2,3 16V:n asennus Sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
2,3 16V:n asennus Sierraan
Joku tuollaisen on varmaan Sierraan jo tunkenut. Niin minäkin, sähköjään vailla vielä. Onko muilla ollut mitään sovitusvaikeuksia, esim. hammastangon ym. kanssa? Olisi ollut varmaan helpompaa asentaa laatikon (manuaali) kanssa yhtä aikaa. Nyt jouduin irrottamaan öljypohjan lisäosan ja pumpun imuputken.Korkeammat tyynyt olisivat poikaa jotta ö.pohja ei ottaisi hammastankoon tai lähinnä tehostetun tangon putkiin. Sierran omat konekannakkeet sopivat mutta kone tuntuis olevan lähempänä tulipeltiä kuin aiemmin.Onko jollakin moottorinohjauksen osalta jonkinmoista sähkökaaviota? Suomen Ford ei tuota 2,3sta ota tunteakseen. Pakoputken alkuosa laippoineen kai itse tehtävä kun moista ei löydy. Turboa joku jo kokeillut moiseen? Tuo konehan ollut käytössä Scorpiossa. Kuka hyvä, kekseliäs, pakosarjan tekijä?
Johtosarjassa on mukana myös automaatin vaatimat piuhat. Pitäisi kai poistaa sekoittamasta. (kaverit ovat kieltäneet minulta sähköasennustan tekemisen sukunimestä johtuen!-Oikari...) Kyseessä Sedansierra.
Johtosarjassa on mukana myös automaatin vaatimat piuhat. Pitäisi kai poistaa sekoittamasta. (kaverit ovat kieltäneet minulta sähköasennustan tekemisen sukunimestä johtuen!-Oikari...) Kyseessä Sedansierra.
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Onhan noita joku tehnyt. Itse mietin samaa operaatiota.
Tarkoitus olis ottaa tehoja n. 200 hp.
Onko tätä tehnyt joku ja mitähän tuo vaatisi muutoksia?
Tarkoitus olis ottaa tehoja n. 200 hp.
Onko tätä tehnyt joku ja mitähän tuo vaatisi muutoksia?
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
No ei sitten. Pitää itsellä kokeilla ja tehdä. 

WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nikki JariS muistaakseni oli tehyt moisen ja fiilannutkin sitä vielä pikku virityksillä. Sörtsillä löytyy varmaan vanhat keskustelut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Söörtzillä löytyi jotain.
Tässä -96 tehdasuudessa paketissa ei ole hirveästi kytkiksiä mukana, joten autosähkömaestro Oikarin lisäksi moni muu voi mennä vipuun. Vertailuautoa 2,3 mulkosilmäscorppia ei ole helposti saatavilla, varsinkin kun fordin liikkeessä epäilevät koko auton olemassaoloa, näkisi vaan mukavammin mihin reidenpaksuiset kaapeliniput on työnnetty...
Tässä -96 tehdasuudessa paketissa ei ole hirveästi kytkiksiä mukana, joten autosähkömaestro Oikarin lisäksi moni muu voi mennä vipuun. Vertailuautoa 2,3 mulkosilmäscorppia ei ole helposti saatavilla, varsinkin kun fordin liikkeessä epäilevät koko auton olemassaoloa, näkisi vaan mukavammin mihin reidenpaksuiset kaapeliniput on työnnetty...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Tarkennatko hieman, tarkoitatko johtosarjaa konetilassa? Vai auto sisälle jäävää?jjs kirjoitti:Söörtzillä löytyi jotain.
Tässä -96 tehdasuudessa paketissa ei ole hirveästi kytkiksiä mukana, joten autosähkömaestro Oikarin lisäksi moni muu voi mennä vipuun. Vertailuautoa 2,3 mulkosilmäscorppia ei ole helposti saatavilla, varsinkin kun fordin liikkeessä epäilevät koko auton olemassaoloa, näkisi vaan mukavammin mihin reidenpaksuiset kaapeliniput on työnnetty...
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
No, nyt on Puuhapete astunut mukaan kuvioihin ja homma on ratkaisevasti edennyt Jari S:n suosiollisella avustuksella, josta kiitos!
Yksi iso ongelma oli tietysti kaikenlaisten kytkiksien täydellinen puuttuminen. Netistäkään ei suurta apua löytynyt. Ne salaperäiset mustat ja alumiininväriset pöntöt olivat luku sinänsä. JJS: Kukas ne Toyotat ja Opelit ja Mazdat pitäis liikenteessä jos ei Nummelasta apua löytyis?
Suhtaudun Puuhapeten taitoihin kunnioituksella ja uskon, että autoa ei tarvitse viedä tallin taakse poltettavaksi.
Yksi iso ongelma oli tietysti kaikenlaisten kytkiksien täydellinen puuttuminen. Netistäkään ei suurta apua löytynyt. Ne salaperäiset mustat ja alumiininväriset pöntöt olivat luku sinänsä. JJS: Kukas ne Toyotat ja Opelit ja Mazdat pitäis liikenteessä jos ei Nummelasta apua löytyis?
Suhtaudun Puuhapeten taitoihin kunnioituksella ja uskon, että autoa ei tarvitse viedä tallin taakse poltettavaksi.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Ylläpitäjä
Itsellä myös kyseinen projekti käynnissä. Moottori meni kivasti paikoilleen vanhoilla korvakkeilla (2.0 DOHC) ja scorpion kumityynyillä. Hiukan tuli veistettyä jäähdytysripoja öljypohjasta, niin jäi vielä tilaa palkkiin ja hammastankoon.
Jari S:n neuvojen avulla on itsekin tullut projektia tehtyä, ja nyt on sähköt suht kunnossa, pitäisi vain saada auto vielä starttaamaan.
Eli hieman vielä tarkastelua ja kytkentäkaavioiden tutkiskelua.
tuolla on ainakin jotain mulkosilmä-scorpion kytkentäkaavioita:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/sierra_el.html
Jari S:n neuvojen avulla on itsekin tullut projektia tehtyä, ja nyt on sähköt suht kunnossa, pitäisi vain saada auto vielä starttaamaan.

tuolla on ainakin jotain mulkosilmä-scorpion kytkentäkaavioita:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/sierra_el.html
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
kiitos myös Erno K.lle Tuskin olisin tajunnut suuttimia elvyttää noin nopeasti!cossu44 kirjoitti:Nysse sitten käy. Ahvenistolla oli tarkoitus suorittaa "varovainen" sisäänajo, mutta tunnit eivät riittäneet pakoputken aikaansaamiseksi.
Puuhapete on ansainnut 40vuoden ilmaiset kahvit aina tavattaessa! Saman uskallan luvata Jari S:lle. Kiitos molemmille!
ps.myydään kahvia

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Itselle tuli perjantaina samanlainen paketti.
Tulossa http://www.pussypatrol.tk osoitteeseen kuvien kera kattava projektipäiväkirja kunhan aloitetaan savotta.
Tulossa http://www.pussypatrol.tk osoitteeseen kuvien kera kattava projektipäiväkirja kunhan aloitetaan savotta.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:48:14 2001
- Paikkakunta: Espoonlahden Esso
- Viesti:
Jos hieno, kiiltävä ja viimesen päälle viimeistelty Procharger on nykyaikaa, ei vanhanaikainen turbo tunnu yhtään pahalta vaihtoehdolta. Vaan miten se meni, ensin alusta, sitten tehoa, yks mutka-ajonautinto-Taunus löytyy kuitenkin jo...cossu44 kirjoitti:Jos vielä osais unohtaa ne ahtimet (turbohan on jo kai vanhanaikainen...?)
evilessence.pp.fi -- Cosworth 4x4 '90 | 2.0S V6 '76 | 2.3iS '92 | 1.4CL '89 | projectOlds '76 | project RS-A '75
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Onko Ernok:lla tai cossu44:llä kuvia projektista?
Tai muilla saman tehneillä?
Tai muilla saman tehneillä?
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Puuhapete mun sähköt teki, hänen päässään tiedot. Muu asennus melkein pelkkää ruuvaamista, eli en ottanut kuvia. Öljypohja ainoa, joka hiukan ahdisti. Otti kiinni hammastangon putkiin. Sorvatun dohc 2,0n vauhtipyörän laitoin.En edes poistanut automaatin sähköjä, sopivat hanskalokeron taakse.
Ibbo: kiilloitetulla Superchargerilla piristetty Corvette rupeaa olemaan uhka -84 nokipussi-Fiestalle, eihän sen aika ollut kuin sekunnin huonompi vartilla.
Ibbo: kiilloitetulla Superchargerilla piristetty Corvette rupeaa olemaan uhka -84 nokipussi-Fiestalle, eihän sen aika ollut kuin sekunnin huonompi vartilla.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
Elikkäs, jospa täällä jatkais utelua...konehuoneen puolella melkoselekiää, vain yksi "mustalaatikko" näyttäis menehän/sopivan kahteen töpseliin...oisko aktiivihiilisäiliön venttiili? Ja lambda näyttäis sopihan ainaki kahteen töpseliin, tosin boksinliitännästä löysin oikean johdon...mutta se yheksän napanen rele ihimetyttää..ilmeisesti tarttis herätteen? Ja syöttöjännitteen? Maata? ...ja käykö auto siis vaikka on manuaali?...sitten vielä herää kysymys kiekkamittarin toiminnasta...eli mistä signaali?
PS. Miten muuten katsastus, onko ollu vaikeuksia? ...oonko hiljaa enkä avaa peltiä...vai tunnustanko heti katsatussedälle
PS. Miten muuten katsastus, onko ollu vaikeuksia? ...oonko hiljaa enkä avaa peltiä...vai tunnustanko heti katsatussedälle
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ei siinä mun käsittääkseni ole mitään ongelmaa. Kannattaa konttorilta kysellä mitä muutoksia ne vaatii jos tommosen aikoo toteuttaa.Blueoval kirjoitti: PS. Miten muuten katsastus, onko ollu vaikeuksia? ...oonko hiljaa enkä avaa peltiä...vai tunnustanko heti katsatussedälle
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
vertailumoottori ja sen mukaiset jarrut plus 20% lisää tehoa. koneesta olis hyvä olla selvitys mistä ostettu ja sit se vertailumoottorilappu fordilta ja tervetuloa leimalle. kunhan se katti on välillä mikäli auto on vähäpäästöinen..
kutosen jarruilla ainakin menee heittämällä, mut paljonkos kattivapaassa dokki sierrassa on tehoa? 125hp jos on niin riittää..
kutosen jarruilla ainakin menee heittämällä, mut paljonkos kattivapaassa dokki sierrassa on tehoa? 125hp jos on niin riittää..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
olisko kellään siitä paperia?Rahtinalle kirjoitti:125hp
onkos moni pistänyt sierraan koko pakettia automaatteineen? helpostikko vaihdevalitsin istuu manuaalin reikään? entäs nopeusmittarin pelaaminen; onnistuuko helpolla? milläs laatikon palkilla tomaatti helpoiten istuu sinne? entäs mikä kardaani sopii?
olihan taas kysyttävää

-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
tarviit ilmeisesti virallisen lapun mut tossa ainaki vie haynesin kirjasta suoraan niin voit vielä varmistaa.
jos ton tulostaa ja vie fordille niin saako siihen leiman??
ei oo tarvinnu vielä noihin katastusjuttuihin perehtyä, mutta eteen tulee sekin
Engine type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Four-cylinder, in-line, double overhead camshaft
Engine code:
Carburettor engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N8A
Fuel injection engine without catalyst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N9A
Fuel injection engine with catalyst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N9C
Bore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.00 mm
Stroke . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.00 mm
Cubic capacity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1998 cc
Compression ratio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.3 : 1
Compression pressure at starter motor speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 to 13 bars
Maximum continuous engine speed:
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6050 rpm
All engines except N8A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5950 rpm
Maximum engine power (DIN):
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 kW at 5600 rpm
N9A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 kW at 5500 rpm
N9C engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 kW at 5500 rpm
Maximum engine torque:
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Nm at 3000 rpm
N9A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Nm at 2500 rpm
N9C engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 Nm at 2500 rpm
jos ton tulostaa ja vie fordille niin saako siihen leiman??
ei oo tarvinnu vielä noihin katastusjuttuihin perehtyä, mutta eteen tulee sekin

Engine type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Four-cylinder, in-line, double overhead camshaft
Engine code:
Carburettor engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N8A
Fuel injection engine without catalyst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N9A
Fuel injection engine with catalyst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . N9C
Bore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.00 mm
Stroke . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.00 mm
Cubic capacity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1998 cc
Compression ratio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.3 : 1
Compression pressure at starter motor speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 to 13 bars
Maximum continuous engine speed:
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6050 rpm
All engines except N8A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5950 rpm
Maximum engine power (DIN):
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 kW at 5600 rpm
N9A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 kW at 5500 rpm
N9C engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 kW at 5500 rpm
Maximum engine torque:
N8A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Nm at 3000 rpm
N9A engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Nm at 2500 rpm
N9C engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 Nm at 2500 rpm
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
höh
Siis ymmärsinkö oikein että 2,3 16v kehittää
174Nm ja 92kW?
Voiko muka olla noin "tehoton"?
Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
174Nm ja 92kW?
Voiko muka olla noin "tehoton"?
Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: höh
noi on kaikki 2litrasia tos listassa.ParDe kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein että 2,3 16v kehittää
174Nm ja 92kW?
Voiko muka olla noin "tehoton"?
Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
N8A kaasari
N9A ruisku ilman kattia
N9C ruisku katilla
EDIT kysehän oli katti vapaasta sierrasta
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: höh
teho max 108 kW 5600rpmParDe kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein että 2,3 16v kehittää
174Nm ja 92kW?
Voiko muka olla noin "tehoton"?
Olisin jotenkin ymmärtäny jostain et vääntö olisi ollu siin 200Nm ja tehot joku 140hv...
max mom 202Nm 4500rpm
Näin on aikalailla. 148 - 150 hv kummittelee tietoina, riippuu mistä kattelee. Onhan noista kuulemma penkissä vakiosta saatu 155hv 210 Nm jos nyt oikein muista. Asiasta tarkemmin tiedossa oleva voi korjata tietoa.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Siellä on ja lepää. Tässäkin kiitos Jari S:lle. On kyllä eri tuntuinen moottori kun tuo 8vena 2-litranen.
Eka kokeilusta käyntiin.
Tulossa tuonne projekti-osioon turinaa kuvien kera.
Eka kokeilusta käyntiin.
Tulossa tuonne projekti-osioon turinaa kuvien kera.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
korjausta edelliseen valheeseeni. plus 20% sääntöä käytetään moottorinvaihdossa vain mallisarjan suurimpaan koneeseen verraten, eli kutosen jarrut tuo koneen vaihto vaatii; 260mm etujarrut ja taakse levyt tai 10" rummut. kutosessa 150hp joten 147hp menee toki niillä leimaan. is jarruilla ei kannata yrittää - ne ei riitä.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Ja vielä vähä nusnus, 20% tehokkaimpaan koneeseensamiharju kirjoitti:korjausta edelliseen valheeseeni. plus 20% sääntöä käytetään moottorinvaihdossa vain mallisarjan suurimpaan koneeseen verraten, eli kutosen jarrut tuo koneen vaihto vaatii; 260mm etujarrut ja taakse levyt tai 10" rummut. kutosessa 150hp joten 147hp menee toki niillä leimaan. is jarruilla ei kannata yrittää - ne ei riitä.

-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Miksei riitä? Maahantuojan edustajalta kun on todistus, kyseinen moottorinvaihto ei vaadi muutoksia. Siinä ei tarvitse katsastajan rätnätä rosentteja, ei selailla opuksia. Näin minulla vuonna 2002, autona 2.0i dohc 240mm etujarrut ja 9"rummut takana.samiharju kirjoitti:korjausta edelliseen valheeseeni. plus 20% sääntöä käytetään moottorinvaihdossa vain mallisarjan suurimpaan koneeseen verraten, eli kutosen jarrut tuo koneen vaihto vaatii; 260mm etujarrut ja taakse levyt tai 10" rummut. kutosessa 150hp joten 147hp menee toki niillä leimaan. is jarruilla ei kannata yrittää - ne ei riitä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kyllä tämä asia on näin kuten kirjoitit. 1hp yli "oman" tehon (jollei siis ole jo tehokkain versio)-> laitat seuraavaksi tehokkaimman (mallisarjassa) jarrut. Toki saa hypätä suoraan vielä isompiin jarruihin. Ja sitten se 20% mallisarjan huipulla.samiharju kirjoitti:juuri siksi että mikäli mallisarjasta löytyy tehokkaampi malli kun esim se 125hp malli niin käytetään sen tehokkaamman jarruja. ja tämän asian kysyin neljältä eri henkilöltä ennenku itsekään uskoin mut näin se on.
mut ainahan se voi olla toisinkin. itse aion nyt etsiä ne kutosen jarrut jostain.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
sä kyllä puhut ristiin ittes kanssa..mvla kirjoitti:ööö eli jos mulla on ilman abs jarruja oleva 4x4 sierra mun ei tarvii vaihtaa mitään että saan 2.3l koneen kiinni? Korkeintaan ne abs mallin levyt eteen ja 10" rummut taakse tai levyt? ymmärsinkö oikein....

eli siis: 260mm etulevyt plus satulat (menee heittämällä perus levyjen ja satuloiden tilalle) ja taakse joku levyt tai 10" rummut.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
kato kun on sana hallussa!!samiharju kirjoitti:sä kyllä puhut ristiin ittes kanssa..mvla kirjoitti:ööö eli jos mulla on ilman abs jarruja oleva 4x4 sierra mun ei tarvii vaihtaa mitään että saan 2.3l koneen kiinni? Korkeintaan ne abs mallin levyt eteen ja 10" rummut taakse tai levyt? ymmärsinkö oikein....
eli siis: 260mm etulevyt plus satulat (menee heittämällä perus levyjen ja satuloiden tilalle) ja taakse joku levyt tai 10" rummut.

-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Noni. Kenelläkään muulla operaation tehneellä havaittavissa kylmällä koneella "vonkumista". Kaasua painalla katoaa.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Nostaa kierroksia? Tällaista esiintyy samoinkuin ärsyttävä nykäisy jossain kohdassa. En ole asiaan perehtynyt, vain havainnut. Neuvon mukaan 500ohmin vastus on asennettu "sinne jonnekin"DiiJayJay kirjoitti:Noni. Kenelläkään muulla operaation tehneellä havaittavissa kylmällä koneella "vonkumista". Kaasua painalla katoaa.