
Ilmaa kennostossa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Ilmaa kennostossa
Elikä kone on dohc ja tuli jähdytinnesteet vaihdettua nyt kuitenkin jäi ilmaa kennostoon ja ei tunnu millään postuvan elikä olisko jollain jotain hyvää käytännön vinkkiä millä ilmat saa pois 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
mul ois vähä samaa ongelmaa mun autossa (2.0i ohc -84), eli ei tuu ku haaleeta ilmaa sisälle...?? uusittu on: vesipumppu, laturin hihna, termari+kotelo, kotelon tiiviste, kumi tiiviste termarin alle, lämppärin kennosto...
huuhdeltu pariin kertaan jäähdytysjärjestelmä ilman vaikutusta...
!! ja miten on, ku auto on saavuttanu norm käyntilämpötilan, ni pitääkö ylävesiletkusta siitä haarautuvasta pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla kuumaa nestettä takaisin paisariin ku auto on käynnissä...? mulla ei tuu!!! voiko viallinen kansipahvi tehä tollasta että jos se falskaa, ni ei lämpö riitä sisälle? mittatikun tarkastin varmuuden vuoks ettei oo kerman väristä...
mut kyllä sen huomais muustaki jos ois kansipaffi...



-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Ei sitä mitään ilmailla tarvi. Nesteet sisään, kone käyntiin ja menoksi..ford_86 kirjoitti:onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...?ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään...
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
kyllä minä oon ilmannu sen sillain että paisuntasäiliö täyteen nestettä ja sitten termostaattikotelosta lähtevän letkun päältä löysänny pultin pois ja antanu nesteen tulla niin kauan ulos itekseen että se ei "räi" enää ilmaa sieltä eli vesi tulee tasaisesti niinku hanasta laskemalla, ja hyvin tulee lämpöä kapiiniin. niin ja tuo ylävesiletkulta paisuntasäiliölle lähtevä letku on varmaan sitä varten että ei kerry painetta sillon kun termostaatti ei ole vielä avautunut. eli vois päätellä että sulla on termostaatti auki kokoajan = paskaa välissä/tiiviste rikki. semmosta.ohc kirjoitti:Ei sitä mitään ilmailla tarvi. Nesteet sisään, kone käyntiin ja menoksi..ford_86 kirjoitti:onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...?ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään...
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Kaippa mulla on sitten ollut jotenkin erikoisia ohareita kun aina on toiminut samantien kun on nesteet koneeseen laittanut.. kertaakaan en ole mitään ilmannut..Jaakkoki kirjoitti:kyllä minä oon ilmannu sen sillain että paisuntasäiliö täyteen nestettä ja sitten termostaattikotelosta lähtevän letkun päältä löysänny pultin pois ja antanu nesteen tulla niin kauan ulos itekseen että se ei "räi" enää ilmaa sieltä eli vesi tulee tasaisesti niinku hanasta laskemalla, ja hyvin tulee lämpöä kapiiniin. niin ja tuo ylävesiletkulta paisuntasäiliölle lähtevä letku on varmaan sitä varten että ei kerry painetta sillon kun termostaatti ei ole vielä avautunut. eli vois päätellä että sulla on termostaatti auki kokoajan = paskaa välissä/tiiviste rikki. semmosta.ohc kirjoitti:Ei sitä mitään ilmailla tarvi. Nesteet sisään, kone käyntiin ja menoksi..ford_86 kirjoitti:onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...?ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään...
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Ilmat kyllä poistuu mutta menee hetki niin taas on ilmaa lämmöt pysyy normaalissa eikä nestettä häviä eikä myöskään öljyn seassa nestettä,JRZ kirjoitti:Avaa paisarinkorkki ja pumppaa tarpeeksi kauan ylävesiletkusta.
ilma on kennostossa,lämmintä ilmaa puhaltaa aivan normaalisti välillä haisee jähdytin neste oisko kennosto rikki

-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
en tiiä onko rikki, mutta mullaki haisee sellanen kitkerä haju joskus silloin tällöin ku pistää säätövivustoista kylmältä kuumalle ja toisinpäin ja antaa olla hetken aikaa joissain kohtaa paikallaan ne vivut..., sit hetken päästä ei haise enää yhtään. tätä tekee varsinkin ku aamulla lähtee kylmiltään...