zetec viritys

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

zetec viritys

Viesti Kirjoittaja t5 » Ma Helmikuu 25. 18:20:18 2008

Mitäs mieltä porukka kuuluuko tää sarjaa kuseta kuluttajaa.
tehoa vai ei
pyörrekiihdytin :testattu ford focus zetec 1.8/Tekniikan maailma 11/05
(hiclone) ford focus zetec 1.8/ spinneri magazine 3/04

http://www.turbonator.com/index.html?id ... erBaseFord
http://www.kaasutinexpertti.fi/
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 25. 19:24:18 2008

Tästä tulee pitkä keskustelu... :)

Huomioitavaa:
prosentin parin tehoeroja tulee liki joka vedon välillä


Ja vanha totuus:
-jos se kuullostaa liian hyvälle ollakseen totta, ei se ole-

Pari rosteripellinpalaa pistehitsattuna nippuun imukanavistossa muodostaa mielestäni vain turvallisuusriskin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Helmikuu 25. 21:18:37 2008

Teho myy autoja, kysymys herää miksei tollasta euron osaa ole jo vakiona kaikissa autoissa jos kerran nostaa tehoja?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spinneri » Ma Helmikuu 25. 21:58:34 2008

Varovaisesti voisin jotain kommentoida. Varovaisesti siksi, että kun tätä samaa keskustelua on aikanaan käyty eräällä toisella foorumilla, kyseenalaistettiin jokainen kommenttini. Vaikka Spinneri Magazine on vain lehti, joka testin teetti! Emme myy kyseistä tuotetta, emmekä millään tavoin muutenkaan hyödy siitä, että joku sellaisen ostaa.

Ei tuo härveli täysin tyhjänpäiväinen ollut. Mittaukset osoittivat, että se todella vaikutti tehoon. Vaikutus vain ole varsin pieni, 2,3-2,6 prosenttia. Käytännössä puhuttiin siis muutamasta hevosvoimasta. Muutos oli todellinen, sillä auto jarrutettiin useampaan kertaan vakiokuntoisena, eikä silloin näin selkeitä eroja mittaustulosten välillä syntynyt. Olosuhteet pysyivät myöskin samoina koko mittausprosessin ajan.

Tiedä sitten oliko kuinka paljon mielikuvien aiheuttamaa, mutta takapuolituntumalta Hiclone tuntui parantavan myös moottorin vastetta.

Miksi näitä ei sitten ole joka autossa? No siksi, että muutos on kaiken kaikkiaan varsin pieni. Lisäksi tuote maksaa aina jotakin, vaikkakin tässä tapauksessa auton kokonaishintaan verrattuna varsin vähän.

Itse en moista menisi ostamaan, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tuote olisi huono. En vain katso sen tuomaa hyötyä suhteutettuna hintaan riittäväksi. Korostan, että kyse on omasta mielipiteestäni.


Tokaisi,

Jari Sjöman
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Helmikuu 26. 12:57:30 2008

Ihan mielenkiintosia nuo spinnerin kokemukset kun on kerran ihan tutkittukin. Ihmettelen vaan että muutama tuollainen alumiiniläpyskä imukanavistossa ei luulisi ihan kauheasti autotehtaalle maksavan, kuitenkin tuolla saatava teho on "ilmaista" eli päästöt ei nouse jne.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

viheltää
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja viheltää » Ti Helmikuu 26. 20:33:43 2008

Mitähän tommonen joulukuusen koriste maksaa :?: :?:

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Helmikuu 26. 22:29:40 2008

viheltää kirjoitti:Mitähän tommonen joulukuusen koriste maksaa :?: :?:
Näyttäis olevan 90€ kaasutinexpertin nettikaupassa.
#6
Escort -75

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Helmikuu 27. 1:18:38 2008

t5: Sulla oli ahdettu auto ja Nyt sulla ei ole ahdettua autoa. Get use to it! ;)

Tolla rahalla saat tankin täyteen ja pääset nauttimaan etuvedon suomasta ylettömästä mielihyväntunteesta ja ajonautinnosta. Jos kuitenkin haluat ns. rähinää niin laita pinnatut renkaat eteen niin sutii paremmin ja poraa 10mm reikiä takapönttöön = Lisää voiman tunnetta ;););) :lol: Hihi...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Helmikuu 27. 4:13:59 2008

"*HICLONE-pyörrekiihdytin tehostaa erityisesti suhteellisen hidaskäyntisten meridieselmoottorien toimintaa. Uusimman dieselmoottoritekniikan mukaisesti valmistetuissa yhteispaineruiskutusmoottoreissa HICLONE-pyörrekiihdyttimien vaikutus on marginaalinen."

Eli tarkoituksena lienee olla poppakonsti koneisiin joissa ei ole virtaustekniikalla mitään yhteistä imukanaviston kanssa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ke Helmikuu 27. 8:01:46 2008

Stefa: jotenkin mä odotin tätä sulta.
En tuota härveliä meinannutkaan omaani laittaa mielummin poraan ne reijät :lol:
Mut ei sua helpolla päästetä ensi kesänä:)
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Maaliskuu 1. 13:28:41 2008

Jatketaans tähän samaan topicciin.kysymys kuuluukin sytytysjohdoista jossa lisä teho jopa2-5%luvataan jokainen valmistaja kehuu omiaan vähän kättökokemuksia kaivataan erilaisista vai onko edelleen orkkiset parhaat.
hotwiresilla:kondesaattorisytysjohtimet:
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Maaliskuu 1. 15:11:37 2008


t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Maaliskuu 1. 19:38:43 2008

No niin spinnerilehti testannut myös nämä ja olivat toimineet trans amissa valmistajan lupaama täytetty.
Muistakin johdoista saa kertoa käyttökokemuksia.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spinneri » Ma Maaliskuu 10. 21:48:05 2008

t5 kirjoitti:No niin spinnerilehti testannut myös nämä ja olivat toimineet trans amissa valmistajan lupaama täytetty.
Muistakin johdoista saa kertoa käyttökokemuksia.
Testattua tuli, ja tuon mainitun linkin takaa löytyvät sitten taas linkit, joista pääsee lukemaan tämän artikkelin... Vaikutusta Nology-sytytysjohtimilla oli, jopa ihan oikeaan suuntaan. Jokaisen kannattaa vain miettiä, onko valmis satsaamaan rahaa kuinka paljon sytytysjohtimiin. Tämän totesin jo artikkelissakin.

- Jari -
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ma Maaliskuu 17. 16:53:20 2008

en ole autossa testannu tuommosia tulpan johtoja.. mutta suzuki pv:ssä oli konkka puolan johdon välissä.. vääntöä tuli huomattavasti lisää alas.. se oli silloin kun kaikkea piti kokeilla että mopon sai kulkemaan.. konkka sitten tuli vastaan jossain abaut 9000rpm kun pv ei muutenkaan vetänyt enää siellä asti..
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Vastaa Viestiin