Kierroslukumittari granadaan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Kierroslukumittari granadaan
No nyt tuli projekti siihen vaiheeseen että on mittariston asennus menossa. Aikaisemmin mittarissa oli kello ja nyt olis tarkoitus ujuttaa sinne kiekkamittari. No sehän menee heittämällä paikalleen, mutta ongelman ydin on siinä että se pitäis saada näyttämään jotain... Eli mitä johtoja pitäis vedellä mistä minne?? Ei ole ainakaan ole tollanen plug and play, sen jo kokeilin
Kone on 2.0 ohc ja auto -81.

-
- Viesti:
Plussa, miinus ja heräte puolan miinukseen..
Granadan kiekka 80 -LUVULTA
Pystyy helposti päättelemään mikä menee minnekin kun katsoo sitä vanhaa kellon kytkentää ja vertaa kiekan kytkentänastoja
Granadan kiekka 80 -LUVULTA
Pystyy helposti päättelemään mikä menee minnekin kun katsoo sitä vanhaa kellon kytkentää ja vertaa kiekan kytkentänastoja
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Gone..jonnekin bittiavaruuteen.PasiZ kirjoitti:Mihis klubin sivuilta on hävinnyt tuo juttu kierroslukumittarin tunkeminen kellolliseen mittaristoon??
Mutta kuvat elävät...
KIEKKA 0
KIEKKA 1
KIEKKA 2
KIEKKA 3
KIEKKA 4
KIEKKA 5
KIEKKA 6
KIEKKA 7
KIEKKA 8
KIEKKA 9
Jospa noista selviäisi jotakin...
-
Tulee muuten vastaukset sen verran nopeesti että ei paljon tietokoneen ääressä notkuta. En mä ole edes vielä kerenny talliin katselemaan.
Mutta näyttäis kyllä hiukka erilaiselta kun mulla. Tossa on näköjään noi piuhan paikat erikseen tolle kiekkamittarille. Ei muistaakseni mulla ollu kun se yks iso liitin. (siis MUISTAAKSENI)
No ehkä mäkin joskus pääsen tonne kellariin.
Mutta näyttäis kyllä hiukka erilaiselta kun mulla. Tossa on näköjään noi piuhan paikat erikseen tolle kiekkamittarille. Ei muistaakseni mulla ollu kun se yks iso liitin. (siis MUISTAAKSENI)
-
- Viesti:
Tässä tuo mittaristo EDESTÄPÄINVilkki kirjoitti:Tulee muuten vastaukset sen verran nopeesti että ei paljon tietokoneen ääressä notkuta. En mä ole edes vielä kerenny talliin katselemaan.
Kiekka on -82 Granadan 2.8i injection mallista, muu osa -80-82 Taunuksesta. Ainakin tuossa -82 Granussa oli tuollainen Taunustyylinen mittaristo. -70 lukulaisissa vanhemmissa oli se yhtenäinen mittaristo, ei tuolla tavoin mittarit erillään.
Mutta yleensä jos on koko mittariston yli yltävä johdotuskalvo takana, on siellä valmiina myös paikat kiekkakellon johdotuksille. Johtosarjassa ei välttämättä sitten ole.
Noihin Sierroihin on tullut muutamia kiekkakelloja laitettua eikä missään ole ollut tuota johtoa valmiina. Joihinkin Sierroihin on varmaan tuota kiekkakellollisen johtosarjaakin laitettu, mutta mulle ei ole tärpännyt. Olevinaan olen aika tarkkaan mittariston ja hanskiksen taustat tutkinut. Tuosta -90 CL nelikkofarkustani, mistä nuo kuvatkin ovat, tutkin johdot todella tarkkaan. Vaihdoin siihen etuovetkin ja joutui ihan kiitettävästi purkamaan kojetaulua

-
Joo, ilmeisesti tuo on tosiaan tuuripeliä.ukormi kirjoitti: Noihin Sierroihin on tullut muutamia kiekkakelloja laitettua eikä missään ole ollut tuota johtoa valmiina. Joihinkin Sierroihin on varmaan tuota kiekkakellollisen johtosarjaakin laitettu, mutta mulle ei ole tärpännyt. Olevinaan olen aika tarkkaan mittariston ja hanskiksen taustat tutkinut. Tuosta -90 CL nelikkofarkustani, mistä nuo kuvatkin ovat, tutkin johdot todella tarkkaan. Vaihdoin siihen etuovetkin ja joutui ihan kiitettävästi purkamaan kojetaulua
Omaan -90 CLX:ään tuli kyllä tuo kiekkamittarin johto, mutta esim. sähköikkunoille piti vetää kokonaan uudet johdot. (vaikka onkin keskuslukko vakiona)