200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Haulla etsitty, mutta en ole löytänyt vastausta.
Kysymys jälleen yksinkertainen, eli kumpi kestävempi?
Lohkojen erot myös kiinnostaa.
Kysymys jälleen yksinkertainen, eli kumpi kestävempi?
Lohkojen erot myös kiinnostaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Okei, RS500 lohko kestävempi. Mikä siitä tekee kestävemmän, kenties taas valu ero, vai mikä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Erot eivät ole isoja, mm. 500:n pienet pakkasproput antavat ryhtiä lohkolle, samoin välikannakkeet putki-lohkon seinämät ovat 500:n "vakiolohkossakin" järeämmät.
Tämän ikäisissä lohkoissa taitaa tuuri (lohkon aiempi käyttö) ratkaista jo enemmän kuin detaljit.
Tämän ikäisissä lohkoissa taitaa tuuri (lohkon aiempi käyttö) ratkaista jo enemmän kuin detaljit.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Kiitoksia vastauksesta.
Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.

Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
todellakin riittää...siihen vaan cb:t tai acralitetJasu kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta.![]()
Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Eikös tästä 200 lohkosta ollut vielä jotain Motorsport versioita, B.Pasillakin oli yksi jokunen aika sitten myynnissäkin.Jasu kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta.![]()
Taitaa tuo 200 lohko kumminkin riittää siiven tarpeisiin.
Ton Pasin Motorsportti lohkon erotti normi lohkosta siitä että siinä ei ainakaan oo pakkasproppuja ollenkaan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Kokeillaas täällä.
Onko kenelläkään tietoa tuosta 99-vuoden 200-lohkosta? Passionilta luettuna tuo olisi "huonoin" 200-lohko, eli ei kestä tehoa niinkuin muut. Pitääkö paikkansa?
Onko kenelläkään tietoa tuosta 99-vuoden 200-lohkosta? Passionilta luettuna tuo olisi "huonoin" 200-lohko, eli ei kestä tehoa niinkuin muut. Pitääkö paikkansa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
niin olen kuullu että ois huono valu ainakaan rallicross miehet ei oikeen huoli niitä... ois kiva vertailla jos jollain on semmoinen painoa ym..
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
99-vuoden 200-lohkot on valettu jossain Turkissa tms. ja englantilaiset väittävät niiden olevan huonoja.
Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Käsittääkseni kaikki 200-lohkot ovat Turkista.SLEI kirjoitti:99-vuoden 200-lohkot on valettu jossain Turkissa tms. ja englantilaiset väittävät niiden olevan huonoja.
Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
Onko totta että RS500-lohkoon ei saa kymmentä pitkää pulttia? Tai onko tuolla loppujen lopuksi edes suurta merkitystä että onko siellä 6 tai 10 pitkää pulttia?
Entäs tuo lohkon betonointi, missä vaiheessa kannattaa 200-lohkoon lykätä betoni?
Vittu tätä kevättä ja uusia tuulia / visioita.

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Osassa 200 -lohkoja (-90->-94 paikkeilta) on ollut sakujen valuleima. Eipä noita 90-luvun puolenvälin jälkeen juurikaan muualla ole ollut kuin "banaanivaltioiden" tuotteissa.SLEI kirjoitti:99-vuoden 200-lohkot on valettu jossain Turkissa tms. ja englantilaiset väittävät niiden olevan huonoja.
Pankinjohtajaan yhteyttä tai takametsää nurin Burtonilla oli uusia RS500 lohkoja myynnissä.
Ainakin yksi uusi 80-luvun valua oleva RS500 normilohko on suomessa

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
JJS varmaan tietää saako RS500 lohkoon kymmenen pitkää pulttia?
Minä en oikein ymmärrä miksi niitä pitkiä pultteja pitäisi laittaa vaan kuusi, eihän niissä neljässä about 130mm lyhyemmässä pultissa ole jousto sama kuin pitkissä keskipulteissa? Mitään en asiasta tiedä, mutta tuollaista olen vaan joskus miettinyt.
Kutistumattomalla betonilla on sama lämpölaajenemiskerroin kuin valuraudalla, mutta mietityttää paljonko siitä täytteestä liukenee kalkkia kantta ja syyläriä likaamaan, kattilakiveä muodostuu ihan ilman ylimääräistäkin kalkin lisäystä koneeseen.
Kokonaista jäähdytysjärjestelmää pestäessä sitten taas täyte liukenee vielä enemmän.
Minä en oikein ymmärrä miksi niitä pitkiä pultteja pitäisi laittaa vaan kuusi, eihän niissä neljässä about 130mm lyhyemmässä pultissa ole jousto sama kuin pitkissä keskipulteissa? Mitään en asiasta tiedä, mutta tuollaista olen vaan joskus miettinyt.
Kutistumattomalla betonilla on sama lämpölaajenemiskerroin kuin valuraudalla, mutta mietityttää paljonko siitä täytteestä liukenee kalkkia kantta ja syyläriä likaamaan, kattilakiveä muodostuu ihan ilman ylimääräistäkin kalkin lisäystä koneeseen.
Kokonaista jäähdytysjärjestelmää pestäessä sitten taas täyte liukenee vielä enemmän.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Alsalohko Burtonilta sopivalle iskunpituudelle 

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Onkos täällä jollakin tietoa noista alulohkoista?
Niitäkin tuntuu olevan useampaa eri sorttia.
Niitäkin tuntuu olevan useampaa eri sorttia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Juu, tietää, ja saa. Etummaisten kanssa joutuu kikkailemaan.SLEI kirjoitti:JJS varmaan tietää saako RS500 lohkoon kymmenen pitkää pulttia?
Jasu
Perustuu puoli vuotta vanhaan tietoon, eli voinut tilanne muuttua:
Alulohkoja saa kuitenkin pääsääntöisesti yhdestä osoitteesta; cosworth.
Monien myymät "omat" alulohkot ovat lopulta paljastuneet cossun teettämiksi.
Yleisimmät versiot:
- stanu korkeus, poraukset 90.8, 94 ja 96 mm. Kuivat putket.
- +10 mm lohkokorkeus, samat poraukset jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Ok.jjs kirjoitti:Jasu
Perustuu puoli vuotta vanhaan tietoon, eli voinut tilanne muuttua:
Alulohkoja saa kuitenkin pääsääntöisesti yhdestä osoitteesta; cosworth.
Monien myymät "omat" alulohkot ovat lopulta paljastuneet cossun teettämiksi.
Yleisimmät versiot:
- stanu korkeus, poraukset 90.8, 94 ja 96 mm. Kuivat putket.
- +10 mm lohkokorkeus, samat poraukset jne.
Muistelin että ainakin Smith and Jones olisi jotain muuta myyneet. Heiltä ainakin saa myös +14 korkeeta ja millä tahansa porauksella väliltä 90.8mm - 96mm.
Englannissahan tuo Cosworthin lohkot tehdään, joten saattaa jotkut niitä saada sitten viimeistelemättömänäkin.
Edit. Olihan siinä Cosworthin listassakin tuo +14mm.

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
jjs, mitenkäs tuo Eggenbergerin lohko. Taitaa olla ehdottomasti kestävin vaihtoehto? Tarvinneeko tuo vielä pitkiä pultteja?
Voisi olla yksi tiedossa.
Voisi olla yksi tiedossa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Ainakin yksi uusi täällä on, se ei -ehkä- ole koneistettu valmiiksi 240:lle mutta kaikki käytetyt ovat.
Kuka sen tietää tarvitseeko vai ei (missä raja kulkee), mutta jos olen ymmärtänyt tehotavoitteesi, suosittelen lämpöisesti
Kuka sen tietää tarvitseeko vai ei (missä raja kulkee), mutta jos olen ymmärtänyt tehotavoitteesi, suosittelen lämpöisesti

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Kuinka suureksi tuon 200-lohkon uskaltaa porata, jos tehotavoite 500-550hv? Tarkoituksena käyttää orkkis pultteja.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Älä poraa.
Ferndonilla lisää iskua jos tilavuutta pitää saada lisää.
Ferndonilla lisää iskua jos tilavuutta pitää saada lisää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
En muuten ajatteliskaan porausta, mutta 2. pytyssä kraateria. Nyt std., mutta luulisin max. 92.5mm porauksella siitä selviävän.jjs kirjoitti:Älä poraa.
Ferndonilla lisää iskua jos tilavuutta pitää saada lisää.
Tuntuu olevan std. lohkot harvassa. Eikä viittis tuota putkittaa, kun tulee miedompaan koneeseen.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
92mm 205 +500hv ainakin on kestäny kaverilla oma 200 meni halki 92mm kun painetta oli 2,5bar ja n 630hv taitaa olla suuremmaksi osaksi säkästä kiinni kuinka hyvän lohkon saa 
ja mitä enemmän on lohkoja jemmassa niin sen paremmin se kestää ihme kyllä....

ja mitä enemmän on lohkoja jemmassa niin sen paremmin se kestää ihme kyllä....
Viimeksi muokannut bpasi, Ma Kesäkuu 25. 0:26:25 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 200 vs. RS500 205 lohko (erot, kestävyys?)
Ookke, eli täytyy vain kokeilla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.