Lyäkää mua taas. Möin rakkaan Cosworthini (Scorpion), onneksi sentään hyvään kotiin Kemiin. Ikävä on kova, mutta ei auta.
Tuli sitten Saksanmaalta ostettua Riisseli Farkku Scorppari vuosimallia -98. Ja välittäjän kautta. Pysyväismääräys välittäjälle on ollut että erään tietynmaalaisilta myyjiltä ei autoa osteta, mutta oli vissiin kaverilla rahapula kun ei sitä sitten noudattanut ja tuloksena tuli sitten aika puutteellinen tapaus.
Harmillisin probleema on se että kun autolla lähtee "kiihdyttämään" tai vaikka vaan syystä tai toisesta ajaa pitemmän aikaa (10 - 20sec) kaasu pohjassa, auto hukkaa ahtopaineet.

Voihan vihne. MAF tuli putsattua ja ilmanputsari vaihdettua kun melkoisen useinhan nuo ongelmat johtuu tuolta ilmapuolelta. Tuli sitten ajeltua myös skanneri kiinni OBDII portissa, ei virhekoodeja (ainakaan sellaisia, joita normi OBDII standardein voi lukea). Imupuolen paine näytti koneen mukaan tyhjäkäynnillä n. 97kPa ja kiihdyttäessä maks. 139kPa ja tosiaan jollet jää roikkumaan kaasuun, auto pelaa. Tuntuu tosin aika laiskalta, mutta viime autossani olikin 70hp enemmän.

Apu olis enemmän kuin kiva juttu.