"etu" lukko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hylsy
Ylläpitäjä

"etu" lukko

Viesti Kirjoittaja hylsy » Pe Maaliskuu 4. 16:48:54 2005

Jäin tuossa mietiskelemään että onko etuvetoisissa autoissa olemassa "lukkoperiä" tai jotain vastaavaa viritystä???? jos on minkäköhänlainen tuo viritys on... :?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Maaliskuu 4. 17:00:00 2005

On olemassa, sekä kitka että torsen tyyppisiä lukkoja. mm. rs turbo escortissa on vakiona.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Maaliskuu 4. 17:23:29 2005

niin samanlainen tasauspyörästö siellä etuvetoisessakin on kun takatuupparissa, yhtä hyvin sinne "luistonrajoittimen" saa. syy miksi takavedoissa on useammin lukko vrt. etuveto on se, että se etuveto puskee helposti jos on lukko (esim. rst escortti).

S1 RS Turbo on maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen etuvetoauto jossa on tasauspyörästönm lukko.

hylsy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hylsy » Pe Maaliskuu 4. 20:37:10 2005

no joo, eli se lukko ei välttämättä helpota ajoa/ lähtöä vaan vaikeuttaa jossain tilanteissa esim kovaa ajoa..

pitäsköhän oppia ymmärtämään lukemaansa :oops:

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Maaliskuu 4. 20:53:31 2005

No joo, lukot pitää olla jos mielii tehokkaammalla radallakin edetä. Aina ne liikkeet laajenee kun vauhti kasvaa. Ei se lukoton puske kun eijoo vetojakaan :P . Ittellä oli RST2:ssa enemmänkin onkkelmana äkänen perän karkailu Konin alustalla
Cosworth 4x4 -90

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Pe Maaliskuu 4. 21:31:10 2005

Eikös GTi joskus asentanu focukseen sellasen lukon?
Olikohan hinta jotain 350€ luokkaa ??
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Maaliskuu 4. 21:35:45 2005

RS2K:n joskus kyselin lukkoa...n.1000eskoa... :?
#446

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 5. 10:52:54 2005

690e on listahinta RS2000 quaifen torsenille gearboxmaniltä.

Itse en ole RST:n lukosta löytänyt kyllä mitään haittapuolia. Talvi tai kesä. Asvaltilla ajaminen ilman lukkoa oli kesällä kyllä aivan kauheaa jo ihan vaparitehoillakin. Mutkassa kun pedaalia painoi kunnolla niin ei tapatunut mitään muuta kuin sisärenkaan savuamista. Sitten vasta kun ratin väänsi suoraksi rupesi tapahtumaan myös etenemistä. Lukon kanssa ei talvellakaan jää niin vaan jumiin liukkaalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Maaliskuu 5. 18:19:50 2005

Jessen kanssa samaa mieltä tuosta lukosta. Lisäksi vielä omien kokemuksien mukaan Quaifen ATB (torsen) hakkaa 6-0 RST:n alkuperäisen viskolukon. Mutkat vaan menee niin paljon nätimmin ilman mitään ylimääräisiä tempomisia.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Maaliskuu 6. 19:55:22 2005

Oma XR3i hieman piristettynä tuppaa veteleen vähän mihin sattuu...

Mahtaiskohan olla lukon aika vai onko täällä vaan niin uraisia teitä ?

:P


On kyllä tullut ikävä takavetoista autoa.

Pe*keleen Fordi ku ei tehny sitä takavetoescoa ämkookolmosena loppuun asti.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Maaliskuu 6. 21:46:59 2005

Zimi Da Guitara kirjoitti:Oma XR3i hieman piristettynä tuppaa veteleen vähän mihin sattuu...
Ei se lukko takuulla sitä vetelyä poista, pikemmin päinvastoin.. :-)

hylsy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hylsy » Ti Maaliskuu 8. 8:12:32 2005

[Pe*keleen Fordi ku ei tehny sitä takavetoescoa ämkookolmosena loppuun asti.[/quote]

:shock: onko ne tehny kolmosta takavetona :shock:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 8. 8:35:51 2005

hylsy kirjoitti: :shock: onko ne tehny kolmosta takavetona :shock:
onhan ne tehny,RS1700T... ---> http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... 1700t.html
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 8. 9:01:19 2005

saiskohan tollaisen istutettua scorpparin tai sierran etuperään?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 8. 15:14:08 2005

sierra friikki kirjoitti:saiskohan tollaisen istutettua scorpparin tai sierran etuperään?
Minkä?
Quaifella on 6.5" etuperään ATB, eikä sen listahinta ole kuin 495£.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 8. 16:08:28 2005

ei paha ei paha
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Maaliskuu 8. 22:50:12 2005

jesus48 kirjoitti:
hylsy kirjoitti: :shock: onko ne tehny kolmosta takavetona :shock:
onhan ne tehny,RS1700T... ---> http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... 1700t.html
Muistaakseni MK3:sessa on sama pohjalevy kuin välikopassa? :? Korjatkaa jos olen vääräs. :wink:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

hylsy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hylsy » Ke Maaliskuu 9. 7:14:27 2005

Paljonkohan tommosesta joutus tarjoomaan käteistä/ muovia jos jossain vastaan tulis ja haluis ostaa pois :?:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 9. 7:36:37 2005

johnlee5 kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
hylsy kirjoitti: :shock: onko ne tehny kolmosta takavetona :shock:
onhan ne tehny,RS1700T... ---> http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... 1700t.html
Muistaakseni MK3:sessa on sama pohjalevy kuin välikopassa? :? Korjatkaa jos olen vääräs. :wink:
Nyt kuulostaa jo aika villiltä. Eihän mk3:sessa ole edes minkäänlaista kardaanitunnelia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Maaliskuu 9. 17:09:00 2005

hylsy kirjoitti:Paljonkohan tommosesta joutus tarjoomaan käteistä/ muovia jos jossain vastaan tulis ja haluis ostaa pois :?:

Eip niitä taida paljoo vastaan tula.

Ja jos niin onnekkaasti sattuisi käymään, niin AIKA paljon. :wink:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin