focukseen katalysaattoria

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » To Tammikuu 7. 17:51:33 2010

katsastus lähenee, ja vikakoodinlukija ilmoittaa viaksi "katalysaattorin teho liian alhainen, lohko 1" eli tuo tarkoittaa ensimmäistä kattia heti pakosarjan jälkeen? ei olis kenelläkään lojumassa nurkissa ehjää katalysaattoria? tuskin.. foortilla maksaa varmasti ihan riittävästi.. :roll: pitää huomenna soitella. tän katin rikkoi alunperin laturi.. eli ajoin tyhmyyksissäni niin kauan kuin auto kulki, sytty huononi liikaa ja pääsi raakaa bensaa katalysaattoriin, siinä mun arvio. samalla kertaa tuo ainakin meni, on aika outo yhteensattuma. :cha
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja henu » To Tammikuu 7. 19:02:55 2010

Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Tammikuu 7. 19:10:38 2010

henu kirjoitti:Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
Ja liimaa päälle jostain halvasta vaimentimesta viivakoodi lapun ni jo on halpa! :-$

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Tammikuu 7. 19:16:35 2010

escorvet kirjoitti:
henu kirjoitti:Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
Ja liimaa päälle jostain halvasta vaimentimesta viivakoodi lapun ni jo on halpa! :-$
Oldest trick in the book :lol:
Mulla on yks vahvistin minkä kuitissa luki "upotettava bassokaiutin" :green: :-$
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » To Tammikuu 7. 22:22:10 2010

niin,noita saa biltemastakin, ja ovat ihan toimivia olleet. mutta kun tuo on se ensimmäinen katti, heti pakosarjan jälkeen niin siinä ei ole oikeen varaa/tiloja askarrella erilaista kattia.. ja hölmö kun olen, niin en tiedä myöskään onko noissa ekassa/ tokassa katissa eroja myös sisustaltaan, eli käykö tollanen yleiskatti ensimmäiseksi? joku viisaampi valaiskoot.. :wink:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 7. 23:44:05 2010

On sen sortin hässäkkä että jos määrittelee työnsä arvoksi vaikkapa vain 2€/tunti, tulee halvemmaksi ostaa orkkis.
Kokeile vielä vetää se "punaiseksi" (vid mycket varvet) muutamaan otteeseen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » Pe Tammikuu 8. 0:16:18 2010

jjs kirjoitti:On sen sortin hässäkkä että jos määrittelee työnsä arvoksi vaikkapa vain 2€/tunti, tulee halvemmaksi ostaa orkkis.
Kokeile vielä vetää se "punaiseksi" (vid mycket varvet) muutamaan otteeseen.
olen kokeillut jo varveja antaa.. tuota mä arvelinkin, että menee askartelu-raskarteluksi.. :| orkkista vaan siis. olen jo laiska ja vanha.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 8. 19:54:55 2010

vauhtipete kirjoitti:
escorvet kirjoitti:
henu kirjoitti:Entäs ihan tavike katti vaikka motonetista ?
Ja liimaa päälle jostain halvasta vaimentimesta viivakoodi lapun ni jo on halpa! :-$
Oldest trick in the book :lol:
Mulla on yks vahvistin minkä kuitissa luki "upotettava bassokaiutin" :green: :-$
Vaikuttaa näin maallikon silmissä petokselta, kerrotko lisää niin saadaan viranomaisten päätös asialle? :roll:

Muutamalla satasella saa merkkikohtaisen katalysaattorin mikä on plug n' pray. Halvemmalla tietty jos sortuu rikoksen tielle.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 8. 20:08:49 2010

Niin sanoin että mulla on sellanen, en ole itse sitä hankkinut ;)
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja jappes » Pe Tammikuu 8. 20:51:50 2010

Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen. Koodi on varmaan "katalysaattorin tehokkuus alle kynnysarvon" ryhmä 1. Ja kokemuksesta tiedän että ei tule kestämään kauaa motonetin katilla oli suoraan paikoilleen sopivat tai putkeen hitsattava. Tosin riippuu ajosta mutta jos pätkä ajoa hajoaa vuodessa. Olen joutunut uusimaan valitettavan monta tällaista tapausta ja siksi uskallan näin sanoa. Eli teet varmaan ihan hyvän päätöksen jos orginaalin laitat.
Usein myös hajonnut sytytyspuola rikkoon noi katit focuksessa kun on tyyppivikana niissä.
Eli juuri samaa aiheuttaa kun tämän sun kuvailema vika.
Kyllä noi motonetin ymt. tarvikekatit on mennyt läpi päästöistä välillä kun oikein polkee motaria 2 pesässä ja lappu lattiassa ja heti sen jälkeen mittaa käryt.
Se koodi ei muuten poistu vaikka kuinka polkisi, mutta päästöt voivat olla silti kohdallaan. Eli koodin kun nollaa ja polkeen kunnolla siten että on kuormaa ja mittaa heti sen jälkeen niin voi mennä läpi. Jos käyttää kauan paikoillaan niin lämpö katissa laskee ja ei puhdista enää tarpeeksi.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 8. 21:01:22 2010

Olen huomannut kanssa että noissa tarvikekateissa on ihan olematon teho. Jossain redin katissa on laatikossa olevassa lapussa HC-arvollekkin annettu max. 200ppm, sen alle menee toimiva auto vaikka katti olis pois kokonaan.
Jäsen #606

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja STsam » Pe Tammikuu 8. 21:24:13 2010

jappes kirjoitti:Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen.
Tuota itsekin epäilin, mutta en uskaltanu sanoa kun en ihan varma ollut.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » Pe Tammikuu 8. 23:36:02 2010

jappes kirjoitti:Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen. Koodi on varmaan "katalysaattorin tehokkuus alle kynnysarvon" ryhmä 1. Ja kokemuksesta tiedän että ei tule kestämään kauaa motonetin katilla oli suoraan paikoilleen sopivat tai putkeen hitsattava. Tosin riippuu ajosta mutta jos pätkä ajoa hajoaa vuodessa. Olen joutunut uusimaan valitettavan monta tällaista tapausta ja siksi uskallan näin sanoa. Eli teet varmaan ihan hyvän päätöksen jos orginaalin laitat.
Usein myös hajonnut sytytyspuola rikkoon noi katit focuksessa kun on tyyppivikana niissä.
Eli juuri samaa aiheuttaa kun tämän sun kuvailema vika.
Kyllä noi motonetin ymt. tarvikekatit on mennyt läpi päästöistä välillä kun oikein polkee motaria 2 pesässä ja lappu lattiassa ja heti sen jälkeen mittaa käryt.
Se koodi ei muuten poistu vaikka kuinka polkisi, mutta päästöt voivat olla silti kohdallaan. Eli koodin kun nollaa ja polkeen kunnolla siten että on kuormaa ja mittaa heti sen jälkeen niin voi mennä läpi. Jos käyttää kauan paikoillaan niin lämpö katissa laskee ja ei puhdista enää tarpeeksi.
ok, kiitos tiedosta! mulla on just toi -02 malli. "katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian alhainen ilmoitti boschin vikakoodilukija. koodi oli p0420. mutta se kattihan sijaitsee silti siinä pakosarjan jälkeen heti? kun en ole hirveästi mulkoillut, ei ole ollut motivaatiota. toi paikka juurikin ratkaisee sen etten jaksais tarvikekattia alkaa sinne mulkkaamaan, kaverilla on ollut pilteeman tarvikekatti yli kaks vuotta ja päästöistä on läpi menny.. mut maanantaina pitää soittaa foortille, ja järkyttyä hinnoista.. :cry: :x
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Tammikuu 10. 2:22:49 2010

olafu kirjoitti:Olen huomannut kanssa että noissa tarvikekateissa on ihan olematon teho. Jossain redin katissa on laatikossa olevassa lapussa HC-arvollekkin annettu max. 200ppm, sen alle menee toimiva auto vaikka katti olis pois kokonaan.
Ehkä arvo on tulevalle kaasulle ei KATista ulos lähtevälle?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 10. 14:18:18 2010

SLEI kirjoitti:
olafu kirjoitti:Olen huomannut kanssa että noissa tarvikekateissa on ihan olematon teho. Jossain redin katissa on laatikossa olevassa lapussa HC-arvollekkin annettu max. 200ppm, sen alle menee toimiva auto vaikka katti olis pois kokonaan.
Ehkä arvo on tulevalle kaasulle ei KATista ulos lähtevälle?
Siinä oli semmonen hauska kuvakertomus mikä kehotti vaihtamaan katin jos hc on yli 200, minkä jälkeen hymyilevä naama, <200ppm ja OK! :green:
Jäsen #606

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja jappes » Su Tammikuu 10. 20:37:49 2010

taneli kirjoitti:
jappes kirjoitti:Öö tota noissa ei ole kuin yksi katti mutta -02 uudemmissa kyllä kaksi happianturia (lambdaa), josta takimmaisesta toi vikakoodi tulee, kun se mittaa kokoajan kuinka puhdasta pakokaasu on katin jälkeen. Koodi on varmaan "katalysaattorin tehokkuus alle kynnysarvon" ryhmä 1. Ja kokemuksesta tiedän että ei tule kestämään kauaa motonetin katilla oli suoraan paikoilleen sopivat tai putkeen hitsattava. Tosin riippuu ajosta mutta jos pätkä ajoa hajoaa vuodessa. Olen joutunut uusimaan valitettavan monta tällaista tapausta ja siksi uskallan näin sanoa. Eli teet varmaan ihan hyvän päätöksen jos orginaalin laitat.
Usein myös hajonnut sytytyspuola rikkoon noi katit focuksessa kun on tyyppivikana niissä.
Eli juuri samaa aiheuttaa kun tämän sun kuvailema vika.
Kyllä noi motonetin ymt. tarvikekatit on mennyt läpi päästöistä välillä kun oikein polkee motaria 2 pesässä ja lappu lattiassa ja heti sen jälkeen mittaa käryt.
Se koodi ei muuten poistu vaikka kuinka polkisi, mutta päästöt voivat olla silti kohdallaan. Eli koodin kun nollaa ja polkeen kunnolla siten että on kuormaa ja mittaa heti sen jälkeen niin voi mennä läpi. Jos käyttää kauan paikoillaan niin lämpö katissa laskee ja ei puhdista enää tarpeeksi.
ok, kiitos tiedosta! mulla on just toi -02 malli. "katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian alhainen ilmoitti boschin vikakoodilukija. koodi oli p0420. mutta se kattihan sijaitsee silti siinä pakosarjan jälkeen heti? kun en ole hirveästi mulkoillut, ei ole ollut motivaatiota. toi paikka juurikin ratkaisee sen etten jaksais tarvikekattia alkaa sinne mulkkaamaan, kaverilla on ollut pilteeman tarvikekatti yli kaks vuotta ja päästöistä on läpi menny.. mut maanantaina pitää soittaa foortille, ja järkyttyä hinnoista.. :cry: :x
Lähes kaikissa katillisissa autoissa ensimmäinen pönttö/laajennus pakosarjan jälkeen on katti. Jos sun auto on 1.6L niin sijaitsee suunnilleen siinä vaihdekepin alapuolella ja kyllä siihen pystyy laittamaan tarvikekatin hitsaamalla tai vaikka sellaisilla soviteputkilla ja klemmareilla. Fordin katti muistaakseni luokkaa 450e jos en ihan väärin muista. Jos auto 1.8 tai 2.0 niin katti pulteilla pakosarjassa suoraan kiinni siinä moottorin etupuolella ja on aika vaikea laittaa siihen tarvikekattia koska joutuu tekemään laipat ymt.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 10. 21:27:48 2010

minä laittaisin peltisarjan ja rakentaisin itse katin sinne,mutta jos se ei ole vaihtoehto niin sitten vähän huono juttu.

ei kai ne kaikki "halvat" huonoja oo. tai jos on niin magnaflowin rosterikatti oli muistaakseni 270e. ei paha kyl enää.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Tammikuu 10. 22:00:42 2010

http://cgi.ebay.co.uk/98-04-Ford-Focus- ... 1572wt_939
Tollasen perään vaan halpis katti. :D

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 10. 22:15:21 2010

escorvet kirjoitti:http://cgi.ebay.co.uk/98-04-Ford-Focus- ... 1572wt_939
Tollasen perään vaan halpis katti. :D
hieman "kallis" :lol: 8)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Tammikuu 10. 22:16:49 2010

Rahtinalle kirjoitti:
escorvet kirjoitti:http://cgi.ebay.co.uk/98-04-Ford-Focus- ... 1572wt_939
Tollasen perään vaan halpis katti. :D
hieman "kallis" :lol: 8)
Niinku kiinan tuotteet yleensäki. :?

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Tammikuu 11. 21:53:56 2010

275e maksaa foortilla uus. toivottavasti saa clubialennusta.. :) siis tossa 1.6 se- moottorissa se katti on auton alla? hmm.. pitäiskö sittenkin tarvikekatti.. säästäis siinä sen 150e.. mutta jos toi olis kestävempi ja parempi kun tarvikekatti, niin hintaero ei olekkaan enää hirveä.. kun tuota autoa ajattelin pitää kuitenkin useamman vuoden.. :roll:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Tammikuu 11. 22:21:46 2010

tollaseen st 170 focukseen maksaa katti 927e
sillä rahalla sais jo teetettyä peltipakosarjan hyvällä katilla.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 11. 22:51:09 2010

Mieti vaikka asiaa siten, että entä kun/jos se ei enää toimikaan vuoden päästä? Sitten ostat sen kalliimman ja jos et itse saa asennusta tehtyä, niin maksat siitäkin tuplasti.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » To Tammikuu 14. 18:15:59 2010

laitoin nuukuuksissani bilteman tarvikekatin, oli 170e hintaeroa alkuperäiseen. hyvin näkyi menevän tollakin läpi katsastuksesta. jjs; än sanoin, "eipä noita katalysaatoreita valmistavia tehtaita niin montaa ole.." :P tämä kattimatti on biltemasta, ibbon autossa on kolmisen vuotta toiminut moitteetta samanmoinen. mut siis paskahan se on.. :lol:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 15. 19:41:58 2010

Sine kirjoitti:Mieti vaikka asiaa siten, että entä kun/jos se ei enää toimikaan vuoden päästä? Sitten ostat sen kalliimman ja jos et itse saa asennusta tehtyä, niin maksat siitäkin tuplasti.
mutta tolla tonnilla saa jo pakosarjan ja kilpakatin, minkä luulis kestävän vähän paremmin.

ja kyllä noi merkkipuljutkin myy halpoja katteja, ei kai ne nyt niin hunoja voi olla :roll: tai sit on...
halvin rosterinen 2,5" mikä mulla on tullu vastaan makso 100e
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 15. 23:26:57 2010

Tämän topicin auto menee lienee kategoriaan ”käyttis” kulkine, ei harraste. Pointti minulla oli, että henk.koht. ei kiinnosta rassata yhtään ylimääräistä omaa käyttöautoa. Kun aamulla menee autolle, niin sen _pitää_ lähteä avaimesta käyntiin ilman mitään ylimääräisiä säätöjä. Tämä pätee myös korjaukseen: satsaan mieluimmin vähän parempaan osaan, joka todennäköisesti kanssa kestää eikä tarvitse koko ajan korjata.

Poikkeus vahvistaa aina välillä säännön. Se kalliimpi osa onkin sitten heti kohta rikki ja taas korjataan. Välillä myös oma saituus iskee ja tulee houkutus ostaa sen halvempi osa. Monesti ne halvatkin osat tuntuvat toimivan, jopa ihan useita vuosia. Tosin paskaa tuntuu välillä tulevan milloin mistäkin tuutista. Onneksi tuntee jo sen verran varaosaputkien myyjiä, että voi kysyä suoraan: onko tämä ”made in itäly” -osa täyttä paskaa vai laittaisitko sen itse omaan autoosi? Sieltä se totuus aika monesti tulee.

Racing vehkeet on sitten asia erikseen. Niitä kuulemma puretaan ja kasataan viikon välein. Joskus jopa ihan mielenkiinnosta...

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: focukseen katalysaattoria

Viesti Kirjoittaja taneli » Pe Tammikuu 15. 23:53:28 2010

joo, en mäkään autooni laita italy- osia.. ainakaan niveliä. olen niin laiska, etten viitti tosiaan olla koko ajan vaihtelemassa.. ton katin uskalsin ostaa, kun kaverilla on kestänyt hyvin.. time will see, sanoisi lontoolainen.. :green: kiitoksia kaikille neuvoja antaneille!! :) :P
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Vastaa Viestiin