2,3 16V:n asennus Sierraan

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

2,3 16V:n asennus Sierraan

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Toukokuu 29. 12:23:02 2006

Joku tuollaisen on varmaan Sierraan jo tunkenut. Niin minäkin, sähköjään vailla vielä. Onko muilla ollut mitään sovitusvaikeuksia, esim. hammastangon ym. kanssa? Olisi ollut varmaan helpompaa asentaa laatikon (manuaali) kanssa yhtä aikaa. Nyt jouduin irrottamaan öljypohjan lisäosan ja pumpun imuputken.Korkeammat tyynyt olisivat poikaa jotta ö.pohja ei ottaisi hammastankoon tai lähinnä tehostetun tangon putkiin. Sierran omat konekannakkeet sopivat mutta kone tuntuis olevan lähempänä tulipeltiä kuin aiemmin.Onko jollakin moottorinohjauksen osalta jonkinmoista sähkökaaviota? Suomen Ford ei tuota 2,3sta ota tunteakseen. Pakoputken alkuosa laippoineen kai itse tehtävä kun moista ei löydy. Turboa joku jo kokeillut moiseen? Tuo konehan ollut käytössä Scorpiossa. Kuka hyvä, kekseliäs, pakosarjan tekijä?
Johtosarjassa on mukana myös automaatin vaatimat piuhat. Pitäisi kai poistaa sekoittamasta. (kaverit ovat kieltäneet minulta sähköasennustan tekemisen sukunimestä johtuen!-Oikari...) Kyseessä Sedansierra.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Toukokuu 29. 13:21:57 2006

Onhan noita joku tehnyt. Itse mietin samaa operaatiota.
Tarkoitus olis ottaa tehoja n. 200 hp.
Onko tätä tehnyt joku ja mitähän tuo vaatisi muutoksia?

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Kesäkuu 5. 19:09:27 2006

No ei sitten. Pitää itsellä kokeilla ja tehdä. :D

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 5. 22:45:50 2006

Nikki JariS muistaakseni oli tehyt moisen ja fiilannutkin sitä vielä pikku virityksillä. Sörtsillä löytyy varmaan vanhat keskustelut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 6. 0:10:52 2006

Söörtzillä löytyi jotain.
Tässä -96 tehdasuudessa paketissa ei ole hirveästi kytkiksiä mukana, joten autosähkömaestro Oikarin lisäksi moni muu voi mennä vipuun. Vertailuautoa 2,3 mulkosilmäscorppia ei ole helposti saatavilla, varsinkin kun fordin liikkeessä epäilevät koko auton olemassaoloa, näkisi vaan mukavammin mihin reidenpaksuiset kaapeliniput on työnnetty...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Kesäkuu 6. 0:24:18 2006

jjs kirjoitti:Söörtzillä löytyi jotain.
Tässä -96 tehdasuudessa paketissa ei ole hirveästi kytkiksiä mukana, joten autosähkömaestro Oikarin lisäksi moni muu voi mennä vipuun. Vertailuautoa 2,3 mulkosilmäscorppia ei ole helposti saatavilla, varsinkin kun fordin liikkeessä epäilevät koko auton olemassaoloa, näkisi vaan mukavammin mihin reidenpaksuiset kaapeliniput on työnnetty...
Tarkennatko hieman, tarkoitatko johtosarjaa konetilassa? Vai auto sisälle jäävää?

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Kesäkuu 6. 9:39:19 2006

No, nyt on Puuhapete astunut mukaan kuvioihin ja homma on ratkaisevasti edennyt Jari S:n suosiollisella avustuksella, josta kiitos!
Yksi iso ongelma oli tietysti kaikenlaisten kytkiksien täydellinen puuttuminen. Netistäkään ei suurta apua löytynyt. Ne salaperäiset mustat ja alumiininväriset pöntöt olivat luku sinänsä. JJS: Kukas ne Toyotat ja Opelit ja Mazdat pitäis liikenteessä jos ei Nummelasta apua löytyis?
Suhtaudun Puuhapeten taitoihin kunnioituksella ja uskon, että autoa ei tarvitse viedä tallin taakse poltettavaksi.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 6. 19:33:44 2006

cossu44 kirjoitti:JJS: Kukas ne Toyotat ja Opelit ja Mazdat pitäis liikenteessä jos ei Nummelasta apua löytyis?
Niin niin, ei tarttis pitääkään...

Ja lepo, on meillä kaikilla omat heikkoutemme :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » Ke Kesäkuu 7. 1:31:31 2006

Itsellä myös kyseinen projekti käynnissä. Moottori meni kivasti paikoilleen vanhoilla korvakkeilla (2.0 DOHC) ja scorpion kumityynyillä. Hiukan tuli veistettyä jäähdytysripoja öljypohjasta, niin jäi vielä tilaa palkkiin ja hammastankoon.
Jari S:n neuvojen avulla on itsekin tullut projektia tehtyä, ja nyt on sähköt suht kunnossa, pitäisi vain saada auto vielä starttaamaan. :wink: Eli hieman vielä tarkastelua ja kytkentäkaavioiden tutkiskelua.

tuolla on ainakin jotain mulkosilmä-scorpion kytkentäkaavioita:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/sierra_el.html

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » To Kesäkuu 8. 0:00:16 2006

Tänään selvisi sekin, miksei moottori käynnistynyt: suuttimet jäkittivät, ja ne lähtivät toimimaan vasta, kun antoi jokaiselle hiukan virtaa suoraan akusta.
Kone käyntiin lähdettyään kävi ensin hetken kolmella, mutta aika nopeasti alkoi käydä neljällä. Ihan nätisti kyllä käy tollanen kone.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Kesäkuu 12. 9:27:20 2006

Nysse sitten käy. Ahvenistolla oli tarkoitus suorittaa "varovainen" sisäänajo, mutta tunnit eivät riittäneet pakoputken aikaansaamiseksi.
Puuhapete on ansainnut 40vuoden ilmaiset kahvit aina tavattaessa! Saman uskallan luvata Jari S:lle. Kiitos molemmille!

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Kesäkuu 12. 17:41:15 2006

cossu44 kirjoitti:Nysse sitten käy. Ahvenistolla oli tarkoitus suorittaa "varovainen" sisäänajo, mutta tunnit eivät riittäneet pakoputken aikaansaamiseksi.
Puuhapete on ansainnut 40vuoden ilmaiset kahvit aina tavattaessa! Saman uskallan luvata Jari S:lle. Kiitos molemmille!
kiitos myös Erno K.lle Tuskin olisin tajunnut suuttimia elvyttää noin nopeasti!


ps.myydään kahvia :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Kesäkuu 16. 9:35:02 2006

Pakoputkikin valmis. Ai, että osaa kone käydä kauniisti! Sukkasillaan menee. Silkinpehmeää vääntöä...Ohjaukselle uusi tehostimen pumppu teki gutaa.Kevyt, mukava. Ja kaiken lisäksi kone on aika kaunis! Vanha Sierra tuntuu lähes uudelta Sierralta!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 18. 14:24:55 2006

kuulostaa lupaavalta :-) miten iso homma niiden sähköjen kanssa sit oikeestaan on?

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Kesäkuu 18. 16:03:20 2006

samiharju kirjoitti:kuulostaa lupaavalta :-) miten iso homma niiden sähköjen kanssa sit oikeestaan on?
Ei ole iso homma, kaaviot ja ohjeet löytyy.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Kesäkuu 19. 1:14:31 2006

Itselle tuli perjantaina samanlainen paketti.
Tulossa http://www.pussypatrol.tk osoitteeseen kuvien kera kattava projektipäiväkirja kunhan aloitetaan savotta.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Kesäkuu 19. 9:37:23 2006

Taitava sähkömies tekee homman varmaan nopeastikin. Itse olen sähköissä onneton. Siksi aikaa vierähti runsaastikin. Koneen paikalleen heittäminen osoittautui projektin helpoimmaksi osaksi. Mutta toistan vielä: Hieno kone! Jos vielä osais unohtaa ne ahtimet (turbohan on jo kai vanhanaikainen...?)

ibbo
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:48:14 2001
Paikkakunta: Espoonlahden Esso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ibbo » Ma Kesäkuu 19. 9:54:19 2006

cossu44 kirjoitti:Jos vielä osais unohtaa ne ahtimet (turbohan on jo kai vanhanaikainen...?)
Jos hieno, kiiltävä ja viimesen päälle viimeistelty Procharger on nykyaikaa, ei vanhanaikainen turbo tunnu yhtään pahalta vaihtoehdolta. Vaan miten se meni, ensin alusta, sitten tehoa, yks mutka-ajonautinto-Taunus löytyy kuitenkin jo...
evilessence.pp.fi -- Cosworth 4x4 '90 | 2.0S V6 '76 | 2.3iS '92 | 1.4CL '89 | projectOlds '76 | project RS-A '75

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » Ma Kesäkuu 19. 12:19:31 2006

Ei sähköjen tekeminen loppuviimeksi mikään paha homma ole. Piirtää vaikka itselleen "yksinkertaistetun" kuvan, jossa näkee ne oleelliset muutokset ym. mitä tarvii tehdä. Itsellä meni eniten aikaa siihen, kun piti keksiä miksei auto käynnistynyt. Ja syyksihän selvisi se suuttimien jumittelu.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Kesäkuu 19. 12:36:34 2006

Onko Ernok:lla tai cossu44:llä kuvia projektista?
Tai muilla saman tehneillä?

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Kesäkuu 19. 14:47:31 2006

Puuhapete mun sähköt teki, hänen päässään tiedot. Muu asennus melkein pelkkää ruuvaamista, eli en ottanut kuvia. Öljypohja ainoa, joka hiukan ahdisti. Otti kiinni hammastangon putkiin. Sorvatun dohc 2,0n vauhtipyörän laitoin.En edes poistanut automaatin sähköjä, sopivat hanskalokeron taakse.
Ibbo: kiilloitetulla Superchargerilla piristetty Corvette rupeaa olemaan uhka -84 nokipussi-Fiestalle, eihän sen aika ollut kuin sekunnin huonompi vartilla.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Kesäkuu 19. 21:50:06 2006

pitäiskö puuhapete tavaramerkki muuttaa nyt piuhapeteksi? :P

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Kesäkuu 20. 9:16:55 2006

Hienosti oivallettu! Molemmat nimet kuvaavia, mutta piuhapete taitais olla parempi!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Kesäkuu 20. 9:30:41 2006

mulla olisi sähkökaavio kirja 95 scorppiooniin siinä on toi moottori kans mukana muistaakseni.
tarvisko joku lainaan sen ???

p.s. ei TODELLAKAAN ole haynessin opus.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Heinäkuu 3. 15:54:53 2006

Huolellisen sisäänajon/koeajojen tuloksena vanhuksen nopeusmittarissa eka kertaa lukema 240 ! Siitä 20-25 pois, siinä se.( Perä 3.92, 14" pyörät)
Moottoriradalla, moottoriradalla.

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » Ti Heinäkuu 18. 14:17:09 2006

Elikkäs, jospa täällä jatkais utelua...konehuoneen puolella melkoselekiää, vain yksi "mustalaatikko" näyttäis menehän/sopivan kahteen töpseliin...oisko aktiivihiilisäiliön venttiili? Ja lambda näyttäis sopihan ainaki kahteen töpseliin, tosin boksinliitännästä löysin oikean johdon...mutta se yheksän napanen rele ihimetyttää..ilmeisesti tarttis herätteen? Ja syöttöjännitteen? Maata? ...ja käykö auto siis vaikka on manuaali?...sitten vielä herää kysymys kiekkamittarin toiminnasta...eli mistä signaali?

PS. Miten muuten katsastus, onko ollu vaikeuksia? ...oonko hiljaa enkä avaa peltiä...vai tunnustanko heti katsatussedälle

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Heinäkuu 18. 17:43:31 2006

Blueoval kirjoitti: PS. Miten muuten katsastus, onko ollu vaikeuksia? ...oonko hiljaa enkä avaa peltiä...vai tunnustanko heti katsatussedälle
Ei siinä mun käsittääkseni ole mitään ongelmaa. Kannattaa konttorilta kysellä mitä muutoksia ne vaatii jos tommosen aikoo toteuttaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Heinäkuu 22. 22:48:02 2006

vertailumoottori ja sen mukaiset jarrut plus 20% lisää tehoa. koneesta olis hyvä olla selvitys mistä ostettu ja sit se vertailumoottorilappu fordilta ja tervetuloa leimalle. kunhan se katti on välillä mikäli auto on vähäpäästöinen..

kutosen jarruilla ainakin menee heittämällä, mut paljonkos kattivapaassa dokki sierrassa on tehoa? 125hp jos on niin riittää..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 23. 17:36:15 2006

saiskos niitä kytkiksiä ja mahdollisia projektikuvia nähdä, voipi tulla itellekin ajankohtainen swappi tuosta..

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Heinäkuu 23. 17:39:01 2006

125hp
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 23. 17:56:09 2006

Rahtinalle kirjoitti:125hp
olisko kellään siitä paperia?

onkos moni pistänyt sierraan koko pakettia automaatteineen? helpostikko vaihdevalitsin istuu manuaalin reikään? entäs nopeusmittarin pelaaminen; onnistuuko helpolla? milläs laatikon palkilla tomaatti helpoiten istuu sinne? entäs mikä kardaani sopii?

olihan taas kysyttävää :-)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Heinäkuu 23. 18:05:32 2006

tarviit ilmeisesti virallisen lapun mut tossa ainaki vie haynesin kirjasta suoraan niin voit vielä varmistaa.

jos ton tulostaa ja vie fordille niin saako siihen leiman??
ei oo tarvinnu vielä noihin katastusjuttuihin perehtyä, mutta eteen tulee sekin :?


Engine type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Four-cylinder, in-line, double overhead camshaft
Engine code:
Carburettor engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N8A
Fuel injection engine without catalyst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N9A
Fuel injection engine with catalyst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N9C
Bore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.00 mm
Stroke . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.00 mm
Cubic capacity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1998 cc
Compression ratio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.3 : 1
Compression pressure at starter motor speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 to 13 bars
Maximum continuous engine speed:
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6050 rpm
All engines except N8A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5950 rpm
Maximum engine power (DIN):
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 kW at 5600 rpm
N9A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 kW at 5500 rpm
N9C engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 kW at 5500 rpm
Maximum engine torque:
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Nm at 3000 rpm
N9A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Nm at 2500 rpm
N9C engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 Nm at 2500 rpm
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

höh

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Heinäkuu 23. 22:58:05 2006

Siis ymmärsinkö oikein että 2,3 16v kehittää
174Nm ja 92kW?


Voiko muka olla noin "tehoton"?

Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: höh

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Heinäkuu 23. 23:04:58 2006

ParDe kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein että 2,3 16v kehittää
174Nm ja 92kW?


Voiko muka olla noin "tehoton"?

Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
noi on kaikki 2litrasia tos listassa.
N8A kaasari
N9A ruisku ilman kattia
N9C ruisku katilla


EDIT kysehän oli katti vapaasta sierrasta
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: höh

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Heinäkuu 24. 10:17:08 2006

ParDe kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein että 2,3 16v kehittää
174Nm ja 92kW?


Voiko muka olla noin "tehoton"?

Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
teho max 108 kW 5600rpm
max mom 202Nm 4500rpm

Näin on aikalailla. 148 - 150 hv kummittelee tietoina, riippuu mistä kattelee. Onhan noista kuulemma penkissä vakiosta saatu 155hv 210 Nm jos nyt oikein muista. Asiasta tarkemmin tiedossa oleva voi korjata tietoa.

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Pe Elokuu 18. 0:05:18 2006

Tulihan tänään koeajettua kyseinen keksintö,mukavan vääntävä paketti.

ps. Arskaa varmaan huvitti tää poliisipelko... :D

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Pe Elokuu 18. 16:24:21 2006

Siellä on ja lepää. Tässäkin kiitos Jari S:lle. On kyllä eri tuntuinen moottori kun tuo 8vena 2-litranen.
Eka kokeilusta käyntiin.
Tulossa tuonne projekti-osioon turinaa kuvien kera.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 20. 7:47:07 2006

korjausta edelliseen valheeseeni. plus 20% sääntöä käytetään moottorinvaihdossa vain mallisarjan suurimpaan koneeseen verraten, eli kutosen jarrut tuo koneen vaihto vaatii; 260mm etujarrut ja taakse levyt tai 10" rummut. kutosessa 150hp joten 147hp menee toki niillä leimaan. is jarruilla ei kannata yrittää - ne ei riitä.


dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Elokuu 20. 11:01:48 2006

samiharju kirjoitti:korjausta edelliseen valheeseeni. plus 20% sääntöä käytetään moottorinvaihdossa vain mallisarjan suurimpaan koneeseen verraten, eli kutosen jarrut tuo koneen vaihto vaatii; 260mm etujarrut ja taakse levyt tai 10" rummut. kutosessa 150hp joten 147hp menee toki niillä leimaan. is jarruilla ei kannata yrittää - ne ei riitä.
Ja vielä vähä nusnus, 20% tehokkaimpaan koneeseen :wink:

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Elokuu 20. 11:41:20 2006

samiharju kirjoitti:korjausta edelliseen valheeseeni. plus 20% sääntöä käytetään moottorinvaihdossa vain mallisarjan suurimpaan koneeseen verraten, eli kutosen jarrut tuo koneen vaihto vaatii; 260mm etujarrut ja taakse levyt tai 10" rummut. kutosessa 150hp joten 147hp menee toki niillä leimaan. is jarruilla ei kannata yrittää - ne ei riitä.
Miksei riitä? Maahantuojan edustajalta kun on todistus, kyseinen moottorinvaihto ei vaadi muutoksia. Siinä ei tarvitse katsastajan rätnätä rosentteja, ei selailla opuksia. Näin minulla vuonna 2002, autona 2.0i dohc 240mm etujarrut ja 9"rummut takana.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 20. 12:23:31 2006

juuri siksi että mikäli mallisarjasta löytyy tehokkaampi malli kun esim se 125hp malli niin käytetään sen tehokkaamman jarruja. ja tämän asian kysyin neljältä eri henkilöltä ennenku itsekään uskoin mut näin se on.

mut ainahan se voi olla toisinkin. itse aion nyt etsiä ne kutosen jarrut jostain.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Elokuu 20. 16:29:08 2006

Laittaa abs-mallista eteen 260mm ja taakse 253 levyjarrut, se on siinä.
Toimii ilman absi pumppua mainiosti, saa unohtaa takaa ne rumpujarrut.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Elokuu 20. 18:28:00 2006

samiharju kirjoitti:juuri siksi että mikäli mallisarjasta löytyy tehokkaampi malli kun esim se 125hp malli niin käytetään sen tehokkaamman jarruja. ja tämän asian kysyin neljältä eri henkilöltä ennenku itsekään uskoin mut näin se on.

mut ainahan se voi olla toisinkin. itse aion nyt etsiä ne kutosen jarrut jostain.
Kyllä tämä asia on näin kuten kirjoitit. 1hp yli "oman" tehon (jollei siis ole jo tehokkain versio)-> laitat seuraavaksi tehokkaimman (mallisarjassa) jarrut. Toki saa hypätä suoraan vielä isompiin jarruihin. Ja sitten se 20% mallisarjan huipulla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Elokuu 25. 14:03:19 2006

ööö eli jos mulla on ilman abs jarruja oleva 4x4 sierra mun ei tarvii vaihtaa mitään että saan 2.3l koneen kiinni? Korkeintaan ne abs mallin levyt eteen ja 10" rummut taakse tai levyt? ymmärsinkö oikein.... :?:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 25. 21:42:23 2006

mvla kirjoitti:ööö eli jos mulla on ilman abs jarruja oleva 4x4 sierra mun ei tarvii vaihtaa mitään että saan 2.3l koneen kiinni? Korkeintaan ne abs mallin levyt eteen ja 10" rummut taakse tai levyt? ymmärsinkö oikein.... :?:
sä kyllä puhut ristiin ittes kanssa.. :-)

eli siis: 260mm etulevyt plus satulat (menee heittämällä perus levyjen ja satuloiden tilalle) ja taakse joku levyt tai 10" rummut.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Elokuu 27. 13:15:29 2006

Jotkut konttorit on niin tarkkoja että mk2 Sierraan ei riitä 10" rummut koska niitä on ollu vain mk1 malleissa.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Elokuu 28. 9:56:08 2006

samiharju kirjoitti:
mvla kirjoitti:ööö eli jos mulla on ilman abs jarruja oleva 4x4 sierra mun ei tarvii vaihtaa mitään että saan 2.3l koneen kiinni? Korkeintaan ne abs mallin levyt eteen ja 10" rummut taakse tai levyt? ymmärsinkö oikein.... :?:
sä kyllä puhut ristiin ittes kanssa.. :-)

eli siis: 260mm etulevyt plus satulat (menee heittämällä perus levyjen ja satuloiden tilalle) ja taakse joku levyt tai 10" rummut.
kato kun on sana hallussa!! :P
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Lokakuu 30. 0:35:54 2006

Noni. Kenelläkään muulla operaation tehneellä havaittavissa kylmällä koneella "vonkumista". Kaasua painalla katoaa.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Lokakuu 30. 9:25:39 2006

DiiJayJay kirjoitti:Noni. Kenelläkään muulla operaation tehneellä havaittavissa kylmällä koneella "vonkumista". Kaasua painalla katoaa.
Nostaa kierroksia? Tällaista esiintyy samoinkuin ärsyttävä nykäisy jossain kohdassa. En ole asiaan perehtynyt, vain havainnut. Neuvon mukaan 500ohmin vastus on asennettu "sinne jonnekin"

Vastaa Viestiin