Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » To Tammikuu 7. 17:51:33 2010
katsastus lähenee, ja vikakoodinlukija ilmoittaa viaksi "katalysaattorin teho liian alhainen, lohko 1" eli tuo tarkoittaa ensimmäistä kattia heti pakosarjan jälkeen? ei olis kenelläkään lojumassa nurkissa ehjää katalysaattoria? tuskin.. foortilla maksaa varmasti ihan riittävästi..

pitää huomenna soitella. tän katin rikkoi alunperin laturi.. eli ajoin tyhmyyksissäni niin kauan kuin auto kulki, sytty huononi liikaa ja pääsi raakaa bensaa katalysaattoriin, siinä mun arvio. samalla kertaa tuo ainakin meni, on aika outo yhteensattuma.

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » To Tammikuu 7. 19:02:55 2010
Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » To Tammikuu 7. 19:10:38 2010
henu kirjoitti:Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
Ja liimaa päälle jostain halvasta vaimentimesta viivakoodi lapun ni jo on halpa!

-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » To Tammikuu 7. 19:16:35 2010
escorvet kirjoitti:henu kirjoitti:Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
Ja liimaa päälle jostain halvasta vaimentimesta viivakoodi lapun ni jo on halpa!

Oldest trick in the book
Mulla on yks vahvistin minkä kuitissa luki "upotettava bassokaiutin"

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » To Tammikuu 7. 22:22:10 2010
niin,noita saa biltemastakin, ja ovat ihan toimivia olleet. mutta kun tuo on se ensimmäinen katti, heti pakosarjan jälkeen niin siinä ei ole oikeen varaa/tiloja askarrella erilaista kattia.. ja hölmö kun olen, niin en tiedä myöskään onko noissa ekassa/ tokassa katissa eroja myös sisustaltaan, eli käykö tollanen yleiskatti ensimmäiseksi? joku viisaampi valaiskoot..

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 7. 23:44:05 2010
On sen sortin hässäkkä että jos määrittelee työnsä arvoksi vaikkapa vain 2€/tunti, tulee halvemmaksi ostaa orkkis.
Kokeile vielä vetää se "punaiseksi" (vid mycket varvet) muutamaan otteeseen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Pe Tammikuu 8. 0:16:18 2010
jjs kirjoitti:On sen sortin hässäkkä että jos määrittelee työnsä arvoksi vaikkapa vain 2€/tunti, tulee halvemmaksi ostaa orkkis.
Kokeile vielä vetää se "punaiseksi" (vid mycket varvet) muutamaan otteeseen.
olen kokeillut jo varveja antaa.. tuota mä arvelinkin, että menee askartelu-raskarteluksi..

orkkista vaan siis. olen jo laiska ja vanha.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 8. 19:54:55 2010
vauhtipete kirjoitti:escorvet kirjoitti:henu kirjoitti:Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
Ja liimaa päälle jostain halvasta vaimentimesta viivakoodi lapun ni jo on halpa!

Oldest trick in the book
Mulla on yks vahvistin minkä kuitissa luki "upotettava bassokaiutin"

Vaikuttaa näin maallikon silmissä petokselta, kerrotko lisää niin saadaan viranomaisten päätös asialle?
Muutamalla satasella saa merkkikohtaisen katalysaattorin mikä on plug n' pray. Halvemmalla tietty jos sortuu rikoksen tielle.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 8. 20:08:49 2010
Niin sanoin että mulla on sellanen, en ole itse sitä hankkinut

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
jappes
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Viesti
Kirjoittaja jappes » Pe Tammikuu 8. 20:51:50 2010
Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen. Koodi on varmaan "katalysaattorin tehokkuus alle kynnysarvon" ryhmä 1. Ja kokemuksesta tiedän että ei tule kestämään kauaa motonetin katilla oli suoraan paikoilleen sopivat tai putkeen hitsattava. Tosin riippuu ajosta mutta jos pätkä ajoa hajoaa vuodessa. Olen joutunut uusimaan valitettavan monta tällaista tapausta ja siksi uskallan näin sanoa. Eli teet varmaan ihan hyvän päätöksen jos orginaalin laitat.
Usein myös hajonnut sytytyspuola rikkoon noi katit focuksessa kun on tyyppivikana niissä.
Eli juuri samaa aiheuttaa kun tämän sun kuvailema vika.
Kyllä noi motonetin ymt. tarvikekatit on mennyt läpi päästöistä välillä kun oikein polkee motaria 2 pesässä ja lappu lattiassa ja heti sen jälkeen mittaa käryt.
Se koodi ei muuten poistu vaikka kuinka polkisi, mutta päästöt voivat olla silti kohdallaan. Eli koodin kun nollaa ja polkeen kunnolla siten että on kuormaa ja mittaa heti sen jälkeen niin voi mennä läpi. Jos käyttää kauan paikoillaan niin lämpö katissa laskee ja ei puhdista enää tarpeeksi.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 8. 21:01:22 2010
Olen huomannut kanssa että noissa tarvikekateissa on ihan olematon teho. Jossain redin katissa on laatikossa olevassa lapussa HC-arvollekkin annettu max. 200ppm, sen alle menee toimiva auto vaikka katti olis pois kokonaan.
Jäsen #606
-
STsam
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
- Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä
Viesti
Kirjoittaja STsam » Pe Tammikuu 8. 21:24:13 2010
jappes kirjoitti:Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen.
Tuota itsekin epäilin, mutta en uskaltanu sanoa kun en ihan varma ollut.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Pe Tammikuu 8. 23:36:02 2010
jappes kirjoitti:Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen. Koodi on varmaan "katalysaattorin tehokkuus alle kynnysarvon" ryhmä 1. Ja kokemuksesta tiedän että ei tule kestämään kauaa motonetin katilla oli suoraan paikoilleen sopivat tai putkeen hitsattava. Tosin riippuu ajosta mutta jos pätkä ajoa hajoaa vuodessa. Olen joutunut uusimaan valitettavan monta tällaista tapausta ja siksi uskallan näin sanoa. Eli teet varmaan ihan hyvän päätöksen jos orginaalin laitat.
Usein myös hajonnut sytytyspuola rikkoon noi katit focuksessa kun on tyyppivikana niissä.
Eli juuri samaa aiheuttaa kun tämän sun kuvailema vika.
Kyllä noi motonetin ymt. tarvikekatit on mennyt läpi päästöistä välillä kun oikein polkee motaria 2 pesässä ja lappu lattiassa ja heti sen jälkeen mittaa käryt.
Se koodi ei muuten poistu vaikka kuinka polkisi, mutta päästöt voivat olla silti kohdallaan. Eli koodin kun nollaa ja polkeen kunnolla siten että on kuormaa ja mittaa heti sen jälkeen niin voi mennä läpi. Jos käyttää kauan paikoillaan niin lämpö katissa laskee ja ei puhdista enää tarpeeksi.
ok, kiitos tiedosta! mulla on just toi -02 malli. "katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian alhainen ilmoitti boschin vikakoodilukija. koodi oli p0420. mutta se kattihan sijaitsee silti siinä pakosarjan jälkeen heti? kun en ole hirveästi mulkoillut, ei ole ollut motivaatiota. toi paikka juurikin ratkaisee sen etten jaksais tarvikekattia alkaa sinne mulkkaamaan, kaverilla on ollut pilteeman tarvikekatti yli kaks vuotta ja päästöistä on läpi menny.. mut maanantaina pitää soittaa foortille, ja järkyttyä hinnoista..

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Su Tammikuu 10. 2:22:49 2010
olafu kirjoitti:Olen huomannut kanssa että noissa tarvikekateissa on ihan olematon teho. Jossain redin katissa on laatikossa olevassa lapussa HC-arvollekkin annettu max. 200ppm, sen alle menee toimiva auto vaikka katti olis pois kokonaan.
Ehkä arvo on tulevalle kaasulle ei KATista ulos lähtevälle?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 10. 14:18:18 2010
SLEI kirjoitti:olafu kirjoitti:Olen huomannut kanssa että noissa tarvikekateissa on ihan olematon teho. Jossain redin katissa on laatikossa olevassa lapussa HC-arvollekkin annettu max. 200ppm, sen alle menee toimiva auto vaikka katti olis pois kokonaan.
Ehkä arvo on tulevalle kaasulle ei KATista ulos lähtevälle?
Siinä oli semmonen hauska kuvakertomus mikä kehotti vaihtamaan katin jos hc on yli 200, minkä jälkeen hymyilevä naama, <200ppm ja OK!

Jäsen #606
-
jappes
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Viesti
Kirjoittaja jappes » Su Tammikuu 10. 20:37:49 2010
taneli kirjoitti:jappes kirjoitti:Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen. Koodi on varmaan "katalysaattorin tehokkuus alle kynnysarvon" ryhmä 1. Ja kokemuksesta tiedän että ei tule kestämään kauaa motonetin katilla oli suoraan paikoilleen sopivat tai putkeen hitsattava. Tosin riippuu ajosta mutta jos pätkä ajoa hajoaa vuodessa. Olen joutunut uusimaan valitettavan monta tällaista tapausta ja siksi uskallan näin sanoa. Eli teet varmaan ihan hyvän päätöksen jos orginaalin laitat.
Usein myös hajonnut sytytyspuola rikkoon noi katit focuksessa kun on tyyppivikana niissä.
Eli juuri samaa aiheuttaa kun tämän sun kuvailema vika.
Kyllä noi motonetin ymt. tarvikekatit on mennyt läpi päästöistä välillä kun oikein polkee motaria 2 pesässä ja lappu lattiassa ja heti sen jälkeen mittaa käryt.
Se koodi ei muuten poistu vaikka kuinka polkisi, mutta päästöt voivat olla silti kohdallaan. Eli koodin kun nollaa ja polkeen kunnolla siten että on kuormaa ja mittaa heti sen jälkeen niin voi mennä läpi. Jos käyttää kauan paikoillaan niin lämpö katissa laskee ja ei puhdista enää tarpeeksi.
ok, kiitos tiedosta! mulla on just toi -02 malli. "katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian alhainen ilmoitti boschin vikakoodilukija. koodi oli p0420. mutta se kattihan sijaitsee silti siinä pakosarjan jälkeen heti? kun en ole hirveästi mulkoillut, ei ole ollut motivaatiota. toi paikka juurikin ratkaisee sen etten jaksais tarvikekattia alkaa sinne mulkkaamaan, kaverilla on ollut pilteeman tarvikekatti yli kaks vuotta ja päästöistä on läpi menny.. mut maanantaina pitää soittaa foortille, ja järkyttyä hinnoista..

Lähes kaikissa katillisissa autoissa ensimmäinen pönttö/laajennus pakosarjan jälkeen on katti. Jos sun auto on 1.6L niin sijaitsee suunnilleen siinä vaihdekepin alapuolella ja kyllä siihen pystyy laittamaan tarvikekatin hitsaamalla tai vaikka sellaisilla soviteputkilla ja klemmareilla. Fordin katti muistaakseni luokkaa 450e jos en ihan väärin muista. Jos auto 1.8 tai 2.0 niin katti pulteilla pakosarjassa suoraan kiinni siinä moottorin etupuolella ja on aika vaikea laittaa siihen tarvikekattia koska joutuu tekemään laipat ymt.
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 10. 21:27:48 2010
minä laittaisin peltisarjan ja rakentaisin itse katin sinne,mutta jos se ei ole vaihtoehto niin sitten vähän huono juttu.
ei kai ne kaikki "halvat" huonoja oo. tai jos on niin magnaflowin rosterikatti oli muistaakseni 270e. ei paha kyl enää.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Su Tammikuu 10. 22:00:42 2010
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 10. 22:15:21 2010
hieman "kallis"

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Su Tammikuu 10. 22:16:49 2010
Rahtinalle kirjoitti:
hieman "kallis"

Niinku kiinan tuotteet yleensäki.

-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Ma Tammikuu 11. 21:53:56 2010
275e maksaa foortilla uus. toivottavasti saa clubialennusta..

siis tossa 1.6 se- moottorissa se katti on auton alla? hmm.. pitäiskö sittenkin tarvikekatti.. säästäis siinä sen 150e.. mutta jos toi olis kestävempi ja parempi kun tarvikekatti, niin hintaero ei olekkaan enää hirveä.. kun tuota autoa ajattelin pitää kuitenkin useamman vuoden..

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Tammikuu 11. 22:21:46 2010
tollaseen st 170 focukseen maksaa katti 927e
sillä rahalla sais jo teetettyä peltipakosarjan hyvällä katilla.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 11. 22:51:09 2010
Mieti vaikka asiaa siten, että entä kun/jos se ei enää toimikaan vuoden päästä? Sitten ostat sen kalliimman ja jos et itse saa asennusta tehtyä, niin maksat siitäkin tuplasti.
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » To Tammikuu 14. 18:15:59 2010
laitoin nuukuuksissani bilteman tarvikekatin, oli 170e hintaeroa alkuperäiseen. hyvin näkyi menevän tollakin läpi katsastuksesta. jjs; än sanoin, "eipä noita katalysaatoreita valmistavia tehtaita niin montaa ole.."

tämä kattimatti on biltemasta, ibbon autossa on kolmisen vuotta toiminut moitteetta samanmoinen. mut siis paskahan se on..

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 15. 19:41:58 2010
Sine kirjoitti:Mieti vaikka asiaa siten, että entä kun/jos se ei enää toimikaan vuoden päästä? Sitten ostat sen kalliimman ja jos et itse saa asennusta tehtyä, niin maksat siitäkin tuplasti.
mutta tolla tonnilla saa jo pakosarjan ja kilpakatin, minkä luulis kestävän vähän paremmin.
ja kyllä noi merkkipuljutkin myy halpoja katteja, ei kai ne nyt niin hunoja voi olla

tai sit on...
halvin rosterinen 2,5" mikä mulla on tullu vastaan makso 100e
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 15. 23:26:57 2010
Tämän topicin auto menee lienee kategoriaan ”käyttis” kulkine, ei harraste. Pointti minulla oli, että henk.koht. ei kiinnosta rassata yhtään ylimääräistä omaa käyttöautoa. Kun aamulla menee autolle, niin sen _pitää_ lähteä avaimesta käyntiin ilman mitään ylimääräisiä säätöjä. Tämä pätee myös korjaukseen: satsaan mieluimmin vähän parempaan osaan, joka todennäköisesti kanssa kestää eikä tarvitse koko ajan korjata.
Poikkeus vahvistaa aina välillä säännön. Se kalliimpi osa onkin sitten heti kohta rikki ja taas korjataan. Välillä myös oma saituus iskee ja tulee houkutus ostaa sen halvempi osa. Monesti ne halvatkin osat tuntuvat toimivan, jopa ihan useita vuosia. Tosin paskaa tuntuu välillä tulevan milloin mistäkin tuutista. Onneksi tuntee jo sen verran varaosaputkien myyjiä, että voi kysyä suoraan: onko tämä ”made in itäly” -osa täyttä paskaa vai laittaisitko sen itse omaan autoosi? Sieltä se totuus aika monesti tulee.
Racing vehkeet on sitten asia erikseen. Niitä kuulemma puretaan ja kasataan viikon välein. Joskus jopa ihan mielenkiinnosta...
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Pe Tammikuu 15. 23:53:28 2010
joo, en mäkään autooni laita italy- osia.. ainakaan niveliä. olen niin laiska, etten viitti tosiaan olla koko ajan vaihtelemassa.. ton katin uskalsin ostaa, kun kaverilla on kestänyt hyvin.. time will see, sanoisi lontoolainen..

kiitoksia kaikille neuvoja antaneille!!

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.