mk4 ravistaa? ja muuta kysyttävää...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

mk4 ravistaa? ja muuta kysyttävää...

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » Ke Elokuu 15. 11:40:21 2007

Jees tuli laitettua tuommonen mk4 vm90 eskortti, 160 tkm ajettu. Elikkä jarruttaessa ravistaa iha perkeleesti. Taitaa olla jarrulevyt kierot? Vai mitä sanoo arvon raati?

Sitte toiseen aiheeseen: Noita rst replicoita on tehty paljon. Eli klupilaisilla varmasti asiantuntemusta. Elikkä onko se kuinka isohomma? Mitä kaikkea tulee vaihtaan tuollaiseen 1.6i escoon? Ja onko noita tekniikoita kuin usein tarjolla?

Olis meinaan aika hyväkuntonen koppa tuossa escossa jos siihen alkas jotai joskus rakentaa...
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ke Elokuu 15. 17:27:45 2007

Levyt on erittäin suurella tod näk kierot.
Nuo vaihdettavat osat löytyy haullakin, ei muista ulkoa.

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » Ke Elokuu 15. 23:57:14 2007

Joo käytin kyllä hakua, mutta en löytänyt sen tarkemmin. Täytyy koittaa uudestaan.
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 16. 0:53:17 2007

On aika suuri ero tehdäänkö replica vai pelkkä tekniikanvaihto. Jos tavoitteena on vain laittaa RST:n kone ja sen mukana pakosti lain vaatimat kilkkeet niin:
Moottori+IC+imu/pakosarjat+ahdin+ruisku
Etujarrut 260mm levyt
Takajarrut 9" rummut
Etuvakaaja 24mm (voi olla jo)
Takavakaaja 16mm
Takapoikittaistukivarret joissa kiinnityspaikat vakaajalle
Jouset
Iskunvaimentimet

Lisäksi jos ei ole edes ollut ruisku niin:
Polttoainetankki
Ruiskupumppu
Suodatin

Käytännössä vaihtoon menee myös:
Syyläri
Syylärin flekti
Pakoputkisto
Kytkin

Todella paljon suosittelen myös vaihtamaan:
Tasauspyörästön viskolukko

Jos teet replicaa, niin lista on todella pitkä:

Mitä tulee 1990 vuosimalliin ja moottorinvaihtoon ja virittämiseen, niin virallinen kanta ja lain tulkinta tulee AKE:lta. Vanhemman moottorin laittaminen ei ole ongelma samasta mallisarjasta jos autosi ei ole vähäpäästöinen. Jos on vähänpäästöinen niin mikään muuttaminen konehuoneessa ei onnistu muu kuin vähäpäästöisen moottorin laittaminen sellaisenaan ilman mitään omia muutoksia. Jos et laita täsmälleen RST:n moottoria vaan oman kehitysversion, niin katti on oltava. Ehkä myös joka tapauksessa (?). Tämä siksi että autosi on 87-92. Muuten viritys on ok jos siitä on 158hp tai alle teholappu katsastukseen + se katti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » To Elokuu 16. 17:47:21 2007

Siinähän se kaikki tärkeä tulikin harvinaisen selvästi ja yksinkertaisesti. Kiitos.
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » Su Elokuu 19. 23:06:03 2007

Jos tänne vielä joku kattoo niin onko tietoo saako noihi mk4 escoihi 'huoranportaita' jostahi?
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

Vastaa Viestiin