Is sierran kansihommia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Is sierran kansihommia
en löytäny oikein sopivaa paikkaa mihkä laittaa joten :
nyt kun on ruiskukamppeet hommattuna kantta myöden ja kansi pitäs viedä koneistukseen toden näkösesti tammerdiesel niin mitä sille kannattaa tehdä kun koneistamolle kummiskin menee ?
itse olen suunnitellut että hiotaan suoraks ja ehkä lasketaan mutta mitä muuta pitäs esim kanaville,venttiileille? isompia venoja ? pitäskö kanavia ronkkia ? mitä kannattaa kannen vaihdon yhteydessä tehdä ? ja saanko mä sieltä kaiken jos sanon mitä tehdään niin hommaako ne mulle kamat vai pitääkö itse ostaa ja viedä ?
nyt kun on ruiskukamppeet hommattuna kantta myöden ja kansi pitäs viedä koneistukseen toden näkösesti tammerdiesel niin mitä sille kannattaa tehdä kun koneistamolle kummiskin menee ?
itse olen suunnitellut että hiotaan suoraks ja ehkä lasketaan mutta mitä muuta pitäs esim kanaville,venttiileille? isompia venoja ? pitäskö kanavia ronkkia ? mitä kannattaa kannen vaihdon yhteydessä tehdä ? ja saanko mä sieltä kaiken jos sanon mitä tehdään niin hommaako ne mulle kamat vai pitääkö itse ostaa ja viedä ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
nokaks tulee toi mikä on nyt kiinni eli kentcamsin fr30 vääntävä ruiskukäyttöön tarkotettu ja vapari käyttöön.
lisään vielä että muutan kysymystä sen verra että jos ois jonku teiän kansi niin mitä itse tekisitte/teettäisitte siihen
itsellä ei ole vielä mitään kokemusta kunnolla tommosista hommista eli apua kaivataan niinku monella muullakin ketkä aloittelee autourheilua 
lisään vielä että muutan kysymystä sen verra että jos ois jonku teiän kansi niin mitä itse tekisitte/teettäisitte siihen


Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Tuo kansihan on paras virtaavuudeltaan vakiona. Kanavia kun vain siistii, muotoilee hieman ohjureiden kohdalta, venttiilit muotoilee ja laskee kantta niin luulisi riittävän aika pitkälle?
Omaan IS:n kanteeni en tehnyt muuta kuin venat muotoilin ja hioin uudestaan kanteen sekä tasohioin tiivistepinnan. Tosin tuleekin turbokäyttöön, ei ole niin tarkka virtauksista.
Omaan IS:n kanteeni en tehnyt muuta kuin venat muotoilin ja hioin uudestaan kanteen sekä tasohioin tiivistepinnan. Tosin tuleekin turbokäyttöön, ei ole niin tarkka virtauksista.
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
eli jos kiillotan kanavat ? mitenkä muotoilla venttiileitä
?...elikkäs jos vien ton tammerdieseliin niin pyydän puhaltaan tai jollain muulla konstilla putsaan kanavat,laittaan uudet venttiilit ja hioon ne sopiviks ja jäykemmät vena jouset ja sit vaikka laskee millin pari mikä nyt on hyvä ?

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
no katos perhana
kuinkahan usein kattoo jos laitan yv:tä vai maililla ja mainitsen että clubilainen niin tulee alennusta =)
joo,ihan suosiolla soitan sinne huomenna niin saa kerralla asiat selviks
..
mutta nyt kokeneemmat virittäjät kertokaahan mitä tolta kannelta haluan:D..seuralaiseks tulee ruisku(efi) vaapavirtaus suodattimella,2,5" putkisto,peltisarja,kent camsin fr30 nokka(vääntävä katumalli,ruiskukäyttöön),kevennetty vauhtipyörä..eli tarviiko kanaville mitään tehdä vai vaan laskea hiukan kantta,uudet venttilit,hioo ne ja kanavia vähän hipasta puhtaiks ? mitä mieltä ootte.
kiitos jo etukäteen

joo,ihan suosiolla soitan sinne huomenna niin saa kerralla asiat selviks

mutta nyt kokeneemmat virittäjät kertokaahan mitä tolta kannelta haluan:D..seuralaiseks tulee ruisku(efi) vaapavirtaus suodattimella,2,5" putkisto,peltisarja,kent camsin fr30 nokka(vääntävä katumalli,ruiskukäyttöön),kevennetty vauhtipyörä..eli tarviiko kanaville mitään tehdä vai vaan laskea hiukan kantta,uudet venttilit,hioo ne ja kanavia vähän hipasta puhtaiks ? mitä mieltä ootte.
kiitos jo etukäteen

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Omista koneista ei koskaan ole venttiilivarrenkumit nousseet ylös, kun ne kunnolla napauttaa paikoilleen ei ongelmia ole. Jousen alle tulee lisää tavaraa noilla cvh kumeilla ja se taas tietää sitä että tuolla nokalla saattaa jousi mennä liian kasaan. Riippuu tietenkin jousista, mutta tarkastaa se pitää. Muutenkaan liika paine nokan ja seuraajan välissä ei hyvää tee.Sultzi kirjoitti:Venttiilivarsikumit vaihtoon (kannattaa laitta CVH-koneen kumit, jotka menee jousien alle, joten eivät pääse nousemaan pois, kuten vakiot). Kanavat ja palotilat kannattaa puhdistaa. Ohjurit voi vaihtaa jos siltä tuntuu ja varsinkin jos ovat väljät. Ja venat tietysti läpätä.
Syöpyneet istukkapinnat ei läppäämällä muutu mihinkään ja jos ohjurit on väljät, ei koneistamallakaan kunnollista saa. Kun viet ammattimiehelle tuon kannen, niin itse ei tarvitse miettiä mitä se vaatii. Jos ei ole kokemusta noista hommista niin kannattaa vähän maksaa siitä että tulee hyvä. Hinta unohtuu kyllä siinä vaiheessa kun kone toimii niinkuin pitää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5