Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Lokakuu 4. 22:39:00 2009

Mikitic kirjoitti: :-s kaikki bensapumputhan hajoaa samalla tavalla.
Paitti että yleensä se tuotto loppuu ekana kovemmalla rasituksella, joten auto saattaa ihan hyvin kiertää paikallaan ja käydä tyhjäkäyntiä, mutta alkaa rötäämään vasta kiihdyttäessä. Tässä ilmeisesti alkaa pätkimään pitkin kierrosaluetta.

Varmaankin kärjettömän mallin sytytyspuolia olet siinä kokeillut? Sen puolan ensiökäämin koko sähkövirta menee sytkäboksin kautta maihin, joten herää epäilys että vuotaa jostain. Onko siinä esivastusta paikallaan, ja kuumeneeko se jos on?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Lokakuu 5. 9:32:15 2009

Nyt on kärjettömän kaasari Sierran puola paikallaan, ostaessa oli uuden näkönen Biltema sininen puola, jonka sain rikottua, nyt on joku Lucaksen alumiinikuorinen mikä lie perus puola.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Lokakuu 6. 13:48:30 2009

jeddah kirjoitti:Kuulostaa just siltä ettei se puolan latausajan säätö toimi, tai sitten puolan miinus koittaa päästä maihin jostain väärästä välistä. Se tosin aiheuttaisi muitakin ongelmia... Veikkaan, että kun kone alkaa rötäämään ja kokeilet välittömästi toisella puolalla niin toimii taas ihan moitteetta? Kuumeneeko se sytkäyksikkö samaa tahtia puolan kanssa? Sen 1.6 Sierran induktiojakajallisen sytkän kanssa voi tulla ongelmia, jos tuo ruiskun ohjausboksi tarvitsee sitä HALL-anturin signaalia. Kannattaa tarkastaa, meneekö sinne eculle pelkkä puolan miinus vai kaikki hallin piuhat jolloin ecu ohjaa sytkäyksikköä ja tuo induktiojakaja ei toimi.
Ruiskun eculle menee johto puolan + johdosta ja puolan - menee jonkun sulakkeen ja releen kautta johonki auton alkuperäiseen johtoon joka on jarrutehostajan vieressä ja liittyy sit auton omaan johtosarjaan.
Muita piuhoja sytkäsetistä ei lähde eteenpäin, maadotus johto tietysti maihin...

Nyt auto oli käynnissä n.30min, kävi ja toimi tosi hienosti taas, luulin jopa hetken että vika on häipyny, mutta sitten alkoi rumba taas... :?
Ajoituslampulla juuri kattelin ajotusta ennenkö alkoi vittuileen taas.
Syt.ennakkoa näytti olevan n.12-13, mutta putosi pikku hiljaa, kunnes oli n.0 ennakkoa ja sit alkoi sytkälamppukin pätkimään ja ennakoista ei saanu enää mitää selvää, kun kipinät alkoi katkoilemaan/katoilemaan.

Voisko esim. virranjakajassa tai virranjakajan kannessa olla moinen vika, eli kun tulee tiettyyn lämpöön, niin joku juotos tms. ei enää johda virtaa ja alkaa pätkiin?
Pahoin kyllä näyttää siltä että vika on jonkunlainen kontakti vika, joka siis ilmenee vain ja ainoastaan koneen ollessa normi lämmön paikkeilla.
Viimeksi muokannut tumppe, Ti Lokakuu 6. 19:57:56 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Lokakuu 6. 16:50:17 2009

Ainakin sulla on puolan plussa ja miinus sitten väärinpäin... :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Lokakuu 6. 19:58:43 2009

jeddah kirjoitti:Ainakin sulla on puolan plussa ja miinus sitten väärinpäin... :)
Ei oo. :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Lokakuu 6. 21:07:53 2009

tumppe kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Ainakin sulla on puolan plussa ja miinus sitten väärinpäin... :)
puolan - menee jonkun sulakkeen ja releen kautta johonki auton alkuperäiseen johtoon
Meinaskohan jeddah tuota..?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Lokakuu 6. 21:29:12 2009

KIP kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Ainakin sulla on puolan plussa ja miinus sitten väärinpäin... :)
puolan - menee jonkun sulakkeen ja releen kautta johonki auton alkuperäiseen johtoon
Meinaskohan jeddah tuota..?
Sitäpä hyvinkin, lisäksi mitä ihmettä se ruiskuboksi tekee puolan plussalla jossei sinne mene hallilta piuhoja :-s
Vielä jos sanot, että puolan plussalta menee johto siihen sytkäboksille ja miinukselta ei mene, niin väitän entistä painavammin johtojen olevan ristissä...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Lokakuu 6. 21:45:48 2009

jeddah & KIP & tumppe kirjoitti:Ainakin sulla on puolan plussa ja miinus sitten väärinpäin... :)
puolan - menee jonkun sulakkeen ja releen kautta johonki auton alkuperäiseen johtoon [/quote]
Meinaskohan jeddah tuota..?[/quote]
Sitäpä hyvinkin, lisäksi mitä ihmettä se ruiskuboksi tekee puolan plussalla jossei sinne mene hallilta piuhoja :-s
Vielä jos sanot, että puolan plussalta menee johto siihen sytkäboksille ja miinukselta ei mene, niin väitän entistä painavammin johtojen olevan ristissä...[/quote]

Kyllä molemmista +/- tais mennä johto sytkäboksille, tarkotin että sytkäboksi, jakaja ja puola ovat piuhoineen yhteydessä ja muualle menevät piuhat ovat nuo jotka aiemmin mainittin puolan +/-.

Kaveri meinas et vois olla tuo hall-anturikin viallinen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Lokakuu 6. 21:54:26 2009

Juu ymmärsin kyllä, mutta... Ootko nyt oikeesti mitannut että mitä sieltä sulakkeen ja releen kautta oikein tulee siihen puolalle...? Kuulostaa vaan jotenkin.. :shock:
En keksi mitään muuta kuin kiekkamittarin signaalin mitä puolan miinuksesta tarvitsisi mennä autoon sisälle, mutta miksi siinä välissä olisi sulake ja rele..? Ja mistä se puola saa sähköä, ei ainakaan ruiskuboksilta jos sinne menee tuosta sytytyssysteemistä ainoastaan yksi sähköjohto?

E: Ja särkinäinen hall-anturi ei kyl kuumenna puolaa, että jotain muutakin siellä on varmasti vähän metsässä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 7. 9:13:34 2009

Eilen tuli sekin testattua, että puola lämpenee ihan normaalisti, kun auto käy normaalisti, mut ku alkaa kipinät katoileen lämpösenä, niin samaan aikaan puola kuumenee paljon enemmän ku normi tilantees.

En itekkään tiedä mikä juttu toi rele ja sulake on ja ne on jälkiasennettuja, eikä alkuperäsiä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 7. 17:37:00 2009

Kokonainen kärjetön (induktiivinen) sytkäsysteemi jostain sierrasta, niin pitäs pelata. Hall-anturilla olevia keskipakosäätimellä varustettuja virranjakajia ei tietääkseni ole taunuksen koneeseen sopivana versiona olemassakaan... Eli toi mikä sulla on niin se täytyy olla jonkun itte tekemä. Tietysti se hall olis sinänsä parempi, kun niihin saa niitä yksiköitä helpommin.

Nyt se on siis kytketty niin, että puolan plussa menee sytkäboksille ja ruiskun eculle, puolan miinus jonkun releen ja sulakkeen kautta vissiin akkuun ja sytkäboksi maadottaa puolan plussaa. Eli puola on ilmeisesti ainakin väärin päin. Sillä ei ole kyllä tähän ongelmaan mitään merkitystä.

Mistä sytkäboksi saa virtansa?
Onko se puolalle tuleva johto sellanen taunuksen orkkis "etuvastusjohto"? (sellanen missä on ns. kulli-abiko päissä ja kohtuu paksu, muistaakseni valkonen, kytketty alunperin toisesta päästä lähelle sulakerasiaa ja toinen pää puolaan)

Mulla oli flektin johtona joskus tollanen, kun en tienny, ettei se olekkaan tavallinen johto ja kas kun suli melkein heti :D
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 7. 18:20:42 2009

olafu kirjoitti:Kokonainen kärjetön (induktiivinen) sytkäsysteemi jostain sierrasta, niin pitäs pelata. Hall-anturilla olevia keskipakosäätimellä varustettuja virranjakajia ei tietääkseni ole taunuksen koneeseen sopivana versiona olemassakaan... Eli toi mikä sulla on niin se täytyy olla jonkun itte tekemä. Tietysti se hall olis sinänsä parempi, kun niihin saa niitä yksiköitä helpommin.

Nyt se on siis kytketty niin, että puolan plussa menee sytkäboksille ja ruiskun eculle, puolan miinus jonkun releen ja sulakkeen kautta vissiin akkuun ja sytkäboksi maadottaa puolan plussaa. Eli puola on ilmeisesti ainakin väärin päin. Sillä ei ole kyllä tähän ongelmaan mitään merkitystä.

Mistä sytkäboksi saa virtansa?
Onko se puolalle tuleva johto sellanen taunuksen orkkis "etuvastusjohto"? (sellanen missä on ns. kulli-abiko päissä ja kohtuu paksu, muistaakseni valkonen, kytketty alunperin toisesta päästä lähelle sulakerasiaa ja toinen pää puolaan)

Mulla oli flektin johtona joskus tollanen, kun en tienny, ettei se olekkaan tavallinen johto ja kas kun suli melkein heti :D
Sytkäsetti on rakennettu kärjelliseen jakajaan, samalla tavalla ku nää Crane Camssin sytkäsetitkin, siksi on keskipako- ja alipainesäätimet.
Johto on sellanen perus uros mallinen liitin orkkis johtosarjassa, mitä Taunuksissa on useitakin.
Tämä sijaitsee kuskinpuolen nurkassa jarrutehostajan vieressä, mikälie johto...
En tiä kuka noi on kytkeny ja kuinka pitäs olla, mut joku siel ei toimi kuumana ja jos se olis johdoissa, niin luulen että ei kävis ollenkaan.

Tänään kun taas käyttelin, niin kävi jotenki tyhjäkäyntiä kuumanakin, mutta kierroksia ei ottanu, sit ku vähä sain kierrätettyä, nii alko taas käymään miten sattuu.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 8. 0:08:24 2009

tumppe kirjoitti:
olafu kirjoitti:Kokonainen kärjetön (induktiivinen) sytkäsysteemi jostain sierrasta, niin pitäs pelata. Hall-anturilla olevia keskipakosäätimellä varustettuja virranjakajia ei tietääkseni ole taunuksen koneeseen sopivana versiona olemassakaan... Eli toi mikä sulla on niin se täytyy olla jonkun itte tekemä. Tietysti se hall olis sinänsä parempi, kun niihin saa niitä yksiköitä helpommin.

Nyt se on siis kytketty niin, että puolan plussa menee sytkäboksille ja ruiskun eculle, puolan miinus jonkun releen ja sulakkeen kautta vissiin akkuun ja sytkäboksi maadottaa puolan plussaa. Eli puola on ilmeisesti ainakin väärin päin. Sillä ei ole kyllä tähän ongelmaan mitään merkitystä.

Mistä sytkäboksi saa virtansa?
Onko se puolalle tuleva johto sellanen taunuksen orkkis "etuvastusjohto"? (sellanen missä on ns. kulli-abiko päissä ja kohtuu paksu, muistaakseni valkonen, kytketty alunperin toisesta päästä lähelle sulakerasiaa ja toinen pää puolaan)

Mulla oli flektin johtona joskus tollanen, kun en tienny, ettei se olekkaan tavallinen johto ja kas kun suli melkein heti :D
Sytkäsetti on rakennettu kärjelliseen jakajaan, samalla tavalla ku nää Crane Camssin sytkäsetitkin, siksi on keskipako- ja alipainesäätimet.
Johto on sellanen perus uros mallinen liitin orkkis johtosarjassa, mitä Taunuksissa on useitakin.
Tämä sijaitsee kuskinpuolen nurkassa jarrutehostajan vieressä, mikälie johto...
En tiä kuka noi on kytkeny ja kuinka pitäs olla, mut joku siel ei toimi kuumana ja jos se olis johdoissa, niin luulen että ei kävis ollenkaan.

Tänään kun taas käyttelin, niin kävi jotenki tyhjäkäyntiä kuumanakin, mutta kierroksia ei ottanu, sit ku vähä sain kierrätettyä, nii alko taas käymään miten sattuu.
Syyttävä sormi lukittuu vähitellen sytkäboksin kohdalle..
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 8. 11:21:08 2009

olafu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
olafu kirjoitti:Kokonainen kärjetön (induktiivinen) sytkäsysteemi jostain sierrasta, niin pitäs pelata. Hall-anturilla olevia keskipakosäätimellä varustettuja virranjakajia ei tietääkseni ole taunuksen koneeseen sopivana versiona olemassakaan... Eli toi mikä sulla on niin se täytyy olla jonkun itte tekemä. Tietysti se hall olis sinänsä parempi, kun niihin saa niitä yksiköitä helpommin.

Nyt se on siis kytketty niin, että puolan plussa menee sytkäboksille ja ruiskun eculle, puolan miinus jonkun releen ja sulakkeen kautta vissiin akkuun ja sytkäboksi maadottaa puolan plussaa. Eli puola on ilmeisesti ainakin väärin päin. Sillä ei ole kyllä tähän ongelmaan mitään merkitystä.

Mistä sytkäboksi saa virtansa?
Onko se puolalle tuleva johto sellanen taunuksen orkkis "etuvastusjohto"? (sellanen missä on ns. kulli-abiko päissä ja kohtuu paksu, muistaakseni valkonen, kytketty alunperin toisesta päästä lähelle sulakerasiaa ja toinen pää puolaan)

Mulla oli flektin johtona joskus tollanen, kun en tienny, ettei se olekkaan tavallinen johto ja kas kun suli melkein heti :D
Sytkäsetti on rakennettu kärjelliseen jakajaan, samalla tavalla ku nää Crane Camssin sytkäsetitkin, siksi on keskipako- ja alipainesäätimet.
Johto on sellanen perus uros mallinen liitin orkkis johtosarjassa, mitä Taunuksissa on useitakin.
Tämä sijaitsee kuskinpuolen nurkassa jarrutehostajan vieressä, mikälie johto...
En tiä kuka noi on kytkeny ja kuinka pitäs olla, mut joku siel ei toimi kuumana ja jos se olis johdoissa, niin luulen että ei kävis ollenkaan.

Tänään kun taas käyttelin, niin kävi jotenki tyhjäkäyntiä kuumanakin, mutta kierroksia ei ottanu, sit ku vähä sain kierrätettyä, nii alko taas käymään miten sattuu.
Syyttävä sormi lukittuu vähitellen sytkäboksin kohdalle..
Ois vaan kiva ku löytäis jostain vaihto kelpoisen sytkäboksin... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 8. 17:38:10 2009

tumppe kirjoitti:Ois vaan kiva ku löytäis jostain vaihto kelpoisen sytkäboksin... :roll:
Mittaa yleismittarilla mitkä nastat sinne jakajaan menevissä johdoissa on hall-anturin käyttöjännitteet ( + ja - ) ja signaalinasta, jolloin selviää anturin käyttöjännite ja se että onko hall maadoittavaa sorttia. Jos käyttöjännite on oikein ja toiminta oikein päin niin siihen sopii sytkäyksiköksi tuo boschin 7 napainen jota löytää mono jetronicilla varustetuista volkkareista (80-90 luvun taitteen golf-jetta-passat) Samalla voit ottaa liittimet ja puolankin ko. autosta. Kytkentäohjeet saat vaikka multa, kun ensin hommaat ne sälät jostain. Hyvin simppeli kytkentä.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Lokakuu 13. 20:04:33 2009

Nonniiiiii... Luultavasti vika löytyi, nimittäin sypää kaikkeen kivaan ja mukavaan toimintaan taitaa olla ihan vaan laturi... :shock:

Jakajakin oli tänään irti. Putsailin ja fiksailin sitä vähä sieltä täältä...

Vika kun taas ilmaantui lämpösenä, aloin mittailemaan puolan virtaa, latausvirtaa ja paria muuta juttua, no epämääräistä tietoa tuli -> voltit heitteli vähä niin ja näin.
Sitten sammutin auton ja käynnistin ilman kaasua muutamia kertoja.

Huomasin että kun käynnistelin autoa uudelleen että latausvalo jäi palamaan, jota ei tapahdu kylmänä ja auto kävi nätisti, kunnes vähänkin kun koski kaasuun -> latausvalo sammui ja alkoi käymään päin vituraa taas.
Jos latausvalo ei jäänyt palamaan, auto kävi ihan päin vittua, jos valo jäi kävi hyvin jne.

Koitan huomenna (tai joku päivä kun ehti ja ku ei olis niin vitun kylmä :evil: ) vaihtaa ton laturin.

Lähipäivinä ois kyl tulos Granadan ohj.teh.pumppu +kiinnityskorva, jolloin pitäs laturin kans kumminki tapella, niin voi olla et vaihdan laturin vasta sit samalla... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Huhtikuu 18. 18:14:47 2010

tumppe kirjoitti:Huomasin että kun käynnistelin autoa uudelleen että latausvalo jäi palamaan, jota ei tapahdu kylmänä ja auto kävi nätisti, kunnes vähänkin kun koski kaasuun -> latausvalo sammui ja alkoi käymään päin vituraa taas.
Jos latausvalo ei jäänyt palamaan, auto kävi ihan päin vittua, jos valo jäi kävi hyvin jne.

Koitan huomenna (tai joku päivä kun ehti ja ku ei olis niin vitun kylmä :evil: ) vaihtaa ton laturin.

Lähipäivinä ois kyl tulos Granadan ohj.teh.pumppu +kiinnityskorva, jolloin pitäs laturin kans kumminki tapella, niin voi olla et vaihdan laturin vasta sit samalla... :roll:
No nyt on vanhan 55A laturin tilalle pultattu Cossun 90A laturi, ohjaustehostin ja sen teline patentti viritykset vaihdettu Sierran versioihin.

Edelleen on sama mystinen vika, eli:
- Kylmänä käy ja lähtee käyntiin hienosti (liiankin hienosti 8) )
- Kun kone pääsee normilämpöön, niin alkaa sekoileen
- Käynnistäessä ilman kaasua uudestaan, jää latausvalo palamaan ja toimii hienosti, kun taas hiukan laittaa kaasua, niin että valo sammuu, niin sekoilu jatkuu
- Vika poistuu kun ottaa laturin perseestä piuhat irti tai tarkemmin pelkkä + johdon (2 isoa punaista johtoa samassa) irrotus riittää, niin toimii moitteettomasti.

Nyt kaipaisinkin apuja että mitä tapahtuu ja miksi?
Joku kytkeytyy päälle tai pois ilmeisesti ja sit sekoilee?
Mihin noi laturin 3 johtoa kaikki kuuluvat mennä (Sierrassa ilmeisesti sama kytkentä)?
Johdot siis ovat: pieni sininen "heräte/latausvalo" ja 2kpl "paksuja" punaisia 12v (toinen iso+ menee suoraa akkuun ja toinen herätteen kera hyttiin alkuperäistä reittiä haaroittumattomana).

Kattelen joku päivä sit tonne mittariston taakse, että mihin nuo 2kpl johtoja menee...
Vitun ärsyttävää kyllä tämmönen oireilu! :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Huhtikuu 19. 0:04:35 2010

tumppe kirjoitti:Nyt kaipaisinkin apuja että mitä tapahtuu ja miksi?
Joku kytkeytyy päälle tai pois ilmeisesti ja sit sekoilee?
Mihin noi laturin 3 johtoa kaikki kuuluvat mennä (Sierrassa ilmeisesti sama kytkentä)?
Johdot siis ovat: pieni sininen "heräte/latausvalo" ja 2kpl "paksuja" punaisia 12v (toinen iso+ menee suoraa akkuun ja toinen herätteen kera hyttiin alkuperäistä reittiä haaroittumattomana).

Kattelen joku päivä sit tonne mittariston taakse, että mihin nuo 2kpl johtoja menee...
Vitun ärsyttävää kyllä tämmönen oireilu! :?
Mistähän ihmeestä sille ruiskulle/sytkälle on otettu sähköä, oletko yhtään tutkinut?
Laturin plussajohdot eli ne kaksi paksua punaista menevät suoraan akulle normiautoissa (myös Sierrassa), paitsi Taunuksessa on alunperin joku tosi ihme viritelmä vakiona, ne kiertävät sulakerasian kautta tosi ohkaista johtoa pitkin takaisin akulle. Kuitenkin ilman sulakkeita suoraan akun plussaan niiden kuuluukin ennen pitkää päätyä ja molemmat voi vetää yhteen heti laturin takaa. Sininen johto taas on laturin heräte, se menee sen laturin merkkivalon toiseen napaan, lampun toinen puoli taas tulee sytytysvirrasta. Eli siis valon sammuessa laturi alkaa lataamaan ja siihen liittyvä häiriö selvästi on kyseessä. Ottaisiko sitten häiriötä kun sulakerasialle tulee puoliaaltoa toisesta plussasta...?
Itse kytkin juuri moisten ongelmien välttämiseksi ne molemmat laturin plussat suoraan akkuun ja jatkoin sitä orkkis laturin plussapiuhaa akun plussanapaan.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 19. 16:35:43 2010

jeddah kirjoitti:Laturin plussajohdot eli ne kaksi paksua punaista menevät suoraan akulle normiautoissa (myös Sierrassa), paitsi Taunuksessa on alunperin joku tosi ihme viritelmä vakiona, ne kiertävät sulakerasian kautta tosi ohkaista johtoa pitkin takaisin akulle. Kuitenkin ilman sulakkeita suoraan akun plussaan niiden kuuluukin ennen pitkää päätyä ja molemmat voi vetää yhteen heti laturin takaa. Sininen johto taas on laturin heräte, se menee sen laturin merkkivalon toiseen napaan, lampun toinen puoli taas tulee sytytysvirrasta. Eli siis valon sammuessa laturi alkaa lataamaan ja siihen liittyvä häiriö selvästi on kyseessä. Ottaisiko sitten häiriötä kun sulakerasialle tulee puoliaaltoa toisesta plussasta...?
Itse kytkin juuri moisten ongelmien välttämiseksi ne molemmat laturin plussat suoraan akkuun ja jatkoin sitä orkkis laturin plussapiuhaa akun plussanapaan.
Molemmat virtajohdot on nyt samassa navassa, koska Cossun laturissa ei oo 3 napaa, vaan 2.
Ne on kyllä muutenkin yhdistetty n.10cm päässä laturista, jonka jälkeen toinen menee suoraan akun +napaan ja toinen alkuperäseen johtosarjaan, kiertäen kuskinpuolelle ja siitä suoraa hyttiin, sen jälkeen en o viel selvittäny mihin menee, mutta melko varmasti alkuperäiseen paikkaan.
Ton herätteen polttimon toisenpuolen piuhasta en tiedä, kun en oo hytin puolella niin tarkkaan viel tutkinu, mut onko sillä väliä loppujen lopuksi mistä se tulee, jos ei oo/tuu sytytys virasta?

Oudointa tässä on se että auto on ollu ajossa ihan normi käytössä tällä ruisku setupilla, mutta joku nyt vaan silti on pielessä?
Voisko olla ylijännitettä muka tolle Opelin ruiskulle tuo 14.05V?
Niin ja miksi tuo vika nimen omaan vittuilee vaan kuumana/normi lämmöissä on mun mielestä oudointa?
Voisko olla niinkin yksinkertaisesti että ois jotkut lämpöanturin piuhat väärinpäin ja sit alkais heittään liikaa bensaa ja jotain ennakoita vasta kuumana, eli väärinpäin?

Ei jaksais kyl enää mitään turhaa enää ostaa/vaihdella kokeilu mielessä, kun on jo monta päivää ihmetelty jokusen asentajankin kera, antureita putsattu, vaihdettu ja mitattu, johtoja roplattu ihan liikaa yms. sontaa...

Voisin koittaa jollain vimpaimella kuvata äänen kera ton käyntihäiriön ja linkittää tänne...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc (ruisku) ei käy lämpösenä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Huhtikuu 20. 19:01:20 2010

No nyt tuo ei käy sitten enää ollenkaan, yrittää hädin tuskin vaan käydä kun starttaa jonkunaikaa ja antaa vähän kaasua -> käykäkäykä käy meiningillä... :shock:
Rupee oleen jo hermotki ihan loppu ton vitun Opelin ruiskun paskan kanssa.

Jos tääl foorumilla on joku topikki -> Näin asennat ohc ruiskun kaasari malliin tai muuhun vanhaan Foordiin, jossa ois kerrottuna mitä johtoja kytketään ja mihin, niin voisin alkaa painimaan tonne Sierran ohc.n ruisku vermeitä paikalleen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin