Turbo - Joka ei tahtonut pysyä kiinni..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

PowerUp
Ylläpitäjä

Turbo - Joka ei tahtonut pysyä kiinni..

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Kesäkuu 23. 10:31:50 2005

Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.. :lol:

http://koti.mbnet.fi/~whisler/imu.JPG
http://koti.mbnet.fi/~whisler/pako.JPG

Taitaa olla entinen? Vai mitä mieltä ovat alan harrastajat? :D Vikoja lienee listata, kun näkeehän nuo nyt itsekkin :roll: Akseli ainakin heiluu enemmän kuin lyijykynä hampurilaisessa..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 23. 10:50:26 2005

Eipä tuossa paljoa taida ehjää osaa olla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Kesäkuu 23. 11:16:49 2005

Pakopesäkin näyttäisi olevan jokseenkin huonossa hapessa...
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Kesäkuu 23. 11:53:56 2005

Teemu.R kirjoitti:Pakopesäkin näyttäisi olevan jokseenkin huonossa hapessa...
Sitä tuossa kirosin, kun oli puhetta parin kaverin kanssa, että pahasti näyttäisi käyneen laihalla.. Ja halkihan se on.. Yksi huohottimen putki oli pakosarjan päällä ja palanut ihan kunnolla puhki.. Lienee siitä vetänyt vähän lisää ilmaa koneeseen ilmanmäärämittarin ohi..

Taisi tulla aika piinallinen remontti.. Vähän haiskahtaa siltä.. Saa nähdä joutuuko käyttämään kannen auki.. Toivottavasti ei.. (200sx nissu :roll: )

Sormi on tuossa kuvassa edessä, mutta siitä imupuolelta puuttuu palasia.. Inttercoolerikin on hieman.. Huonossa kunnossa.. Vasemman eturenkaan etupuolella.. On kivet tehneet tehtävänsä paremmin kuin hyvin.

Tainnut edellinen omistaja olla aika maestro.. Pakosarjan ja turbon pakopuolen pulteista oli 1 kiinni.. Ja sekin ruosteella.. Muut lähtivät sormilla..

Ihanan kallista :)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Kesäkuu 23. 13:46:58 2005

laita s14 ahdin, kiva pikku lisä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Kesäkuu 23. 14:25:34 2005

Stefa kirjoitti:laita s14 ahdin, kiva pikku lisä.
Jos olisi oma auto, niin varmasti + vähän muutakin kivaa, mutta tämä on serkun.. Se yrittää säästää kaikessa ja sen huomaa.. Hieman väärässäkin asiassa (95E, öljyistä puhumattakaan :roll: ).. Ja lisää tehoa pitäisi saada :lol:

Eilen kuultiin parhaat selitykset, miksi pakosarjan/pakosarjan ja turbon + downpipen ja turbon välinen tiiviste pitäisi käyttää uudestaan :wink: Juuri näin :lol: :lol:

Edit; Ja merkki on meikäläiselle väärä.. Ford se olla pitää 8)
Viimeksi muokannut PowerUp, To Kesäkuu 23. 15:02:07 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 23. 14:44:32 2005

Turboauto ja pihiys eivät mahdu samaan lauseeseen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Kesäkuu 23. 15:12:48 2005

Hylkiikö Turbo Nissania, vai Nissan Turboa?..
kas siinäpä pulma. :lol: :lol:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Kesäkuu 24. 0:10:59 2005

Onko kenelläkään mitään hajua, paljonko maksaa puristuspaine- mittarit ? Sellaiselle olisi käyttöä.. 350bar mittari ei edes värähtänyt :lol:

Edit; Ja turbo hylkii nissania

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Kesäkuu 24. 0:52:05 2005

PowerUp kirjoitti:Onko kenelläkään mitään hajua, paljonko maksaa puristuspaine- mittarit ? Sellaiselle olisi käyttöä.. 350bar mittari ei edes värähtänyt :lol:

Edit; Ja turbo hylkii nissania
Esim. bi**kröhöm**ssa maksaa 15 ja 22egee nuo mittarit. Ei ne muuallakaa varmaa sen enempää halvimmillaan ole.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Kesäkuu 24. 13:02:17 2005

PowerUp kirjoitti:Onko kenelläkään mitään hajua, paljonko maksaa puristuspaine- mittarit ? Sellaiselle olisi käyttöä.. 350bar mittari ei edes värähtänyt :lol:

Edit; Ja turbo hylkii nissania
Ei taida ihan noin korkeaa puristuspainetta autossa olla :D .
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Kesäkuu 24. 15:33:27 2005

siipicossu kirjoitti:Ei taida ihan noin korkeaa puristuspainetta autossa olla :D .
Ei varmaankaan.. Tuo mittari on Timberjackin hydrauliikan testimittari.. :wink:

Saa nähdä löytyykö puristuksia ollenkaan koneesta.. Kävin hallilla purkamassa sen verran lisää, että kun katsoi kaasuläpän ohi lampulla, niin siellä on öljynsekaista hiekkaa seinämillä :shock: Sitten kun katsoi siihen letkuun, joka tuohon läppäkoteloon kiinnittyy, niin siellä oli vettä ja hiekkaa :? Inttercooleri on tehnyt tehtävänsä.. Kiitos hieman mielenkiintoisen sijainnin..

http://koti.mbnet.fi/~whisler/inter.JPG

Edit; Aika jännän näköiset on sytytystulpatkin tuossa vehkeessä.. 3 on ihan tukossa noesta ja yksi on kirkas ja ihan bensassa.. Aika jännä ilmiö sikäli, että konetta pyöräytettäessä otin suuttimien johdot irti ja muutenkin auto on seissut melkein 6kk.. Ja ei taatusti ole käytetty tuona aikana.. :? Pitää käydä nappaamassa kameralla ihan kuva..

*****leen juhannus, kun mikään liike ei ole auki, että saisi sen mittarin !

Aika jännästi oli myös pakosarjakin halki.. Saattaisi tulla vielä edustuskelpoinen jos valurautaa osaisi kunnolla hitsata..

Tuntuu aika jännä vekotin olevan tuo 200sx..

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Kesäkuu 27. 22:00:15 2005

Turboauto ja pihiys eivät mahdu samaan lauseeseen.
Kyllä muten näkyvät mahtuvan.. En uskonut, ennen kuin itse kuulin. Tänään työnnettiin Nissu hallista pihalle puoli moottoria peräkontissa. Ei serkkua kuulemma kiinnosta pistää turboa kuntoon tuohon autoon :shock: :!: Kun kohteliaasti kyselin, että viekä hän vai vienkö minä n. 70km päähän sen turbon huoltoon, niin vastaus oli puhelimessa;" ****u ei kiinnosta! ". Noh.. Menipähän hukkaan taas nekin työt.. Jotenkin tympii..

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Kesäkuu 28. 9:01:28 2005

Kysy serkultas, että meinaako se vielä ajaa nissulla :lol:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 28. 10:15:45 2005

PowerUp kirjoitti:
Turboauto ja pihiys eivät mahdu samaan lauseeseen.
Kyllä muten näkyvät mahtuvan.. En uskonut, ennen kuin itse kuulin. Tänään työnnettiin Nissu hallista pihalle puoli moottoria peräkontissa. Ei serkkua kuulemma kiinnosta pistää turboa kuntoon tuohon autoon :shock: :!: Kun kohteliaasti kyselin, että viekä hän vai vienkö minä n. 70km päähän sen turbon huoltoon, niin vastaus oli puhelimessa;" ****u ei kiinnosta! ". Noh.. Menipähän hukkaan taas nekin työt.. Jotenkin tympii..
Mikäs sen kissan hännän nostaa, paitsi paskan tulo...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Kesäkuu 28. 17:52:13 2005

cossuton kirjoitti:Kysy serkultas, että meinaako se vielä ajaa nissulla :lol:
En taida uskaltaa.. Luultavasti kuuluisi hetkisen aikaa murinaa, sitten vaimea "pim" ja sitten se hyppää pantteri-loikalla kaulaan kiinni..

Olisi kannattanut odottaa 2 tuntia, että olisin lähtenyt mukaan katsomaan sitä autoa.. Aika kalliiksi tulee tuntitaksa..

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Lokakuu 2. 19:06:45 2005

Dodiin.. Eihän tässä mennytkään kuin useampi kuukausi, että saatiin "uusi" turbo siihen serkun sx:ään.. Hyvin käy :D Tosin varakartalla :( Mutta käy kuitenkin :D

Edit; Ja jäähdytysnesteen vaahtoamista en kyllä vieläkään ymmärrä :roll: Mutta hyvin tuo moottori näkyy huohottavan.. prkl..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 2. 20:00:47 2005

Jos se yks tulppa oli ihan puhdas ja kiiltävä niin ehkäpä se päästää vettä pesään just sen sylinterin kohdalta. Varsinkin jos jäähdytinneste vaahtoaa/kuplii.
Jäsen #606

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Lokakuu 2. 20:08:20 2005

Hyvä pointti :idea: Nyt pitää miettiä, että kehtaanko alkaa edes suunnittelemaan sen moottorin siirtämistä siitä toisesta vai yrittääkkö ensiksi kannentiivisteen vaihtoa.. Tietenkin jos se kannentiiviste vuotaa sopivasti öljytilaan, niin se selittää osaltaan tuon huohotuksenkin..

On se vekotin :D Meillä tuntuu olevan suvussa nämä moottoriremontit.. Isännällä autossa kannentiiviste numero 6.. ja kansi on.. olisikohan 4. kansi menossa :?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 2. 20:22:23 2005

PowerUp kirjoitti:Hyvä pointti :idea: Nyt pitää miettiä, että kehtaanko alkaa edes suunnittelemaan sen moottorin siirtämistä siitä toisesta vai yrittääkkö ensiksi kannentiivisteen vaihtoa.. Tietenkin jos se kannentiiviste vuotaa sopivasti öljytilaan, niin se selittää osaltaan tuon huohotuksenkin..

On se vekotin :D Meillä tuntuu olevan suvussa nämä moottoriremontit.. Isännällä autossa kannentiiviste numero 6.. ja kansi on.. olisikohan 4. kansi menossa :?
Olisiko silloin jo syytä alkaa epäilemään käyttäjää/asentajaa ? :wink:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Lokakuu 2. 20:35:54 2005

Jaakkoki kirjoitti: Olisiko silloin jo syytä alkaa epäilemään käyttäjää/asentajaa ? :wink:
Tuossa isännän autossa 2 kansipahvia + 1 kokonaisen moottorin hajoitti paikallinen nesteen huolto.. Sittemmin loput noista remonteista on tehnyt yksi mitsubishi pesialisti.. Ja tuo Mitsun kansi&tiiviste on kyllä ihan puhdas tyyppivika :lol: Yleensä se kansi halkeaa 2 ja 3 sylinterin välistä.. Yleensä erittäin näyttävästi :lol:

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Ti Lokakuu 4. 14:32:07 2005

PowerUp kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Olisiko silloin jo syytä alkaa epäilemään käyttäjää/asentajaa ? :wink:
Tuossa isännän autossa 2 kansipahvia + 1 kokonaisen moottorin hajoitti paikallinen nesteen huolto.. Sittemmin loput noista remonteista on tehnyt yksi mitsubishi pesialisti.. Ja tuo Mitsun kansi&tiiviste on kyllä ihan puhdas tyyppivika :lol: Yleensä se kansi halkeaa 2 ja 3 sylinterin välistä.. Yleensä erittäin näyttävästi :lol:
Tuo kannen halkeaminen se on itellä koko ajan "pelkona" jos joku päivä tekee kivat :) Yks kansiremppa tehtiin 2003 ja nyt tuntus että toinen edessä, alkaa tiiviste näyttään siltä että taas vuotaa hiukan. Liikaa kenkää? :D

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Lokakuu 4. 21:22:11 2005

Noniin.. Aloin irroittamaan kantta ja sitä ennen jakopäätä.. Oli taas kiva ylläri, ***kele.. Jakopäänhihna hankaa suojaan ja liukuvoiteeksi on pistetty VASELIINIA !!!!????

Samaten joku onnellinen hyypiö on sitten viilannut lisää asteita tuohon nokka-akselin asentotunnistimeen.. Ja tietenkin tuon tunnistimen boorit ja ns. puolikuu on *askana..

Että juuri näin... :evil:

edit;



ja kuva http://koti.mbnet.fi/~whisler/jako.jpg

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Lokakuu 7. 23:48:21 2005

Voihan.. Kampiakseli.. Kannessa on ollut 2 öljykanavaa osittain tukossa.. Voihan myyrä.. On imusarjan puoleiseen nokkaan tullut jäljet.. Ja joka toisessa "laakeripesässä" on aivan sikana pikeymiä :? Onneksi ei ollut pahempia naarmuja.. Noh.. Tuomioon on tuomittu tuo moottori muutenkin :D

Show must go on..

Kyllä se tulille saadaan vielä :)

Vastaa Viestiin