Lämmöt kuriin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Heinäkuu 20. 20:18:36 2009

Ongelmana on ollu jo pitkään että mittarin mukaan lämmöt käy yli 110 astetta, mutta ei vielä keitä. Termariin ollaan porattu lisää reikiä, mutta ei vaikutusta. Nesteet on kunnossa, termari on uusi, lämppäri ohitettu. Paikallaan on alkuperäinen 4wd kossun jäähdytin ja flektit. Ajo on ollut jokkisrata ajoa eli syheröä 2-3 vaihteella urku auki. Pari nopeeta voi vedellä, mutta sitten on rauhoitettava. Onko katupuolen pojat vaihtanu syylärit alumiiniseksi imago syistä vai lämpö syistä? Jotain tarttis keksiä (vesi ruiskutus? ).

Onko kellään havaintoa miten rallicross autoissa toi on tehty, tosin vesi tila on suurempi kun syyläri on takana.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Heinäkuu 20. 20:44:15 2009

alusyyläri laskee lämpöjä, meillä ei tuunata turhaan vaan osia vaihdetaan "syystä".. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Heinäkuu 20. 21:36:33 2009

Timo kirjoitti:alusyyläri laskee lämpöjä, meillä ei tuunata turhaan vaan osia vaihdetaan "syystä".. :wink:
Syitä on monia :-#
Onko flektitkin tullu vaihdettua samalla? On niin pirun ahdas toi konehuone ettei siellä ihmeitä tehä. Täytyy vissiin ostaa sierra että on tilaa :roll:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Heinäkuu 20. 22:20:37 2009

Sierraa voin kyllä suositella.. 8) 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Heinäkuu 16. 19:45:15 2010

Ongelmat jatkuvat. Paikalla transitin alumiini syyläri, flektit etupuolella ja tällähetkellä ei termaria. Ei vaikutusta juurikaan onko termaria vai ei. Vesi kiertää ihan kivasti, mutta syheröradoilla täysiä vedettäessä ei jäähdy vaan edellee lämmöt 110c luokkaa. Taisi hestec näyttää samansuuntaista. Pitääkö tässä laittaa vielä isompi syyläri vai tuplata alkuperästä? Ei millään viittisi siirtää taakse.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Heinäkuu 16. 20:53:06 2010

Osaatko arvioida mikä on vesitilavuus? Onko lohko betonoitu?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 16. 23:44:30 2010

Ei ole hyväksi ohckossu tyyppisessä että termari pois kun kiertoa liikaa etuosassa, lohkon takana ei kierrä kunnolla. Toinen seikka on hitaan radan kierto, siellä nostaa lämpöä jos jossain tällä helteellä noilla tehoilla.
Kolmas seikka on laittaa kolme rivinen kenno kunnollisilla flekteillä, Mr Gasket, kossu tupla ym, huomaa flektin tuotto ja kiinnitys tiiviisti kennoon jos paljon väliä alkaa kierrättää välistä (imevässä) ym perusjuttuja. Maskin puolella olis vissiin tehokkaampi mutta tilakysymykset pahoja.
yli 100 lämmöt on kyllä liikaa jos se on todellista.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » La Heinäkuu 17. 7:55:04 2010

MouTine: En osaa arvioida, syyläri hieman isompi kun vakio, mutta lämmittimen kiero ei ole pelissä. Betonia ei ole lohkossa.

SHR: Olit aikaisemminkin kirjoittanu että termarin poisto ei hyvä. Vaikutusta ei tosin ole ollut lämpöihin oli sitten dynossa tai radalla. Täytyy laitella se kuitenkin takaisin. Osaatko suositella hyvää syyläriä? Kossun flektit on nyt edessä ja ne on niin lähellä kun menee. Ennen oli takapuolelle, mutta sinne ei oikein mahdu. Joku sanoi että ei noin kossun flektitkään mitkään huiput ole.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Heinäkuu 17. 9:41:54 2010

Siis sulla on nyt cossun flektit syylärin etupuolella, eli imevät konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi...???
Pedal tu tö metal!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Heinäkuu 17. 13:06:53 2010

Mr. Gasket on yksi ohuimmista 16'' on 78mm paksu ja on KUULALAAKEROITU.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Heinäkuu 17. 16:34:27 2010

Spal puhaltimet 54mm paksuja ja Autogammit 50mm paksuja. Tuo Mr. Gasket on 80mm paksu, mutta todella tehokas. Kaikki keskimäärin 100 euron hintaisia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » La Heinäkuu 17. 20:23:30 2010

Ville K kirjoitti:Siis sulla on nyt cossun flektit syylärin etupuolella, eli imevät konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi...???
Piuhat on ristissä, joten suunta on toinen :wink:
Kiitti Jasu & Jape105
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Heinäkuu 17. 20:29:03 2010

Saako syyläri kunnolla ilmaa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 17. 20:48:09 2010

sprint kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Siis sulla on nyt cossun flektit syylärin etupuolella, eli imevät konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi...???
Piuhat on ristissä, joten suunta on toinen :wink:
Kiitti Jasu & Jape105
Ei kai se oikein hyvin toimi jos piuhat kääntää? Kuitenkin tarkoitettu imeviksi ne siivet ei puhaltaviksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » La Heinäkuu 17. 20:54:59 2010

Jasu kirjoitti:Saako syyläri kunnolla ilmaa?
Koko keula on syylärin ja coolerin kohdalta reikäpeltiä, joten ei juuri enempää voi saada. Vielä tietysti voisi kokeilla ummistaa turhat kohdat.

Tossa kun oli puhetta noiden puhaltimien tehoista m3/h niin tietääkä kukaan mitä noi vakiot vaihtaa ilmaa että onko järkeä lähtä kokeilemaan uusia?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Heinäkuu 17. 21:09:33 2010

Jos mahdollista niin kokeile mitata syyläriltä tulevan veden lämpö, saisi ainakin selville että riittääkö jäähdytys.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Heinäkuu 17. 21:16:35 2010

siipicossu kirjoitti:
sprint kirjoitti: Piuhat on ristissä, joten suunta on toinen :wink:
Kiitti Jasu & Jape105
Ei kai se oikein hyvin toimi jos piuhat kääntää? Kuitenkin tarkoitettu imeviksi ne siivet ei puhaltaviksi.
+1
Pedal tu tö metal!

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja jappes » La Heinäkuu 17. 22:00:23 2010

Kuten muutkin jo totesi ei toimi kunnolla imevä flekti puhaltavana vaan jarruttaa ilmavirtaa turhaan siipiprofiilin takia, ei se flekti etupuolella muutenkaan ole mitenkään hyvä, takapuolella oleviin verrattuna mutta koska sulla ei ilmeisesti tilaa niin kannattaisi laittaa kunnon puhaltavat flektit jos imeviä ei mahdu.
Ja laittaa flektinreleelle suora ohjaus kytkimellä kapiinista tai sitten jos ruisku osaa sitä ohjata ja laittaa kytkennän muutama astetta alemmas noilla syherö radoilla, näin meillä välikopassa vaikka ei noita tehoja olekaan kun sulla.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Heinäkuu 18. 7:40:07 2010

Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille. :burn Mistä halvimmat nopeesti. :?:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Heinäkuu 18. 10:04:22 2010

sprint kirjoitti:Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille. :burn Mistä halvimmat nopeesti. :?:
Motonet.. Unipoint tarvike.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Heinäkuu 18. 11:15:23 2010

Joissain flekteissä se ropelli on symmetrinen, juntattu vain moottorin akseliin kiinni ja lukkosokka päällä, jolloin sen puhallussuunnan saa vaihdettua kääntämällä hutkutin akselillaan ympäri. Ei tosiaan paljoo mene ilmaa mihinkään suuntaan (muutakuin tangenttiin) jos piuhat kääntää.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Heinäkuu 21. 11:23:17 2010

sprint kirjoitti:Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille. :burn Mistä halvimmat nopeesti. :?:
Puheistas päätellen taidat kumminkin tarvita PUHALTAVAN flektin etkä imevää... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Heinäkuu 21. 19:41:44 2010

tumppe kirjoitti:
sprint kirjoitti:Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille. :burn Mistä halvimmat nopeesti. :?:
Puheistas päätellen taidat kumminkin tarvita PUHALTAVAN flektin etkä imevää... :wink:
Totta turiset, puhaltavat on jo matkalla 8)
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » La Heinäkuu 24. 14:38:13 2010

Nyt on termari taas kiinni, keulalla 2x unipoint 33cm puhaltavat flektit, ilmaus suoritettu keula ylhäällä letkuja puristellen, coolerin ja syylärin ylä ja alapuolen välit ummistettu. Pikkasen paremmin jäähtyy, mutta ei kovinkaan paljon. Edelleen lämmöt revityksen jälkeen yli 100c.
Alan tulla siihen johtopäätökseen että pitäisi kasvattaa vesitilavuutta. Tällä hetkellä vesitilavuus on kone + transit syyläri. Lämppärin vesikierto poistettu, tosin ei se kovin iso ole tossa mk1 mallissa.
Täytys yrittää mitata jäähdyttimeltä lähtevä veden lämpö.

Nyt kun porukka on poistanut noiden vakio turbojen vesikiertoja niin onko tuleva letku viety suoraan takasin paisariin? Kuristin? Yritin katsoa ihan kuvaa miten toi vakio vesikierto menee, mutta tuloksetta :oops:

Ideoita otetaan vastaan :roll:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Heinäkuu 24. 22:39:37 2010

Jäähdyttävän nesteen määrän lisäys ei juurikaan vaikuta, jos ei se jäähdy, koitettu ihan luonnossa. Kaverin kiihdyttelypelissä oli myös lämpö-ongelmia, akun paikalle teki akun kokoisen ylimääräisen nestesäiliön, mutta siitä ei ollut apuja, kun syyläri ei pystynyt sen paremmin jäähdyttämään kuin aiemminkaan. Ratkaisu oli samankokoinen jäähdytin, missä oli enemmän rivejä, leveämpi kun ei paikalle sopinut.
Pedal tu tö metal!

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Heinäkuu 25. 7:39:12 2010

Ville K kirjoitti:Jäähdyttävän nesteen määrän lisäys ei juurikaan vaikuta, jos ei se jäähdy, koitettu ihan luonnossa. Kaverin kiihdyttelypelissä oli myös lämpö-ongelmia, akun paikalle teki akun kokoisen ylimääräisen nestesäiliön, mutta siitä ei ollut apuja, kun syyläri ei pystynyt sen paremmin jäähdyttämään kuin aiemminkaan. Ratkaisu oli samankokoinen jäähdytin, missä oli enemmän rivejä, leveämpi kun ei paikalle sopinut.
Kiitos tiedosta.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Heinäkuu 25. 18:37:28 2010

Kunnollinen alumiinisyylari luovuttaa huomattavasti paremmin lämpöä ulos kuin samankokoinen messinkikenno, Noita kiinalaisiahan saa aika sopivasti tai sitten mittojen mukaan vaikka Raatikaiselta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Heinäkuu 25. 18:44:28 2010

US-Partsilta Griffinin jäähdytin 190e. :-$
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Heinäkuu 25. 21:34:12 2010

Kysäse Ronilta ,että mihin hintaan se tekee sulle Ison jäähdyttimen. Niin alkaa lämmöt pysymään kasas ku on monta kerrosta ja kokoa..

Oma Ronin välijäähdytin on melkein puolet paksumpi ku entinen englannin malli,joka seki oli iso..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » To Maaliskuu 24. 16:57:11 2011

Ennen kun kokeillaan isompaa jäähdytintä aloin miettimään voisiko jäähdytys ongelma johtua siitä että vesi virtaa liian kovaa. Tämän perustuu siihen että mulla ei ole käytössä lämppärin kennoa. Täytyy koittaa kytkeä kenno peliin.

Osaako joku sanoa mikä on mk1 escortin kennossa meno putki? Ylempi?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 24. 17:53:03 2011

Kannatta laitta kenno paikalle ja sisäpuhallus lämpimän puolelle täysillä ,sekin jäähdyttää vesiä :wink:

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Maaliskuu 24. 18:19:40 2011

Mk1 ohc:ssä mulla ylempi meni imusarjaan ja alempi vesipumpulle...ei kai sillä käytännöss ole juuri nimeksikään merkitystä kumminpäin se vesi siel kennossa kulkee. Ilma tulee vaan paremmin pois kun kierto on alhaalta ylöspäin. Tosiaan jos ei lähtöä sisätilan kennolle, niin veden kierto aika heikko koko motissa ennen termarin aukeamista. Ja se sisätilankenno jäähdyttää kokoajan jonkin verran vaikkei kapiiniin lämpöö haluiskaan, ainoastaan puhaltimen ilmavirtaa vaan ajetaan joko kennon läpi tai sitten ei...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Maaliskuu 24. 19:36:22 2011

KtK kirjoitti:Kannatta laitta kenno paikalle ja sisäpuhallus lämpimän puolelle täysillä ,sekin jäähdyttää vesiä :wink:
Eiks tolleen oo kesällä vähän ikävä ajella :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja olafu » La Maaliskuu 26. 10:56:40 2011

sprint kirjoitti:Ennen kun kokeillaan isompaa jäähdytintä aloin miettimään voisiko jäähdytys ongelma johtua siitä että vesi virtaa liian kovaa. Tämän perustuu siihen että mulla ei ole käytössä lämppärin kennoa. Täytyy koittaa kytkeä kenno peliin.

Osaako joku sanoa mikä on mk1 escortin kennossa meno putki? Ylempi?
Niin sulla on pelkkä letku kennon tilalla? Luultavasti letku virtaa niin hyvin, että pumppu ei jaksa enää kierrättää syyläriin kunnolla termarin kautta, koska suurin osa virtauksesta tapahtuu sen ohitusletkun kautta pelkästään koneessa. Kokonaan tukittuhan se letku ei saa olla, koska sillon vesi kiertää moottorissa vaan sen verran mitä termari päästää ja senkin todennäkösesti pääosin moottorin etupäästä. Takapää jää sitten oman onnensa nojaan.
Jäsen #606

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » La Maaliskuu 26. 16:56:42 2011

olafu kirjoitti:Niin sulla on pelkkä letku kennon tilalla? Luultavasti letku virtaa niin hyvin, että pumppu ei jaksa enää kierrättää syyläriin kunnolla termarin kautta, koska suurin osa virtauksesta tapahtuu sen ohitusletkun kautta pelkästään koneessa. Kokonaan tukittuhan se letku ei saa olla, koska sillon vesi kiertää moottorissa vaan sen verran mitä termari päästää ja senkin todennäkösesti pääosin moottorin etupäästä. Takapää jää sitten oman onnensa nojaan.
Juu pelkkä letku on. Juuri tätä itse mietin että virtausta olisi liikaa. Autoa on kokeiltu termarilla ja ilman, ilman vaikutusta. No seuraavaksi letkut kiinni lämppäriin ja kokeilemaan.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Maaliskuu 26. 19:59:55 2011

Onko kokeiltu lohkon takareunan "tulpasta" ottaa kiertoa ?
Itsellä on sieltä haaroitttu proppu-kansi-lämppäri ja pumpusta menee lämppärille. 10kierrosta affenistoa 28asteen helteessä ihan kunnon kiusausta ongelmitta.

Joku muukin aikaisemmin tuosta oli laittanut että oli rauhoittanut lämpöjä koneessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Maaliskuu 27. 8:49:46 2011

Aksu kirjoitti:Onko kokeiltu lohkon takareunan "tulpasta" ottaa kiertoa ?
Itsellä on sieltä haaroitttu proppu-kansi-lämppäri ja pumpusta menee lämppärille. 10kierrosta affenistoa 28asteen helteessä ihan kunnon kiusausta ongelmitta.

Joku muukin aikaisemmin tuosta oli laittanut että oli rauhoittanut lämpöjä koneessa.
Ei oo kokeiltu, Onko kuvaa? onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

RS270
Viestit: 1522
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja RS270 » Su Maaliskuu 27. 10:48:47 2011

Suosittelen tota griffin syyläriä, mulla on rata-autossa niin levee kun keulaan mahtu. Se on 2 tuumaa paksu mutta vaan 2 rivinen eli vesi kiertää kunnolla. Mulla ei oo lämppäriä ollenkaan, imusarjan ja vesipumpun lähtö tulpattu kokonaan. Termari on paikallaan. Sen verran hyvin jäähtyy ettei ajossa tarvi flektiä ollenkaan kuumallakaan kelillä.

http://kuvablogi.com/nayta/2554449/

Niin ja pidän aika halpana, oli sen 180-190e. minkä kokonen tahansa US-partsista.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 27. 12:04:22 2011

sprint kirjoitti:....onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
Oliskoos ollu 3/8 NPT, jenka siellä joka tapauksessa on valmiina.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 27. 13:23:53 2011

olafu kirjoitti:
sprint kirjoitti:....onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
Oliskoos ollu 3/8 NPT, jenka siellä joka tapauksessa on valmiina.
Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Maaliskuu 27. 14:47:25 2011

Aksu kirjoitti:Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Eikös tämä ollut ainakin jossain OHC:n tapauksessa toteutettu niin, että kannen alkuperäinen ulostulo oli tulpattu eli lohkosta suoraan lämppärin kennoon vai muistanko väärin?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Maaliskuu 27. 17:38:24 2011

Aksu kirjoitti:
olafu kirjoitti:
sprint kirjoitti:....onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
Oliskoos ollu 3/8 NPT, jenka siellä joka tapauksessa on valmiina.
Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Eli on nakutusanturin yläpuolisella paikalla.
Viimeksi muokannut sprint, Ma Maaliskuu 28. 14:16:13 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 27. 17:43:37 2011

MikkoT kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Eikös tämä ollut ainakin jossain OHC:n tapauksessa toteutettu niin, että kannen alkuperäinen ulostulo oli tulpattu eli lohkosta suoraan lämppärin kennoon vai muistanko väärin?
On samanlainen muistikuva kanssa.
Yritin noita palon kuvai katsella mut ei löytynyt sellaista missä olis näkynyt kuin oli sillä toteutettu. Imusarjassa oli kuitenkin is:n laippa osa josta kierron saisi hyvin.

Toinen mitä muistan tuosta takapään kierrosta on että sillä oli hävinnyt joltain nakutus herkyyttä kun 4:sen päästä oli kiertoa lisätty,käynnyt ilmeisesti lämpimämpänä lohkon takapää.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Maaliskuu 27. 21:25:13 2011

No tossa mulla on cossun kone niin en noista muista kierroista tiedä mitään. Mutta eli olenko kartalla. Termarilta/pumpulta lämppärille, lämppäriltä t-haaran kautta kanteen ja lohkoon.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 27. 21:31:10 2011

sprint kirjoitti:No tossa mulla on cossun kone niin en noista muista kierroista tiedä mitään. Mutta eli olenko kartalla. Termarilta/pumpulta lämppärille, lämppäriltä t-haaran kautta kanteen ja lohkoon.
Juuri noin on mulla tehty.Siihen lämpöanturin viereiseen lähtöön kierto.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Lämmöt kuriin

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Maaliskuu 28. 15:28:26 2011

Joo mulla oli toi toteutus tehty niin että vesipumpulta meni lämppärin kennolle ja siitä tohon lohkon takaosaan. Imarissa oleva paikka oli tukossa.. Eipä muuten lämpöongelmia ollut kuin pakolämmöissä..

-Anssi
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Vastaa Viestiin