Ei-vähäpäästöinen Scorpio?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Ei-vähäpäästöinen Scorpio?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Heinäkuu 27. 8:31:39 2007

Onko olemassa? Onko sellasta vieläpä farkkuna? Mielestäni ensimäiset Scorpit sieltä 80-luvun lopulta olisi katittomia ei-vähäpäästöisiä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Heinäkuu 27. 8:55:24 2007

farkku tais tulla vasta sit kun sedanikin.. pelkäänpä että katteja kaikki. en ole satavarma.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Heinäkuu 27. 11:05:29 2007

10/92 tuli farkku maailmaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Heinäkuu 27. 11:22:32 2007

samiharju kirjoitti:farkku tais tulla vasta sit kun sedanikin.. pelkäänpä että katteja kaikki. en ole satavarma.
No ei ne ensimmäiset ainakaan voi vähäpäästöisiä olla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Heinäkuu 27. 11:26:56 2007

ei ne ekat olekaan, mut uskon että kaikki sedanit ja farkut on. sun pitää tyytyä 5d malliin sit :-)

dokkikoneen myötä tuli katit, oharit suunnilleen katittomia pl. jotkut ruotsin tuliaiset. kutosista 2.8 mekaanisella ruutalla on katiton, sähköruutalla kai sekä että samoin kun 2.4i/2.9i. boa/bob kaikki katilla.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Heinäkuu 27. 16:17:10 2007

Joo kyl 5 oviseen saa tyytyä. Mut löytyy myös 2.9 Efiä ilman kattia. Tiedän kun itellä on. :wink:

katit tais tulla 88 lopussa scorppeihin. ja 2.9i tuli 87. et siit sit bongaamaan!

Näin asian ite näkisin. Ite kyl tykkään et viistoperä on scorpeista ehdottomasti siistein. mut son vaan mä. :oops:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Heinäkuu 28. 0:01:04 2007

Scorpio V6 on ollut aina EFi, se mekaaninen "juoppo"-MFi on jätetty Sierra-miehille (ja naisille) :D Sierraankin olemassa 2.8 EFi, mutta se on ilmeisesti pakokaasunkierrätyssysteemillä varustettu (esim. Ruotsi).

Ruotsista on muutama Scorpio 2.8 kulkeutunut Suomen puolelle, jossa on pakokaasunkierrätyssysteemit pakosarjassa + sille pumppu (joskus bongasin tällaisen nettiautossa).

2.9 on olemassa myös ilman kattia ja katin kanssa. Viime mainitussa on silloin hydraulisesti säätyvät venttiilin säädöt, jota ei-kat 2.9:ssa ei ole.

BOA on aina alun perin (neljällä) katilla.

Tekniikan Maailma 03/1990 "Ford Socrpio 2.0 EFi Ghia Aut. 4-ov Sedan" artikkelissa on sedan scorppi ensitestissä. Autossa on jo DOHC 125 hv moottori ja katalysaattorista ei puhuta mitään. Teho viittaa myös katittomaan moottoriversioon.

Tuulilasi 02/1990 "Ford Scorpio 2.0 DOHC EFI Sedan" artikkelissa taas koekilvissä oleva koeajoauto on katilla varustettu 120 hp DOHC ja 2.9 V6 on 145 hp eli kattiversio.

--

Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto :wink:

Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.

Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Heinäkuu 28. 0:19:16 2007

scorpio kasilla kävi itellä kans mielessä ennen ku taunuksen hommasin mutta onneks unohdin sen idean..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Heinäkuu 28. 0:50:37 2007

Hesus kirjoitti:scorpio kasilla kävi itellä kans mielessä ennen ku taunuksen hommasin mutta onneks unohdin sen idean..
Saksassa on rakennettu Scorppia 5.0L kasilla "tehdas"-työnä, jostain arkistojeni kätköistä voisi löytyä Tuning tms. lehti josta saisi rekkarin TUV-hyväksyntää varten.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Heinäkuu 28. 1:27:34 2007

Sine kirjoitti:Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto :wink:

Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.

Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.
Jaahas- tarvii varmaan sitoa sine ketjulla hallin nurkkaan siten et yltää auton ympärillä kiertelemään muttei pääse karkaamaan. Sais tuokin mies jotain hyödyllistä ja järkevää aikaseks :wink:

ps. Koskas "käkikelloon" vaihtuu koneisto?
vai pitäiskö käydä motivaatio ajelulla? :wink:
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Heinäkuu 28. 1:40:50 2007

Mitä jos aihiona käyttää alkuperäistä dieseliä?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Heinäkuu 28. 7:30:16 2007

fsohc kirjoitti:Mitä jos aihiona käyttää alkuperäistä dieseliä?
ksokas diesel-scorpioon tuli vähäpäästöisyys?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Heinäkuu 28. 11:13:51 2007

tony the tiger kirjoitti:
Sine kirjoitti:Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto :wink:

Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.

Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.
Jaahas- tarvii varmaan sitoa sine ketjulla hallin nurkkaan siten et yltää auton ympärillä kiertelemään muttei pääse karkaamaan. Sais tuokin mies jotain hyödyllistä ja järkevää aikaseks :wink:
siis ei missään tapauksessa sidota sineä mihinkään kiinni minkään takia!tämmönen V8-suunnitelmahan alkaa kuulostamaan mielenkiintoiselta! 8)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Heinäkuu 28. 11:25:54 2007

221cid fordin v8 vois taas kerran pelastaa päivän. se on 3,6 litrainen, 2.9i:hin verrattuna saa sellaisen laittaa. Ja uskon malmikasa-kutosten tai dieselien paivanan sen verran että 20% ylityksellä onnistuis...? tehoahan siinä ei alunperin paljoa ole mutta sitähän saa lisää.. hauskaa lisäksi on se, että on identtinen mm. 289 koneiden kanssa..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 28. 15:35:24 2007

Kyllä te ootte ihan oikeilla jäljillä. V8- Sierraa tai Scorpiota suunnittelen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Heinäkuu 28. 16:05:36 2007

Sierra XR kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:
Sine kirjoitti:Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto :wink:

Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.

Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.
Jaahas- tarvii varmaan sitoa sine ketjulla hallin nurkkaan siten et yltää auton ympärillä kiertelemään muttei pääse karkaamaan. Sais tuokin mies jotain hyödyllistä ja järkevää aikaseks :wink:
siis ei missään tapauksessa sidota sineä mihinkään kiinni minkään takia!tämmönen V8-suunnitelmahan alkaa kuulostamaan mielenkiintoiselta! 8)
Nythän se Sine huitelee millon missäkin eikä malta rakennella noita projektejaan, ketjua vain sen verran että yltää Scorpion ja sen "käkikellon" kimppuun :lol:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Heinäkuu 28. 16:11:09 2007

MouTine kirjoitti:Kyllä te ootte ihan oikeilla jäljillä. V8- Sierraa tai Scorpiota suunnittelen.
Ei kai tuo tullut mieleesi Ahvenistolta pois lähtiessä? :roll:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Heinäkuu 28. 19:43:15 2007

samiharju kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Mitä jos aihiona käyttää alkuperäistä dieseliä?
koskas diesel-scorpioon tuli vähäpäästöisyys?
Kaveri vaan aikoinaan väitti, että ainakaan alle 92 tai 93:sia dieseleitä ei ole vähäpäästöisenä papereiden mukaan nähtykään (sama mikä merkki/malli). En ota asiaan kantaa, mutta tuli mieleen jos tuo sattuisi pitään paikkansa, niin silloin periaatteessa olisi mahdollista käyttää sedan/farkku koppaa aihiona? Eikös vasta mulkkareissa ole ollut 2.5 turbo diesel konetta, joka on luultavasti vähäpäästöinen?

Tuli vaan mieleen jos noissa kaverin väitteissä on mitään perää, niin vaihtoehdot lisääntyy huomattavasti.

Kait joltain clubilaiselta löytyy diesel scorpio tai sitten vaan soittelemaan nettiauton ilmoituksia läpi ja kyseleen rekisteriotteesta :)
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 28. 20:50:13 2007

tumi kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Kyllä te ootte ihan oikeilla jäljillä. V8- Sierraa tai Scorpiota suunnittelen.
Ei kai tuo tullut mieleesi Ahvenistolta pois lähtiessä? :roll:
Ei, kyllä se on pidemmän aikaa kummitellut mielessä. Toki se sininen pappa-mallin sedan Sierra ajoi asiaansa. Kaverilta löytyi nyt hommaan sopiva farmari Sierran aihio ilman tekniikkaa. On vieläpä peltityöt tehty. Jätin kyselyn kytemään, mitä se maksaisi valmiiksi mustana. Nyt selvittelemään mistä saisin helpoiten kokonaisen manuaali-GT-Mussen-4.6i tekniikan...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Heinäkuu 28. 22:22:06 2007

1993-> kaikki vähäpäästöisiä, myös nakunakunakut.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Heinäkuu 28. 22:39:03 2007

eikös se mene niin että jos otteessa lukee katalysaattori, mutta ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin katin voi surutta hakata tyhjäksi ja max. 3.5CO/600HC arvoilla menee...
yhdellä tutulla oli kerran -91 3.0V6 4Runner, ja ei mainitaa vähäpäästöisestä, muistaakseni tyhjensi katin....

miten niissä scorpeissa on otteeseen merkattu?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Heinäkuu 28. 22:46:27 2007

samiharju kirjoitti:1993-> kaikki vähäpäästöisiä, myös nakunakunakut.
Mutta siihen asti olisi siis mahdollista käyttää alkuperäistä dieseliä aihiona, eikö?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 28. 22:49:48 2007

Brenda kirjoitti:eikös se mene niin että jos otteessa lukee katalysaattori, mutta ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin katin voi surutta hakata tyhjäksi ja max. 3.5CO/600HC arvoilla menee...
yhdellä tutulla oli kerran -91 3.0V6 4Runner, ja ei mainitaa vähäpäästöisestä, muistaakseni tyhjensi katin....

miten niissä scorpeissa on otteeseen merkattu?
Juurikin näin, mutta pienellä erolla... '89 ja uudemmat katilliset mutta ei-vähäpäästöiset kuulemma tarvivat katin dekoratiivisesti, mutta päästörajat ovat nuo mitkä mainitsit. Tämä kummajaisuus tuli vastaan aivan hiljattain. Tästä tulikin mieleen että kuka päättää ja millä valtuuksilla että mikä on oikeasti katalysaattori? Riittääko että suorassa putken osuudessa lukee niin, vai riittääkö esim. jos katalysaattori on tukivarressa kiinni?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Heinäkuu 28. 23:24:42 2007

Brenda kirjoitti:miten niissä scorpeissa on otteeseen merkattu?
Minulla lukee -91 BOA Scorpissa erikoisehdot kohdassa "vähäpäästöinen".

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » Su Heinäkuu 29. 18:42:34 2007

Sierra vaan aihioksi... kevyempi, antaa kovemmat kyydit :D
Ilmeisesti roverin motti suunnitelmissa?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Heinäkuu 29. 18:59:57 2007

Just yhden katittoman sedan korppion purin, eli kyllä niitä on.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 29. 19:36:42 2007

"vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" tarkoittavat samaa asiaa = virittäjän vihollinen. jos taas lukee "katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta" ei auto ole vähäpäästöinen eli siitä vaan ahtamaan tms viritystä duunaamaan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 29. 19:37:24 2007

fsohc kirjoitti:
samiharju kirjoitti:1993-> kaikki vähäpäästöisiä, myös nakunakunakut.
Mutta siihen asti olisi siis mahdollista käyttää alkuperäistä dieseliä aihiona, eikö?
kyllä, jos siellä ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Heinäkuu 31. 13:28:52 2007

älkää pelätkö sitä vähäpäästöisyyttä.
Katsoisko Sami Akelta tiedostoista jos löytyy joku luokituslaitos(emissiomittausta varten) Virosta.
meillähän on jäseniä Virossa jotka varmaan voi udella sieltäpäin vastaavaa.
Ajatuksena on emissiomittauksista läpäisevä remmi tai turbo scorpio.

Onko huono ajatus?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 31. 15:34:14 2007

muuten hyvä ajatus, mutta jokainen rakennettu auto pitää mittauttaa erikseen :-/

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Heinäkuu 31. 16:01:15 2007

samiharju kirjoitti:muuten hyvä ajatus, mutta jokainen rakennettu auto pitää mittauttaa erikseen :-/
eipäs tarvikkaan
jos tekee prikulleen samanlaisen asennuksen niin silloin paperia voi käyttää uudestaan.
Akella voi olla mitä tahansa tulkintaa mutta tää on EU tulkinta asiasta ja se on pätevämpi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 31. 16:22:12 2007

FroZ kirjoitti: Ilmeisesti roverin motti suunnitelmissa?
Ei todellakaan, vaan kuten ylempänä kirjailin...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 31. 20:31:50 2007

sierra friikki kirjoitti:
samiharju kirjoitti:muuten hyvä ajatus, mutta jokainen rakennettu auto pitää mittauttaa erikseen :-/
eipäs tarvikkaan
jos tekee prikulleen samanlaisen asennuksen niin silloin paperia voi käyttää uudestaan.
Akella voi olla mitä tahansa tulkintaa mutta tää on EU tulkinta asiasta ja se on pätevämpi.
AKE on vain edelleenkin se määräävä viranomainen näissä asioissa :-/

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » Ti Heinäkuu 31. 21:07:48 2007

MouTine kirjoitti:
FroZ kirjoitti: Ilmeisesti roverin motti suunnitelmissa?
Ei todellakaan, vaan kuten ylempänä kirjailin...
Menikin ihan ohi...

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Elokuu 1. 0:09:12 2007

sierra friikki kirjoitti:älkää pelätkö sitä vähäpäästöisyyttä.
Katsoisko Sami Akelta tiedostoista jos löytyy joku luokituslaitos(emissiomittausta varten) Virosta.
meillähän on jäseniä Virossa jotka varmaan voi udella sieltäpäin vastaavaa.
Ajatuksena on emissiomittauksista läpäisevä remmi tai turbo scorpio.

Onko huono ajatus?
Hyvä ajatus. Ja nyt alkaa polttelemaan täälläkin päässä - paloautoon olisikin tarvetta hieman höökille... :driv

jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 1. 23:46:33 2007

Mites nämä ahdetut Type-R:t on oikein leimattu? Olen ymmärtänyt, että niihin saa jonkun valmiin TUV hyväksytyn sarjan, jonka lappu myös kelpaa Suomessa. Prikulleen sama setti joka autossa ja leimalla ok.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Elokuu 2. 9:17:27 2007

Sine kirjoitti:Mites nämä ahdetut Type-R:t on oikein leimattu? Olen ymmärtänyt, että niihin saa jonkun valmiin TUV hyväksytyn sarjan, jonka lappu myös kelpaa Suomessa. Prikulleen sama setti joka autossa ja leimalla ok.
aivan. tuskin scorpioon saa hyväksyttyä bolt-on settiä?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Elokuu 2. 17:03:06 2007

Sine kirjoitti:Mites nämä ahdetut Type-R:t on oikein leimattu? Olen ymmärtänyt, että niihin saa jonkun valmiin TUV hyväksytyn sarjan, jonka lappu myös kelpaa Suomessa. Prikulleen sama setti joka autossa ja leimalla ok.
Ai, onkos Type-riä muutoskatsastettukin ahtimelle Suomessa?
Minen ainakaan ole kuullut moisesta... Vaan eipä se tarkoita ettei niitä silti vois olla...
Muuten yhden sellaisen olen jopa nähnyt ja rupatellut omistajan kanssa...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Elokuu 3. 1:05:09 2007

Joku valmis setti niihin kuulemma on olemassa. En ole kysellyt enemmänpää (tiedän kyllä kaverin), mutta ei kiinnostanut niin paljon Honda.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Elokuu 5. 0:34:51 2007

Ei taida olla valmis eikä ainakaan hyväksytty setti tuossa paikallisessa typerässä, taisi käydä joku koominen tilanne virkavallan kanssa :roll:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Su Elokuu 5. 7:53:30 2007

tumi kirjoitti:Ei taida olla valmis eikä ainakaan hyväksytty setti tuossa paikallisessa typerässä, taisi käydä joku koominen tilanne virkavallan kanssa :roll:

Ei se konehuone virkavaltaa kiinnostanut, muuten vaan kyräilivät.
Huhut vaan tuppaa paisumaan kylillä :wink:

Tunnen molemmat osapuolet hyvin, enkä siten ihmettele tuon virkavallan käytöstä tapauksessa ja vieläpä laitomin perustein.
#295

Rstf
Xr2i

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Elokuu 6. 0:18:58 2007

En huhuista tiedä, auton leimannut katsastusmies vain mainitsi ettei ole muutoskatsastettu ahtimelle.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Elokuu 6. 1:07:05 2007

tumi kirjoitti:En huhuista tiedä, auton leimannut katsastusmies vain mainitsi ettei ole muutoskatsastettu ahtimelle.
Vaan tuo "tilanne virkavallan kanssa" on käsittääkseni liittynyt muihin seikkoihin kuin ahtimeen. Oon vaan kuullut juttuja, et olis tosiaanki ollut pelkkää vittuilua virkavallan edustajilla.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Elokuu 6. 12:13:08 2007

tony the tiger kirjoitti:
tumi kirjoitti:En huhuista tiedä, auton leimannut katsastusmies vain mainitsi ettei ole muutoskatsastettu ahtimelle.
Vaan tuo "tilanne virkavallan kanssa" on käsittääkseni liittynyt muihin seikkoihin kuin ahtimeen. Oon vaan kuullut juttuja, et olis tosiaanki ollut pelkkää vittuilua virkavallan edustajilla.

On olemassa asioita joista kannattaa pitää suut kiinni,voi muuten tämä auto harrastus loppua aika monelta jos näitä pengotaan yleisesti.
Monet muut sen seudun vehkeet ovat lain ulkopuolella raakkasti, joten ei yksi typerä pakkaa sotke... näissähän se harrastuksen mielenkiinto on, eli antaa vehkeitten kulkea vaan :wink:

Olihan se lehdessäkin mainittu comp. type tuskin itse mainostanut, vaan onko järjestäjän puolelta vahingossa vai vittuiluna päässy kansan tietoon :?:
#295

Rstf
Xr2i

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Elokuu 6. 13:28:47 2007

fiffe kirjoitti:Olihan se lehdessäkin mainittu comp. type tuskin itse mainostanut, vaan onko järjestäjän puolelta vahingossa vai vittuiluna päässy kansan tietoon :?:
Ei ainakaan järjestävän tahon puolesta ole tietoa "vuodettu" kaiken kansan tietoon. Erään kerhon hallituksen jäsenen kommentti oli juuri tuohon liittyen jotain siihen suuntaan, että: Xxx hölmö meni heilin juttussa kertomaan remmi-typerästä.
Taisihan se jutun kirjottaja päästä pällistelemään civicin pellin alle, niinkuin kovin monet muutkin. Ei se mikään suuri salaisuus tuntunut olevan...
Liekkö sitten toimittajalla jotain hampaan kolossa kyseistä autoa vastaan, on kuitenkin autoharrastaja itsekkin, niin luulisi tietävän ettei kaikkea tarvii huudella.
Fakta lienee kuitenkin ettei tuossakaan tapahtumassa ollut kuin kaksi laillista autoa, vakio koira-moottori sierra ja lambo, joista nyt vielä jälkimmäinen vähän :?: ,olettaisin kuitenkin sen olevan vakio.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Elokuu 6. 15:12:57 2007

Hyvä että järjestäjän taholta asia on ymmäretty,mutta tuo lailisuuden ihmettely tuntuu koskevan aina jotain erikoista, perus celicat ja suprat saa kulkea vaikka kuinka lujaa niin auton lailisuuteen ei puututa (hyvä).
Mutta onhan siinä syy omistajassa jos pelti aukee tuskin sitä muut aukkoo.

Eiköhän se tämänkin virityksen tarina ole näiltä näkymin ohi.
#295

Rstf
Xr2i

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 6. 20:45:33 2007

OT jatkuu, mutta olkoon. Keskustelu on siirtynyt kauas Scorpiosta.

Ennen tapahtuman alkua ilmoitin kuskeille, että teipatkaa tai repikää ne kilvet autosta pois niin ei tarvitse katua jälkikäteen. Lainasin itse omia työkaluja toimenpiteen suorittamiseen ja jesse-teippiäkin löytyi ystävälliseltä Ford harrastajalta (kiitos vielä kerran Toni). Kaikille ajamaan tulijoille oli varmasti selvää, että kameroita ja kiinnostuneita silmäpapereja on paljon.

Se Hondan konepellin avaaminen oli joko vahinko tai sitten kaveri ei itse tajunnut mitä tuli tehtyä. Olin itse vieressä, kun tämä tapahtui. Kun pelti aukesi, niin vieressä oli panda-poliisiauto, 1 kpl virkapukuinen poliisi ja oletettavasti 1 kpl siviilipukuinen poliisi. Poliisi on poliisi olipa sitten virka-aika tai vapaa-aika. Moottoritilan sisältö ei tuntunut kovin salaiselta, koska muistaakseni se pelti oli auki aika pitkät tovit ja moni muukin sitä kävi ihmettelemässä. Eikä tämä civic ole/ollut tietääkseni ainut ahdettu Suomessa.

Vastaa Viestiin