Engine Flush?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Engine Flush?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 24. 10:29:24 2005

Alkaa kypsyttämään toi kylmänä yhden nostimen nakutus. Onko kukaan koittanut tuommosta Engine Flushia tököttiä? Samihan joskus jotain kirjotti, vai kuinka? Suulikaveri ainakin kehui menestyksekkäästi hoitanut sellaasella DOHC Sierran nostimet sillä. Öljynä on Castrollin SLX 0W-30. Ehdotuksia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ke Elokuu 24. 10:47:47 2005

Tämä Forte engine flush toimii kai ihan hyvin. Tosin myös käytettävällä öljyllä voi olla nostajien metelöintiin merkitystä. Joskus ajelin 2.9i:llä jollain Castrolin hienoilla synteettisillä ja rätinä oli hillitön. Sitten Bilteman halvimmat semi-syntit sisään niin johan hiljeni :)

Sanovat, että tuo Forte on lähes pelkkää polttoöljyä, eli ½-1 litra pö:tä ja hetken käyttely ajaisi saman asian murto-osalla kustannuksista. Ehkäpä kokeilen vielä joskus...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 24. 11:09:18 2005

Valvoline Engine Flushilla mä olen ottanut tavaksi huuhtaista jokaisen ostamani auton koneen.. Kun ei voi juuri koskaan tietää mitä kuraa on öljynä käytetty.. Mun dokki ainakin lakkas naputtamasta kylmänä kun huuhtoi Flushill aja tuuppasi MaxLifet sisään.

Pitää vissiin kohta ostaa Valvoline T-paita XD

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Elokuu 24. 11:42:21 2005

Kun DOHC-sierralla ajoin niin naputus loppui pelkällä öljymerkin vaihdolla eli maxlifella. Täältä pisteet valvolinelle. En kokeilis noita tököttejä...vähän ku tamponeja pönttöön -> jossain se tökkii kuitenkin.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 24. 12:10:08 2005

Maxlife? Millasilla arvoilla toi on? Ei saatana... Toinen puhuu toista, toinen taas toista. Niin ja kyse on todellakin tuosta mun 24v koneesta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Elokuu 24. 12:17:19 2005

http://www.valvolineeurope.com/fi/index.asp

Sieltä suositustaulukko. Kokeilisin ensin pelkällä öljymerkin vaihdolla.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Elokuu 24. 12:20:16 2005

Maxlifellä loppui ex-ooppelin rapinat myös.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 24. 12:47:30 2005

poikelin kirjoitti:http://www.valvolineeurope.com/fi/index.asp

Sieltä suositustaulukko. Kokeilisin ensin pelkällä öljymerkin vaihdolla.
Tuommosen se antoi... VR1 Racing Oil 5W-50. Onkohan hyvä tavara?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Elokuu 24. 13:18:29 2005

Pitikö sinne syöttää keskituntinopeuskin??

Ei vaan. Enpähän osaa sanoa tuosta öljystä...Valvolinen tuotteista oon käyttäny vaan MaxLifea ja sitä tumppaan Capriinkin.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 24. 13:21:53 2005

MaxLife on siitäkin mainio öljy ettei se tule ulos vanhastakaan moottorista helpolla.. mun 2.9i ei kuluta/savuta öljyä vaikka kilsoista ei itse isä jumalakaan tiedä mitään.

Good stuff.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Elokuu 24. 22:32:19 2005

RS2000:ssa alkaa kanssa tuo kylmänä nostajien naputus häiritsemään. Aamulla startatessa kyllä huomaa onko ollut kylmä yö. Uskomattoman nirso lämpötilojen suhteen tuo. Kesällä ei mitään, kylmemmällä hetken naputtaa.

Fortesta olen lukenut pelkkää hyvää, pitää varmaan sitä kokeilla kun seuraava öljynvaihto tulee eteen, taisivat testata tuota jopa joskus TM:ssä?? Eri öljyjä on kokeiltu kanssa mutta mitään huomattavaa parannusta en ole huomannu. Tuota Valvolineä pitäisi vissiin vielä kokeilla.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 24. 23:22:16 2005

No mulla tuo ei ole enää ihan noin kevyttä. Käynnistettäessä lähtee komeesti käymään ja käy ihan ilman rapinoita noin 3-5 sekuntia jonka jälkeen alkaa pikku hiljaa tuo voimistuva kolkotus. Eikä häviä mihinkään ennen kuin autolla on ajettu kone kuumaksi. Ja jos sammutat, niin ei kauaa tarvi seistä kun taas aloittaa tuon. Sitä en ole koskaan koittanut kuinka kauan todellakin tarvii autoa käyttää kylmiltään startatessa kunnes hiljenee. Jotenkin vaan tuntuu että kun antaa hivenen kierroksia niin naputus häviää. Ja kyllä, on kuunneltu, ääni ei tule öljypohjan alueelta. Mahtaisko nostaja olla totaalisen paskana?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Elokuu 25. 9:38:25 2005

Mä olen noita VR1 racingeja käyttänyt pitkään ja ovat muuten loistoöljyjä mutta ainakin 20w50 ja 10w60 jättävät normaalissa pätkäajossa koneen sisäpinnoille ohuen tumman liimakalvon, tätä ei ilmene kovemmassa kyydissä. VR1 5w50 pitää koneen puti puhtaana aina.

Ostin noita racinkeja omaan käyttään muutaman laatikon kaikkia ja voin niitä myydä halukkaille omakustannushintaan jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » To Elokuu 25. 10:40:59 2005

mulla oli sama homma karvan päälle 300tkm ajetussa 1.8 zetec escortissa. Auto kylmänä naputti aivan kauheasti, mutta kun moottori lämpesi niin naputus loppui kokonaan. Auto on tosin jo seuraavalla omistajallakin, mutta kuitenkin vissiin aika perusvika näissä voortteissa. Ois voinu kokeilla tota maxlifeä kun kaikki sitä kehuu... Noh onneks ei tartte sitäkään enää stressata :wink:
BMW E21 "323i"

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » To Elokuu 25. 10:47:36 2005

MouTinen ongelma kuulostaa kyllä sellaiselta ettei edes tv-shopin tuotteet auta.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Elokuu 25. 12:48:04 2005

poikelin kirjoitti:MouTinen ongelma kuulostaa kyllä sellaiselta ettei edes tv-shopin tuotteet auta.


:lol:


Ensin forte käsittely jos se ei auta niin rvs käsittely+hyvät öljyt esim kendall niin varmasti hiljenee jos nostimessa ei ole mekaanista vikaa.

ps. diesel chevyn sain tuolla jipolla käymään tod tasaisesti ja loppu kalkatukset.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 25. 15:15:26 2005

No niin... Juur äsken tulin kotia tuolta reisulta ja ajoin sellaset 150km takaisin päin. Ja kun tuohon pihaan ajoin niin voi että kun kone kävi nätisti ja rouskuttamatta. Kuuden suuttimen napsutus vain erottui. Tuolta Jalasjärveltä kun lähin niin auto oli just sopivasti pakettiauton vieressä joten pysty hyvin kuuntelemaan käyntiä. Johonkin 1000-1200 kun nostaa kierroksia niin kolkotus loppuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Elokuu 29. 21:04:00 2005

Kaadoin kissanruokapurkin näköisestä metallitölkistä Fortea kuumaan koneeseen, vain pari viikkoa vanhojen Castrol SLX:ien perään ja käytin tyhjäkäynnillä 11min. Laskin kirjaimellisesti litkut pois. Aivan mustaa tavaraa ja annoin auton tiputella varmaan vajaan tunnin. Uusi EFL600 ja tulppa kiinni ja niskaan reilu 4,5 ltr tuota Razorassin myymää Valvoline VR1 5W-50 kamaa ja jne jne... Ei muutosta. Samanlailla se naputtaa/kolottaa. Ainoa ero on että nyt vaikka kuinka poljin ja annoin happea niin sielä on vieläkin pieni naputus kuultavissa, jota ennen kuumana ei ollut. Jatketaan tutkimusta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 31. 22:42:14 2005

Ajoin tuossa roimasti happea antaen pikku vaihteilla jollon sain sen hlvetin nakutuksen häviämään. Eli kyllä sen edelleen hiljaiseksi saa. Nähtäväksi jää palaako se naputus aamulla ja kuinka kovana.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 6. 1:07:36 2005

jos ei forte tehoa, niin otat nostajat käteen, ja painelet ne tyhjäksi vanhasta öljymössöstä, mitä siellä sisällä on. esimerkiksi tupaöljyn kanssa tai muulla vastaavalla. harvoin taitaa ihan oikeaa mekaanista vikaa kumminkaan cossun nostajissa olla, vaan monesti selviää sillä kun saa paskat ulos sieltä nostajasta, niin niillä on mahdollisuus toimia niinkuin on alunperin tarkoitettu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 6. 1:35:18 2005

Mistä saa ostaa VR-1 muitakuin 20w50, ja onko maxlifeä muita viskositeettejä kuin 10w40..?

Edit, aivan... pk-seutulta siis..
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 6. 7:39:29 2005

Hectori kirjoitti:jos ei forte tehoa, niin otat nostajat käteen, ja painelet ne tyhjäksi vanhasta öljymössöstä, mitä siellä sisällä on. esimerkiksi tupaöljyn kanssa tai muulla vastaavalla. harvoin taitaa ihan oikeaa mekaanista vikaa kumminkaan cossun nostajissa olla, vaan monesti selviää sillä kun saa paskat ulos sieltä nostajasta, niin niillä on mahdollisuus toimia niinkuin on alunperin tarkoitettu.
Tuota sietäisi harkita... Tulee vaan niin pirun kalliiksi tiivisteiden osalta. Toisaalta, samalla voisi vaihtaa ne jakopäänrojut jotka kalliilla tilasin viime talvena. Pannaan harkintaan ja annetaan siinä välissä roimasti happea. =)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ti Syyskuu 6. 17:24:51 2005

Hessu kirjoitti:Tämä Forte engine flush toimii kai ihan hyvin. Tosin myös käytettävällä öljyllä voi olla nostajien metelöintiin merkitystä. Joskus ajelin 2.9i:llä jollain Castrolin hienoilla synteettisillä ja rätinä oli hillitön. Sitten Bilteman halvimmat semi-syntit sisään niin johan hiljeni :)

Sanovat, että tuo Forte on lähes pelkkää polttoöljyä, eli ½-1 litra pö:tä ja hetken käyttely ajaisi saman asian murto-osalla kustannuksista. Ehkäpä kokeilen vielä joskus...
Itsekin ajelin samaisella 2.9:llä vielä viime vuonna... Pari nostajaahan koneessa vuotaa, eli hyvin B-kaupan rasvat tuntuvat sitten nostajia paikkaavan... :roll: Onneksi kohta keulilla taas vanhan liiton 2.8, ei vuoda ainakaan nostajat...
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Ti Syyskuu 6. 20:13:50 2005

Stefa kirjoitti:Mistä saa ostaa VR-1 muitakuin 20w50, ja onko maxlifeä muita viskositeettejä kuin 10w40..?

Edit, aivan... pk-seutulta siis..
VR-1:stä löytyy 10w60 ja 5w50 tuon 20w50 lisäksi. Ja Maxlifeä muistaakseni saa ainakin 5w40 viskositeetilla.

Onkos kukaan kuullut/kokeillut öljyn seassa käytettävästä X-1R metallinhoito/öljynlisäaineesta? Mäntsälän suunnalla ainakin moottorikoneistamo käyttää tuota. Itsellä myös koneessa kyseiset litkut. Myydään 0.2, 0.5 ja 1.0 litran purkeissa.
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Syyskuu 6. 21:03:33 2005

MouTine kirjoitti:Ja kyllä, on kuunneltu, ääni ei tule öljypohjan alueelta.
Mitäs tosta sitten tietää jos ääntä ilmenee ns. pohjasta päin kylmänä ja kun kierroksia nostaa, niin häviää.. :roll: 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Syyskuu 6. 21:09:43 2005

Laze kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ja kyllä, on kuunneltu, ääni ei tule öljypohjan alueelta.
Mitäs tosta sitten tietää jos ääntä ilmenee ns. pohjasta päin kylmänä ja kun kierroksia nostaa, niin häviää.. :roll: 8)
Laakeri vikaa. :roll:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 8. 22:57:13 2005

Tjaa'a... Nyt viimisimmät tutkimukset kyllä vakavasti näyttäisi siltä että sieltä alhaaltahan se mekkala tulee. Voi vittu...

Xrissanen! Mitä kk-laakerisetti maksoi?

Show must go on! En luovuta. Tämä kausi ajetaan loppuun. Kävi miten kävi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Syyskuu 8. 23:19:11 2005

kuuntelepas niitä ääniä vaikka rautakepin välityksellä. eli painat jonkun rautaisen kepin kiinni öljypohjaan ja toisenpään korvaan, ja sitten vaan kuuntelet missä kopina on kovimmillaan. esimerkiksi ruuvimeisseli, jossa tulee se talttaosa kahvanläpiasti on ihan ok, köyhän miehen stetoskooppi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 8. 23:43:09 2005

Täytyypä tutkia.

Eli pikainen priiffaus tähän väliin. Aamulla kun laitan kylmiltään käymään niin ei mitään meteliä. Kun käy ensimmäiset viisi sekuntia alkaa tuo naputus kuulua. Sitten kun ajaa niin se vaimenee ja pari kilometrin päässä työpaikan pihalla se on vaimeaa, mutta ihan selkeesti kuultavissa. Jos auton ajaa kuumaksi ja vedättää, niin sen saa häviämään. Kaikista pahinta ääni on juurikin kun auton on ajanut kuumaksi ja sitten antaa seistä pari tuntia ja pistää käymään. Kamalaa kalkatusta, kuin dieseli. Tämä kuitenkin vaimenee vartin jälkeen. Ennen tuota Forte-käsittelyä kalkatus oli hyvin johdon mukaista. Kalkatti ja kuumana ei kalkattanut. Nyt se tuntuu tekevän sitä vähän miten sattuu. Tosin vaihtuihan öljytkin ihan toisenlaisiin. Pitäisiköhän vaihtaa takaisin..?

Kaikki vaan nyt tällä hetkellä viittaisi tuohon laakerivikaan. Ääni on todella terävä. Ihan jotain muuta kuin se sekunnin säksätys kun auton laitttaa kylmiltään käymään. Täytyy myös muistaa että kone on ympäriajetusta autosta joka muistaakseni kävi jonnin aikaa ylösalaisin.

Tässä juur parasta aikaa mietin, mitenkä olisi helpointa nuo liuskat vaihtaa... Ottaisiko koko eturipustuksen pois ja vaihtaisi alakautta ja antaisi koneen maata parrun kanssa lokasuojien varassa? Vai nyppäiskö koko paskan pois? Mitenköhän samalla noi jakovermeet asentuis? Mullahan on tuossa nurkalla ne kaikki uudet hilppeet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Syyskuu 9. 0:02:01 2005

MouTine kirjoitti: Kaikki vaan nyt tällä hetkellä viittaisi tuohon laakerivikaan. Ääni on todella terävä. Ihan jotain muuta kuin se sekunnin säksätys kun auton laitttaa kylmiltään käymään. Täytyy myös muistaa että kone on ympäriajetusta autosta joka muistaakseni kävi jonnin aikaa ylösalaisin.
no kaikki riippuu siitä ajasta, kuinka kauan kone ehti käydä ilman öljyä. et kumminkaan tarkistanut alakerran kuntoa ennen koneen keulalle asentamista?

mitä öljyä vaihdoit ja mitä laitoit tilalle?

jos siellä laakerivikaa on, niin epäilen että ei pelkkien luiskien vaihtamisella tule hyvä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Syyskuu 9. 0:03:23 2005

Jos vika todellakin on laakereissa, niin saat varautua siihen että menee akseli hiontaan. Kalkatusasteella oleva laakerivika on jo paha. Koko pannu vaan pois ja kunnon telineeseen missä sitä voi käännellä tarpeen mukaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 9. 0:08:03 2005

Hectori kirjoitti: mitä öljyä vaihdoit ja mitä laitoit tilalle?
Ensiksi oli Castrol SLX 0W-30 ja nyt Forten jälkeen Waövoline VR1 5W-50. Olisiko liian luirua?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Syyskuu 9. 12:00:30 2005

Ei taida nuo vanhan liiton koneet tykätä noista 0w30 öljyistä, ainakaan ei ole mitään perustetta käyttää sellaisia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Pe Syyskuu 9. 12:31:09 2005

Huuhtelin eilen vääränmerkkisestä moottorin STP:n Engine Flushilla ja sen jälkeen Castrolin GTX Magnatecit sisään ja kovaa ajoa.

Juurikaan en tosin eroa huomannut.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 9. 17:55:25 2005

Eräs nimeltä mainitsematon alan pitkänlinjan harastaja sanoi että laakeri vikaisena naputuksen ääni ei muutu. Mitenkä on? Mitäs muut ovat mieltä?

Samainen kaveri myöskin heti suoralta kädeltä tyrmäsi nämä kaksi eri öljyä (Castrol SLX 0W-30 ja Valvoline 5W-50) joita olen käyttänyt ja suositteli ehdottomasti Kendalin GTR1:stä.

Jos nyt kk:n sisään vaihdan kolmannen kerran öljyt, niin repeän nauramaan totaalisesti.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 9. 20:35:40 2005

MouTine kirjoitti:Eräs nimeltä mainitsematon alan pitkänlinjan harastaja sanoi että laakeri vikaisena naputuksen ääni ei muutu. Mitenkä on? Mitäs muut ovat mieltä?

Samainen kaveri myöskin heti suoralta kädeltä tyrmäsi nämä kaksi eri öljyä (Castrol SLX 0W-30 ja Valvoline 5W-50) joita olen käyttänyt ja suositteli ehdottomasti Kendalin GTR1:stä.

Jos nyt kk:n sisään vaihdan kolmannen kerran öljyt, niin repeän nauramaan totaalisesti.
Tottakai ääni muuttuu öljyn lämmettyä ja moottorin eri kuormituksella. :roll:
Mitäs öljynpainemittari sanoo, vai onko sellaista??

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Syyskuu 9. 20:57:01 2005

Kovaa ajoa, kyllä se vika sieltä ennenpitkää tulee esiin...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 9. 21:22:52 2005

Bootsi kirjoitti: Mitäs öljynpainemittari sanoo, vai onko sellaista??
Löytyy, mutta se auton originelli jossa siis ei asteikolla mitään arvoja. Mutta viisari käyttäytyy ihan kuten kahdella edelliselläkin moottorilla samassa korissa.
Cosesc kirjoitti:Kovaa ajoa, kyllä se vika sieltä ennenpitkää tulee esiin...
Heh, tää oli ainoa kannustava kommentti. Propsit tästä. =)

Piti oikeen editoida jälkikäteen, kun tuosta Cosescin kommentista tuli vaan mieleen että toi on nyt tota naputusta pitänyt jo pian 1,5 vuotta ja ihan varmasti on kovaa kyytiä saanut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Syyskuu 9. 21:57:04 2005

Ite aikoinaan purin koko ohc koneen kun ihmettelin mikä saatana kolkottaa, lopulta pöydällä oli vain tyhjä lohko jossa vesipumppu kiinni. Siinä istuskelin ja aikani kuluksi pyörittelin pumppua, kunnes se jotenkin alkoi takerrella. No pumppu irti ja mitä kummaa, jonkun aiemman asentajan sisäänlyömä pakkasproppuhan se siellä pumpun välissä kolisteli. Toisaalta helpotti mutta toisaalta otti aivoon, tapauksesta suivaantuneena otin työkalut käteen ja auto oli ajossa vielä saman illan pilluralleissa kun tiivisteet oli valmiina.

Ja asiaan, siitä öljyhommasta sen verran että tuo ei ole mitenkään erikoinen moottori, sinne ei tarvi laittaa mitään racingöljyjä, eikä myöskään mitään hitech kamaa. Tavalliset rallivormulan tyyliset käy ihan hyvin. Jos ei kestä, on vika jossain muualla. Tuo laakerivika on siitä hauska että sitä kun ajaa ulos, voi käydä niin että liuskat lipsahtaa päällekäin, kanki jumiin ja kohta se tulla tupsahtaa lohkon kyljestä pihalle, helppoa joskin eksoottista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Syyskuu 9. 22:42:37 2005

No niin Moutine, eikun motti talvella auki, valmiiksi hiottu 4.0 kampura tilaukseen ja loput jo varmaan arvaatkin... :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Syyskuu 10. 1:07:55 2005

jouni kirjoitti:No niin Moutine, eikun motti talvella auki, valmiiksi hiottu 4.0 kampura tilaukseen ja loput jo varmaan arvaatkin... :wink:
:D no niin, tällä miehellä on kyllä taipumusta tuohon :wink:

Mutta mutta, huomasin tämän vasta nyt enkä vielä ehtinyt alusta asti lukea - mutta tarkoittanet tuota kiertokangenlaakerisarjan hintaa - ja muutahan tuohon koneeseen ei alakertaan tehtykään - hintaa kertyi sille (Clevite) 43,20 egeä.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Syyskuu 11. 15:42:00 2005

Saattaisihan siihen moottoriin hieman parannusta tulla kun ne liuskat vaihtaisi sinne alapäähän.. Jos tosin 1,5 vuotta ollut liikenteessä niin hieman jo epäilen :D

Kuorma-autojen huoltofirmoilla on kuullakseni ollut tapana käyttää moottori auki ja tutkia mahdolliset vauriot ja nesteiden sekoittumiset auton kaatumisen jälkeen.. Samaa kyllä suosittelen aina kolariautosta moottoria keulille heitettäessä.. Sieltä lähtee yleensä öljypohjasta se *aska kerros liikenteeseen kun moottori tärähtää ylösalaisin..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Syyskuu 11. 16:01:43 2005

Harjaantunut korva erottaa laakerivian kyllä välittämästi.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Syyskuu 12. 22:20:49 2005

No niin... Nyt on sitten kokeilussa Kendall GT1 20W-50. Tuntuisi paremmalta. Sama saakelin kalina sieltä puolilämpöisenä tulee, mutta kun kone lämpiää kuumaksi niin loppuu aika tehokkaasti. Tutkimukset jatkuvat. Lauantaina Tampereen reissuhan sitten kertoo kuinka hiljaiseksi sen saa ajamalla ja varsinainen tulikoe pidetään siitä viikon päästä...

Voi olla kyllä niin että ensi kesä ajellaan pehmeästi, tilavasti lipuen tummien lasien takaa ja ei mitenkään urheilullisesti ja keräillään noita koneen osia pikkuhiljaa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 13. 22:26:57 2005

Kokeet jatkuvat... Aamulla kun kylmiltään koneen lyö käymään, niin tuo koputus on tuplaten pidempään poissa kuin edellisillä öljyillä. Mutta hetken käytyään alkaa kuitenkin taas. Kokeilin ajella tuossa kylillä koneen ihan kuumaksi joloin sen äänen saa lähes kuulumattomiin, mutta sen kyllä erottaa jos tietää. Jotenkin muistelisin että noilla Castrollin SLX 0W-30 öljyillä kone kävi kuumana aivan äänettömästi... Mutta muistikuva saattaa pettää.

On se kumma saatana... Eihän tuommosessa koneessa voi kovin montaa paikkaa olla josta toi meteli voi tulla?

Nyt on kyllä meikäläinen ihan uuden haasteen edessä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Syyskuu 13. 22:31:47 2005

voisiko tuossa "jakopään" kuluneisuus aiheuttaa tuota niinsanottua naputusta ?

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Syyskuu 13. 22:32:03 2005

Jos siellä on säätyvätilavuuksinen öljypumppu ja säätyvillä välyksillä olevat laakerit :wink: :D

Olen edelleen noiden laakereiden kannalla, mutta kokeileppa kytkeä ihan oikea öljynpainemittari siihen.. Sinullahan oli se auton oma?

Edit; Joskus olen kuullut jakopään aiheuttaneen naputusta, kun laakerit on kuluneet akseleilta, mutta nämä on hammaspyörä- vetoisia ja traktoreista ja kuorma-autoista.. Hihnavetoisissa en ole itse koskaan kuullut vastaavaa..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 13. 22:42:39 2005

kolinan alkuperä kannattaisi mielestäni ensiksi selvittää, josko vaikka säästyisi siltä isommalta vialta. kyllä se kolina pitäisi pystyä paikallistamaan, ja toteamaan mistä tulee.

voisiko olla männän lopinaa? ihan noin vaihtoehtona, kun on kumminkin vaikea näin silmäkuulolta vikaa on paikallistaa tän tarkemmin, jos ei konetta aukaise.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Syyskuu 13. 22:45:51 2005

Hectori kirjoitti:kolinan alkuperä kannattaisi mielestäni ensiksi selvittää, josko vaikka säästyisi siltä isommalta vialta. kyllä se kolina pitäisi pystyä paikallistamaan, ja toteamaan mistä tulee.
oon kyllä samaa mieltä.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Syyskuu 13. 22:55:51 2005

Ratsastetaan nyt aiheella kun topikki on sopiva. Mitäs tollanen pikkusen tuunattu cvh pannu tykkää jos sinne tollasta puhdistus mönjää kaataa? Tähän asti käytetty puolsynteettisiä litkuja (juurikin sen takia ettei öljypohjasta lähe mömmöt liikkumaan) mutta tekis melkeen mieli nyt vaihtaa täyssynteettisiin... vai pistänkö jotain semisynteettistä kuraa edelleen?

Vastaa Viestiin