Ei-vähäpäästöinen Scorpio?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei-vähäpäästöinen Scorpio?
Onko olemassa? Onko sellasta vieläpä farkkuna? Mielestäni ensimäiset Scorpit sieltä 80-luvun lopulta olisi katittomia ei-vähäpäästöisiä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No ei ne ensimmäiset ainakaan voi vähäpäästöisiä olla.samiharju kirjoitti:farkku tais tulla vasta sit kun sedanikin.. pelkäänpä että katteja kaikki. en ole satavarma.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ei ne ekat olekaan, mut uskon että kaikki sedanit ja farkut on. sun pitää tyytyä 5d malliin sit
dokkikoneen myötä tuli katit, oharit suunnilleen katittomia pl. jotkut ruotsin tuliaiset. kutosista 2.8 mekaanisella ruutalla on katiton, sähköruutalla kai sekä että samoin kun 2.4i/2.9i. boa/bob kaikki katilla.

dokkikoneen myötä tuli katit, oharit suunnilleen katittomia pl. jotkut ruotsin tuliaiset. kutosista 2.8 mekaanisella ruutalla on katiton, sähköruutalla kai sekä että samoin kun 2.4i/2.9i. boa/bob kaikki katilla.
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
- Viesti:
Joo kyl 5 oviseen saa tyytyä. Mut löytyy myös 2.9 Efiä ilman kattia. Tiedän kun itellä on.
katit tais tulla 88 lopussa scorppeihin. ja 2.9i tuli 87. et siit sit bongaamaan!
Näin asian ite näkisin. Ite kyl tykkään et viistoperä on scorpeista ehdottomasti siistein. mut son vaan mä.

katit tais tulla 88 lopussa scorppeihin. ja 2.9i tuli 87. et siit sit bongaamaan!
Näin asian ite näkisin. Ite kyl tykkään et viistoperä on scorpeista ehdottomasti siistein. mut son vaan mä.

Fordissa kaikki osat on kuluvia. 

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Scorpio V6 on ollut aina EFi, se mekaaninen "juoppo"-MFi on jätetty Sierra-miehille (ja naisille)
Sierraankin olemassa 2.8 EFi, mutta se on ilmeisesti pakokaasunkierrätyssysteemillä varustettu (esim. Ruotsi).
Ruotsista on muutama Scorpio 2.8 kulkeutunut Suomen puolelle, jossa on pakokaasunkierrätyssysteemit pakosarjassa + sille pumppu (joskus bongasin tällaisen nettiautossa).
2.9 on olemassa myös ilman kattia ja katin kanssa. Viime mainitussa on silloin hydraulisesti säätyvät venttiilin säädöt, jota ei-kat 2.9:ssa ei ole.
BOA on aina alun perin (neljällä) katilla.
Tekniikan Maailma 03/1990 "Ford Socrpio 2.0 EFi Ghia Aut. 4-ov Sedan" artikkelissa on sedan scorppi ensitestissä. Autossa on jo DOHC 125 hv moottori ja katalysaattorista ei puhuta mitään. Teho viittaa myös katittomaan moottoriversioon.
Tuulilasi 02/1990 "Ford Scorpio 2.0 DOHC EFI Sedan" artikkelissa taas koekilvissä oleva koeajoauto on katilla varustettu 120 hp DOHC ja 2.9 V6 on 145 hp eli kattiversio.
--
Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto
Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.
Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.

Ruotsista on muutama Scorpio 2.8 kulkeutunut Suomen puolelle, jossa on pakokaasunkierrätyssysteemit pakosarjassa + sille pumppu (joskus bongasin tällaisen nettiautossa).
2.9 on olemassa myös ilman kattia ja katin kanssa. Viime mainitussa on silloin hydraulisesti säätyvät venttiilin säädöt, jota ei-kat 2.9:ssa ei ole.
BOA on aina alun perin (neljällä) katilla.
Tekniikan Maailma 03/1990 "Ford Socrpio 2.0 EFi Ghia Aut. 4-ov Sedan" artikkelissa on sedan scorppi ensitestissä. Autossa on jo DOHC 125 hv moottori ja katalysaattorista ei puhuta mitään. Teho viittaa myös katittomaan moottoriversioon.
Tuulilasi 02/1990 "Ford Scorpio 2.0 DOHC EFI Sedan" artikkelissa taas koekilvissä oleva koeajoauto on katilla varustettu 120 hp DOHC ja 2.9 V6 on 145 hp eli kattiversio.
--
Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto

Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.
Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Saksassa on rakennettu Scorppia 5.0L kasilla "tehdas"-työnä, jostain arkistojeni kätköistä voisi löytyä Tuning tms. lehti josta saisi rekkarin TUV-hyväksyntää varten.Hesus kirjoitti:scorpio kasilla kävi itellä kans mielessä ennen ku taunuksen hommasin mutta onneks unohdin sen idean..
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Jaahas- tarvii varmaan sitoa sine ketjulla hallin nurkkaan siten et yltää auton ympärillä kiertelemään muttei pääse karkaamaan. Sais tuokin mies jotain hyödyllistä ja järkevää aikaseksSine kirjoitti:Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto
Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.
Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.

ps. Koskas "käkikelloon" vaihtuu koneisto?
vai pitäiskö käydä motivaatio ajelulla?

Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
siis ei missään tapauksessa sidota sineä mihinkään kiinni minkään takia!tämmönen V8-suunnitelmahan alkaa kuulostamaan mielenkiintoiselta!tony the tiger kirjoitti:Jaahas- tarvii varmaan sitoa sine ketjulla hallin nurkkaan siten et yltää auton ympärillä kiertelemään muttei pääse karkaamaan. Sais tuokin mies jotain hyödyllistä ja järkevää aikaseksSine kirjoitti:Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto
Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.
Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.![]()

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
221cid fordin v8 vois taas kerran pelastaa päivän. se on 3,6 litrainen, 2.9i:hin verrattuna saa sellaisen laittaa. Ja uskon malmikasa-kutosten tai dieselien paivanan sen verran että 20% ylityksellä onnistuis...? tehoahan siinä ei alunperin paljoa ole mutta sitähän saa lisää.. hauskaa lisäksi on se, että on identtinen mm. 289 koneiden kanssa..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kyllä te ootte ihan oikeilla jäljillä. V8- Sierraa tai Scorpiota suunnittelen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Nythän se Sine huitelee millon missäkin eikä malta rakennella noita projektejaan, ketjua vain sen verran että yltää Scorpion ja sen "käkikellon" kimppuunSierra XR kirjoitti:siis ei missään tapauksessa sidota sineä mihinkään kiinni minkään takia!tämmönen V8-suunnitelmahan alkaa kuulostamaan mielenkiintoiselta!tony the tiger kirjoitti:Jaahas- tarvii varmaan sitoa sine ketjulla hallin nurkkaan siten et yltää auton ympärillä kiertelemään muttei pääse karkaamaan. Sais tuokin mies jotain hyödyllistä ja järkevää aikaseksSine kirjoitti:Siellä se vanha 2.8 scorppi on edelleen tallin pihassa ja se olisi juuri sopivan ikäinen (rek. 03/86), että ensirekisteröintiaika mahdollistaisi sairaimmatkin ahtamisprojektit esim. BOA _ilman katteja_ & ahdin max. 234 hp laillisesti. Tai sitten Scorpio V8.... hmm, hitto
Olen täysin samaa mieltä, että viistoperä on Scorpion paras korimalli sanokoon naapurin akka mitä tahansa.
Nim. nykyisin sedanilla ajeleva.![]()

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kaveri vaan aikoinaan väitti, että ainakaan alle 92 tai 93:sia dieseleitä ei ole vähäpäästöisenä papereiden mukaan nähtykään (sama mikä merkki/malli). En ota asiaan kantaa, mutta tuli mieleen jos tuo sattuisi pitään paikkansa, niin silloin periaatteessa olisi mahdollista käyttää sedan/farkku koppaa aihiona? Eikös vasta mulkkareissa ole ollut 2.5 turbo diesel konetta, joka on luultavasti vähäpäästöinen?samiharju kirjoitti:koskas diesel-scorpioon tuli vähäpäästöisyys?fsohc kirjoitti:Mitä jos aihiona käyttää alkuperäistä dieseliä?
Tuli vaan mieleen jos noissa kaverin väitteissä on mitään perää, niin vaihtoehdot lisääntyy huomattavasti.
Kait joltain clubilaiselta löytyy diesel scorpio tai sitten vaan soittelemaan nettiauton ilmoituksia läpi ja kyseleen rekisteriotteesta

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei, kyllä se on pidemmän aikaa kummitellut mielessä. Toki se sininen pappa-mallin sedan Sierra ajoi asiaansa. Kaverilta löytyi nyt hommaan sopiva farmari Sierran aihio ilman tekniikkaa. On vieläpä peltityöt tehty. Jätin kyselyn kytemään, mitä se maksaisi valmiiksi mustana. Nyt selvittelemään mistä saisin helpoiten kokonaisen manuaali-GT-Mussen-4.6i tekniikan...tumi kirjoitti:Ei kai tuo tullut mieleesi Ahvenistolta pois lähtiessä?MouTine kirjoitti:Kyllä te ootte ihan oikeilla jäljillä. V8- Sierraa tai Scorpiota suunnittelen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
eikös se mene niin että jos otteessa lukee katalysaattori, mutta ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin katin voi surutta hakata tyhjäksi ja max. 3.5CO/600HC arvoilla menee...
yhdellä tutulla oli kerran -91 3.0V6 4Runner, ja ei mainitaa vähäpäästöisestä, muistaakseni tyhjensi katin....
miten niissä scorpeissa on otteeseen merkattu?
yhdellä tutulla oli kerran -91 3.0V6 4Runner, ja ei mainitaa vähäpäästöisestä, muistaakseni tyhjensi katin....
miten niissä scorpeissa on otteeseen merkattu?
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Juurikin näin, mutta pienellä erolla... '89 ja uudemmat katilliset mutta ei-vähäpäästöiset kuulemma tarvivat katin dekoratiivisesti, mutta päästörajat ovat nuo mitkä mainitsit. Tämä kummajaisuus tuli vastaan aivan hiljattain. Tästä tulikin mieleen että kuka päättää ja millä valtuuksilla että mikä on oikeasti katalysaattori? Riittääko että suorassa putken osuudessa lukee niin, vai riittääkö esim. jos katalysaattori on tukivarressa kiinni?Brenda kirjoitti:eikös se mene niin että jos otteessa lukee katalysaattori, mutta ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin katin voi surutta hakata tyhjäksi ja max. 3.5CO/600HC arvoilla menee...
yhdellä tutulla oli kerran -91 3.0V6 4Runner, ja ei mainitaa vähäpäästöisestä, muistaakseni tyhjensi katin....
miten niissä scorpeissa on otteeseen merkattu?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
älkää pelätkö sitä vähäpäästöisyyttä.
Katsoisko Sami Akelta tiedostoista jos löytyy joku luokituslaitos(emissiomittausta varten) Virosta.
meillähän on jäseniä Virossa jotka varmaan voi udella sieltäpäin vastaavaa.
Ajatuksena on emissiomittauksista läpäisevä remmi tai turbo scorpio.
Onko huono ajatus?
Katsoisko Sami Akelta tiedostoista jos löytyy joku luokituslaitos(emissiomittausta varten) Virosta.
meillähän on jäseniä Virossa jotka varmaan voi udella sieltäpäin vastaavaa.
Ajatuksena on emissiomittauksista läpäisevä remmi tai turbo scorpio.
Onko huono ajatus?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
eipäs tarvikkaansamiharju kirjoitti:muuten hyvä ajatus, mutta jokainen rakennettu auto pitää mittauttaa erikseen :-/
jos tekee prikulleen samanlaisen asennuksen niin silloin paperia voi käyttää uudestaan.
Akella voi olla mitä tahansa tulkintaa mutta tää on EU tulkinta asiasta ja se on pätevämpi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei todellakaan, vaan kuten ylempänä kirjailin...FroZ kirjoitti: Ilmeisesti roverin motti suunnitelmissa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
AKE on vain edelleenkin se määräävä viranomainen näissä asioissa :-/sierra friikki kirjoitti:eipäs tarvikkaansamiharju kirjoitti:muuten hyvä ajatus, mutta jokainen rakennettu auto pitää mittauttaa erikseen :-/
jos tekee prikulleen samanlaisen asennuksen niin silloin paperia voi käyttää uudestaan.
Akella voi olla mitä tahansa tulkintaa mutta tää on EU tulkinta asiasta ja se on pätevämpi.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Hyvä ajatus. Ja nyt alkaa polttelemaan täälläkin päässä - paloautoon olisikin tarvetta hieman höökille...sierra friikki kirjoitti:älkää pelätkö sitä vähäpäästöisyyttä.
Katsoisko Sami Akelta tiedostoista jos löytyy joku luokituslaitos(emissiomittausta varten) Virosta.
meillähän on jäseniä Virossa jotka varmaan voi udella sieltäpäin vastaavaa.
Ajatuksena on emissiomittauksista läpäisevä remmi tai turbo scorpio.
Onko huono ajatus?

jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ai, onkos Type-riä muutoskatsastettukin ahtimelle Suomessa?Sine kirjoitti:Mites nämä ahdetut Type-R:t on oikein leimattu? Olen ymmärtänyt, että niihin saa jonkun valmiin TUV hyväksytyn sarjan, jonka lappu myös kelpaa Suomessa. Prikulleen sama setti joka autossa ja leimalla ok.
Minen ainakaan ole kuullut moisesta... Vaan eipä se tarkoita ettei niitä silti vois olla...
Muuten yhden sellaisen olen jopa nähnyt ja rupatellut omistajan kanssa...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
tumi kirjoitti:Ei taida olla valmis eikä ainakaan hyväksytty setti tuossa paikallisessa typerässä, taisi käydä joku koominen tilanne virkavallan kanssa
Ei se konehuone virkavaltaa kiinnostanut, muuten vaan kyräilivät.
Huhut vaan tuppaa paisumaan kylillä

Tunnen molemmat osapuolet hyvin, enkä siten ihmettele tuon virkavallan käytöstä tapauksessa ja vieläpä laitomin perustein.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Vaan tuo "tilanne virkavallan kanssa" on käsittääkseni liittynyt muihin seikkoihin kuin ahtimeen. Oon vaan kuullut juttuja, et olis tosiaanki ollut pelkkää vittuilua virkavallan edustajilla.tumi kirjoitti:En huhuista tiedä, auton leimannut katsastusmies vain mainitsi ettei ole muutoskatsastettu ahtimelle.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
tony the tiger kirjoitti:Vaan tuo "tilanne virkavallan kanssa" on käsittääkseni liittynyt muihin seikkoihin kuin ahtimeen. Oon vaan kuullut juttuja, et olis tosiaanki ollut pelkkää vittuilua virkavallan edustajilla.tumi kirjoitti:En huhuista tiedä, auton leimannut katsastusmies vain mainitsi ettei ole muutoskatsastettu ahtimelle.
On olemassa asioita joista kannattaa pitää suut kiinni,voi muuten tämä auto harrastus loppua aika monelta jos näitä pengotaan yleisesti.
Monet muut sen seudun vehkeet ovat lain ulkopuolella raakkasti, joten ei yksi typerä pakkaa sotke... näissähän se harrastuksen mielenkiinto on, eli antaa vehkeitten kulkea vaan

Olihan se lehdessäkin mainittu comp. type tuskin itse mainostanut, vaan onko järjestäjän puolelta vahingossa vai vittuiluna päässy kansan tietoon

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ei ainakaan järjestävän tahon puolesta ole tietoa "vuodettu" kaiken kansan tietoon. Erään kerhon hallituksen jäsenen kommentti oli juuri tuohon liittyen jotain siihen suuntaan, että: Xxx hölmö meni heilin juttussa kertomaan remmi-typerästä.fiffe kirjoitti:Olihan se lehdessäkin mainittu comp. type tuskin itse mainostanut, vaan onko järjestäjän puolelta vahingossa vai vittuiluna päässy kansan tietoon
Taisihan se jutun kirjottaja päästä pällistelemään civicin pellin alle, niinkuin kovin monet muutkin. Ei se mikään suuri salaisuus tuntunut olevan...
Liekkö sitten toimittajalla jotain hampaan kolossa kyseistä autoa vastaan, on kuitenkin autoharrastaja itsekkin, niin luulisi tietävän ettei kaikkea tarvii huudella.
Fakta lienee kuitenkin ettei tuossakaan tapahtumassa ollut kuin kaksi laillista autoa, vakio koira-moottori sierra ja lambo, joista nyt vielä jälkimmäinen vähän

Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Hyvä että järjestäjän taholta asia on ymmäretty,mutta tuo lailisuuden ihmettely tuntuu koskevan aina jotain erikoista, perus celicat ja suprat saa kulkea vaikka kuinka lujaa niin auton lailisuuteen ei puututa (hyvä).
Mutta onhan siinä syy omistajassa jos pelti aukee tuskin sitä muut aukkoo.
Eiköhän se tämänkin virityksen tarina ole näiltä näkymin ohi.
Mutta onhan siinä syy omistajassa jos pelti aukee tuskin sitä muut aukkoo.
Eiköhän se tämänkin virityksen tarina ole näiltä näkymin ohi.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
OT jatkuu, mutta olkoon. Keskustelu on siirtynyt kauas Scorpiosta.
Ennen tapahtuman alkua ilmoitin kuskeille, että teipatkaa tai repikää ne kilvet autosta pois niin ei tarvitse katua jälkikäteen. Lainasin itse omia työkaluja toimenpiteen suorittamiseen ja jesse-teippiäkin löytyi ystävälliseltä Ford harrastajalta (kiitos vielä kerran Toni). Kaikille ajamaan tulijoille oli varmasti selvää, että kameroita ja kiinnostuneita silmäpapereja on paljon.
Se Hondan konepellin avaaminen oli joko vahinko tai sitten kaveri ei itse tajunnut mitä tuli tehtyä. Olin itse vieressä, kun tämä tapahtui. Kun pelti aukesi, niin vieressä oli panda-poliisiauto, 1 kpl virkapukuinen poliisi ja oletettavasti 1 kpl siviilipukuinen poliisi. Poliisi on poliisi olipa sitten virka-aika tai vapaa-aika. Moottoritilan sisältö ei tuntunut kovin salaiselta, koska muistaakseni se pelti oli auki aika pitkät tovit ja moni muukin sitä kävi ihmettelemässä. Eikä tämä civic ole/ollut tietääkseni ainut ahdettu Suomessa.
Ennen tapahtuman alkua ilmoitin kuskeille, että teipatkaa tai repikää ne kilvet autosta pois niin ei tarvitse katua jälkikäteen. Lainasin itse omia työkaluja toimenpiteen suorittamiseen ja jesse-teippiäkin löytyi ystävälliseltä Ford harrastajalta (kiitos vielä kerran Toni). Kaikille ajamaan tulijoille oli varmasti selvää, että kameroita ja kiinnostuneita silmäpapereja on paljon.
Se Hondan konepellin avaaminen oli joko vahinko tai sitten kaveri ei itse tajunnut mitä tuli tehtyä. Olin itse vieressä, kun tämä tapahtui. Kun pelti aukesi, niin vieressä oli panda-poliisiauto, 1 kpl virkapukuinen poliisi ja oletettavasti 1 kpl siviilipukuinen poliisi. Poliisi on poliisi olipa sitten virka-aika tai vapaa-aika. Moottoritilan sisältö ei tuntunut kovin salaiselta, koska muistaakseni se pelti oli auki aika pitkät tovit ja moni muukin sitä kävi ihmettelemässä. Eikä tämä civic ole/ollut tietääkseni ainut ahdettu Suomessa.