Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Heinäkuu 5. 21:24:39 2012

Otsikon mukaisesta autosta pyydetään täten kaikenlaisia kokemuksia lähinnä liittyen käyttöominaisuuksiin, viattomuuteen, moottoriin jne... :burn

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ma Heinäkuu 16. 0:26:13 2012

Ei kai tämä näin harvinainen voi olla :?

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ma Heinäkuu 16. 10:00:36 2012

Vähän vaikuttaa siltä :green: Täällä sivustolla kestää vähän pitempää että saa vastauksia, mut sitten kun tulee tietoo niin on asiallista tietoo :-$

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Heinäkuu 16. 10:17:23 2012

Jep, senverta pappalaite ja uuskin vielä ettei varmaan ihan heti oo monikaan clubilainen tämmöstä hommaamassa ja siten ei myöskään tietoa laitteesta löydy.
Kyllähän noita joskus vastaan tulee tulee tuolla tiellä et kaipa ne ihan kunnollisia pelejä on.

Se on jussin ostettava ja kerrottava kokemukset.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Heinäkuu 17. 22:32:57 2012

Minkä ikäisestä autosta on kyse? Duunikaveri hankki perheellensä kevättalvella jonkun diesel Galaxyn. Ei ole kyllä mitään muistikuvaa moottorista ja varmaan juuri sen takia, että oli diesel. Sen verran kurkkasin sisään, että ihan hienolta näytti (Ghia) ja on tätä uusinta korimallia. Ei ole valitellut mistään ja muistaakseni Galaxy/S-Max pärjäsi aika hyvin Trafin ja Saksan hylkytilastoissa Kugan ja Fiestan ohella eli oli tosi vähän vikoja.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Heinäkuu 17. 22:40:12 2012

Ilmeisesti kohtuu uus, toinenkin topici tästä viewtopic.php?f=18&t=155014

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Heinäkuu 20. 22:43:43 2012

:D Kohtuu uus, joo. 2011. Tuo toinen topic - en minä ainakaan saanut ruåttia halvelmmaksi hakumaaksi kuin saksaa - päinvastoin ainakin tämän auton kohdalla. Tai sitten en ymmärrä mistään mitään, kun pappalaitetta kerta haen :twisted:

Homma taitaa alkaa nähdä päivänvalon, eli siis kohta rupeaa tapahtumaan luulen mä 8)

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Heinäkuu 20. 22:52:59 2012

xrissane kirjoitti:Tuo toinen topic - en minä ainakaan saanut ruåttia halvelmmaksi hakumaaksi kuin saksaa - päinvastoin ainakin tämän auton kohdalla.
Euro on niin surkeeta valuuttaa kruunuun verrattuna. Pikkasen eri tilanne kuin muutamia vuosia sitten.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Heinäkuu 21. 0:46:01 2012

hoopee kirjoitti:
xrissane kirjoitti:Tuo toinen topic - en minä ainakaan saanut ruåttia halvelmmaksi hakumaaksi kuin saksaa - päinvastoin ainakin tämän auton kohdalla.
Euro on niin surkeeta valuuttaa kruunuun verrattuna. Pikkasen eri tilanne kuin muutamia vuosia sitten.
Hakukulut ovat pienmmät, ajallisesti helpompi hoitaa eikä siellä ole sellaista mittarilla kikkailua kuten Saksassa....

Varmaan monen mielestä Saksa on parempi paikka hakea auto, mutta ei Ruotsiakaan kokonaan kannata hylätä. Jos Saksassa joutuu käyttämään apuria tai välikäsiä niin hinta on helposti sama, ja Ruotsissa autoissa on yleensä talvivarustus, talvirenkaat ja lohkolämmitin.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ma Lokakuu 8. 15:31:46 2012

No niin - rouva rahtautti 2009 Galaxyn saksanmaalta taannoin. Lisää myähemmin :D :D

Jussi


... O:) ja tuon allekirjoituskuvaston päivitystä...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ke Lokakuu 17. 22:21:57 2012

Onkoon tuossa sama kone kun tuossa -11 Transiitissa, josta siis hyppäsi öljypumpun ketju kokonaisena pois :roll:
Liekköön kiviä....

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Lokakuu 19. 22:47:20 2012

Hui :green: No, se taitaa olla uudempi versio eli 25 pollea tehokkaampi kaks pilkku kakkonen tuossa 2011 -mallissa. Miten paljon lienee sitten uudistettu...

Ihan mukavat vääntölukemat ja käytännön tuntuma niistä - 400 änämmää :wink: . Ihan tyhjäkäynnin pintaan yllättävän helppo sammumaan, mutta siitä ylöspäin sitkeys kasvaa aikalailla eksponentiaalisesti tiettyyn rajaan saakka :D Miellyttävä matka-auto kerrassaan - eikä vähiten tilojen ja varustuksen osalta.

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Lokakuu 19. 23:02:50 2012

xrissane kirjoitti:Ihan tyhjäkäynnin pintaan yllättävän helppo sammumaan
Eli ihan samalainen ku transitit, tai siis ite en oo koskaan saanu sammumaan mut asiakkailta kuulin vaan et stumppaa herkästi.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Maaliskuu 30. 17:57:32 2013

Kun en näitä kiisselikuvioita enemmälti tunne, onko se juuri tämän common rail -tekniikan tuoma piirre se pikkukierrosten väännön puuttuminen :?: Ihan erilainen kuvio noissa työautoissa :cha .

Tietyllä lailla ymmärrän nykyään tuon bensiinillä pestään pensseleitä -teeman...

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Maaliskuu 30. 18:39:33 2013

Voihan se olla kaksoismassa-vauhtipyörässäkin vikaa? KAverin mondeokin sammuu herkästi, ja sitten taas toisella kaverilla S-max samalla tekniikalla, eikä mitään sammumisoireita, vähän ihme juttu kyllä..
Diesel on asiallinen polttoaine :green:
Pedal tu tö metal!

kujis
CRSC jäsen 2016
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 9:48:51 2005
Paikkakunta: Kajaani

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja kujis » La Maaliskuu 30. 19:53:45 2013

Eikös noihin saa ecun päivityksiä? Mk3 diesel mondeoon hain, ja oli sen jälkeen helpompi saada liikkeelle
Sierra Cosworth 4wd - 91

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Huhtikuu 11. 20:45:28 2013

Se sammumisjuttu voipi kyllä olla enempi linja-autonkuljettajan herkistä varpaista :cha kiinni :D

Akku vaihdettiin taannoin sellaiseen hyytelömalliseen, kun alkoi imaista webasto kahdella käyttökerralla entisen kuivilleen vaikka takana oli muutama sata kilsaa maantieajoa - auttoi ihmeesti :!:

Alkuun oli ihmeoire systeemissä - syksypakkasilla sytytti öljynvaihtoon patistavan viestin lautaan, vaikka öljyt oli vaihdettu myyntiliikkeessä (Ford -edustaja Hannoverissa) 6kympin huollossa Saksassa juuri ennen kotimatkaa. Öljyt näytti olevan 10w-30 Total joten arvelin tuolloin eka kovien pakkasten tuovan viskositeettiropleemaa. Vaihdettiin kunnon meikäolosuhteiden öljyt (samoin kuin suotimet polttoaine- sekä ilmapuolelle) ja oire hävisi. Kunnes - nyt kevättalvesta noin kolmen tonnin ajon jälkeen sama toistui. Vein auton voortille ja piuhan päässä käyttivät selvittämässä, johtuuko esim. hiukkassuodattimesta kuulemma. Oli ollut ainoa näkyvä todnäk syy sellainen, että ilmeisesti akkulaturin asennuksen yhteydessä oli joku piuha jäänyt irti. Sen kiinnitys ja jonkun uuden softan päivitys veivät tuon ongelman sitten.

Nyt näyttää myös siltä, että softa sekoilee - ne on vissiin niitä haamuja outoja ohjelmanpätkiä tietokoneessa :wink: . Välillä mittaristonäyttö ilmoittaa vilahduksen -aux heater on- jossain asiaankuulumattomassa yhteydessä, ja välillä jotain muutakin epäloogista tingeltangelia.

Autoon siis asennutin jo Saksassa vetokoukun asiaankuuluvine lisäkkeineen (lisää älliä peruutustutkalle). Täällä meillä asennettiin sitten akkuvahti kiinteäksi ja samalla siis tuo kääntyvä Recaron istuin vänkärin puolelle.

Ja vielä -tyytyväisiä ollaan edelleen.

Jussi O:)

ps. Kiitos vinkistä hoopee :D - olen vasta lyhyesti eksynyt tuonne smax -voorumille. Pitää tutkailla oikein ajan kanssa...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Galaxy 2,2 TDCi 149 kW

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Huhtikuu 12. 0:36:24 2013

...ja just liityin :arrow: http://www.fordgalaxy.org.uk/ford/index.php? foorumiin mukaan - sieltä löytynee nyt linkki klubimmekin sivuille sitten. :burn

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin