Sierran paisareista...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Sierran paisareista...

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Kesäkuu 16. 22:03:32 2008

Missä sierroissa on käytetty sitä tolpan yläpään ympäri muotoiltua paisaria joka on KUSKIN puolella. Eli samalla puolella kuin dokissa mutta ei semmonen tuubin mallinen vaan se kaareva. Onko vain kossussa? Pitäs jostain löytää tuommoinen. Ja jos on sedaneissa käytetty niin tietääkö kukaan varmasti että meneekö mk1 sierraan? Koska dokin paisari jää ainakin sen verran korkealle että ei konepelti mahdu kiinni. Pitäs paisari saada siirrettyä pois ahtimen vierestä...
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Kesäkuu 16. 22:26:25 2008

Mulla ainakin mahtuu toi Dokin pötkö kutosen ynnä muun sälän kanssa pellin alle.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... tu_24v.jpg
Ne tolpan ympäri kiertävät paisarit taitaa olla pelkkää Cossua..?
Viimeksi muokannut Jari H, Ke Heinäkuu 9. 23:05:14 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Kesäkuu 16. 23:03:20 2008

No perkele, tänään kun kokeilin niin näytti korkki osuvan peltiin... Ihan samanlainen tuo kyllä on, ja on alkuperäset pellitkin sierrassa... Ei kun huomenna tarkastelemaan uudelleen... :oops: :roll:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 16. 23:06:30 2008

Muistakaa että paisarin pitää olla vesijärjestelmän korkein otus.

Btw... Jari... Pirun hieno konehuone, poislukien tuo pinta-asennusrasia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Kesäkuu 16. 23:15:22 2008

'Juh, tiedossa siksi juurikin tuo oikea paisari ja sijoitus on tärkeä.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Kesäkuu 16. 23:22:07 2008

MouTine kirjoitti: poislukien tuo pinta-asennusrasia.
Ei vaikuta ohjaukseen :)
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Sierran paisareista...

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 17. 0:30:05 2008

Juippa kirjoitti:Missä sierroissa on käytetty sitä tolpan yläpään ympäri muotoiltua paisaria joka on KUSKIN puolella. Eli samalla puolella kuin dokissa mutta ei semmonen tuubin mallinen vaan se kaareva. Onko vain kossussa? Pitäs jostain löytää tuommoinen. Ja jos on sedaneissa käytetty niin tietääkö kukaan varmasti että meneekö mk1 sierraan? Koska dokin paisari jää ainakin sen verran korkealle että ei konepelti mahdu kiinni. Pitäs paisari saada siirrettyä pois ahtimen vierestä...
Kiinnitykseltään kaikki Cossun paisarit samanlaisia letkuliitännöissä sitten on eroa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin