Sedan-Sierran takaiskareista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Marraskuu 19. 23:42:11 2007
- Paikkakunta: Lempäälä
Sedan-Sierran takaiskareista
Auto olis Sierra sedan -92. Takajousien vaihto osoittautuikin haastavaksi urakaksi joten aattelinpa vaan kysästä että olisko jossain muussa mallissa/autossa samanlaisella kiinnityksellä olevat takaiskarit Mcpherssoneilla. Sais ikäänkuin "köyhän coil-overit" halvalla. Olis tietty hyvä jos olis about 50mm sierran omaa iskaria lyhyemmät. Eli kiteytetään tää sekava höpinä: sierraan omien takaiskareiden tilalle perssonityyppinen tolppa ja jousi pois sieltä tukivarren kolosta. Voisko olla esim. jossain Hondassa sopivaa?
Sierra 2.0 dohc iS -92, muuttumassa aina vaan hienommaksi...
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Unohda. Sierrassa on muutenkin se iskarin yläpään kotelo heikkoa tekoa, ja jos et saa jousia vaihdettua, niin en usko, että sulta myöskään onnistuis vahvistehitsaukset, ja ilman vahvistusta se iskaripoteron rakenne takapäässä ei tule kestämään, sitä ei ole tarkoitettu kestämään koko auton painoa. Ei millään pahalla. Eikä sinne ilman muutostyötä mikään jousi edes mahtuis sinne koteloon, mihin iskari tulee.
Katsurikaan ei varmaan tykkäis tollasesta muutostyöstä..
Se orkkis jousen irroittaminen on itseasiassa aika helppo homma.
Otat auton tunkille, pyörä pois, jarrurumpu pois, pyörännavasta ne neljä pulttia irti, mitkä kiinnittää sen ja jarrukilven tukivarteen, sitten vetoakseli pyörännapoinen päivineen pois, lähtee ihan vetämällä. Jarruletku irti tukivarresta ja jarruputkesta, iskari alapäästä irti ja tukivartta painaa alaspäin niin saa jousen pois välistä. Ja jos laitat tilalle madallusjousen, on kokoonpano lasten leikkiä.
Katsurikaan ei varmaan tykkäis tollasesta muutostyöstä..
Se orkkis jousen irroittaminen on itseasiassa aika helppo homma.
Otat auton tunkille, pyörä pois, jarrurumpu pois, pyörännavasta ne neljä pulttia irti, mitkä kiinnittää sen ja jarrukilven tukivarteen, sitten vetoakseli pyörännapoinen päivineen pois, lähtee ihan vetämällä. Jarruletku irti tukivarresta ja jarruputkesta, iskari alapäästä irti ja tukivartta painaa alaspäin niin saa jousen pois välistä. Ja jos laitat tilalle madallusjousen, on kokoonpano lasten leikkiä.
Viimeksi muokannut Ville K, Pe Tammikuu 11. 23:59:15 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Marraskuu 19. 23:42:11 2007
- Paikkakunta: Lempäälä
No ei se hitsaaminen ongelma ole mutta kyllähän tossa on ihan hyvä pointti toi katsastus. Madallusjouset tulee juu, kävi vaikeeksi kun on ihan ensi kerta kun pistän sierraan jousia taakse. On vähän isompien koneiden kans tullu töissä pelattua.(Volvo Truck Center)
Mutta otan tosta neuvosta vaarin ja koitan silleen.
Mutta otan tosta neuvosta vaarin ja koitan silleen.
Sierra 2.0 dohc iS -92, muuttumassa aina vaan hienommaksi...
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Itse tehnyt homman juurikin samoin, mutta jarruputkia/ letkuja en ole irroittanut...Kasaaminen joka tapauksessa helpompi...Ville K kirjoitti: Se orkkis jousen irroittaminen on itseasiassa aika helppo homma.
Otat auton tunkille, pyörä pois, jarrurumpu pois, pyörännavasta ne neljä pulttia irti, mitkä kiinnittää sen ja jarrukilven tukivarteen, sitten vetoakseli pyörännapoinen päivineen pois, lähtee ihan vetämällä. Jarruletku irti tukivarresta ja jarruputkesta, iskari alapäästä irti ja tukivartta painaa alaspäin niin saa jousen pois välistä. Ja jos laitat tilalle madallusjousen, on kokoonpano lasten leikkiä.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Mä taas jouduin irroittamaan jarruletkun tukivarresta sen takia, kun teki pahaa katsoa minkälaiselle rasitukselle se joutui... ja kun tarkemmin katsoi, niin niin neuvotaan myös korjausoppaassa. Ei varmaankaan tarpeen jos ottaa madallusjousta pois, mutta orkkis taas sen verran pidempi.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
3:ssa sierrassa ollut kynätulpat takana eikä yhdestäkään ole tullut yläkuppi takana läpi.Ville K kirjoitti:Unohda. Sierrassa on muutenkin se iskarin yläpään kotelo heikkoa tekoa, ja jos et saa jousia vaihdettua, niin en usko, että sulta myöskään onnistuis vahvistehitsaukset, ja ilman vahvistusta se iskaripoteron rakenne takapäässä ei tule kestämään, sitä ei ole tarkoitettu kestämään koko auton painoa. Ei millään pahalla. Eikä sinne ilman muutostyötä mikään jousi edes mahtuis sinne koteloon, mihin iskari tulee.
Katsurikaan ei varmaan tykkäis tollasesta muutostyöstä...
Eikä se leimamies ole muutakuin kysynyt että oliko tehtaan tekemät tolpat(muutenkin oli hieman pihalla taka tolpista , se katsari).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
älä nyt sentään...jousi on aina jännityksellä ja riski on suuri että laikka pärähtää palasiksi,vahingonmahdollisuus on aika suuri.kyllä se sieltä helposti lähtee ehjänäkin pois.purat vaan riittävästi ja kasaat madallusjousen kanssa,se ei oikeesti ole vaikeata.fordfan kirjoitti:Kyllä mäkin aattelin vetää sen orkkis jousen rälläkällä paloiksi sielä välissä. Mahtuu kuitenkin aika hyvin touhuaan kaaren välissä.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Hyvää tuuria. Kyllähän jokainen saa omalle lintalleen tehdä mitä tykkää, mutta totuus on se, että on noita vakioiskareita tullut torneineen sierran pyöränkoteloista läpi, tosin mätävikaa niissä on ollut. Varmasti tulee tollanen ratkaisu, missä iskarin potero kannattaa koko takapään painoa, helpommin läpi sieltä, kuin pelkkä iskari. Mut edelleen, jokainenhan saa tehdä ihan mitä tykkää. Taas yks hyvä syy, miks mä en osta kenenkään muun "rakentelemaa" autoa.Aksu kirjoitti:3:ssa sierrassa ollut kynätulpat takana eikä yhdestäkään ole tullut yläkuppi takana läpi.
Eikä se leimamies ole muutakuin kysynyt että oliko tehtaan tekemät tolpat(muutenkin oli hieman pihalla taka tolpista , se katsari).
Pedal tu tö metal!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mullakin ollut kynätolpat takana ainakin 5 vuotta. Ainakin toistaiseksi on kestänyt.Ville K kirjoitti:Hyvää tuuria. Kyllähän jokainen saa omalle lintalleen tehdä mitä tykkää, mutta totuus on se, että on noita vakioiskareita tullut torneineen sierran pyöränkoteloista läpi, tosin mätävikaa niissä on ollut. Varmasti tulee tollanen ratkaisu, missä iskarin potero kannattaa koko takapään painoa, helpommin läpi sieltä, kuin pelkkä iskari. Mut edelleen, jokainenhan saa tehdä ihan mitä tykkää. Taas yks hyvä syy, miks mä en osta kenenkään muun "rakentelemaa" autoa.Aksu kirjoitti:3:ssa sierrassa ollut kynätulpat takana eikä yhdestäkään ole tullut yläkuppi takana läpi.
Eikä se leimamies ole muutakuin kysynyt että oliko tehtaan tekemät tolpat(muutenkin oli hieman pihalla taka tolpista , se katsari).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.