Ilmaa kennostossa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

markosas
Ylläpitäjä

Ilmaa kennostossa

Viesti Kirjoittaja markosas » Ti Maaliskuu 1. 15:54:19 2005

Elikä kone on dohc ja tuli jähdytinnesteet vaihdettua nyt kuitenkin jäi ilmaa kennostoon ja ei tunnu millään postuvan elikä olisko jollain jotain hyvää käytännön vinkkiä millä ilmat saa pois :oops:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Maaliskuu 1. 16:12:54 2005

Avaa paisarinkorkki ja pumppaa tarpeeksi kauan ylävesiletkusta.
#446

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 1. 17:05:08 2005

se on itseilmaava amllia jos letkutus on alkuperäinen.
jos sisälle ei tule lämmintä niin vaihda kennojen letkujen paikkaa alas tuleva ja ylös lähtevä letku
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ke Maaliskuu 2. 18:47:11 2005

mul ois vähä samaa ongelmaa mun autossa (2.0i ohc -84), eli ei tuu ku haaleeta ilmaa sisälle...?? uusittu on: vesipumppu, laturin hihna, termari+kotelo, kotelon tiiviste, kumi tiiviste termarin alle, lämppärin kennosto... :oops: huuhdeltu pariin kertaan jäähdytysjärjestelmä ilman vaikutusta... :roll: !! ja miten on, ku auto on saavuttanu norm käyntilämpötilan, ni pitääkö ylävesiletkusta siitä haarautuvasta pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla kuumaa nestettä takaisin paisariin ku auto on käynnissä...? mulla ei tuu!!! voiko viallinen kansipahvi tehä tollasta että jos se falskaa, ni ei lämpö riitä sisälle? mittatikun tarkastin varmuuden vuoks ettei oo kerman väristä... :wink: mut kyllä sen huomais muustaki jos ois kansipaffi...

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ti Maaliskuu 8. 23:00:50 2005

onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...? :) ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään... :oops:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Maaliskuu 8. 23:50:53 2005

ford_86 kirjoitti:onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...? :) ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään... :oops:
Ei sitä mitään ilmailla tarvi. Nesteet sisään, kone käyntiin ja menoksi..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Maaliskuu 9. 1:24:35 2005

ohc kirjoitti:
ford_86 kirjoitti:onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...? :) ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään... :oops:
Ei sitä mitään ilmailla tarvi. Nesteet sisään, kone käyntiin ja menoksi..
kyllä minä oon ilmannu sen sillain että paisuntasäiliö täyteen nestettä ja sitten termostaattikotelosta lähtevän letkun päältä löysänny pultin pois ja antanu nesteen tulla niin kauan ulos itekseen että se ei "räi" enää ilmaa sieltä eli vesi tulee tasaisesti niinku hanasta laskemalla, ja hyvin tulee lämpöä kapiiniin. niin ja tuo ylävesiletkulta paisuntasäiliölle lähtevä letku on varmaan sitä varten että ei kerry painetta sillon kun termostaatti ei ole vielä avautunut. eli vois päätellä että sulla on termostaatti auki kokoajan = paskaa välissä/tiiviste rikki. semmosta.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Maaliskuu 9. 1:30:55 2005

Jaakkoki kirjoitti:
ohc kirjoitti:
ford_86 kirjoitti:onko toi ohc itse ilmaavaa mallia, vai joutuuko sen ilmaamaa ite painelemalla letkuja...? :) ja edellliseen kirjoittamaani kysyn, että pitääkö siitä ylävesiletkun pienemmästä letkusta joka menee paisariin, ni tulla jatkuvasti nestettä auton ollessa käynnissä? mulla kun ei tuu vieläkään... :oops:
Ei sitä mitään ilmailla tarvi. Nesteet sisään, kone käyntiin ja menoksi..
kyllä minä oon ilmannu sen sillain että paisuntasäiliö täyteen nestettä ja sitten termostaattikotelosta lähtevän letkun päältä löysänny pultin pois ja antanu nesteen tulla niin kauan ulos itekseen että se ei "räi" enää ilmaa sieltä eli vesi tulee tasaisesti niinku hanasta laskemalla, ja hyvin tulee lämpöä kapiiniin. niin ja tuo ylävesiletkulta paisuntasäiliölle lähtevä letku on varmaan sitä varten että ei kerry painetta sillon kun termostaatti ei ole vielä avautunut. eli vois päätellä että sulla on termostaatti auki kokoajan = paskaa välissä/tiiviste rikki. semmosta.
Kaippa mulla on sitten ollut jotenkin erikoisia ohareita kun aina on toiminut samantien kun on nesteet koneeseen laittanut.. kertaakaan en ole mitään ilmannut..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Maaliskuu 9. 1:33:28 2005

toimii varmaan, mutta varmuuden välttämiseksi olen nesteen vaihdon/remontin yhteydessä ilmannut.

markosas
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markosas » La Maaliskuu 12. 18:26:11 2005

JRZ kirjoitti:Avaa paisarinkorkki ja pumppaa tarpeeksi kauan ylävesiletkusta.
Ilmat kyllä poistuu mutta menee hetki niin taas on ilmaa lämmöt pysyy normaalissa eikä nestettä häviä eikä myöskään öljyn seassa nestettä,
ilma on kennostossa,lämmintä ilmaa puhaltaa aivan normaalisti välillä haisee jähdytin neste oisko kennosto rikki :?:

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Maaliskuu 12. 18:33:42 2005

en tiiä onko rikki, mutta mullaki haisee sellanen kitkerä haju joskus silloin tällöin ku pistää säätövivustoista kylmältä kuumalle ja toisinpäin ja antaa olla hetken aikaa joissain kohtaa paikallaan ne vivut..., sit hetken päästä ei haise enää yhtään. tätä tekee varsinkin ku aamulla lähtee kylmiltään...

Vastaa Viestiin