Kierroslukumittari granadaan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Kierroslukumittari granadaan

Viesti Kirjoittaja Vilkki » To Helmikuu 10. 22:48:17 2005

No nyt tuli projekti siihen vaiheeseen että on mittariston asennus menossa. Aikaisemmin mittarissa oli kello ja nyt olis tarkoitus ujuttaa sinne kiekkamittari. No sehän menee heittämällä paikalleen, mutta ongelman ydin on siinä että se pitäis saada näyttämään jotain... Eli mitä johtoja pitäis vedellä mistä minne?? Ei ole ainakaan ole tollanen plug and play, sen jo kokeilin :) Kone on 2.0 ohc ja auto -81.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 10. 22:49:44 2005

Plussa, miinus ja heräte puolan miinukseen..

Granadan kiekka 80 -LUVULTA

Pystyy helposti päättelemään mikä menee minnekin kun katsoo sitä vanhaa kellon kytkentää ja vertaa kiekan kytkentänastoja
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 10. 23:40:20 2005

Mihis klubin sivuilta on hävinnyt tuo juttu kierroslukumittarin tunkeminen kellolliseen mittaristoon??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 10. 23:50:59 2005

PasiZ kirjoitti:Mihis klubin sivuilta on hävinnyt tuo juttu kierroslukumittarin tunkeminen kellolliseen mittaristoon??
Gone..jonnekin bittiavaruuteen.

Mutta kuvat elävät...

KIEKKA 0
KIEKKA 1
KIEKKA 2
KIEKKA 3
KIEKKA 4
KIEKKA 5
KIEKKA 6
KIEKKA 7
KIEKKA 8
KIEKKA 9

Jospa noista selviäisi jotakin...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » La Helmikuu 12. 11:36:37 2005

Tulee muuten vastaukset sen verran nopeesti että ei paljon tietokoneen ääressä notkuta. En mä ole edes vielä kerenny talliin katselemaan.

Mutta näyttäis kyllä hiukka erilaiselta kun mulla. Tossa on näköjään noi piuhan paikat erikseen tolle kiekkamittarille. Ei muistaakseni mulla ollu kun se yks iso liitin. (siis MUISTAAKSENI)

No ehkä mäkin joskus pääsen tonne kellariin.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Helmikuu 12. 11:42:33 2005

Noissa Sierroissa ei aina tarvitse vetää kiekkamittarin "sykäys"johtoa puolalta asti, vaan johtosarjaa kojelaudan alta seuraamalla VOI löytyä vaaleanvihreä ohut johto, joka tulee boxilta ja on kierroslukumittarin "syke"johto. :wink:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 12. 14:49:46 2005

Vilkki kirjoitti:Tulee muuten vastaukset sen verran nopeesti että ei paljon tietokoneen ääressä notkuta. En mä ole edes vielä kerenny talliin katselemaan.

Mutta näyttäis kyllä hiukka erilaiselta kun mulla. Tossa on näköjään noi piuhan paikat erikseen tolle kiekkamittarille. Ei muistaakseni mulla ollu kun se yks iso liitin. (siis MUISTAAKSENI)

No ehkä mäkin joskus pääsen tonne kellariin.
Tässä tuo mittaristo EDESTÄPÄIN

Kiekka on -82 Granadan 2.8i injection mallista, muu osa -80-82 Taunuksesta. Ainakin tuossa -82 Granussa oli tuollainen Taunustyylinen mittaristo. -70 lukulaisissa vanhemmissa oli se yhtenäinen mittaristo, ei tuolla tavoin mittarit erillään.

Mutta yleensä jos on koko mittariston yli yltävä johdotuskalvo takana, on siellä valmiina myös paikat kiekkakellon johdotuksille. Johtosarjassa ei välttämättä sitten ole.


Noihin Sierroihin on tullut muutamia kiekkakelloja laitettua eikä missään ole ollut tuota johtoa valmiina. Joihinkin Sierroihin on varmaan tuota kiekkakellollisen johtosarjaakin laitettu, mutta mulle ei ole tärpännyt. Olevinaan olen aika tarkkaan mittariston ja hanskiksen taustat tutkinut. Tuosta -90 CL nelikkofarkustani, mistä nuo kuvatkin ovat, tutkin johdot todella tarkkaan. Vaihdoin siihen etuovetkin ja joutui ihan kiitettävästi purkamaan kojetaulua :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Helmikuu 12. 15:06:51 2005

ukormi kirjoitti: Noihin Sierroihin on tullut muutamia kiekkakelloja laitettua eikä missään ole ollut tuota johtoa valmiina. Joihinkin Sierroihin on varmaan tuota kiekkakellollisen johtosarjaakin laitettu, mutta mulle ei ole tärpännyt. Olevinaan olen aika tarkkaan mittariston ja hanskiksen taustat tutkinut. Tuosta -90 CL nelikkofarkustani, mistä nuo kuvatkin ovat, tutkin johdot todella tarkkaan. Vaihdoin siihen etuovetkin ja joutui ihan kiitettävästi purkamaan kojetaulua :D
Joo, ilmeisesti tuo on tosiaan tuuripeliä.
Omaan -90 CLX:ään tuli kyllä tuo kiekkamittarin johto, mutta esim. sähköikkunoille piti vetää kokonaan uudet johdot. (vaikka onkin keskuslukko vakiona) :roll:

Vastaa Viestiin