Mk5 Escoon sähkölasit ja keskuslukko jälkikäteen

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Mk5 Escoon sähkölasit ja keskuslukko jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ke Toukokuu 25. 20:22:16 2005

Onkohan sähkölasien jälkeenpäin asennus vaikeakin homma? Jos jostain löytyisi mk5 escon sähkölasien moottorit ja kytkimet... Vai onko jotain yleismallisia sähkölasi asennussarjoja? Jos on niin mistähän niitä mahtaa saada? Alkuperäiset varmasti olisi helpoin vaihtoehto. Mitähän kaikkea tarvii vaihtaa jos laittaa kahvojen tilalle sähkölasit?

Entäs keskuslukko? Mitäs kaikkea tuota varten tarvitsee asentaa?
Ex Ford Escort RS2000 -92

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 25. 21:17:34 2005

vähimmillään tarviit nostinmekanismit moottoreineen, erittäin mieluusti sais olla alkuperäiset katkaisijat ja johtosarja mukana. jos purkuautosta niin yleensä myydään koko kasa.

itse pyrin välttämään tarvikesarjoja, se alkuperäinen toimii yleensä parhaiten.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Toukokuu 25. 21:44:13 2005

Kun tosiaan helppo homma vaihtaa kun on johdot, katkaisijat ja mekaniikka originellista purettuna. Olen itse etsinyt kaksi/kolmiovisen MK5 sähköheebeleitä jo kotvan aikaa eikä niitä ole mistään löytynyt :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » To Toukokuu 26. 11:47:39 2005

ukormi kirjoitti:Kun tosiaan helppo homma vaihtaa kun on johdot, katkaisijat ja mekaniikka originellista purettuna. Olen itse etsinyt kaksi/kolmiovisen MK5 sähköheebeleitä jo kotvan aikaa eikä niitä ole mistään löytynyt :D
Eli saa melkein unohtaa noitten sähkölasien asennuksen... :(
Ex Ford Escort RS2000 -92

Kehmu
Ylläpitäjä

Re: Mk5 Escoon sähkölasit ja keskuslukko jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Kehmu » To Toukokuu 26. 11:53:18 2005

Tomppeli kirjoitti:Onkohan sähkölasien jälkeenpäin asennus vaikeakin homma? Jos jostain löytyisi mk5 escon sähkölasien moottorit ja kytkimet... Vai onko jotain yleismallisia sähkölasi asennussarjoja? Jos on niin mistähän niitä mahtaa saada? Alkuperäiset varmasti olisi helpoin vaihtoehto. Mitähän kaikkea tarvii vaihtaa jos laittaa kahvojen tilalle sähkölasit?

Entäs keskuslukko? Mitäs kaikkea tuota varten tarvitsee asentaa?
Eiks olis helpompaa jos jostain löytäis kolariauton, tms. jossa kyseiset heebelit on valmiiksi. Ostaa ovet pois ja maalaa oikean värisiksi :wink: Tuolla myydään palstalla on taitanut pari purettua rs2000:sta ollakin myynnissä.

EDIT: Nyt kävi jollain tuuri... -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94445

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mk5 Escoon sähkölasit ja keskuslukko jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 26. 19:26:59 2005

Kehmu kirjoitti: EDIT: Nyt kävi jollain tuuri... -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94445
Jep, jollekulle jolla sattuu olemaan 5 -ovinen mk5 Esco :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Kehmu
Ylläpitäjä

Re: Mk5 Escoon sähkölasit ja keskuslukko jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Pe Toukokuu 27. 10:37:16 2005

ukormi kirjoitti:
Kehmu kirjoitti: EDIT: Nyt kävi jollain tuuri... -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94445
Jep, jollekulle jolla sattuu olemaan 5 -ovinen mk5 Esco :D
Meinaat että keskuslukon moottorit ja lasinnostimet ovat erilaiset 3-ovisessa kuin 5-ovisessa? Tämä siis ei ole vittuilua vaan kysyn kun en ITSE tiedä varmasti... :wink:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Toukokuu 27. 11:24:08 2005

Keskuslukko lienee sama mutta pikkulinnut ovat livertäneet ettei viisiovisen lasinnostimet kävisi kaksioviseen. Tuosta olen tehnyt empiiristä tutkimusta ja noin on sanottu. 100 varma en ole koska en viisiovisen sarjaa ole koskaan laittanut kaksioviseen.
Ei viitsi tilata sähkölasisarjaa jostakin kaukaa ja huomata sitten ettei se käykään paikoilleen.

Keskuslukon saa järjestettyä helposti noilla halvoilla tarvikesarjoillakin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Toukokuu 27. 11:45:44 2005

Escort Mk5:ssa on sähköikkunoita ajatellen se huono puoli, että sähköikkunat ovat vakiona viisiovisessa Ghia/Ghia S:ssa ja kolmiovisessa taitaa XR3i/RS 2000 olla, joissa Suomi-autoissa vakiona. Tosin hämmentävän paljon tapaa Mk5 korista RS 2000 malliakin veivi-ikkunoilla. Suurin osa lienee Saksan tuontia.

Voi olla, että kolmiovisesta Mk6:sta saattaisi käydä samanlaiseen Mk5:een vermeet.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Toukokuu 27. 12:12:13 2005

Sine kirjoitti:Escort Mk5:ssa on sähköikkunoita ajatellen se huono puoli, että sähköikkunat ovat vakiona viisiovisessa Ghia/Ghia S:ssa ja kolmiovisessa taitaa XR3i/RS 2000 olla, joissa Suomi-autoissa vakiona. Tosin hämmentävän paljon tapaa Mk5 korista RS 2000 malliakin veivi-ikkunoilla. Suurin osa lienee Saksan tuontia.

Voi olla, että kolmiovisesta Mk6:sta saattaisi käydä samanlaiseen Mk5:een vermeet.
Tarkistanpa asian illemmalla catista..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Pe Toukokuu 27. 15:18:32 2005

Sine kirjoitti:Escort Mk5:ssa on sähköikkunoita ajatellen se huono puoli, että sähköikkunat ovat vakiona viisiovisessa Ghia/Ghia S:ssa ja kolmiovisessa taitaa XR3i/RS 2000 olla, joissa Suomi-autoissa vakiona. Tosin hämmentävän paljon tapaa Mk5 korista RS 2000 malliakin veivi-ikkunoilla. Suurin osa lienee Saksan tuontia.

Voi olla, että kolmiovisesta Mk6:sta saattaisi käydä samanlaiseen Mk5:een vermeet.
Mulla on suomi XR3i ja siinä on veivit...

Mitenkäs muuten, näkyy oviin menevän jotkin sähköjohdot, mutta mitkä ne on? ettei vaan oo jo valmiiks vedetyt piuhat? Et olisko vain bolt on homma?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Toukokuu 28. 0:57:56 2005

Siellä on varmaan johdot valmiina sähköikkunoille ja -peileille eli siinä mielessä bolt-on. XR3i:ssa pitäisi olla "Ghia-johtosarja".

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ma Toukokuu 30. 13:47:40 2005

Sine kirjoitti:Siellä on varmaan johdot valmiina sähköikkunoille ja -peileille eli siinä mielessä bolt-on. XR3i:ssa pitäisi olla "Ghia-johtosarja".
Kerro lisää tuosta ghiasta, eli piuhat menee jo valmiiks keskikonsoliinki ilmeisesti? siis katkaisijoille?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Toukokuu 30. 15:04:32 2005

Se varmaan selviää vasta sen konsolin/sisustan purun yhteydessä. Vahva epäilys on, että siellä on johdot ja liittimet valmiina.

Tarkoitan johtosarjalla, että jos oven ja korin välillä on joku kumiputkilo täynnä johtoja ja monitoimiliitin toisessa päässä, niin varmaankin löytyy johdot. Kurkkaa ja katso.

Saattaa hyvinkin olla, että on samanlainen asennus kuin laitoin Scorpioon ajotietokoneen kiinni. Hetken etsin töpseliä ajovalokytkimen päältä kojetaulun sisältä. Jaahas, siellähän se on. Naps, liitin kiinni. Moottori käyntiin ja koeajolle. Toimii.

Edit: Microcat sanoo vähän toista eli siellä saattaa olla "carvalakki" CL-version johtosarja, jos ei ole keskuslukitusta, sähköikkunoita. Sähköpeileille haarautuu ohjelman mukaan oma lisäjohto ovenjohtosarjasta. Katso onko saranapuolella se kuminen haitariputki.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 30. 21:18:45 2005

Ukormille tiedoksi: kaveri yritti sovittaa ostamansa RS2 mk5 sähköikkunoita omaan mk5 XR3i/RS2 -Cabrioon-> ei käy; rätissä oma ovi (pitkä lasi ja mm.sisäpelti erimuotoinen) ja oma nostin :( Varmista catistä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Toukokuu 30. 22:20:36 2005

jjs kirjoitti:Ukormille tiedoksi: kaveri yritti sovittaa ostamansa RS2 mk5 sähköikkunoita omaan mk5 XR3i/RS2 -Cabrioon-> ei käy; rätissä oma ovi (pitkä lasi ja mm.sisäpelti erimuotoinen) ja oma nostin :( Varmista catistä.
Tätä mieltä olen ollut itsekin mutta jokunen aika sitten tästäkin väännettin niin perusteellisesti ja sitten joku ilmoitti laittaneensa kolmiovisen ovet cabrioon. En enää viitinyt alkaa vänkkäämään kun en ollut satavarma.

Näyttää nyt hieman siltä ettei minun tarvitse enää etsiä cabriooni muuta kuin erillissarjan kaiuttimet eteen alkuperäisten tilalle. Parin viikon päästä ollaan viisaampia :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ti Toukokuu 31. 11:05:08 2005

Sine kirjoitti:Se varmaan selviää vasta sen konsolin/sisustan purun yhteydessä. Vahva epäilys on, että siellä on johdot ja liittimet valmiina.

Tarkoitan johtosarjalla, että jos oven ja korin välillä on joku kumiputkilo täynnä johtoja ja monitoimiliitin toisessa päässä, niin varmaankin löytyy johdot. Kurkkaa ja katso.

Saattaa hyvinkin olla, että on samanlainen asennus kuin laitoin Scorpioon ajotietokoneen kiinni. Hetken etsin töpseliä ajovalokytkimen päältä kojetaulun sisältä. Jaahas, siellähän se on. Naps, liitin kiinni. Moottori käyntiin ja koeajolle. Toimii.

Edit: Microcat sanoo vähän toista eli siellä saattaa olla "carvalakki" CL-version johtosarja, jos ei ole keskuslukitusta, sähköikkunoita. Sähköpeileille haarautuu ohjelman mukaan oma lisäjohto ovenjohtosarjasta. Katso onko saranapuolella se kuminen haitariputki.
On haitarit ja keskuslukkokin on.. Elikkäs pitääpä kattoo vielä joku päivä konsolin sisään, ovissa kuitenkin muistan nähneeni pistokkeet.., mutta siä vain mietin kun nyt on penkinlämmittimen napit siinä kohdalla mihin kuuluisi lasien nappien tulla että onko piuhat vain niille vai tuleeko sinne useammat? (ei muuten toimi lämmittimet)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 31. 21:26:27 2005

Escort Mk5 Ghia:sta löytyi tällaista:

Kuva1
Kuva2

Keskellä penkinlämmittimet ja sivuilla sähköikkunoiden namiskat/johdot.

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ke Kesäkuu 1. 8:20:44 2005

Sine kirjoitti:Escort Mk5 Ghia:sta löytyi tällaista:

Kuva1
Kuva2

Keskellä penkinlämmittimet ja sivuilla sähköikkunoiden namiskat/johdot.
OK toi selvensi aika paljon, kiitan!

Vastaa Viestiin