, Fennosteel (paras), universal (paskin), Walker jne jne.

Eroja on muodossa, vaimentimissa, saumoissa, materiaalissa, pintakäsittelyssä jne.

Samat säännöt pätee kutakuinkin kaikkiin muihinkin palikoihin.
no itse en pidä motonettiä yhtään huonompana tarvikeliikkeenä kuin mitään muutakaan. merkistä sen myidyn osan laatu on kiinni, ei myivästä puljusta. tarkoitin yleensä tarvikeosan ja varaosan välistä eroa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Helmikuu 16. 15:38:57 2008

Kuka on ostanut motonetistä OHC:hen sen tarvikenokkasarjan? Olisi mielenkiintoa kokeilla tuossa turbo ohc:ssä vakionokkaa nykyisen virinokan tilalla joka ei oikein toimi tuon turbon kanssa hyvin.

Vastaa Viestiin