Engine Flush?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Engine Flush?
Alkaa kypsyttämään toi kylmänä yhden nostimen nakutus. Onko kukaan koittanut tuommosta Engine Flushia tököttiä? Samihan joskus jotain kirjotti, vai kuinka? Suulikaveri ainakin kehui menestyksekkäästi hoitanut sellaasella DOHC Sierran nostimet sillä. Öljynä on Castrollin SLX 0W-30. Ehdotuksia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Tämä Forte engine flush toimii kai ihan hyvin. Tosin myös käytettävällä öljyllä voi olla nostajien metelöintiin merkitystä. Joskus ajelin 2.9i:llä jollain Castrolin hienoilla synteettisillä ja rätinä oli hillitön. Sitten Bilteman halvimmat semi-syntit sisään niin johan hiljeni 
Sanovat, että tuo Forte on lähes pelkkää polttoöljyä, eli ½-1 litra pö:tä ja hetken käyttely ajaisi saman asian murto-osalla kustannuksista. Ehkäpä kokeilen vielä joskus...

Sanovat, että tuo Forte on lähes pelkkää polttoöljyä, eli ½-1 litra pö:tä ja hetken käyttely ajaisi saman asian murto-osalla kustannuksista. Ehkäpä kokeilen vielä joskus...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Valvoline Engine Flushilla mä olen ottanut tavaksi huuhtaista jokaisen ostamani auton koneen.. Kun ei voi juuri koskaan tietää mitä kuraa on öljynä käytetty.. Mun dokki ainakin lakkas naputtamasta kylmänä kun huuhtoi Flushill aja tuuppasi MaxLifet sisään.
Pitää vissiin kohta ostaa Valvoline T-paita XD
Pitää vissiin kohta ostaa Valvoline T-paita XD
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Maxlife? Millasilla arvoilla toi on? Ei saatana... Toinen puhuu toista, toinen taas toista. Niin ja kyse on todellakin tuosta mun 24v koneesta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
- Paikkakunta: Helsinki
http://www.valvolineeurope.com/fi/index.asp
Sieltä suositustaulukko. Kokeilisin ensin pelkällä öljymerkin vaihdolla.
Sieltä suositustaulukko. Kokeilisin ensin pelkällä öljymerkin vaihdolla.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuommosen se antoi... VR1 Racing Oil 5W-50. Onkohan hyvä tavara?poikelin kirjoitti:http://www.valvolineeurope.com/fi/index.asp
Sieltä suositustaulukko. Kokeilisin ensin pelkällä öljymerkin vaihdolla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
RS2000:ssa alkaa kanssa tuo kylmänä nostajien naputus häiritsemään. Aamulla startatessa kyllä huomaa onko ollut kylmä yö. Uskomattoman nirso lämpötilojen suhteen tuo. Kesällä ei mitään, kylmemmällä hetken naputtaa.
Fortesta olen lukenut pelkkää hyvää, pitää varmaan sitä kokeilla kun seuraava öljynvaihto tulee eteen, taisivat testata tuota jopa joskus TM:ssä?? Eri öljyjä on kokeiltu kanssa mutta mitään huomattavaa parannusta en ole huomannu. Tuota Valvolineä pitäisi vissiin vielä kokeilla.
Fortesta olen lukenut pelkkää hyvää, pitää varmaan sitä kokeilla kun seuraava öljynvaihto tulee eteen, taisivat testata tuota jopa joskus TM:ssä?? Eri öljyjä on kokeiltu kanssa mutta mitään huomattavaa parannusta en ole huomannu. Tuota Valvolineä pitäisi vissiin vielä kokeilla.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No mulla tuo ei ole enää ihan noin kevyttä. Käynnistettäessä lähtee komeesti käymään ja käy ihan ilman rapinoita noin 3-5 sekuntia jonka jälkeen alkaa pikku hiljaa tuo voimistuva kolkotus. Eikä häviä mihinkään ennen kuin autolla on ajettu kone kuumaksi. Ja jos sammutat, niin ei kauaa tarvi seistä kun taas aloittaa tuon. Sitä en ole koskaan koittanut kuinka kauan todellakin tarvii autoa käyttää kylmiltään startatessa kunnes hiljenee. Jotenkin vaan tuntuu että kun antaa hivenen kierroksia niin naputus häviää. Ja kyllä, on kuunneltu, ääni ei tule öljypohjan alueelta. Mahtaisko nostaja olla totaalisen paskana?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Mä olen noita VR1 racingeja käyttänyt pitkään ja ovat muuten loistoöljyjä mutta ainakin 20w50 ja 10w60 jättävät normaalissa pätkäajossa koneen sisäpinnoille ohuen tumman liimakalvon, tätä ei ilmene kovemmassa kyydissä. VR1 5w50 pitää koneen puti puhtaana aina.
Ostin noita racinkeja omaan käyttään muutaman laatikon kaikkia ja voin niitä myydä halukkaille omakustannushintaan jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
Ostin noita racinkeja omaan käyttään muutaman laatikon kaikkia ja voin niitä myydä halukkaille omakustannushintaan jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
mulla oli sama homma karvan päälle 300tkm ajetussa 1.8 zetec escortissa. Auto kylmänä naputti aivan kauheasti, mutta kun moottori lämpesi niin naputus loppui kokonaan. Auto on tosin jo seuraavalla omistajallakin, mutta kuitenkin vissiin aika perusvika näissä voortteissa. Ois voinu kokeilla tota maxlifeä kun kaikki sitä kehuu... Noh onneks ei tartte sitäkään enää stressata 

BMW E21 "323i"
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
poikelin kirjoitti:MouTinen ongelma kuulostaa kyllä sellaiselta ettei edes tv-shopin tuotteet auta.

Ensin forte käsittely jos se ei auta niin rvs käsittely+hyvät öljyt esim kendall niin varmasti hiljenee jos nostimessa ei ole mekaanista vikaa.
ps. diesel chevyn sain tuolla jipolla käymään tod tasaisesti ja loppu kalkatukset.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No niin... Juur äsken tulin kotia tuolta reisulta ja ajoin sellaset 150km takaisin päin. Ja kun tuohon pihaan ajoin niin voi että kun kone kävi nätisti ja rouskuttamatta. Kuuden suuttimen napsutus vain erottui. Tuolta Jalasjärveltä kun lähin niin auto oli just sopivasti pakettiauton vieressä joten pysty hyvin kuuntelemaan käyntiä. Johonkin 1000-1200 kun nostaa kierroksia niin kolkotus loppuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kaadoin kissanruokapurkin näköisestä metallitölkistä Fortea kuumaan koneeseen, vain pari viikkoa vanhojen Castrol SLX:ien perään ja käytin tyhjäkäynnillä 11min. Laskin kirjaimellisesti litkut pois. Aivan mustaa tavaraa ja annoin auton tiputella varmaan vajaan tunnin. Uusi EFL600 ja tulppa kiinni ja niskaan reilu 4,5 ltr tuota Razorassin myymää Valvoline VR1 5W-50 kamaa ja jne jne... Ei muutosta. Samanlailla se naputtaa/kolottaa. Ainoa ero on että nyt vaikka kuinka poljin ja annoin happea niin sielä on vieläkin pieni naputus kuultavissa, jota ennen kuumana ei ollut. Jatketaan tutkimusta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ajoin tuossa roimasti happea antaen pikku vaihteilla jollon sain sen hlvetin nakutuksen häviämään. Eli kyllä sen edelleen hiljaiseksi saa. Nähtäväksi jää palaako se naputus aamulla ja kuinka kovana.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
jos ei forte tehoa, niin otat nostajat käteen, ja painelet ne tyhjäksi vanhasta öljymössöstä, mitä siellä sisällä on. esimerkiksi tupaöljyn kanssa tai muulla vastaavalla. harvoin taitaa ihan oikeaa mekaanista vikaa kumminkaan cossun nostajissa olla, vaan monesti selviää sillä kun saa paskat ulos sieltä nostajasta, niin niillä on mahdollisuus toimia niinkuin on alunperin tarkoitettu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuota sietäisi harkita... Tulee vaan niin pirun kalliiksi tiivisteiden osalta. Toisaalta, samalla voisi vaihtaa ne jakopäänrojut jotka kalliilla tilasin viime talvena. Pannaan harkintaan ja annetaan siinä välissä roimasti happea. =)Hectori kirjoitti:jos ei forte tehoa, niin otat nostajat käteen, ja painelet ne tyhjäksi vanhasta öljymössöstä, mitä siellä sisällä on. esimerkiksi tupaöljyn kanssa tai muulla vastaavalla. harvoin taitaa ihan oikeaa mekaanista vikaa kumminkaan cossun nostajissa olla, vaan monesti selviää sillä kun saa paskat ulos sieltä nostajasta, niin niillä on mahdollisuus toimia niinkuin on alunperin tarkoitettu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 440
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
- Paikkakunta: Tampere-city
Itsekin ajelin samaisella 2.9:llä vielä viime vuonna... Pari nostajaahan koneessa vuotaa, eli hyvin B-kaupan rasvat tuntuvat sitten nostajia paikkaavan...Hessu kirjoitti:Tämä Forte engine flush toimii kai ihan hyvin. Tosin myös käytettävällä öljyllä voi olla nostajien metelöintiin merkitystä. Joskus ajelin 2.9i:llä jollain Castrolin hienoilla synteettisillä ja rätinä oli hillitön. Sitten Bilteman halvimmat semi-syntit sisään niin johan hiljeni
Sanovat, että tuo Forte on lähes pelkkää polttoöljyä, eli ½-1 litra pö:tä ja hetken käyttely ajaisi saman asian murto-osalla kustannuksista. Ehkäpä kokeilen vielä joskus...

86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6
94 Scorpio STW V6
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
- Viesti:
VR-1:stä löytyy 10w60 ja 5w50 tuon 20w50 lisäksi. Ja Maxlifeä muistaakseni saa ainakin 5w40 viskositeetilla.Stefa kirjoitti:Mistä saa ostaa VR-1 muitakuin 20w50, ja onko maxlifeä muita viskositeettejä kuin 10w40..?
Edit, aivan... pk-seutulta siis..
Onkos kukaan kuullut/kokeillut öljyn seassa käytettävästä X-1R metallinhoito/öljynlisäaineesta? Mäntsälän suunnalla ainakin moottorikoneistamo käyttää tuota. Itsellä myös koneessa kyseiset litkut. Myydään 0.2, 0.5 ja 1.0 litran purkeissa.
● EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tjaa'a... Nyt viimisimmät tutkimukset kyllä vakavasti näyttäisi siltä että sieltä alhaaltahan se mekkala tulee. Voi vittu...
Xrissanen! Mitä kk-laakerisetti maksoi?
Show must go on! En luovuta. Tämä kausi ajetaan loppuun. Kävi miten kävi.
Xrissanen! Mitä kk-laakerisetti maksoi?
Show must go on! En luovuta. Tämä kausi ajetaan loppuun. Kävi miten kävi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kuuntelepas niitä ääniä vaikka rautakepin välityksellä. eli painat jonkun rautaisen kepin kiinni öljypohjaan ja toisenpään korvaan, ja sitten vaan kuuntelet missä kopina on kovimmillaan. esimerkiksi ruuvimeisseli, jossa tulee se talttaosa kahvanläpiasti on ihan ok, köyhän miehen stetoskooppi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Täytyypä tutkia.
Eli pikainen priiffaus tähän väliin. Aamulla kun laitan kylmiltään käymään niin ei mitään meteliä. Kun käy ensimmäiset viisi sekuntia alkaa tuo naputus kuulua. Sitten kun ajaa niin se vaimenee ja pari kilometrin päässä työpaikan pihalla se on vaimeaa, mutta ihan selkeesti kuultavissa. Jos auton ajaa kuumaksi ja vedättää, niin sen saa häviämään. Kaikista pahinta ääni on juurikin kun auton on ajanut kuumaksi ja sitten antaa seistä pari tuntia ja pistää käymään. Kamalaa kalkatusta, kuin dieseli. Tämä kuitenkin vaimenee vartin jälkeen. Ennen tuota Forte-käsittelyä kalkatus oli hyvin johdon mukaista. Kalkatti ja kuumana ei kalkattanut. Nyt se tuntuu tekevän sitä vähän miten sattuu. Tosin vaihtuihan öljytkin ihan toisenlaisiin. Pitäisiköhän vaihtaa takaisin..?
Kaikki vaan nyt tällä hetkellä viittaisi tuohon laakerivikaan. Ääni on todella terävä. Ihan jotain muuta kuin se sekunnin säksätys kun auton laitttaa kylmiltään käymään. Täytyy myös muistaa että kone on ympäriajetusta autosta joka muistaakseni kävi jonnin aikaa ylösalaisin.
Tässä juur parasta aikaa mietin, mitenkä olisi helpointa nuo liuskat vaihtaa... Ottaisiko koko eturipustuksen pois ja vaihtaisi alakautta ja antaisi koneen maata parrun kanssa lokasuojien varassa? Vai nyppäiskö koko paskan pois? Mitenköhän samalla noi jakovermeet asentuis? Mullahan on tuossa nurkalla ne kaikki uudet hilppeet.
Eli pikainen priiffaus tähän väliin. Aamulla kun laitan kylmiltään käymään niin ei mitään meteliä. Kun käy ensimmäiset viisi sekuntia alkaa tuo naputus kuulua. Sitten kun ajaa niin se vaimenee ja pari kilometrin päässä työpaikan pihalla se on vaimeaa, mutta ihan selkeesti kuultavissa. Jos auton ajaa kuumaksi ja vedättää, niin sen saa häviämään. Kaikista pahinta ääni on juurikin kun auton on ajanut kuumaksi ja sitten antaa seistä pari tuntia ja pistää käymään. Kamalaa kalkatusta, kuin dieseli. Tämä kuitenkin vaimenee vartin jälkeen. Ennen tuota Forte-käsittelyä kalkatus oli hyvin johdon mukaista. Kalkatti ja kuumana ei kalkattanut. Nyt se tuntuu tekevän sitä vähän miten sattuu. Tosin vaihtuihan öljytkin ihan toisenlaisiin. Pitäisiköhän vaihtaa takaisin..?
Kaikki vaan nyt tällä hetkellä viittaisi tuohon laakerivikaan. Ääni on todella terävä. Ihan jotain muuta kuin se sekunnin säksätys kun auton laitttaa kylmiltään käymään. Täytyy myös muistaa että kone on ympäriajetusta autosta joka muistaakseni kävi jonnin aikaa ylösalaisin.
Tässä juur parasta aikaa mietin, mitenkä olisi helpointa nuo liuskat vaihtaa... Ottaisiko koko eturipustuksen pois ja vaihtaisi alakautta ja antaisi koneen maata parrun kanssa lokasuojien varassa? Vai nyppäiskö koko paskan pois? Mitenköhän samalla noi jakovermeet asentuis? Mullahan on tuossa nurkalla ne kaikki uudet hilppeet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no kaikki riippuu siitä ajasta, kuinka kauan kone ehti käydä ilman öljyä. et kumminkaan tarkistanut alakerran kuntoa ennen koneen keulalle asentamista?MouTine kirjoitti: Kaikki vaan nyt tällä hetkellä viittaisi tuohon laakerivikaan. Ääni on todella terävä. Ihan jotain muuta kuin se sekunnin säksätys kun auton laitttaa kylmiltään käymään. Täytyy myös muistaa että kone on ympäriajetusta autosta joka muistaakseni kävi jonnin aikaa ylösalaisin.
mitä öljyä vaihdoit ja mitä laitoit tilalle?
jos siellä laakerivikaa on, niin epäilen että ei pelkkien luiskien vaihtamisella tule hyvä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ensiksi oli Castrol SLX 0W-30 ja nyt Forten jälkeen Waövoline VR1 5W-50. Olisiko liian luirua?Hectori kirjoitti: mitä öljyä vaihdoit ja mitä laitoit tilalle?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eräs nimeltä mainitsematon alan pitkänlinjan harastaja sanoi että laakeri vikaisena naputuksen ääni ei muutu. Mitenkä on? Mitäs muut ovat mieltä?
Samainen kaveri myöskin heti suoralta kädeltä tyrmäsi nämä kaksi eri öljyä (Castrol SLX 0W-30 ja Valvoline 5W-50) joita olen käyttänyt ja suositteli ehdottomasti Kendalin GTR1:stä.
Jos nyt kk:n sisään vaihdan kolmannen kerran öljyt, niin repeän nauramaan totaalisesti.
Samainen kaveri myöskin heti suoralta kädeltä tyrmäsi nämä kaksi eri öljyä (Castrol SLX 0W-30 ja Valvoline 5W-50) joita olen käyttänyt ja suositteli ehdottomasti Kendalin GTR1:stä.
Jos nyt kk:n sisään vaihdan kolmannen kerran öljyt, niin repeän nauramaan totaalisesti.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Tottakai ääni muuttuu öljyn lämmettyä ja moottorin eri kuormituksella.MouTine kirjoitti:Eräs nimeltä mainitsematon alan pitkänlinjan harastaja sanoi että laakeri vikaisena naputuksen ääni ei muutu. Mitenkä on? Mitäs muut ovat mieltä?
Samainen kaveri myöskin heti suoralta kädeltä tyrmäsi nämä kaksi eri öljyä (Castrol SLX 0W-30 ja Valvoline 5W-50) joita olen käyttänyt ja suositteli ehdottomasti Kendalin GTR1:stä.
Jos nyt kk:n sisään vaihdan kolmannen kerran öljyt, niin repeän nauramaan totaalisesti.

Mitäs öljynpainemittari sanoo, vai onko sellaista??
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Löytyy, mutta se auton originelli jossa siis ei asteikolla mitään arvoja. Mutta viisari käyttäytyy ihan kuten kahdella edelliselläkin moottorilla samassa korissa.Bootsi kirjoitti: Mitäs öljynpainemittari sanoo, vai onko sellaista??
Heh, tää oli ainoa kannustava kommentti. Propsit tästä. =)Cosesc kirjoitti:Kovaa ajoa, kyllä se vika sieltä ennenpitkää tulee esiin...
Piti oikeen editoida jälkikäteen, kun tuosta Cosescin kommentista tuli vaan mieleen että toi on nyt tota naputusta pitänyt jo pian 1,5 vuotta ja ihan varmasti on kovaa kyytiä saanut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ite aikoinaan purin koko ohc koneen kun ihmettelin mikä saatana kolkottaa, lopulta pöydällä oli vain tyhjä lohko jossa vesipumppu kiinni. Siinä istuskelin ja aikani kuluksi pyörittelin pumppua, kunnes se jotenkin alkoi takerrella. No pumppu irti ja mitä kummaa, jonkun aiemman asentajan sisäänlyömä pakkasproppuhan se siellä pumpun välissä kolisteli. Toisaalta helpotti mutta toisaalta otti aivoon, tapauksesta suivaantuneena otin työkalut käteen ja auto oli ajossa vielä saman illan pilluralleissa kun tiivisteet oli valmiina.
Ja asiaan, siitä öljyhommasta sen verran että tuo ei ole mitenkään erikoinen moottori, sinne ei tarvi laittaa mitään racingöljyjä, eikä myöskään mitään hitech kamaa. Tavalliset rallivormulan tyyliset käy ihan hyvin. Jos ei kestä, on vika jossain muualla. Tuo laakerivika on siitä hauska että sitä kun ajaa ulos, voi käydä niin että liuskat lipsahtaa päällekäin, kanki jumiin ja kohta se tulla tupsahtaa lohkon kyljestä pihalle, helppoa joskin eksoottista.
Ja asiaan, siitä öljyhommasta sen verran että tuo ei ole mitenkään erikoinen moottori, sinne ei tarvi laittaa mitään racingöljyjä, eikä myöskään mitään hitech kamaa. Tavalliset rallivormulan tyyliset käy ihan hyvin. Jos ei kestä, on vika jossain muualla. Tuo laakerivika on siitä hauska että sitä kun ajaa ulos, voi käydä niin että liuskat lipsahtaa päällekäin, kanki jumiin ja kohta se tulla tupsahtaa lohkon kyljestä pihalle, helppoa joskin eksoottista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
jouni kirjoitti:No niin Moutine, eikun motti talvella auki, valmiiksi hiottu 4.0 kampura tilaukseen ja loput jo varmaan arvaatkin...


Mutta mutta, huomasin tämän vasta nyt enkä vielä ehtinyt alusta asti lukea - mutta tarkoittanet tuota kiertokangenlaakerisarjan hintaa - ja muutahan tuohon koneeseen ei alakertaan tehtykään - hintaa kertyi sille (Clevite) 43,20 egeä.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Ylläpitäjä
Saattaisihan siihen moottoriin hieman parannusta tulla kun ne liuskat vaihtaisi sinne alapäähän.. Jos tosin 1,5 vuotta ollut liikenteessä niin hieman jo epäilen
Kuorma-autojen huoltofirmoilla on kuullakseni ollut tapana käyttää moottori auki ja tutkia mahdolliset vauriot ja nesteiden sekoittumiset auton kaatumisen jälkeen.. Samaa kyllä suosittelen aina kolariautosta moottoria keulille heitettäessä.. Sieltä lähtee yleensä öljypohjasta se *aska kerros liikenteeseen kun moottori tärähtää ylösalaisin..

Kuorma-autojen huoltofirmoilla on kuullakseni ollut tapana käyttää moottori auki ja tutkia mahdolliset vauriot ja nesteiden sekoittumiset auton kaatumisen jälkeen.. Samaa kyllä suosittelen aina kolariautosta moottoria keulille heitettäessä.. Sieltä lähtee yleensä öljypohjasta se *aska kerros liikenteeseen kun moottori tärähtää ylösalaisin..
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No niin... Nyt on sitten kokeilussa Kendall GT1 20W-50. Tuntuisi paremmalta. Sama saakelin kalina sieltä puolilämpöisenä tulee, mutta kun kone lämpiää kuumaksi niin loppuu aika tehokkaasti. Tutkimukset jatkuvat. Lauantaina Tampereen reissuhan sitten kertoo kuinka hiljaiseksi sen saa ajamalla ja varsinainen tulikoe pidetään siitä viikon päästä...
Voi olla kyllä niin että ensi kesä ajellaan pehmeästi, tilavasti lipuen tummien lasien takaa ja ei mitenkään urheilullisesti ja keräillään noita koneen osia pikkuhiljaa...
Voi olla kyllä niin että ensi kesä ajellaan pehmeästi, tilavasti lipuen tummien lasien takaa ja ei mitenkään urheilullisesti ja keräillään noita koneen osia pikkuhiljaa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kokeet jatkuvat... Aamulla kun kylmiltään koneen lyö käymään, niin tuo koputus on tuplaten pidempään poissa kuin edellisillä öljyillä. Mutta hetken käytyään alkaa kuitenkin taas. Kokeilin ajella tuossa kylillä koneen ihan kuumaksi joloin sen äänen saa lähes kuulumattomiin, mutta sen kyllä erottaa jos tietää. Jotenkin muistelisin että noilla Castrollin SLX 0W-30 öljyillä kone kävi kuumana aivan äänettömästi... Mutta muistikuva saattaa pettää.
On se kumma saatana... Eihän tuommosessa koneessa voi kovin montaa paikkaa olla josta toi meteli voi tulla?
Nyt on kyllä meikäläinen ihan uuden haasteen edessä.
On se kumma saatana... Eihän tuommosessa koneessa voi kovin montaa paikkaa olla josta toi meteli voi tulla?
Nyt on kyllä meikäläinen ihan uuden haasteen edessä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Jos siellä on säätyvätilavuuksinen öljypumppu ja säätyvillä välyksillä olevat laakerit

Olen edelleen noiden laakereiden kannalla, mutta kokeileppa kytkeä ihan oikea öljynpainemittari siihen.. Sinullahan oli se auton oma?
Edit; Joskus olen kuullut jakopään aiheuttaneen naputusta, kun laakerit on kuluneet akseleilta, mutta nämä on hammaspyörä- vetoisia ja traktoreista ja kuorma-autoista.. Hihnavetoisissa en ole itse koskaan kuullut vastaavaa..


Olen edelleen noiden laakereiden kannalla, mutta kokeileppa kytkeä ihan oikea öljynpainemittari siihen.. Sinullahan oli se auton oma?
Edit; Joskus olen kuullut jakopään aiheuttaneen naputusta, kun laakerit on kuluneet akseleilta, mutta nämä on hammaspyörä- vetoisia ja traktoreista ja kuorma-autoista.. Hihnavetoisissa en ole itse koskaan kuullut vastaavaa..
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kolinan alkuperä kannattaisi mielestäni ensiksi selvittää, josko vaikka säästyisi siltä isommalta vialta. kyllä se kolina pitäisi pystyä paikallistamaan, ja toteamaan mistä tulee.
voisiko olla männän lopinaa? ihan noin vaihtoehtona, kun on kumminkin vaikea näin silmäkuulolta vikaa on paikallistaa tän tarkemmin, jos ei konetta aukaise.
voisiko olla männän lopinaa? ihan noin vaihtoehtona, kun on kumminkin vaikea näin silmäkuulolta vikaa on paikallistaa tän tarkemmin, jos ei konetta aukaise.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ratsastetaan nyt aiheella kun topikki on sopiva. Mitäs tollanen pikkusen tuunattu cvh pannu tykkää jos sinne tollasta puhdistus mönjää kaataa? Tähän asti käytetty puolsynteettisiä litkuja (juurikin sen takia ettei öljypohjasta lähe mömmöt liikkumaan) mutta tekis melkeen mieli nyt vaihtaa täyssynteettisiin... vai pistänkö jotain semisynteettistä kuraa edelleen?