jeddah kirjoitti:Laturin plussajohdot eli ne kaksi paksua punaista menevät suoraan akulle normiautoissa (myös Sierrassa), paitsi Taunuksessa on alunperin joku tosi ihme viritelmä vakiona, ne kiertävät sulakerasian kautta tosi ohkaista johtoa pitkin takaisin akulle. Kuitenkin ilman sulakkeita suoraan akun plussaan niiden kuuluukin ennen pitkää päätyä ja molemmat voi vetää yhteen heti laturin takaa. Sininen johto taas on laturin heräte, se menee sen laturin merkkivalon toiseen napaan, lampun toinen puoli taas tulee sytytysvirrasta. Eli siis valon sammuessa laturi alkaa lataamaan ja siihen liittyvä häiriö selvästi on kyseessä. Ottaisiko sitten häiriötä kun sulakerasialle tulee puoliaaltoa toisesta plussasta...?
Itse kytkin juuri moisten ongelmien välttämiseksi ne molemmat laturin plussat suoraan akkuun ja jatkoin sitä orkkis laturin plussapiuhaa akun plussanapaan.
Molemmat virtajohdot on nyt samassa navassa, koska Cossun laturissa ei oo 3 napaa, vaan 2.
Ne on kyllä muutenkin yhdistetty n.10cm päässä laturista, jonka jälkeen toinen menee suoraan akun +napaan ja toinen alkuperäseen johtosarjaan, kiertäen kuskinpuolelle ja siitä suoraa hyttiin, sen jälkeen en o viel selvittäny mihin menee, mutta melko varmasti alkuperäiseen paikkaan.
Ton herätteen polttimon toisenpuolen piuhasta en tiedä, kun en oo hytin puolella niin tarkkaan viel tutkinu, mut onko sillä väliä loppujen lopuksi mistä se tulee, jos ei oo/tuu sytytys virasta?
Oudointa tässä on se että auto on ollu ajossa ihan normi käytössä tällä ruisku setupilla, mutta joku nyt vaan silti on pielessä?
Voisko olla ylijännitettä muka tolle Opelin ruiskulle tuo 14.05V?
Niin ja miksi tuo vika nimen omaan vittuilee vaan kuumana/normi lämmöissä on mun mielestä oudointa?
Voisko olla niinkin yksinkertaisesti että ois jotkut lämpöanturin piuhat väärinpäin ja sit alkais heittään liikaa bensaa ja jotain ennakoita vasta kuumana, eli väärinpäin?
Ei jaksais kyl enää mitään turhaa enää ostaa/vaihdella kokeilu mielessä, kun on jo monta päivää ihmetelty jokusen asentajankin kera, antureita putsattu, vaihdettu ja mitattu, johtoja roplattu ihan liikaa yms. sontaa...
Voisin koittaa jollain vimpaimella kuvata äänen kera ton käyntihäiriön ja linkittää tänne...