Se sammumisjuttu voipi kyllä olla enempi linja-autonkuljettajan herkistä varpaista

kiinni
Akku vaihdettiin taannoin sellaiseen hyytelömalliseen, kun alkoi imaista webasto kahdella käyttökerralla entisen kuivilleen vaikka takana oli muutama sata kilsaa maantieajoa - auttoi ihmeesti
Alkuun oli ihmeoire systeemissä - syksypakkasilla sytytti öljynvaihtoon patistavan viestin lautaan, vaikka öljyt oli vaihdettu myyntiliikkeessä (Ford -edustaja Hannoverissa) 6kympin huollossa Saksassa juuri ennen kotimatkaa. Öljyt näytti olevan 10w-30 Total joten arvelin tuolloin eka kovien pakkasten tuovan viskositeettiropleemaa. Vaihdettiin kunnon meikäolosuhteiden öljyt (samoin kuin suotimet polttoaine- sekä ilmapuolelle) ja oire hävisi. Kunnes - nyt kevättalvesta noin kolmen tonnin ajon jälkeen sama toistui. Vein auton voortille ja piuhan päässä käyttivät selvittämässä, johtuuko esim. hiukkassuodattimesta kuulemma. Oli ollut ainoa näkyvä todnäk syy sellainen, että ilmeisesti akkulaturin asennuksen yhteydessä oli joku piuha jäänyt irti. Sen kiinnitys ja jonkun uuden softan päivitys veivät tuon ongelman sitten.
Nyt näyttää myös siltä, että softa sekoilee - ne on vissiin niitä haamuja outoja ohjelmanpätkiä tietokoneessa

. Välillä mittaristonäyttö ilmoittaa vilahduksen -aux heater on- jossain asiaankuulumattomassa yhteydessä, ja välillä jotain muutakin epäloogista tingeltangelia.
Autoon siis asennutin jo Saksassa vetokoukun asiaankuuluvine lisäkkeineen (lisää älliä peruutustutkalle). Täällä meillä asennettiin sitten akkuvahti kiinteäksi ja samalla siis tuo kääntyvä Recaron istuin vänkärin puolelle.
Ja vielä -tyytyväisiä ollaan edelleen.
Jussi
ps. Kiitos vinkistä hoopee

- olen vasta lyhyesti eksynyt tuonne smax -voorumille. Pitää tutkailla oikein ajan kanssa...