Peesataseen turbo... Ja yleisiä kysymyksiä.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Lokakuu 9. 0:04:58 2007

hilteri kirjoitti:p100 aihetta sivuten, onko kellään kokemuksia peesatkun mittaristosta?
omassa bensamittari paskana ja kokeilin useaa erilaista normaali sierran mittaristoa ja ei toimi mikään oikein. ja siinä p100 alkuperäsessä mittaristossa on joku piirikortti takana siinä alakulmassa, jollasta en ole muitten sierrojen mittaristojen takana nähnyt..siitä kortista menee johtoja lämpö ja bensa mittarille.
Se piirikortti tekee jotain mystistä bensamittarille, multakin oli siitä juotos irronnut eikä se oikein tinaamalla enää korjaantunut. Ja vaihdoin tilalle ihan normi mk2 1.6 ohc Sierran mittarin, toimi ihan täydellisesti, jopa nopeusmittari näytti täsmälleen oikein... :shock:
Jos bensamittari ei näytä vieläkään mitään, vika on varmemmin mittarin anturissa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Lokakuu 9. 11:06:59 2007

anturi voi olla ehjä muutta ei anna vastusarvoa ulos jos anturin maadoitus ei toimi.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Lokakuu 9. 19:53:04 2007

Heittäisin että 99% varmuudella polttoaineanturin maadoitus täysin ruosteessa tankin päästä... Jos tämä vehje on joitain ominaisuuksia Sierralta perinyt. :wink:

Rassaat sen vaan puhtaaksi, teet jonninmoisen uuden liitoksen ja hölväät vaseliinilla päälle... Eiköhän toi sitten kestä niin kauan kuin koko rakkine kestää kasassa. :D
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Ke Lokakuu 10. 14:24:16 2007

Nyt olis kahenlaisia pakosarjan tiivisteitä. Löytyy peltikuoriset ja pahviset, joissa metallirengas kanavan reunoilla. Kummatko kannattaisi laittaa?

Kuva
Kuva

Ei tuon muotoisia tietenkään kumpiakaan, kuhan malliksi etin jotkut tiivisteenkuvat. :lol:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Lokakuu 10. 14:53:46 2007

laittaisin tuon alemman mukaiset itse.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Kesäkuu 30. 23:11:23 2008

samiharju kirjoitti:leimalle: penkkipaperi 78hp +20% = 93,6hp max.
kellekkähän leimamiehelle tämmönenkin lappu menee läpi..
ohc turbo ja 93 heppaa. millähän ilveellä ne jotkut on noita leimannu?
paljon siinä turbo dieselissä on heppoja,voiko sen ottaa vertaus moottoriksi?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 1. 0:18:06 2008

Ihan vaan turbolla piristetty sitä "p100 omaa" moottoria. Ihan vaan vähän piristää ämpärin kokosella turbolla... :lol: Nou problem, jos ei halua kukaan muutoskatsastaa niin vaihtaa konttoria, laillisia esteitä tolle ei ole. Turbo dieselissä on vähän vähemmän mitä ohc:ssa. Ei se 1.8 tdkään mikään huono kohde olis piristettäväks, pumppu vaihtoon ja isompi puhallin+ic niin ollaan 150hp paremmalla puolella hyvin helposti. Kun joskus saan ton escortin valmiiks niin kattoo paljonko siitä saa. Yli 200 pitää tulla, jos ei tule niin pitää korjata virhe mikä sen estää. :lol:
Jäsen #606

Vastaa Viestiin