200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Marraskuu 29. 6:25:41 2011

Haulla etsitty, mutta en ole löytänyt vastausta.

Kysymys jälleen yksinkertainen, eli kumpi kestävempi?
Lohkojen erot myös kiinnostaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 29. 17:28:06 2011

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Marraskuu 29. 20:36:30 2011

Okei, RS500 lohko kestävempi. Mikä siitä tekee kestävemmän, kenties taas valu ero, vai mikä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 30. 12:09:17 2011

Erot eivät ole isoja, mm. 500:n pienet pakkasproput antavat ryhtiä lohkolle, samoin välikannakkeet putki-lohkon seinämät ovat 500:n "vakiolohkossakin" järeämmät.

Tämän ikäisissä lohkoissa taitaa tuuri (lohkon aiempi käyttö) ratkaista jo enemmän kuin detaljit.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Joulukuu 1. 6:21:03 2011

Kiitoksia vastauksesta. :)
Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja THR » To Joulukuu 1. 10:04:49 2011

Jasu kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta. :)
Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.
todellakin riittää...siihen vaan cb:t tai acralitet

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 3. 11:34:24 2011

Jasu kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta. :)
Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.
Eikös tästä 200 lohkosta ollut vielä jotain Motorsport versioita, B.Pasillakin oli yksi jokunen aika sitten myynnissäkin.
Ton Pasin Motorsportti lohkon erotti normi lohkosta siitä että siinä ei ainakaan oo pakkasproppuja ollenkaan... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Huhtikuu 2. 11:19:59 2012

Kokeillaas täällä.

Onko kenelläkään tietoa tuosta 99-vuoden 200-lohkosta? Passionilta luettuna tuo olisi "huonoin" 200-lohko, eli ei kestä tehoa niinkuin muut. Pitääkö paikkansa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Huhtikuu 2. 23:00:30 2012

niin olen kuullu että ois huono valu ainakaan rallicross miehet ei oikeen huoli niitä... ois kiva vertailla jos jollain on semmoinen painoa ym..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 4. 14:47:29 2012

99-vuoden 200-lohkot on valettu jossain Turkissa tms. ja englantilaiset väittävät niiden olevan huonoja.

Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Huhtikuu 4. 14:56:30 2012

SLEI kirjoitti:99-vuoden 200-lohkot on valettu jossain Turkissa tms. ja englantilaiset väittävät niiden olevan huonoja.

Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
Käsittääkseni kaikki 200-lohkot ovat Turkista.
Onko totta että RS500-lohkoon ei saa kymmentä pitkää pulttia? Tai onko tuolla loppujen lopuksi edes suurta merkitystä että onko siellä 6 tai 10 pitkää pulttia?
Entäs tuo lohkon betonointi, missä vaiheessa kannattaa 200-lohkoon lykätä betoni?

Vittu tätä kevättä ja uusia tuulia / visioita. :icon
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 4. 15:10:00 2012

SLEI kirjoitti:99-vuoden 200-lohkot on valettu jossain Turkissa tms. ja englantilaiset väittävät niiden olevan huonoja.

Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
Osassa 200 -lohkoja (-90->-94 paikkeilta) on ollut sakujen valuleima. Eipä noita 90-luvun puolenvälin jälkeen juurikaan muualla ole ollut kuin "banaanivaltioiden" tuotteissa.

Ainakin yksi uusi 80-luvun valua oleva RS500 normilohko on suomessa 8)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 4. 15:38:44 2012

JJS varmaan tietää saako RS500 lohkoon kymmenen pitkää pulttia?
Minä en oikein ymmärrä miksi niitä pitkiä pultteja pitäisi laittaa vaan kuusi, eihän niissä neljässä about 130mm lyhyemmässä pultissa ole jousto sama kuin pitkissä keskipulteissa? Mitään en asiasta tiedä, mutta tuollaista olen vaan joskus miettinyt.

Kutistumattomalla betonilla on sama lämpölaajenemiskerroin kuin valuraudalla, mutta mietityttää paljonko siitä täytteestä liukenee kalkkia kantta ja syyläriä likaamaan, kattilakiveä muodostuu ihan ilman ylimääräistäkin kalkin lisäystä koneeseen.
Kokonaista jäähdytysjärjestelmää pestäessä sitten taas täyte liukenee vielä enemmän.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 4. 16:40:27 2012

Alsalohko Burtonilta sopivalle iskunpituudelle :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Toukokuu 25. 11:16:54 2012

Onkos täällä jollakin tietoa noista alulohkoista?
Niitäkin tuntuu olevan useampaa eri sorttia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 25. 13:14:55 2012

SLEI kirjoitti:JJS varmaan tietää saako RS500 lohkoon kymmenen pitkää pulttia?
Juu, tietää, ja saa. Etummaisten kanssa joutuu kikkailemaan.


Jasu
Perustuu puoli vuotta vanhaan tietoon, eli voinut tilanne muuttua:
Alulohkoja saa kuitenkin pääsääntöisesti yhdestä osoitteesta; cosworth.
Monien myymät "omat" alulohkot ovat lopulta paljastuneet cossun teettämiksi.

Yleisimmät versiot:
- stanu korkeus, poraukset 90.8, 94 ja 96 mm. Kuivat putket.
- +10 mm lohkokorkeus, samat poraukset jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Toukokuu 25. 18:35:52 2012

jjs kirjoitti:Jasu
Perustuu puoli vuotta vanhaan tietoon, eli voinut tilanne muuttua:
Alulohkoja saa kuitenkin pääsääntöisesti yhdestä osoitteesta; cosworth.
Monien myymät "omat" alulohkot ovat lopulta paljastuneet cossun teettämiksi.

Yleisimmät versiot:
- stanu korkeus, poraukset 90.8, 94 ja 96 mm. Kuivat putket.
- +10 mm lohkokorkeus, samat poraukset jne.
Ok.

Muistelin että ainakin Smith and Jones olisi jotain muuta myyneet. Heiltä ainakin saa myös +14 korkeeta ja millä tahansa porauksella väliltä 90.8mm - 96mm.
Englannissahan tuo Cosworthin lohkot tehdään, joten saattaa jotkut niitä saada sitten viimeistelemättömänäkin.

Edit. Olihan siinä Cosworthin listassakin tuo +14mm. :oops:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Toukokuu 26. 10:29:19 2012

jjs, mitenkäs tuo Eggenbergerin lohko. Taitaa olla ehdottomasti kestävin vaihtoehto? Tarvinneeko tuo vielä pitkiä pultteja?
Voisi olla yksi tiedossa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 26. 21:33:11 2012

Ainakin yksi uusi täällä on, se ei -ehkä- ole koneistettu valmiiksi 240:lle mutta kaikki käytetyt ovat.
Kuka sen tietää tarvitseeko vai ei (missä raja kulkee), mutta jos olen ymmärtänyt tehotavoitteesi, suosittelen lämpöisesti :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Kesäkuu 24. 18:20:09 2012

Kuinka suureksi tuon 200-lohkon uskaltaa porata, jos tehotavoite 500-550hv? Tarkoituksena käyttää orkkis pultteja.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 24. 22:07:27 2012

Älä poraa.
Ferndonilla lisää iskua jos tilavuutta pitää saada lisää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Kesäkuu 24. 22:14:52 2012

jjs kirjoitti:Älä poraa.
Ferndonilla lisää iskua jos tilavuutta pitää saada lisää.
En muuten ajatteliskaan porausta, mutta 2. pytyssä kraateria. Nyt std., mutta luulisin max. 92.5mm porauksella siitä selviävän.
Tuntuu olevan std. lohkot harvassa. Eikä viittis tuota putkittaa, kun tulee miedompaan koneeseen.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Kesäkuu 25. 0:20:19 2012

92mm 205 +500hv ainakin on kestäny kaverilla oma 200 meni halki 92mm kun painetta oli 2,5bar ja n 630hv taitaa olla suuremmaksi osaksi säkästä kiinni kuinka hyvän lohkon saa :green:

ja mitä enemmän on lohkoja jemmassa niin sen paremmin se kestää ihme kyllä....
Viimeksi muokannut bpasi, Ma Kesäkuu 25. 0:26:25 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Kesäkuu 25. 0:25:43 2012

Ookke, eli täytyy vain kokeilla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin