Zetec puutuu!

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Zetec puutuu!

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Helmikuu 9. 16:10:55 2009

Auto on 1.8 -98 GT farkku esko ja oireet seuraavanlaiset:
Alle 2000rpm:n kun tarjoaa yhtään kaasua tai kuormittaa moottoria niin alkaa uskomaton rykiminen ja ampuu imusarjaan, mutta kun noustaan yli 2500 kierroksen niin kone vetää ihan nätisti rajoittimeen asti. Tosiaan mitä enemmän kaasua painaa alle 2krpm:n sitä enemmän meno hyytyy. Mistähän mahtaisi syyllistä alkaa etsimään? Kaasuläpän asentoanturin johdon irroituksella ei ole vaikutusta menoon, menetetään vain lisäksi moottorijarru.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Zetec puutuu!

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 10. 0:11:46 2009

Lamda paskana.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Zetec puutuu!

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Helmikuu 10. 16:11:10 2009

Sine kirjoitti:Lamda paskana.
Täytyypä pistää vaihtoon, kiitos vinkistä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Zetec puutuu! Ratkaisu.

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Helmikuu 11. 10:21:39 2009

Ongelma saatu 90%:sti ratkaistua, mutta lambda pelasi ainakin mittauksen mukaan täysin seilasi 0.2-0.8 voltin väliä pienillä kierroksilla niinkuin pitää.
Korjaavina toimenpiteinä tehty ilmamäärämittarin pesu jarrujen pesuaineella ja pistin kyllä hiukan CRC:tä lambdan liittimeen. Näillä toimenpiteilla autosta tuli taas ajettava ainoastaan 3-5 vaihteilla kun junttaa kaasun pohjaan alle 2000rpm niin saa pienen rykimisen aikaiseksi mutta harvemmin sitä tarvii noilta kierroksilta tehdä täyskaasu kiihdytyksiä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Zetec puutuu!

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Helmikuu 11. 10:48:50 2009

Ja sitten, kun kyllästyt noihin viimeisinkiin ongelmiin niin bensapumppu vaihtoon niin nekin tod. näk. häviävät :)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Zetec puutuu!

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Helmikuu 11. 11:32:42 2009

Poista pakokaasun kierrätys.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Zetec puutuu!

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Helmikuu 11. 23:33:43 2009

Jollain ihan perus vikakoodinlukijalla vois varmaan kattoa moottorin pelittävän normaalisti...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Vastaa Viestiin