zetec viritys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
zetec viritys
Mitäs mieltä porukka kuuluuko tää sarjaa kuseta kuluttajaa.
tehoa vai ei
pyörrekiihdytin :testattu ford focus zetec 1.8/Tekniikan maailma 11/05
(hiclone) ford focus zetec 1.8/ spinneri magazine 3/04
http://www.turbonator.com/index.html?id ... erBaseFord
http://www.kaasutinexpertti.fi/
tehoa vai ei
pyörrekiihdytin :testattu ford focus zetec 1.8/Tekniikan maailma 11/05
(hiclone) ford focus zetec 1.8/ spinneri magazine 3/04
http://www.turbonator.com/index.html?id ... erBaseFord
http://www.kaasutinexpertti.fi/
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tästä tulee pitkä keskustelu...
Huomioitavaa:
prosentin parin tehoeroja tulee liki joka vedon välillä
Ja vanha totuus:
-jos se kuullostaa liian hyvälle ollakseen totta, ei se ole-
Pari rosteripellinpalaa pistehitsattuna nippuun imukanavistossa muodostaa mielestäni vain turvallisuusriskin.

Huomioitavaa:
prosentin parin tehoeroja tulee liki joka vedon välillä
Ja vanha totuus:
-jos se kuullostaa liian hyvälle ollakseen totta, ei se ole-
Pari rosteripellinpalaa pistehitsattuna nippuun imukanavistossa muodostaa mielestäni vain turvallisuusriskin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Teho myy autoja, kysymys herää miksei tollasta euron osaa ole jo vakiona kaikissa autoissa jos kerran nostaa tehoja?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Varovaisesti voisin jotain kommentoida. Varovaisesti siksi, että kun tätä samaa keskustelua on aikanaan käyty eräällä toisella foorumilla, kyseenalaistettiin jokainen kommenttini. Vaikka Spinneri Magazine on vain lehti, joka testin teetti! Emme myy kyseistä tuotetta, emmekä millään tavoin muutenkaan hyödy siitä, että joku sellaisen ostaa.
Ei tuo härveli täysin tyhjänpäiväinen ollut. Mittaukset osoittivat, että se todella vaikutti tehoon. Vaikutus vain ole varsin pieni, 2,3-2,6 prosenttia. Käytännössä puhuttiin siis muutamasta hevosvoimasta. Muutos oli todellinen, sillä auto jarrutettiin useampaan kertaan vakiokuntoisena, eikä silloin näin selkeitä eroja mittaustulosten välillä syntynyt. Olosuhteet pysyivät myöskin samoina koko mittausprosessin ajan.
Tiedä sitten oliko kuinka paljon mielikuvien aiheuttamaa, mutta takapuolituntumalta Hiclone tuntui parantavan myös moottorin vastetta.
Miksi näitä ei sitten ole joka autossa? No siksi, että muutos on kaiken kaikkiaan varsin pieni. Lisäksi tuote maksaa aina jotakin, vaikkakin tässä tapauksessa auton kokonaishintaan verrattuna varsin vähän.
Itse en moista menisi ostamaan, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tuote olisi huono. En vain katso sen tuomaa hyötyä suhteutettuna hintaan riittäväksi. Korostan, että kyse on omasta mielipiteestäni.
Tokaisi,
Jari Sjöman
Spinneri Magazine
Ei tuo härveli täysin tyhjänpäiväinen ollut. Mittaukset osoittivat, että se todella vaikutti tehoon. Vaikutus vain ole varsin pieni, 2,3-2,6 prosenttia. Käytännössä puhuttiin siis muutamasta hevosvoimasta. Muutos oli todellinen, sillä auto jarrutettiin useampaan kertaan vakiokuntoisena, eikä silloin näin selkeitä eroja mittaustulosten välillä syntynyt. Olosuhteet pysyivät myöskin samoina koko mittausprosessin ajan.
Tiedä sitten oliko kuinka paljon mielikuvien aiheuttamaa, mutta takapuolituntumalta Hiclone tuntui parantavan myös moottorin vastetta.
Miksi näitä ei sitten ole joka autossa? No siksi, että muutos on kaiken kaikkiaan varsin pieni. Lisäksi tuote maksaa aina jotakin, vaikkakin tässä tapauksessa auton kokonaishintaan verrattuna varsin vähän.
Itse en moista menisi ostamaan, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tuote olisi huono. En vain katso sen tuomaa hyötyä suhteutettuna hintaan riittäväksi. Korostan, että kyse on omasta mielipiteestäni.
Tokaisi,
Jari Sjöman
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ihan mielenkiintosia nuo spinnerin kokemukset kun on kerran ihan tutkittukin. Ihmettelen vaan että muutama tuollainen alumiiniläpyskä imukanavistossa ei luulisi ihan kauheasti autotehtaalle maksavan, kuitenkin tuolla saatava teho on "ilmaista" eli päästöt ei nouse jne.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
t5: Sulla oli ahdettu auto ja Nyt sulla ei ole ahdettua autoa. Get use to it!
Tolla rahalla saat tankin täyteen ja pääset nauttimaan etuvedon suomasta ylettömästä mielihyväntunteesta ja ajonautinnosta. Jos kuitenkin haluat ns. rähinää niin laita pinnatut renkaat eteen niin sutii paremmin ja poraa 10mm reikiä takapönttöön = Lisää voiman tunnetta
;);)
Hihi...

Tolla rahalla saat tankin täyteen ja pääset nauttimaan etuvedon suomasta ylettömästä mielihyväntunteesta ja ajonautinnosta. Jos kuitenkin haluat ns. rähinää niin laita pinnatut renkaat eteen niin sutii paremmin ja poraa 10mm reikiä takapönttöön = Lisää voiman tunnetta


VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
"*HICLONE-pyörrekiihdytin tehostaa erityisesti suhteellisen hidaskäyntisten meridieselmoottorien toimintaa. Uusimman dieselmoottoritekniikan mukaisesti valmistetuissa yhteispaineruiskutusmoottoreissa HICLONE-pyörrekiihdyttimien vaikutus on marginaalinen."
Eli tarkoituksena lienee olla poppakonsti koneisiin joissa ei ole virtaustekniikalla mitään yhteistä imukanaviston kanssa.
Eli tarkoituksena lienee olla poppakonsti koneisiin joissa ei ole virtaustekniikalla mitään yhteistä imukanaviston kanssa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Jatketaans tähän samaan topicciin.kysymys kuuluukin sytytysjohdoista jossa lisä teho jopa2-5%luvataan jokainen valmistaja kehuu omiaan vähän kättökokemuksia kaivataan erilaisista vai onko edelleen orkkiset parhaat.
hotwiresilla:kondesaattorisytysjohtimet:
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
hotwiresilla:kondesaattorisytysjohtimet:
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
oli juttua joskus aiemminkin.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=nology
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=nology
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Testattua tuli, ja tuon mainitun linkin takaa löytyvät sitten taas linkit, joista pääsee lukemaan tämän artikkelin... Vaikutusta Nology-sytytysjohtimilla oli, jopa ihan oikeaan suuntaan. Jokaisen kannattaa vain miettiä, onko valmis satsaamaan rahaa kuinka paljon sytytysjohtimiin. Tämän totesin jo artikkelissakin.t5 kirjoitti:No niin spinnerilehti testannut myös nämä ja olivat toimineet trans amissa valmistajan lupaama täytetty.
Muistakin johdoista saa kertoa käyttökokemuksia.
- Jari -
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
en ole autossa testannu tuommosia tulpan johtoja.. mutta suzuki pv:ssä oli konkka puolan johdon välissä.. vääntöä tuli huomattavasti lisää alas.. se oli silloin kun kaikkea piti kokeilla että mopon sai kulkemaan.. konkka sitten tuli vastaan jossain abaut 9000rpm kun pv ei muutenkaan vetänyt enää siellä asti..