Eskon tyhjäkäynti nuokkuu säädön jälkeen..+muuta

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Eskon tyhjäkäynti nuokkuu säädön jälkeen..+muuta

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Maaliskuu 9. 13:12:19 2006

Cossuttoman vaimo kysyy:

Kun minulla on tuo perheen kauppakassi ja kävin siitä sitten reippaana tyttönä säädättämässä sytytyksen. No auto kulkee kuin salama(oman maun mukaan :P ) ja sain tehot takase mitkä hävisi tuon sytkän takia. No en siinä sitten huomannut ennen kuin seuraavana päivänä sadan kilometrin jälkeen, että tuo käynti nuokkuu. Valoissa odotellessani, auton tyhjäkänti, mittarin ja äänten perusteella laskee n. 100-150 kierrosta alas ja kun lasku on tapahtunut se "potkaisee" takaisin normilukemiinsa eli 750+800 kierrokseen minuutissa. Tätä se tekee koko ajan n. 3-5 sek. välein.
Aikanaan miehellä oli 1.3 karvalakissa tuo solenoidi rikki, ja auto ei tykännyt käydä mutakuin ryypyllä.
Onko vika solenoidissa, kuitenkin autoni pysyy käynissä enkä tarvitse ylimääräistä kaasua tai ryyppyä..??
Olen kokeillut jo tuon tyhjäkäynnin alipainesäätäjän, ei ollut vaikutusta asiaan oliko kummin päin.. Nätisti ilmaa tuli letkusta.. en vaan muista kumpaan suuntaan, sisään vai ulos. Pensiiniä menee ihan ok:sti, suodattimen vaihto vain edessä.
Minulle ehdotettiin viaksi ilmavuotoa letkustossa, mutta epäilen suuresti, koska vika ilmentyi vasta säädättämisen jälkeen.

Entäpä mitä tarvitsee tehdä stefan(?) tiivisteen vaihdon yhteydessä, onko öljyjen osto tarpeen. Siis tuleeko öljyt ulos vaihdossa?

Entä kuinka kovaa uskaltaa yhtäjaksoisesti ns. huudattaa kierroksia, autossa ei ole kuin 4 vaihdetta ja aina hirvittää ajaa moottoritiellä tai muuten vauhdikkailla pätkillä, kun tuo huutaa, kova meteli jo 3t kierroksen kohdalla,. Mankaa saa laittaa kovemalle. Taitaa olla ominaisuus :?

Entä paljonko kuulluu autoni kulkea? max? Tai en tarkoita tehdasarvoja vaan mitä muut ovat saaneet kulkemaan 1.3? (kaasari)

Tässäpä niitä taas oli, lisää laitan kun mieleen jotan tule, mutta noihin olisi kiva saaha jotain kun ne niin mietityttävät. Rakkaalle autolle katsos haluaa hyvää hoitoa :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Maaliskuu 9. 13:20:10 2006

Onhan sieltä säädön aikana voinut irrota joku alipaineletku.

Ainakin minä henk.koht. Tsekkaisin esin imuvuodot, virranjakajan alipainesäätimen ja jarrutehostimen kunnon.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Eskon tyhjäkäynti nuokkuu säädön jälkeen..+muuta

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 9. 13:55:44 2006

cossuton kirjoitti: Entä paljonko kuulluu autoni kulkea? max? Tai en tarkoita tehdasarvoja vaan mitä muut ovat saaneet kulkemaan 1.3? (kaasari)
Eihän kukaan yli 120km/h aja. Joten ei sitä tiiä. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Maaliskuu 9. 14:10:59 2006

Ei sieltä öljyjen pitäs ulos tulla vaikka minkä stefan nyppäisi irti, siis kone sammuksissa.

Todella tähdellinen tieto mutta oma 1.3escort (hcs) kulki mittarinmukaan 150km/h, tämä tottakai tapahtui suljetulla alueella. :roll: (hirviaita) :) Tosin oli viisivaihteinen, mutta männööpä tuo viestakin 140km/h

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Maaliskuu 9. 16:23:28 2006

noo, on kai se miun auto sitten kunnossa kun kuljee 167km/h.. 8) :lol:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Maaliskuu 9. 20:04:50 2006

Miten tuo sitten korjataan? mistä ilmavuoto paikallistetaan?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Maaliskuu 9. 20:12:44 2006

Mm jarrukliineri on oiva apu paikantamaan vuoto (toki käy muukin herkästi syttyvä spray).

Suihkutat spraytä moottorin pyöriessä letkuliitoksiin jossa vaikuttaa alipaine (varovaisesti pakosarjan lähellä jos kuuma moottori). Imusarjan liitokset kannattaa myös katsoa.

Isommat letkut puristat pihdeillä varovasti lyttyyn. Jos käynti muuttuu oleellisesti olet paikantanut vuodon.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Maaliskuu 10. 10:44:14 2006

En minä uskalla sinne koskea itte, mies ei ainakaan mene pihalle tässä säässä.:evil:
Jos joku jaksaa, selittäs mitä yksityiskohtasesti siellä tarttee tehä, ja mihinkä letkuihin. Tiedän pari hassua letkua ja nekin etupuolelta..
Auttaako huohottimen pesu ja kuivaus?? :roll: Tällästä se on kun on nainen autoa puunaamassa..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Maaliskuu 11. 20:05:47 2006

Jos tunnistat virran jakajan kanne niin hyvä. Elikkä se musta tai punanen muori härveli koneen kyljessä johon menee 5 johtoa(tulpan johdot ja puolan johto) Imusarjalta kuuluu mennä noin 5mm ulkohalkaisijalta oleva letku tämän virran jakajan kannen alle sellaiseen metalliseen möykkyyn. Jos ei mene niin etsi se letku ja tökkää kiinni.

Vastaa Viestiin