mk4 ravistaa? ja muuta kysyttävää...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006
mk4 ravistaa? ja muuta kysyttävää...
Jees tuli laitettua tuommonen mk4 vm90 eskortti, 160 tkm ajettu. Elikkä jarruttaessa ravistaa iha perkeleesti. Taitaa olla jarrulevyt kierot? Vai mitä sanoo arvon raati?
Sitte toiseen aiheeseen: Noita rst replicoita on tehty paljon. Eli klupilaisilla varmasti asiantuntemusta. Elikkä onko se kuinka isohomma? Mitä kaikkea tulee vaihtaan tuollaiseen 1.6i escoon? Ja onko noita tekniikoita kuin usein tarjolla?
Olis meinaan aika hyväkuntonen koppa tuossa escossa jos siihen alkas jotai joskus rakentaa...
Sitte toiseen aiheeseen: Noita rst replicoita on tehty paljon. Eli klupilaisilla varmasti asiantuntemusta. Elikkä onko se kuinka isohomma? Mitä kaikkea tulee vaihtaan tuollaiseen 1.6i escoon? Ja onko noita tekniikoita kuin usein tarjolla?
Olis meinaan aika hyväkuntonen koppa tuossa escossa jos siihen alkas jotai joskus rakentaa...
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)
Cortina -71 (etenee?)
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
On aika suuri ero tehdäänkö replica vai pelkkä tekniikanvaihto. Jos tavoitteena on vain laittaa RST:n kone ja sen mukana pakosti lain vaatimat kilkkeet niin:
Moottori+IC+imu/pakosarjat+ahdin+ruisku
Etujarrut 260mm levyt
Takajarrut 9" rummut
Etuvakaaja 24mm (voi olla jo)
Takavakaaja 16mm
Takapoikittaistukivarret joissa kiinnityspaikat vakaajalle
Jouset
Iskunvaimentimet
Lisäksi jos ei ole edes ollut ruisku niin:
Polttoainetankki
Ruiskupumppu
Suodatin
Käytännössä vaihtoon menee myös:
Syyläri
Syylärin flekti
Pakoputkisto
Kytkin
Todella paljon suosittelen myös vaihtamaan:
Tasauspyörästön viskolukko
Jos teet replicaa, niin lista on todella pitkä:
Mitä tulee 1990 vuosimalliin ja moottorinvaihtoon ja virittämiseen, niin virallinen kanta ja lain tulkinta tulee AKE:lta. Vanhemman moottorin laittaminen ei ole ongelma samasta mallisarjasta jos autosi ei ole vähäpäästöinen. Jos on vähänpäästöinen niin mikään muuttaminen konehuoneessa ei onnistu muu kuin vähäpäästöisen moottorin laittaminen sellaisenaan ilman mitään omia muutoksia. Jos et laita täsmälleen RST:n moottoria vaan oman kehitysversion, niin katti on oltava. Ehkä myös joka tapauksessa (?). Tämä siksi että autosi on 87-92. Muuten viritys on ok jos siitä on 158hp tai alle teholappu katsastukseen + se katti.
Moottori+IC+imu/pakosarjat+ahdin+ruisku
Etujarrut 260mm levyt
Takajarrut 9" rummut
Etuvakaaja 24mm (voi olla jo)
Takavakaaja 16mm
Takapoikittaistukivarret joissa kiinnityspaikat vakaajalle
Jouset
Iskunvaimentimet
Lisäksi jos ei ole edes ollut ruisku niin:
Polttoainetankki
Ruiskupumppu
Suodatin
Käytännössä vaihtoon menee myös:
Syyläri
Syylärin flekti
Pakoputkisto
Kytkin
Todella paljon suosittelen myös vaihtamaan:
Tasauspyörästön viskolukko
Jos teet replicaa, niin lista on todella pitkä:
Mitä tulee 1990 vuosimalliin ja moottorinvaihtoon ja virittämiseen, niin virallinen kanta ja lain tulkinta tulee AKE:lta. Vanhemman moottorin laittaminen ei ole ongelma samasta mallisarjasta jos autosi ei ole vähäpäästöinen. Jos on vähänpäästöinen niin mikään muuttaminen konehuoneessa ei onnistu muu kuin vähäpäästöisen moottorin laittaminen sellaisenaan ilman mitään omia muutoksia. Jos et laita täsmälleen RST:n moottoria vaan oman kehitysversion, niin katti on oltava. Ehkä myös joka tapauksessa (?). Tämä siksi että autosi on 87-92. Muuten viritys on ok jos siitä on 158hp tai alle teholappu katsastukseen + se katti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006