turbon öljykierto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Larppa » La Toukokuu 21. 8:40:10 2005

nyt saatiin cologne+turbo pelaamaan ajossa hyvin mutta yks ongelma on: auton kun laittaa kylmänä käyntiin, ahtimen öljyn menopuolella on painetta n. 2bar.
Mitä pitempään konetta käyttää ts. koneen lämmetessä, paine alkaa pudota ja lopulta menee nollaan asti ja pakko sammuttaa kone. Mistä tuommoinen johtuu?

ahtimen öljykierto on otettu lohkon kyljestä öljynpaineanturilta. öljypumppu on vakio. sekö sitte on riittämätön?

kiitokset etukäteen jos joku tietäis.
#1040
2600T

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 21. 9:12:24 2005

lottoamista:

eihän se öljyputki ole liian isoa halkaisijaltaan?

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » La Toukokuu 21. 12:42:36 2005

sisähalkaisija putkessa 4-5 mm.
#1040
2600T

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » La Toukokuu 21. 13:16:52 2005

Onko millaset öljyt sisällä? Pumpun kunto? Voisko johtua öljyjen notkistumiseta lämmetessä?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » La Toukokuu 21. 14:59:06 2005

öljy on mobil 5w-50. voisko se öljy notkistua tosiaan niin paljon normaalissa käyntilämpötilassa kun paine tippuu kahdesta barista nollaan?
ja pumpun pitäisi olla kunnossa. ainakin kansiin nousee hyvin öljy.
#1040
2600T

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Toukokuu 21. 15:54:29 2005

kylmäpainekin tuossa on aika huono. yleensä kylmänä pitäis olla
sielä 4bar nurkilla. milläs olet tuon vian todennut?
oletko mittaillut paineita muulta koneesta esim. juuri siitä anturin
kohdalta. 10w60 öljy auttaa hieman mutta mikäli mittarisi on kunnossa on koneessa väljyyttä kampiakselin/kk laakereissa, turbossa, tai viallinen pumppu tai
öljypumpussa venttiili jumittaa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » La Toukokuu 21. 16:06:47 2005

painemittari on heti sen anturin paikan jälkeen turbon letkussa. kone on juuri rempattu joten välyksiä ei pitäis olla. täytyy sitten ottaa kone auki ja koittaa tehokkaampaa öljypumppua.
vaikuttaako ahtimen laakerien kuluneisuus tohon paljonki sitte?
#1040
2600T

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Toukokuu 22. 0:33:51 2005

vaihdoitko öljypumpun remontin yhteydessä tai tarkistitko sen kunnon.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » Su Toukokuu 22. 20:46:06 2005

pumppu oli kunnossa kun kone kasattiin ja on vieläkin kunnossa kun äsken purin konetta...nyt on toinen pumppu ja rikka jousen alla. huomenna jos kerkeis koittamaan uuestaan käyntiin.
#1040
2600T

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Toukokuu 22. 22:53:44 2005

onko siellä varmasti myöskin kaikki öljykanavat kunnolla auki, ettei ole mennyt paskaa kanaviin?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » Su Toukokuu 22. 23:17:29 2005

sitä täytyy sitte seuraavaks kattoo jos paineet ei nouse.
onko jollain tiedossa jotain kikkaa millä saa colognesta öljykanavat putsattua? riittävän kova paineilma?
#1040
2600T

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Toukokuu 22. 23:49:39 2005

paineilmaa ja jotain tikkua tai sopivan paksua rautalankaa, jos ei paineilmalla irtoa. kyllä sen kohtuullisen hyvin tuntee tuleeko ilma hyvin läpi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » Ke Toukokuu 25. 12:43:54 2005

noniin nyt toimii!
vika oli sitten omavalmisteisessa tiivisteessä turbon öljyputkessa...paineilmalla sitä ei huomannut kovemman paineen takia mutta kun purin putken ja putsailin paineella niin tiiviste lensi pihalle...

saatana tommosen takia nostin koko pannun ylös :evil:
#1040
2600T

Vastaa Viestiin