Is sierran kansihommia

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Is sierran kansihommia

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 28. 19:08:10 2007

en löytäny oikein sopivaa paikkaa mihkä laittaa joten :
nyt kun on ruiskukamppeet hommattuna kantta myöden ja kansi pitäs viedä koneistukseen toden näkösesti tammerdiesel niin mitä sille kannattaa tehdä kun koneistamolle kummiskin menee ?
itse olen suunnitellut että hiotaan suoraks ja ehkä lasketaan mutta mitä muuta pitäs esim kanaville,venttiileille? isompia venoja ? pitäskö kanavia ronkkia ? mitä kannattaa kannen vaihdon yhteydessä tehdä ? ja saanko mä sieltä kaiken jos sanon mitä tehdään niin hommaako ne mulle kamat vai pitääkö itse ostaa ja viedä ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Tammikuu 28. 19:10:17 2007

no se riippuu mihin käyttöön se tulee..vapari vai turbo,minkälainen nokka sulle tulee yms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 28. 19:12:11 2007

nokaks tulee toi mikä on nyt kiinni eli kentcamsin fr30 vääntävä ruiskukäyttöön tarkotettu ja vapari käyttöön.

lisään vielä että muutan kysymystä sen verra että jos ois jonku teiän kansi niin mitä itse tekisitte/teettäisitte siihen :) itsellä ei ole vielä mitään kokemusta kunnolla tommosista hommista eli apua kaivataan niinku monella muullakin ketkä aloittelee autourheilua :P
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Tammikuu 28. 21:05:27 2007

Tuo kansihan on paras virtaavuudeltaan vakiona. Kanavia kun vain siistii, muotoilee hieman ohjureiden kohdalta, venttiilit muotoilee ja laskee kantta niin luulisi riittävän aika pitkälle?

Omaan IS:n kanteeni en tehnyt muuta kuin venat muotoilin ja hioin uudestaan kanteen sekä tasohioin tiivistepinnan. Tosin tuleekin turbokäyttöön, ei ole niin tarkka virtauksista.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 28. 21:14:54 2007

eli jos kiillotan kanavat ? mitenkä muotoilla venttiileitä :roll: ?...elikkäs jos vien ton tammerdieseliin niin pyydän puhaltaan tai jollain muulla konstilla putsaan kanavat,laittaan uudet venttiilit ja hioon ne sopiviks ja jäykemmät vena jouset ja sit vaikka laskee millin pari mikä nyt on hyvä ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 28. 21:23:42 2007

Nyt teet sillee että otat yhteyttä tuoho Kosuseen, pyydät kevyen käsittelyn ja kunnostuksen. Ei ne siellä tammerdiiselissä tajua mitään noitten hommien päälle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 28. 21:36:27 2007

kosunen ? :)
Nissan Cedric -86 2,8l TD

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Tammikuu 28. 21:39:11 2007

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 28. 21:39:39 2007

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 28. 21:44:14 2007

no katos perhana 8) kuinkahan usein kattoo jos laitan yv:tä vai maililla ja mainitsen että clubilainen niin tulee alennusta =)

joo,ihan suosiolla soitan sinne huomenna niin saa kerralla asiat selviks 8) ..
mutta nyt kokeneemmat virittäjät kertokaahan mitä tolta kannelta haluan:D..seuralaiseks tulee ruisku(efi) vaapavirtaus suodattimella,2,5" putkisto,peltisarja,kent camsin fr30 nokka(vääntävä katumalli,ruiskukäyttöön),kevennetty vauhtipyörä..eli tarviiko kanaville mitään tehdä vai vaan laskea hiukan kantta,uudet venttilit,hioo ne ja kanavia vähän hipasta puhtaiks ? mitä mieltä ootte.

kiitos jo etukäteen :D
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 28. 23:07:36 2007

vielä sen verran...mitä tommonen kannen perushuolto käsittää ? jos ei puhuta mistään muusta siinä kannen virityksessä kuin että se lasketaan..?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Tammikuu 29. 8:44:58 2007

Venttiilivarsikumit vaihtoon (kannattaa laitta CVH-koneen kumit, jotka menee jousien alle, joten eivät pääse nousemaan pois, kuten vakiot). Kanavat ja palotilat kannattaa puhdistaa. Ohjurit voi vaihtaa jos siltä tuntuu ja varsinkin jos ovat väljät. Ja venat tietysti läpätä.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Tammikuu 29. 9:42:42 2007

paljohan tuommoinen kustantaa ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 29. 11:42:05 2007

Suh0 kirjoitti:paljohan tuommoinen kustantaa ?
Kysy Kosuselta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Tammikuu 29. 12:46:58 2007

Sultzi kirjoitti:Venttiilivarsikumit vaihtoon (kannattaa laitta CVH-koneen kumit, jotka menee jousien alle, joten eivät pääse nousemaan pois, kuten vakiot). Kanavat ja palotilat kannattaa puhdistaa. Ohjurit voi vaihtaa jos siltä tuntuu ja varsinkin jos ovat väljät. Ja venat tietysti läpätä.
Omista koneista ei koskaan ole venttiilivarrenkumit nousseet ylös, kun ne kunnolla napauttaa paikoilleen ei ongelmia ole. Jousen alle tulee lisää tavaraa noilla cvh kumeilla ja se taas tietää sitä että tuolla nokalla saattaa jousi mennä liian kasaan. Riippuu tietenkin jousista, mutta tarkastaa se pitää. Muutenkaan liika paine nokan ja seuraajan välissä ei hyvää tee.

Syöpyneet istukkapinnat ei läppäämällä muutu mihinkään ja jos ohjurit on väljät, ei koneistamallakaan kunnollista saa. Kun viet ammattimiehelle tuon kannen, niin itse ei tarvitse miettiä mitä se vaatii. Jos ei ole kokemusta noista hommista niin kannattaa vähän maksaa siitä että tulee hyvä. Hinta unohtuu kyllä siinä vaiheessa kun kone toimii niinkuin pitää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Tammikuu 29. 14:19:52 2007

eli toisinsanoen kun vien ton niin sanon että laita kuntoon ja moro :D
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Vastaa Viestiin