Lämmöt kuriin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Lämmöt kuriin
Ongelmana on ollu jo pitkään että mittarin mukaan lämmöt käy yli 110 astetta, mutta ei vielä keitä. Termariin ollaan porattu lisää reikiä, mutta ei vaikutusta. Nesteet on kunnossa, termari on uusi, lämppäri ohitettu. Paikallaan on alkuperäinen 4wd kossun jäähdytin ja flektit. Ajo on ollut jokkisrata ajoa eli syheröä 2-3 vaihteella urku auki. Pari nopeeta voi vedellä, mutta sitten on rauhoitettava. Onko katupuolen pojat vaihtanu syylärit alumiiniseksi imago syistä vai lämpö syistä? Jotain tarttis keksiä (vesi ruiskutus? ).
Onko kellään havaintoa miten rallicross autoissa toi on tehty, tosin vesi tila on suurempi kun syyläri on takana.
Onko kellään havaintoa miten rallicross autoissa toi on tehty, tosin vesi tila on suurempi kun syyläri on takana.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Lämmöt kuriin
alusyyläri laskee lämpöjä, meillä ei tuunata turhaan vaan osia vaihdetaan "syystä".. 

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Syitä on moniaTimo kirjoitti:alusyyläri laskee lämpöjä, meillä ei tuunata turhaan vaan osia vaihdetaan "syystä"..

Onko flektitkin tullu vaihdettua samalla? On niin pirun ahdas toi konehuone ettei siellä ihmeitä tehä. Täytyy vissiin ostaa sierra että on tilaa

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Lämmöt kuriin
Sierraa voin kyllä suositella..



Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Ongelmat jatkuvat. Paikalla transitin alumiini syyläri, flektit etupuolella ja tällähetkellä ei termaria. Ei vaikutusta juurikaan onko termaria vai ei. Vesi kiertää ihan kivasti, mutta syheröradoilla täysiä vedettäessä ei jäähdy vaan edellee lämmöt 110c luokkaa. Taisi hestec näyttää samansuuntaista. Pitääkö tässä laittaa vielä isompi syyläri vai tuplata alkuperästä? Ei millään viittisi siirtää taakse.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Osaatko arvioida mikä on vesitilavuus? Onko lohko betonoitu?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: Lämmöt kuriin
Ei ole hyväksi ohckossu tyyppisessä että termari pois kun kiertoa liikaa etuosassa, lohkon takana ei kierrä kunnolla. Toinen seikka on hitaan radan kierto, siellä nostaa lämpöä jos jossain tällä helteellä noilla tehoilla.
Kolmas seikka on laittaa kolme rivinen kenno kunnollisilla flekteillä, Mr Gasket, kossu tupla ym, huomaa flektin tuotto ja kiinnitys tiiviisti kennoon jos paljon väliä alkaa kierrättää välistä (imevässä) ym perusjuttuja. Maskin puolella olis vissiin tehokkaampi mutta tilakysymykset pahoja.
yli 100 lämmöt on kyllä liikaa jos se on todellista.
Kolmas seikka on laittaa kolme rivinen kenno kunnollisilla flekteillä, Mr Gasket, kossu tupla ym, huomaa flektin tuotto ja kiinnitys tiiviisti kennoon jos paljon väliä alkaa kierrättää välistä (imevässä) ym perusjuttuja. Maskin puolella olis vissiin tehokkaampi mutta tilakysymykset pahoja.
yli 100 lämmöt on kyllä liikaa jos se on todellista.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
MouTine: En osaa arvioida, syyläri hieman isompi kun vakio, mutta lämmittimen kiero ei ole pelissä. Betonia ei ole lohkossa.
SHR: Olit aikaisemminkin kirjoittanu että termarin poisto ei hyvä. Vaikutusta ei tosin ole ollut lämpöihin oli sitten dynossa tai radalla. Täytyy laitella se kuitenkin takaisin. Osaatko suositella hyvää syyläriä? Kossun flektit on nyt edessä ja ne on niin lähellä kun menee. Ennen oli takapuolelle, mutta sinne ei oikein mahdu. Joku sanoi että ei noin kossun flektitkään mitkään huiput ole.
SHR: Olit aikaisemminkin kirjoittanu että termarin poisto ei hyvä. Vaikutusta ei tosin ole ollut lämpöihin oli sitten dynossa tai radalla. Täytyy laitella se kuitenkin takaisin. Osaatko suositella hyvää syyläriä? Kossun flektit on nyt edessä ja ne on niin lähellä kun menee. Ennen oli takapuolelle, mutta sinne ei oikein mahdu. Joku sanoi että ei noin kossun flektitkään mitkään huiput ole.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämmöt kuriin
Siis sulla on nyt cossun flektit syylärin etupuolella, eli imevät konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi...???
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Mr. Gasket on yksi ohuimmista 16'' on 78mm paksu ja on KUULALAAKEROITU.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Lämmöt kuriin
Spal puhaltimet 54mm paksuja ja Autogammit 50mm paksuja. Tuo Mr. Gasket on 80mm paksu, mutta todella tehokas. Kaikki keskimäärin 100 euron hintaisia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Piuhat on ristissä, joten suunta on toinenVille K kirjoitti:Siis sulla on nyt cossun flektit syylärin etupuolella, eli imevät konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi...???

Kiitti Jasu & Jape105
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Ei kai se oikein hyvin toimi jos piuhat kääntää? Kuitenkin tarkoitettu imeviksi ne siivet ei puhaltaviksi.sprint kirjoitti:Piuhat on ristissä, joten suunta on toinenVille K kirjoitti:Siis sulla on nyt cossun flektit syylärin etupuolella, eli imevät konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi...???![]()
Kiitti Jasu & Jape105
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Koko keula on syylärin ja coolerin kohdalta reikäpeltiä, joten ei juuri enempää voi saada. Vielä tietysti voisi kokeilla ummistaa turhat kohdat.Jasu kirjoitti:Saako syyläri kunnolla ilmaa?
Tossa kun oli puhetta noiden puhaltimien tehoista m3/h niin tietääkä kukaan mitä noi vakiot vaihtaa ilmaa että onko järkeä lähtä kokeilemaan uusia?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Lämmöt kuriin
Jos mahdollista niin kokeile mitata syyläriltä tulevan veden lämpö, saisi ainakin selville että riittääkö jäähdytys.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämmöt kuriin
+1siipicossu kirjoitti:Ei kai se oikein hyvin toimi jos piuhat kääntää? Kuitenkin tarkoitettu imeviksi ne siivet ei puhaltaviksi.sprint kirjoitti: Piuhat on ristissä, joten suunta on toinen![]()
Kiitti Jasu & Jape105
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re: Lämmöt kuriin
Kuten muutkin jo totesi ei toimi kunnolla imevä flekti puhaltavana vaan jarruttaa ilmavirtaa turhaan siipiprofiilin takia, ei se flekti etupuolella muutenkaan ole mitenkään hyvä, takapuolella oleviin verrattuna mutta koska sulla ei ilmeisesti tilaa niin kannattaisi laittaa kunnon puhaltavat flektit jos imeviä ei mahdu.
Ja laittaa flektinreleelle suora ohjaus kytkimellä kapiinista tai sitten jos ruisku osaa sitä ohjata ja laittaa kytkennän muutama astetta alemmas noilla syherö radoilla, näin meillä välikopassa vaikka ei noita tehoja olekaan kun sulla.
Ja laittaa flektinreleelle suora ohjaus kytkimellä kapiinista tai sitten jos ruisku osaa sitä ohjata ja laittaa kytkennän muutama astetta alemmas noilla syherö radoilla, näin meillä välikopassa vaikka ei noita tehoja olekaan kun sulla.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille.
Mistä halvimmat nopeesti. 


#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Lämmöt kuriin
Motonet.. Unipoint tarvike.sprint kirjoitti:Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille.Mistä halvimmat nopeesti.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Joissain flekteissä se ropelli on symmetrinen, juntattu vain moottorin akseliin kiinni ja lukkosokka päällä, jolloin sen puhallussuunnan saa vaihdettua kääntämällä hutkutin akselillaan ympäri. Ei tosiaan paljoo mene ilmaa mihinkään suuntaan (muutakuin tangenttiin) jos piuhat kääntää.
Mertie pub & 3D
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Lämmöt kuriin
Puheistas päätellen taidat kumminkin tarvita PUHALTAVAN flektin etkä imevää...sprint kirjoitti:Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille.Mistä halvimmat nopeesti.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Totta turiset, puhaltavat on jo matkallatumppe kirjoitti:Puheistas päätellen taidat kumminkin tarvita PUHALTAVAN flektin etkä imevää...sprint kirjoitti:Kiitti vastauksista. Takapuolelle ei mahdu flektejä, joten täytyy hommata uusi imevä flekti. Toi siipiprofiili juttu on kyllä ihan totta. Hestec ohjaa tällä hetkellä flektejä releen kautta, joten flekti kaupoille.Mistä halvimmat nopeesti.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Nyt on termari taas kiinni, keulalla 2x unipoint 33cm puhaltavat flektit, ilmaus suoritettu keula ylhäällä letkuja puristellen, coolerin ja syylärin ylä ja alapuolen välit ummistettu. Pikkasen paremmin jäähtyy, mutta ei kovinkaan paljon. Edelleen lämmöt revityksen jälkeen yli 100c.
Alan tulla siihen johtopäätökseen että pitäisi kasvattaa vesitilavuutta. Tällä hetkellä vesitilavuus on kone + transit syyläri. Lämppärin vesikierto poistettu, tosin ei se kovin iso ole tossa mk1 mallissa.
Täytys yrittää mitata jäähdyttimeltä lähtevä veden lämpö.
Nyt kun porukka on poistanut noiden vakio turbojen vesikiertoja niin onko tuleva letku viety suoraan takasin paisariin? Kuristin? Yritin katsoa ihan kuvaa miten toi vakio vesikierto menee, mutta tuloksetta
Ideoita otetaan vastaan
Alan tulla siihen johtopäätökseen että pitäisi kasvattaa vesitilavuutta. Tällä hetkellä vesitilavuus on kone + transit syyläri. Lämppärin vesikierto poistettu, tosin ei se kovin iso ole tossa mk1 mallissa.
Täytys yrittää mitata jäähdyttimeltä lähtevä veden lämpö.
Nyt kun porukka on poistanut noiden vakio turbojen vesikiertoja niin onko tuleva letku viety suoraan takasin paisariin? Kuristin? Yritin katsoa ihan kuvaa miten toi vakio vesikierto menee, mutta tuloksetta

Ideoita otetaan vastaan

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämmöt kuriin
Jäähdyttävän nesteen määrän lisäys ei juurikaan vaikuta, jos ei se jäähdy, koitettu ihan luonnossa. Kaverin kiihdyttelypelissä oli myös lämpö-ongelmia, akun paikalle teki akun kokoisen ylimääräisen nestesäiliön, mutta siitä ei ollut apuja, kun syyläri ei pystynyt sen paremmin jäähdyttämään kuin aiemminkaan. Ratkaisu oli samankokoinen jäähdytin, missä oli enemmän rivejä, leveämpi kun ei paikalle sopinut.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Kiitos tiedosta.Ville K kirjoitti:Jäähdyttävän nesteen määrän lisäys ei juurikaan vaikuta, jos ei se jäähdy, koitettu ihan luonnossa. Kaverin kiihdyttelypelissä oli myös lämpö-ongelmia, akun paikalle teki akun kokoisen ylimääräisen nestesäiliön, mutta siitä ei ollut apuja, kun syyläri ei pystynyt sen paremmin jäähdyttämään kuin aiemminkaan. Ratkaisu oli samankokoinen jäähdytin, missä oli enemmän rivejä, leveämpi kun ei paikalle sopinut.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Lämmöt kuriin
Kunnollinen alumiinisyylari luovuttaa huomattavasti paremmin lämpöä ulos kuin samankokoinen messinkikenno, Noita kiinalaisiahan saa aika sopivasti tai sitten mittojen mukaan vaikka Raatikaiselta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Lämmöt kuriin
US-Partsilta Griffinin jäähdytin 190e. 

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Lämmöt kuriin
Kysäse Ronilta ,että mihin hintaan se tekee sulle Ison jäähdyttimen. Niin alkaa lämmöt pysymään kasas ku on monta kerrosta ja kokoa..
Oma Ronin välijäähdytin on melkein puolet paksumpi ku entinen englannin malli,joka seki oli iso..
Oma Ronin välijäähdytin on melkein puolet paksumpi ku entinen englannin malli,joka seki oli iso..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Ennen kun kokeillaan isompaa jäähdytintä aloin miettimään voisiko jäähdytys ongelma johtua siitä että vesi virtaa liian kovaa. Tämän perustuu siihen että mulla ei ole käytössä lämppärin kennoa. Täytyy koittaa kytkeä kenno peliin.
Osaako joku sanoa mikä on mk1 escortin kennossa meno putki? Ylempi?
Osaako joku sanoa mikä on mk1 escortin kennossa meno putki? Ylempi?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Lämmöt kuriin
Kannatta laitta kenno paikalle ja sisäpuhallus lämpimän puolelle täysillä ,sekin jäähdyttää vesiä 

-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Lämmöt kuriin
Mk1 ohc:ssä mulla ylempi meni imusarjaan ja alempi vesipumpulle...ei kai sillä käytännöss ole juuri nimeksikään merkitystä kumminpäin se vesi siel kennossa kulkee. Ilma tulee vaan paremmin pois kun kierto on alhaalta ylöspäin. Tosiaan jos ei lähtöä sisätilan kennolle, niin veden kierto aika heikko koko motissa ennen termarin aukeamista. Ja se sisätilankenno jäähdyttää kokoajan jonkin verran vaikkei kapiiniin lämpöö haluiskaan, ainoastaan puhaltimen ilmavirtaa vaan ajetaan joko kennon läpi tai sitten ei...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Lämmöt kuriin
Eiks tolleen oo kesällä vähän ikävä ajellaKtK kirjoitti:Kannatta laitta kenno paikalle ja sisäpuhallus lämpimän puolelle täysillä ,sekin jäähdyttää vesiä

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Lämmöt kuriin
Niin sulla on pelkkä letku kennon tilalla? Luultavasti letku virtaa niin hyvin, että pumppu ei jaksa enää kierrättää syyläriin kunnolla termarin kautta, koska suurin osa virtauksesta tapahtuu sen ohitusletkun kautta pelkästään koneessa. Kokonaan tukittuhan se letku ei saa olla, koska sillon vesi kiertää moottorissa vaan sen verran mitä termari päästää ja senkin todennäkösesti pääosin moottorin etupäästä. Takapää jää sitten oman onnensa nojaan.sprint kirjoitti:Ennen kun kokeillaan isompaa jäähdytintä aloin miettimään voisiko jäähdytys ongelma johtua siitä että vesi virtaa liian kovaa. Tämän perustuu siihen että mulla ei ole käytössä lämppärin kennoa. Täytyy koittaa kytkeä kenno peliin.
Osaako joku sanoa mikä on mk1 escortin kennossa meno putki? Ylempi?
Jäsen #606
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Juu pelkkä letku on. Juuri tätä itse mietin että virtausta olisi liikaa. Autoa on kokeiltu termarilla ja ilman, ilman vaikutusta. No seuraavaksi letkut kiinni lämppäriin ja kokeilemaan.olafu kirjoitti:Niin sulla on pelkkä letku kennon tilalla? Luultavasti letku virtaa niin hyvin, että pumppu ei jaksa enää kierrättää syyläriin kunnolla termarin kautta, koska suurin osa virtauksesta tapahtuu sen ohitusletkun kautta pelkästään koneessa. Kokonaan tukittuhan se letku ei saa olla, koska sillon vesi kiertää moottorissa vaan sen verran mitä termari päästää ja senkin todennäkösesti pääosin moottorin etupäästä. Takapää jää sitten oman onnensa nojaan.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Onko kokeiltu lohkon takareunan "tulpasta" ottaa kiertoa ?
Itsellä on sieltä haaroitttu proppu-kansi-lämppäri ja pumpusta menee lämppärille. 10kierrosta affenistoa 28asteen helteessä ihan kunnon kiusausta ongelmitta.
Joku muukin aikaisemmin tuosta oli laittanut että oli rauhoittanut lämpöjä koneessa.
Itsellä on sieltä haaroitttu proppu-kansi-lämppäri ja pumpusta menee lämppärille. 10kierrosta affenistoa 28asteen helteessä ihan kunnon kiusausta ongelmitta.
Joku muukin aikaisemmin tuosta oli laittanut että oli rauhoittanut lämpöjä koneessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Ei oo kokeiltu, Onko kuvaa? onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?Aksu kirjoitti:Onko kokeiltu lohkon takareunan "tulpasta" ottaa kiertoa ?
Itsellä on sieltä haaroitttu proppu-kansi-lämppäri ja pumpusta menee lämppärille. 10kierrosta affenistoa 28asteen helteessä ihan kunnon kiusausta ongelmitta.
Joku muukin aikaisemmin tuosta oli laittanut että oli rauhoittanut lämpöjä koneessa.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Re: Lämmöt kuriin
Suosittelen tota griffin syyläriä, mulla on rata-autossa niin levee kun keulaan mahtu. Se on 2 tuumaa paksu mutta vaan 2 rivinen eli vesi kiertää kunnolla. Mulla ei oo lämppäriä ollenkaan, imusarjan ja vesipumpun lähtö tulpattu kokonaan. Termari on paikallaan. Sen verran hyvin jäähtyy ettei ajossa tarvi flektiä ollenkaan kuumallakaan kelillä.
http://kuvablogi.com/nayta/2554449/
Niin ja pidän aika halpana, oli sen 180-190e. minkä kokonen tahansa US-partsista.
http://kuvablogi.com/nayta/2554449/
Niin ja pidän aika halpana, oli sen 180-190e. minkä kokonen tahansa US-partsista.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Lämmöt kuriin
Oliskoos ollu 3/8 NPT, jenka siellä joka tapauksessa on valmiina.sprint kirjoitti:....onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.olafu kirjoitti:Oliskoos ollu 3/8 NPT, jenka siellä joka tapauksessa on valmiina.sprint kirjoitti:....onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Lämmöt kuriin
Eikös tämä ollut ainakin jossain OHC:n tapauksessa toteutettu niin, että kannen alkuperäinen ulostulo oli tulpattu eli lohkosta suoraan lämppärin kennoon vai muistanko väärin?Aksu kirjoitti:Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
Eli on nakutusanturin yläpuolisella paikalla.Aksu kirjoitti:Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.olafu kirjoitti:Oliskoos ollu 3/8 NPT, jenka siellä joka tapauksessa on valmiina.sprint kirjoitti:....onko siellä propussa valmis jenga vai miten liitos tehty?
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Viimeksi muokannut sprint, Ma Maaliskuu 28. 14:16:13 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
On samanlainen muistikuva kanssa.MikkoT kirjoitti:Eikös tämä ollut ainakin jossain OHC:n tapauksessa toteutettu niin, että kannen alkuperäinen ulostulo oli tulpattu eli lohkosta suoraan lämppärin kennoon vai muistanko väärin?Aksu kirjoitti:Itsellä sattui olemaan laatikossa sopiva 90liitin lohkon kylkeen josta lähtee letkulla.
Sitten lämppärin juuressa on perus metallinen T-haara josta menee lämppäri-lohko-kansi(cossun orkkis,takareunassa)
Tuossa olis kuva "pablo"n koneesta jossa lähto oli kanssa tehty
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2455592.jpg
Yritin noita palon kuvai katsella mut ei löytynyt sellaista missä olis näkynyt kuin oli sillä toteutettu. Imusarjassa oli kuitenkin is:n laippa osa josta kierron saisi hyvin.
Toinen mitä muistan tuosta takapään kierrosta on että sillä oli hävinnyt joltain nakutus herkyyttä kun 4:sen päästä oli kiertoa lisätty,käynnyt ilmeisesti lämpimämpänä lohkon takapää.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Lämmöt kuriin
No tossa mulla on cossun kone niin en noista muista kierroista tiedä mitään. Mutta eli olenko kartalla. Termarilta/pumpulta lämppärille, lämppäriltä t-haaran kautta kanteen ja lohkoon.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Lämmöt kuriin
Juuri noin on mulla tehty.Siihen lämpöanturin viereiseen lähtöön kierto.sprint kirjoitti:No tossa mulla on cossun kone niin en noista muista kierroista tiedä mitään. Mutta eli olenko kartalla. Termarilta/pumpulta lämppärille, lämppäriltä t-haaran kautta kanteen ja lohkoon.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Lämmöt kuriin
Joo mulla oli toi toteutus tehty niin että vesipumpulta meni lämppärin kennolle ja siitä tohon lohkon takaosaan. Imarissa oleva paikka oli tukossa.. Eipä muuten lämpöongelmia ollut kuin pakolämmöissä..
-Anssi
-Anssi
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..