Viskoflektin tilalle sähköflekti

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viskoflektin tilalle sähköflekti

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ma Heinäkuu 2. 20:53:30 2007

Mistä saisi halvalla ostettua uusia sähköflektejä? Mitä muuta tarvitsen sähköflektin ja lämpötilaanturin lisäksi? Entäs minkälaisella nerokkaan yksinkertaisella kytkennällä nuo kannattaa kytkeä?
CRSC:n jäsen nro 1454

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

flektit

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Heinäkuu 2. 21:19:21 2007

Flektit motonetistä, www.motonet.fi


Samaan pakettiin nappaat mukaan yhden HELLA valoreleen, 12v/30A, sekä vesiletkun T-haaran anturilla, jonka lämpöalue esim 92C-88c
Plus kunnollinen katkaisija.



Kytket releen näin:

Akulta johto, 4-6mm2, 15-20a sulake väliin. Toinen pää releen pinniin.
releen maa suoraan rungosta.


Flektien maa suoraan rungosta.
Releeltä virta flekteille.

Heräte releelle tästä lämpöanturista. Toinen anturin johto suoraan akullem voit haaroittaa sen vaikka siitä sulakkeelta.


Kytkin: Eli tappokytkin mikäli jostain syystä anturi ei toimikaan kunnolla tai haluat muuten viilentää pannuhuonetta/ syyläriä.


Vie toinen heräte releelle parkkilampun johdosta haaroittamalla, siten että viet sen ko kytkimen kautta.


Eli flektit toimii aina kun ollaan anturin lämpöalueella tai kun parkit ovat päällä (aina kun auto ei käy), niin tarvittaessa napin kautta. Tällä kytkennällä paketti on riippumaton toisesta kytkennästä.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 3. 0:39:25 2007

Ja flekteissä on ihan oikeasti eroja. Motonetin flektejä ei voi verrata vastaavan näköisiin Spalleihin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Ti Heinäkuu 3. 16:44:42 2007

Ite rakentelin flektin escortin osia hyödyntäen.Eli escortin flekti+lämpöanturi ylävesiletkussa ohjaamassa relettä+nappi kopissa niinkuin ennen mainittiin.Mutta tarviiko iso virta tuoda 4-6mm2 johdolla??

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ti Heinäkuu 3. 16:59:24 2007

Kiitokset Parde selkeistä ohjeista... Milläs hinnalla olette ostelleet joitain hyviä merkkiflektejä ja mistä?
CRSC:n jäsen nro 1454

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 3. 22:04:45 2007

riesamies kirjoitti:Kiitokset Parde selkeistä ohjeista... Milläs hinnalla olette ostelleet joitain hyviä merkkiflektejä ja mistä?
Jäähdytinhuolto E. Mielonen. Spall 350mm flekti 110€ (ALV0). Kokoja oli muitakin. Tuo oli mun hinta, muiden en tiedä.

Jos pikku Spalleja (250mm) haluat niin niitä voisi löytyä tosi edukkaasti nimimerkki JPN73:lta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Heinäkuu 6. 10:10:35 2007

Cossyn flektit toimii hyvin jopa ohc turboissa.

SierraICT
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammikuu 9. 16:56:29 2007

Viesti Kirjoittaja SierraICT » To Huhtikuu 24. 13:45:04 2008

Onko toi releen heräte pakko ottaa anturilta? Oon kahdesti kytkenyt niin että releelle tulee jatkuva virta herätteeseen ja lämpöanturin toinen johto on suoraan maihin, ja toinen releen maadotukseen. Eli lämpöanturi antaisikin maadoituksen releelle tarvittaes. Mietin vain onko tuolla eroa kun ei ainakaan viimeksi lähtenyt flektit päälle ja huvittais tietää onko vika kytkennäs vai lämpöanturis (releen tai lämpöanturin ohittamalla flektit toimii).

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Huhtikuu 24. 14:13:30 2008

SierraICT kirjoitti:Onko toi releen heräte pakko ottaa anturilta? Oon kahdesti kytkenyt niin että releelle tulee jatkuva virta herätteeseen ja lämpöanturin toinen johto on suoraan maihin, ja toinen releen maadotukseen. Eli lämpöanturi antaisikin maadoituksen releelle tarvittaes. Mietin vain onko tuolla eroa kun ei ainakaan viimeksi lähtenyt flektit päälle ja huvittais tietää onko vika kytkennäs vai lämpöanturis (releen tai lämpöanturin ohittamalla flektit toimii).
Enpä tajunnu tuosta selostuksesta mitään, mutta linkitänpä tähän painttipiirroksen oikeasta kytkiksestä jonka piirtelin joskus Suh0lle... http://koti.phnet.fi/tpelt/Muuta/paperia/ropelli.GIF
Noin siis kytkevänmallisella euroanturilla, kaukoitätyyppisellä yksinastaisella tulee monimutkaisempi kytkentä.

SierraICT
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammikuu 9. 16:56:29 2007

Viesti Kirjoittaja SierraICT » To Huhtikuu 24. 14:49:38 2008

(Epä)selvyyden vuoksi oma piirros kytkennöistäni.. :?

http://s221.photobucket.com/albums/dd29 ... ytkent.jpg

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Huhtikuu 24. 15:19:59 2008

oho :shock: pitipäs oikein tarkistaa, mullahan on nastat väärinpäin tuossa piirroksessa. Noh sai se Suh0 sen muistaakseni toimimaan :lol:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 24. 15:30:01 2008

SierraICT kirjoitti:Onko toi releen heräte pakko ottaa anturilta? Oon kahdesti kytkenyt niin että releelle tulee jatkuva virta herätteeseen ja lämpöanturin toinen johto on suoraan maihin, ja toinen releen maadotukseen. Eli lämpöanturi antaisikin maadoituksen releelle tarvittaes. Mietin vain onko tuolla eroa kun ei ainakaan viimeksi lähtenyt flektit päälle ja huvittais tietää onko vika kytkennäs vai lämpöanturis (releen tai lämpöanturin ohittamalla flektit toimii).
Sitä en tiedä missä vika sulla on, mutta periaate on juurikin oikea siinä suhteessa että anturi katkoo maata eikä ynnää ihan turvallisuus syistä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

SierraICT
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammikuu 9. 16:56:29 2007

Viesti Kirjoittaja SierraICT » To Huhtikuu 24. 15:40:51 2008

Niin aattelin kans että ois parempi kierrättää maadoitus anturin kautta.. Mut taidan kokeilla toisella anturilla, helpotti kyllä kun ei (ainakaan vielä) tarvi repiä johtoja näkyville :D Kiitoksia nopeista vastauksista 8)

Vastaa Viestiin