Zetec puutuu!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Zetec puutuu!
Auto on 1.8 -98 GT farkku esko ja oireet seuraavanlaiset:
Alle 2000rpm:n kun tarjoaa yhtään kaasua tai kuormittaa moottoria niin alkaa uskomaton rykiminen ja ampuu imusarjaan, mutta kun noustaan yli 2500 kierroksen niin kone vetää ihan nätisti rajoittimeen asti. Tosiaan mitä enemmän kaasua painaa alle 2krpm:n sitä enemmän meno hyytyy. Mistähän mahtaisi syyllistä alkaa etsimään? Kaasuläpän asentoanturin johdon irroituksella ei ole vaikutusta menoon, menetetään vain lisäksi moottorijarru.
Alle 2000rpm:n kun tarjoaa yhtään kaasua tai kuormittaa moottoria niin alkaa uskomaton rykiminen ja ampuu imusarjaan, mutta kun noustaan yli 2500 kierroksen niin kone vetää ihan nätisti rajoittimeen asti. Tosiaan mitä enemmän kaasua painaa alle 2krpm:n sitä enemmän meno hyytyy. Mistähän mahtaisi syyllistä alkaa etsimään? Kaasuläpän asentoanturin johdon irroituksella ei ole vaikutusta menoon, menetetään vain lisäksi moottorijarru.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Zetec puutuu!
Täytyypä pistää vaihtoon, kiitos vinkistä.Sine kirjoitti:Lamda paskana.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Zetec puutuu! Ratkaisu.
Ongelma saatu 90%:sti ratkaistua, mutta lambda pelasi ainakin mittauksen mukaan täysin seilasi 0.2-0.8 voltin väliä pienillä kierroksilla niinkuin pitää.
Korjaavina toimenpiteinä tehty ilmamäärämittarin pesu jarrujen pesuaineella ja pistin kyllä hiukan CRC:tä lambdan liittimeen. Näillä toimenpiteilla autosta tuli taas ajettava ainoastaan 3-5 vaihteilla kun junttaa kaasun pohjaan alle 2000rpm niin saa pienen rykimisen aikaiseksi mutta harvemmin sitä tarvii noilta kierroksilta tehdä täyskaasu kiihdytyksiä.
Korjaavina toimenpiteinä tehty ilmamäärämittarin pesu jarrujen pesuaineella ja pistin kyllä hiukan CRC:tä lambdan liittimeen. Näillä toimenpiteilla autosta tuli taas ajettava ainoastaan 3-5 vaihteilla kun junttaa kaasun pohjaan alle 2000rpm niin saa pienen rykimisen aikaiseksi mutta harvemmin sitä tarvii noilta kierroksilta tehdä täyskaasu kiihdytyksiä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Zetec puutuu!
Ja sitten, kun kyllästyt noihin viimeisinkiin ongelmiin niin bensapumppu vaihtoon niin nekin tod. näk. häviävät 

-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Zetec puutuu!
Poista pakokaasun kierrätys.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Zetec puutuu!
Jollain ihan perus vikakoodinlukijalla vois varmaan kattoa moottorin pelittävän normaalisti...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.